اخبار کسب و کار

نظر جالب کیانو ریوز در مورد فیلمنامه ماتریکس ۴

فیلم سینمایی ماتریکس ۴ شگفت انگیز خواهد بود. حرفی که کیانو ریوز، بازیگر ۳ گانه‌ی ماتریکس و ۳گانه‌ی مشهور جان ویک در مورد فیلمنامه قسمت چهارم ماتریکس زده است.

مرداد ماه سال امسال بود که کمپانی برادران وارنر سرانجام ساخت قسمت چهارم از مجموعه محبوب و پرطرفدار ماتریکس را تأیید کرد. در این فیلم شاهد بازگشت کیانو ریوز در نقش (نئو) و کری-ان ماس در نقش (ترینیتی) هستیم. طبق اعلام وارنر کارگردانی و نگارش فیلمنامه این قسمت توسط برادران واچوفسکی انجام شده.

در مورد حضور مجدد لارنس فیشبرن در نقش مورفیوس ابهامات زیادی وجود دارد. چندی پیش جاستین کرول، یکی از خبرنگاران ورایتی در در صفحه شخصی توییتر خود اعلام کرده بود که ممکن است در ماتریکس ۴ شاهد حضور مورفیوس جوان باشیم. به همین دلیل ممکن است از بازیگر جوان‌تری برای نقش مورفیوس رونمایی شود.

اما نکته‌ی جالب در مورد ماتریکس ۴ نظری است که کیانو ریوز، بازیگر بزرگ و توانمند این سال‌های سینما در مورد این فیلم داده. کیانو طبق مصاحبه‌ی کوتاهی که با نشریه ET داشته مشخص کرده که فیلمنامه را به طور کامل خوانده و احساسات خودرا نسبت به این خط داستانی چنین بیان کرده:

فیلمنامه به شدت جاه طلبانه است.. همانطور که باید باشد !!

مراحل پیش تولید نسخه‌ی جدید مجموعه ماتریکس در حال انجام است و انتظار می‌رود که آغاز فیلمبرداری و شروع کار در اوایل ۲۰۲۰ شروع شود. بنابراین این احتمال که ماتریکس ۴ در سال ۲۰۲۱ اکران شود زیاد دور از انتظار نیست.

علاوه بر این می‌دانیم که الکساندر همن و دیوید میچل در نگارش فیلمنامه به واچوفسکی کمک می‌کنند.

The Matrix

یکی از مواردی که همواره در مجموعه ماتریکس به چشم می‌خورد و جذابیت این کالکشن را بیشتر می‌کرد، فیلمبرداری جالب و نوآورانه آن بود. این وظیفه مهم و حیاتی در دستان بیل پوپ بود و به خوبی توانسته بود از پس آن بربیاید. حال در آخرین اطلاعات حاصل شده متوجه شده‌ایم که بیل پوپ به دلیل مشغله و حضور در پروژه «شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه» نمی‌تواند در ماتریکس ۴ حضور داشته باشد.

به همین علت واچوفسکی‌ها جایگزینی مناسب و بلده کار را برای انجام این مهم انتخاب کرده‌اند. طبق خبری که اخیرا هالیوود ریپورتر منتشر کرده، نشان داده شده که جان تول به عنوان فیلمبردار به پروژه The Matrix 4 اضافه شده است.

جان تول از خبره‌ترین کارگردانان حال حاضر سینما است و تاکنون موفق به کسب ۲ جایزه اُسکار برای فیلم‌های افسانه‌های خزان و شجاع دل شده است. همچنین می‌توان به نامزدی اُسکار برای فیلم «خط باریک سرخ» نیز اشاره کرد و تمامی این موارد، اقتدار و حرفه‌ای بودن جان تول را نشان می‌دهند. علاوه براین فیلمبرداری آثاری همچون «آخرین سامورایی»، «مرد آهنی ۳»، «تندر استوایی»، «صعود ژوپیتر» و «کلاود اطلس» توسط جان تول انجام شده. بنابراین طرفداران این کالکشن از بخش فیلمبرداری اطمینان خاطر دارند. چراکه فردی قابل اعتماد برای این پروژه برگزیده شده است.

سه گانه‌ی ماتریکس در مجموع چیزی بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند و از موفق‌ترین آثار برادران وارنر به شمار می‌روند. نخستین باری که ماتریکس روی پرده سینما ظاهر شد به سال ۱۹۹۹ بر می‌گردد، زمانی که لی لی و لانا واچوفسکی توانستند با هزینه‌ای ۶۳ میلیون دلاری اثری جاودانه خلق کنند. ماتریکس ۱ به شدت مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و منتقدین نیز نمرات بسیار بالایی به این شاهکار دادند. قسمت نخست ماتریکس ۴۶۳ میلیون دلار فروش کرد و مراحل تولید قسمت‌های بعدی را تضمین کرد.

The Matrix 4

۴ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۳، سالی بود که قسمت‌های دوم و سوم ماتریکس به اکران درآمدند. درخشش قسمت نخست موجب شده بود تا طرفداران ژانر اکشن-علمی تخیلی بلادرنگ به سینما هجوم ببرند تا شاهکار جدید واچوفسکی‌ها را تماشا کنند.

بازی روان و دلنشین ستارگان فیلم، در کنار فیلمنامه قوی و تصویربرداری خارق‌العاده همگی از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که واچوفسکی‌ها چه برنامه‌ای برای ماتریکس ۴ دارند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این فیلم در دسترس نیست، اما به محض انتشار اخبار جدید پیرامون این فیلم، آن‌ها را برای شما عزیزان و همراهان تایم سیتی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

  • تاریخ اکران فیلم The Irishman [جزئیات کامل + تریلر]
  • فیلم ترسناک جدید جیمز وان: Malignant شروع فیلمبرداری و مراحل تولید
  • پروژه جدید سیلوستر استالونه پس از رمبو و راکی مشخص شد
  • پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما (در قالب فرنچایز)

نوشته نظر جالب کیانو ریوز در مورد فیلمنامه ماتریکس ۴ اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا