اخبار کسب و کار

تاریخ اکران سریال Snowpiercer – برف شکن [ بازگشت یک رمان در قالبی جدید]

با توجه به اطلاعات جدیدی که طی سال‌های اخیر پیرامون این مجموعه منتشر شده ، باید برای دیدن سریال Snowpiercer خود را کم کم آماده کنیم و باید ببینیم این سریال توقعات را تا چه حد می‌تواند برطرف کند. فیلم و سریال تلویزیونی برف شکن براساس یک رمان گرافیک فرانسوی با همین عنوان می‌باشد، این رمان ابتدا با فیلم Snowpiercer (برف‌شکن) به اقتباس درآمد و مانند رمان یک اثر علمی-تخیلی با جهانی بسیار کثیف را به نمایش گذاشت که در سال ۲۰۱۳ توسط بونگ جون-هو به روی پرده نقره‌ای سینماها اکران شد.

در ابتدا قرار بود که نسخه سریالی این داستان، توسط شبکه TNT به روی آنتن تلویزیون‌ها بیاید ولی چند مدت قبل امتیاز ساخت و پخش این سریال به شبکه TBS واگذار شد. این شبکه کابلی ابتدا ساخت و پخش ۱۰ قسمت از این سریال را در دستور کار قرار داده بود ولی در حاشیه همایش WarnerMedia، اعلام شد که پخش این سریال علمی تخیلی و آخر الزمانی قرار است از بهار سال ۲۰۲۰ آغاز شود و همچنین پیش از انتشار فصل اول، سریال Snowpiercer برای فصل دوم نیز تمدید شده است یک حرکت زیرکانه از طرف سازندگان تا اخبار و حواشی پیرامون این سریال را گسترش دهند تا بازار بیشتری را در زمان فروش بتوانند به دست بگیرند.

انتقال این سریال از شبکه TNT به شبکه TBS کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شبکه بیشتر برای ساخت و پخش برنامه‌های کمدی شناخته می‌شود. سریال Snowpiercer همواره یک اثر اقتباسی جذاب خواهد بود که برای بازشدن و پرداختن به داستان گیرایش قطعا به چند فصل احتیاج خواهد داشت. شاید فیلم ساخته شده توسط بونگ جون-هو، ضعف هایی را به همراه داشت ولی باز هم تصور دیدن این فیلمنامه با جزئیات بیشتر و در قالب یک مجموعه تلویزیونی من را به شخصه هیجان زده کرده است. سازندگان این مجمموعه جذاب تا به حال با بازیگران بسیار خوب و محبوبی برای ایفای نقش در این مجموعه تلویزیونی قراردادهایی امضا کرده است. در ادامه به ستارگان و داستان این سریال خواهیم پرداخت.

نگاهی به بازیگران این سریال و مقایسه آن‌ها با ستارگان فیلم

فیلم اصلی با ستارگان درخشانی همراه بود و تا حدی توانست به رمان خود وفادار بماند و جهان انسان‌ها را در قالب یک قطار توصیف کند. جهانی که فرقی نمی‌کند کجا باشید باز هم به وسیله پول طبق بندی می‌شود. موفقیت این فیلم در گیشه و نظر منتقدین بسیار وابسته به بازی بازیگران بود زیرا ما در این اثر باید درد طبقه پایین و اختلافی که باعث آن نظام سرمایهداری است را در قالب یک قطار به راحتی حس کنیم. کریس ایوانز یکی از ستارگانی است که به راحتی نمی‌توان از توانایی و بازی فوق العاده‌اش در این فیلم گذشت و باید جذاب شدن بسیاری از سکانس‌های اصلی این فیلم را مدیون این بازیگر باشیم.

تیم بازیگری فیلم ساخته شده از روی رمان شامل ستارگانی همچون کریس ایوانز، سونگ کانگ-هو، تیلدا سوئینتن، جیمی بل، اکتاویا اسپنسر، ایون برمنر، گو آ-سانگ، جان هرت، اد هریس، عدنان هاسکوویچ و استیو پارک می‌باشد. با این حال، بونگ جون-جو به‌عنوان تهیه کننده در اقتباس تلویزیونی آن نیز حضور خواهد داشت که وظیفه ساخت آن برعهده جاش فریدمن و گریم منسون است.

Snowpiercer

در مقابل چهره‌هایی همچون آنالیس باسو، جنیفر کانلی، آلیسون رایت، لنا هال، دیوید دیگز، نیکی گارسیا، ساشا فروولا، بنجامین هی، هیرو کاناگاوا، کتی مک‌‌گینس، سم اتو، سوزان پارک، رایان رابینز، میکی سامنر، روبرتو اربینا، ایو گلدبرگ و جاناتان والکر، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Snowpiercer حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. و احتمالا برای دو فصل که تمدید شده است تغییری در تیم اصلی بازیگران این مجموعه نبینیم.

نگاهی کوتاه به عوامل ساخت و داستان سریال

اسکات دریکسون، کارگردان فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) بود و طی چند ماه گذشته برای کارگردانی قسمت دوم آن نیز انتخاب شده است. این کارگردان سابقه ساخت فیلم Sinister (شوم)، راهم در کارنامه دارد. اسکات دریکسون کارگردانی قسمت آزمایشی سریال Snowpiercer عهده دار بوده است و بعد از آن کارگردانی قسمت اول این مجموعه تلویزیونی را نیز برعهده گرفت تا شاهد حضور او باز هم در این پروژه عظیم باشیم. کار نوشتن فیلمنامه قسمت آزمایشی این سریال نیز بر عهده فریدمن بوده است. . لازم به ذکر است که جاش فریدمن، نویسنده فیلم‌هایی مانند «جنگ دنیاها» War of the Worlds، «واکنش زنجیره‌ای» Chain Reaction، و سریال «نابودگر: ماجراهای سارا کانر» Terminator: The Sarah Connor Chronicles بوده است و علاوه بر اینکه نویسندگی قسمت آزمایشی را بر عهده دارد ، انتظار می‌رود که نویسندگی قسمت‌های دیگر را هم به عهده او بگذارند.

داستان اصلی این سریال، قصه دنیایی را حکایت می‌کند که از سرما و یخ‌زدگی تبدیل به زمینی بسیار گسترده و بایر شده است. حال در این میان افرادی که در این سرما و یخ‌بندان توانسته‌اند جان سالم به در ببرند، در یک قطار سریع السیر که توقفی ندارد و مدام به راه خود ادامه می‌دهد گرد هم آمده‌اند. در کوپه‌های مختلف این قطار، اقشار مختلف جامعه به‌ناچار مجبورند در کنار یکدیگر و تنها در یک قطار غول‌پیکر زندگی را بگذرانند. قطاری که حامل آخرین بازماندگان سرمای وحشتناک زمین است و حالا این قطار به منزله دنیا است و قوانین آن چندان با زمانی که در زمین مشغول زندگی بوده اند تفاوتی ندارد و حتی برای مردم فقیر نشین قطار بدتر هم شده است. این نابسمانی ها به مرور موجی از نارضایتی را به وجود می آورد و منجر به بروز زمزمه هایی برای انجام یک شورش در قطار به ذهن مردم خطور می کند. در فیلم شاهد پرداختن به هفدهمین سال زندگی در قطار بودیم و جمعیت فقیری را نظاره می‌کردیم که سال‌هاست بسته‌های پروتئین می‌خورند.

مصاحبه‌های مدیر شبکه TNT و اسکات دریکسون پیرامون ساخت سریال Snowpiercer قبل از واگذاری سریال به شبکه TBS

سارا اوبری‌، یکی از مسئولین شبکهTNT قبل از واگذاری سریال Snowpiercer به شبکه TBS در گفتگویی کوتاه درباره این مجموعه اینگونه توضیح داده بود:

من فیلم‌های بسیار زیبای بونگ جون-هو را خیلی دوست دارم و از طرفداران این کارگردان هستم. حالا بهترین فرصت به دست آمده تا افتخار این را داشته باشم که میزبان نسخه سریالی اثر بسیار زیبای او یعنی فیلم برف‌شکن باشم. ما کاملا برای گسترش کاراکترها وفیلمنامه آمادگی و برنامه‌های خاصی داریم و از بازیگران بسیار خوب و بااستعداد و صاحب جایزه استفاده کنیم. یکی از نقاط خوبی که در ژانر علمی تخیلی وجود دارد این است که شما می‌توانید در آن از مسائل زیاد و مختلفی سخن بگویید؛ در این ژانر شما می‌توانید داستان‌های مختلفی را وارد کنید و از مسائل و مشکلات نژادی، سیاسی، زیست محیطی و… صحبت کنید. حال سریال برف‌شکن از آن دسته آثاری است که می‌خواهد به واسطه ژانر خود از مسائل و مشکلات مختلف حرف بزند که البته این صحنه‌ها با چاشنی لحظات اکشن هم همراه خواهد بود.

اسکات دریکسون هم در اظهاار نظر کوتاهی اینگونه در توییتر خود نقل کرده بود:

من تنها همین چیزها را درباره سریال برف‌شکن خواهم گفت. این سریال که عوامل اصلی آن را، زنان بااستعداد و فوق‌العاده خوبی را تشکیل می‌دادند، بهترین پروژه‌ای بود که من تا به امروز در آن فعالیت داشته‌ام. همچنین افرادی هم که در کنار هم تیم بازیگری این مجموعه را تشکیل دادند واقعا قابل توجه و بااستعداد هستند. از ساختن چنین سریالی واقعا به خودمان افتخار می‌کنم و حس واقعا خوبی به آن دارم.

Snowpiercer

فیلم Snowpiercer ازنظر تجاری تقریبا موفق بود و توانست با بودجه ای 40 میلیون دلاری تقریبا 86 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. علاوه بر این، این فیلم با واکنش بسیار مثبت منتقدان نیز روبه‌رو شد و بسیاری از منتقدان این فیلم را تحسین کردند. در این فیلم علمی-تخیلی و اکشن شما تیم بازیگری و ساخت خوبی را مشاهده می‌کنید که برای ساخت یک شاهکار به اندازه کافی توانایی داشته اند ولی متاسفانه کمی این اثر با کمبود فیلمنامه منسجم مشکل داشت و نتوانست بیننده را چند ساعت با فضای سرد خود میخکوب کند.

احتمالا شبکه TNT برنامه گسترده‌ای را برای گسترش خود دارد و برای همین هم این سریال را از لیست خود خارج کرده است. این شبکه در پروژه بسیار عظیم به همکاری به ریدلی اسکات برای ساخت سریال Raised By Wolves دست زد است که بعدها با اضافه شدن تراویس فیمل، بازیگر سریال Vikings (وایکینگ‌ها)، به این سریال درام و علمی تخیلی کاملا همه را به شوک فرو برده است. فیمل قرار است نقش شخصیتی به نام مارکوس را در این سریال بازی کند. ، این شبکه در حال همکاری با پتی جنکینز، کارگردان فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌‌انگیز) برای ساخت مینی سریال I Am the Night (من شب هستم) با بازی کریس پاین، است که این سریال قرار است در طول سال ۲۰۱۹ از شبکه TNT منتشر شود. علاوه بر این، شبکه TNT در حال تولید سریال Tell Me Your Secrets نیز هست که این سریال نیز برای پخش در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌اند. با توجه به لیست بالا باید خود را برای دیدن شاهکارهایی فوق العاده زیبا از این شبکه آماده کنیم.

به نظر شما سریال Snowpiercer چقدر می‌تواند موفق عمل کند؟؟؟؟

بیشتر بخوانید:

  • جزئیات و تاریخ اکران فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم
  • نقد وبررسی فیلم Aladdin
  • همه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های دیزنی پلاس (برنامه‌های شبکه دیزنی)
  • بررسی قسمت اول از فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز: یک شروع خوب
  • سکانس‌های اکشن جدیدی برای فیلم Bird Of Prey زیر نظر کارگردان John Wick ساخته خواهند شد.

نوشته تاریخ اکران سریال Snowpiercer – برف شکن [ بازگشت یک رمان در قالبی جدید] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا