اخبار کسب و کار

۵ پیشنهاد برای تعطیلات آخر هفته – چهارشنبه سری به شبکه نمایش خانگی بزنیم

چهارشنبه از آن روزهایی است که تکلیف آدم مشخص نیست. چهارشنبه عملاً تعطیل نیست، اما همه‌چیز تق و لق است. ترافیک شدید نیست اما خیابان‌ها آن‌قدرها هم خلوت نیست. خلاصه که آدم نمی‌داند تعطیل است یا نه. ما به چنین روزهایی میگوییم “بین التعطیلین”. یعنی یک روز عادی میان دو تعطیلی را تا جایی که بتوانیم تعطیل می‌کنیم.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زورتان برای تعطیل کردن چهارشنبه نمی‌چربد، یا آن‌قدر وجدان کاری دارید، یا آن‌قدر کاردارید که نمی‌توانید چهارشنبه را تعطیل کنید، نگران نباشید.

۵ پیشنهاد برای تعطیلات آخر هفته – سه شنبه بریم سینما

بعدازآنکه به خانه آمدید و استرس یک روز کاری را پشت سر گذاشتید، هم می‌توانید به استقبال تعطیلی آخر هفته بروید.
درهرحال، ما برای گذراندن چهارشنبه، پیشنهاد‌ها ویژه‌ای داریم. اگر روز قبل به سینما رفته‌اید، بد نیست امروز در خانه بمانید و سری به شبکه نمایش خانگی و تازه‌ترین محصولات آن بزنید. چه‌بهتر از اینکه با خانواده‌تان دورهم جمع شوید و یک‌شب آرام را به تماشای یک فیلم ایرانی بنشینید.
با ما و پیشنهادهای متفاوتمان همراه باشید.

۱- بمب، یک عاشقانه

دومین و آخرین ساخته پیمان معادی، به‌تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است. «بمب یک عاشقانه» همان‌طور که از نامش برمی‌آید یک فیلم عاشقانه است که در دهه شصت و روزهای جنگ می‌گذرد. عشقی کودکانه، دنیای پسربچه‌ای را تکان می‌دهد. زن‌وشوهری در میانه یک دعوای ساده، دوباره عاشق یکدیگر می‌شوند و معنای زندگی را درک می‌کنند.
«بمب» لحن طنز جالبی دارد و حس نوستالژی قوی در بیننده ایجاد می‌کند. از مناسبات مدارس در روزهای دهه شصت، تا خیابان‌های پر از سنگر و صف آب، معادی سعی کرده تمام جزئیات آن روزها را به اثرش وارد کند. از سوی دیگر، آنچه «بمب» را اثری قابل‌توجه می‌کند، نمایش امید در تک‌تک قاب‌های فیلم است. «بمب» نشان می‌دهد که مردم جنگ‌زده ایران چگونه در بحبوحه جنگ، با امید زندگی می‌کردند. فیلم که در روزهای منتهی به پایان سال و نوروز اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که مردم با همه مشکلات در تدارک سال نو هستند. این مهم‌ترین پیام «بمب» است. در پس هر تاریکی، روزی روشن و پرامید در انتظار است.
پیمان معادی و لیلا حاتمی، بعد از «جدایی نادر از سیمین» بار دیگر در مقابل یکدیگر قرارگرفته‌اند. سیامک انصاری و حبیب رضایی و سایر بازیگران مکمل بازی بسیار خوبی ارائه می‌دهند. آهنگسازی این اثر هم بر عهده النی کالایندور، آهنگساز جهانی است که او را بیشتر باکارهای تئو آنجلو پلوس می‌شناسیم.

۲- جاده قدیم

جاده قدیم

دیگر اثر تازه در شبکه نمایش خانگی، «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت است. یک اثر کاملاً زنانه با رویکردی جامعه‌شناختی. حکمت همیشه در آثارش نگاهی منتقدانه به مسائل زنان داشته است. او پس از ده سال دوری از فیلم‌سازی، در «جاده قدیم» با یک کاراکتر اول زن و مسیری که او طی می‌کند بازگشته است. ماجرای فیلم، یک تجاوز و مسائل و مشکلاتی است که برای قهرمان قصه به وجود می‌آید.
حکمت در «جاده قدیم» با جسارت موضوعش را برگزیده اما از پرده‌دری امتناع ورزیده است. او به‌عنوان فیلم‌سازی که همیشه دغدغه‌های اجتماعی داشته است، به‌خوبی توانسته در «جاده قدیم» موضوعی تابو را که مشکلی اساسی است، نمایش دهد. «جاده قدیم» ایراداتی هم دارد. می‌توانست فیلم‌نامه بهتری داشته باشد، بازی بازیگران می‌توانست بهتر باشد، اما درنهایت «جاده قدیم» فیلمی مناسب و تروتمیز از آب درآمده است.

۳- خاطرات خبرنگار جنگ

خاطرات خبرنگار جنگ

درحالی‌که داعش هرروز کم قدرت‌تر می‌شود، سایه ترس و هراس جنایات این گروه همچنان بر دنیا حاکم است. از بطن همین ترس و هراس هم هست که قصه‌های شگفت‌انگیز بیرون می‌آید. دو سال قبل مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی هم روبرو شد.
این بار «خاطرات خبرنگار جنگ» قصه‌ای متفاوت در دل همان جنگ را روایت می‌کند. «خاطرات خبرنگار جنگ» حاصل جسارت یک خبرنگار و قصه یک زن اهل تسنن است. زنی که در میان قتل‌عام داعش، جان ۵۸ مسلمان شیعه را نجات می‌دهد.
وحید چاووش، که سال‌هاست در حوزه مستند به‌ویژه مستندهای مربوط به جنگ و دفاع مقدس فعالیت دارد،«خاطرات خبرنگار جنگ»را ساخته است. این فیلم برنده جایزه بخش مرتضی آوینی جشنواره سینما حقیقت شده است.

۴- پینوکیو، عامو سردار و ریسلی

پینوکیو، عامو سردار و ریسلی

اگر این‌همه جدیت در یک روز تعطیل حوصله‌تان سر می‌برد، بد نیست به تماشای «پینوکیو، عامو سردار و ریسلی» بنشینید. این فیلم دومین اثر رضا صافی است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. صافی که خود اهل بوشهر است به‌خوبی می‌تواند فضای بومی را به کارش منتقل کند.
«پینوکیو» قصه پسربچه‌ای است که هنگام انجام تکالیفش با رییسعلی دلواری، مشروطه‌خواه و رهبر قیام تنگستان در بوشهر، آشنا می‌شود. فیلم هم فضای سرگرم‌کننده‌ای دارد و هم بیننده را با یکی از مهم‌ترین شخصیت آزادی‌خواه ایرانی آشنا می‌کند. این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه شد.

۵- دندون طلا

دندون طلا

خیلی از ما هم هیچ‌وقت تماشای پشت سر هم قسمت‌های یک سریال را با یک فیلم سینمایی عوض نمی‌کنیم. اگر جز این دسته افراد هستید، «دندون طلا» پیشنهاد ما برای شماست. مجموعه‌ای ده‌قسمتی باحال و هوای شوخ و کمدی که می‌تواند به بعدازظهر چهارشنبه‌تان حسابی رنگ و لعاب دهد.
داوود میرباقری بعد از تجربه موفق «شاه گوش»، این بار در «دندون طلا»، با فیلمفارسی¬ها شوخی می‌کند و قصه‌ای جذاب و پرکشش می‌آفریند. «دندون طلا» یکی از پرستاره‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی است. ستاره اسکندری، مهدی فخیم زاده، باران کوثری و حامد بهداد از بازیگران این مجموعه هستند.
در ضمن، با پایان یافتن «سال‌های دور از خانه» می‌توانید به تماشای «شاه گوش» هم بنشینید. اگر قبلاً این مجموعه را ندیده‌اید که می‌توانید زهره و خنجری را با ماجراهای تازه‌ای دنبال کنید و اگر هم قبلاً این مجموعه را دیده‌اید، می‌توانید خاطراتتان را با پژوهای سبز لجنی و ماجراهای عاشقانه «شاه گوش» زنده کنید.
در یادداشت بعدی، پیشنهاد‌هایی برای روز پنجشنبه داریم، تا در کنار هم یک تعطیلات آخر هفته کاملاً سینمایی داشته باشیم.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۵ پیشنهاد برای تعطیلات آخر هفته – چهارشنبه سری به شبکه نمایش خانگی بزنیم اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا