اخبار کسب و کار

همه آنچه که از فصل دوم سریال Jack Ryan میدانیم.

سریال Jack Ryan تنها چهار ماه قبل از پخش فصل اول بر روی سرویس استریم آمازون، برای فصل دوم تمدید شده بود.

این سریال که توسط کارلتون کیوز (نویسنده Lost) و گراهام رولاند (نویسنده Prison Break) خلق شده است، پنجمین اقتباس از این شخصیت کتاب های تام کلنسی محسوب میشود.جان کرازینسکی نیز پس از الک بالدوین، هریسون فورد ، بن افلک و کریس پاین پنجمین بازیگری است که نقش این آنالیزور CIA را بازی میکند.

اگر همه هشت اپیزود فصل اول را نگاه کرده اید، تمام چیزهایی که از فصل دوم باید بدانید را برایتان اورده ایم.

هشدار: این نوشته قطعا فصل اول سریال Jack Ryan را برای شما اسپویل خواهد کرد.

در 27 جولای آمازون تریلری از فصل دوم را منتشر کرد که بیشتر به صحنات اکشن پرداخت و اطلاعات کمی از داستان این فصل را در اختیار ما گذاشت اگرچه چیزی که از این تریلر متوجه میشویم این است که طرفداران این سریال باید انتظار هیجان بیشتری نسبت به فصل اول را داشته باشند. همچنین طبق شایعات تریلر دیگری قبل از عرضه فصل دوم منتشر خواهد شد.

فصل دوم در چه زمانی محتمل است منتشر شود؟

پس از تمدید زود هنگام سریال گزارشاتی منتظر شد که فیلمبرداری فصل دوم حتی قبل از پخش سریال در تاریخ 31 آگوست 2018 آغاز شده است. کیوز و رولاند خالقان این سریال در مصاحبه ای اعلام کرده بودند که نوشتن فصل دوم را از اکتبر 2017 آغاز کرده اند که این زمان خوبی به آن ها برای نوشتن داستانی عمیق و جذاب داده است. اما در تریلر منتشر شده در 27 جولای، آمازون هیچ تاریخ رسمی اعلام نکرده است و ففط از عبارت به زودی استفاده کرده است ولی شایعاتی قوی به وجود آمده است که به مانند فصل اول، این فصل نیز در اخر ماه آگوست عرضه خواهد شد.

بازیگران این فصل چه کسانی هستند و کدام بازیگران برخواهند گشت؟

مثلث اصلی بازیگران فیلم برای فصل دوم برخواهند گشت، پس جان کرازینسکی را در نقش جک رایان، وندال پیرس را در نقش جیمز گریر و ابی کورنیش را در نقش کتی مولر خواهیم دید.

اگرچه قطعا علی سلیمان برای نقش موسا بن سلیمان برنخواهد گشت بعد از آنکه رایان در فصل قبل او را کشت و این به این معناست که دینا شهابی نیز که نقش همسر بن سلیمان را بازی میکرد به فصل دوم باز نخواهد گشت. از گزارشات مختلف مشخص شده است که جان هوگناکر نقش مهم تر و بیشتری در فصل دوم خواهد داشت.

چندین چهره و ستاره جدید نیز به این فصل اضافه شده اند که میتوان به نومی راپاس اشاره کرد که در نقش مامور اطلاعاتی آلمان به نام هریت باومن بازی خواهد کرد و همچنین ستاره سریال House Of Cards مایکل کلی در نقش مامور CIA به نام مایک نومبر اضافه شده است.

michael kelly

جان ادپو، جوردی مولا، کریستینا اومانیا و فرانسیسکو دنیس به عنوان سیاستمدار های کشور های مختلف در فصل دوم حضور دارند و تام ولاشیها( بازیگر نقش Jaqen H’Ghar درسریال بازی تاج و تخت) نقش کلیدی یک مامور مشکوک خارجی که با راهش به جک میخورد را بازی خواهد کرد.

اما یکی از نقش های اصلی کتاب های تام کلنسی یعنی جان کلارک در سریال حضور نخواهد داشت حتی با وجود حضور این شخصیت در فیلم های قبلی مانند Clear and Present Danger باز هم او را در این سریال نخواهیم دید. البته ممکن است عدم حضور این شخصیت مربوط به مسائل کپی رایت نیز باشد چرا که چندی پیش اعلام شد مایکل بی جردن در دو فیلمی که قرار است که از کتاب های تام کلنسی ساخته شود، نقش جان کلارک را بازی کند. البته رولاند، خالق سریال در مصاحبه گفته است که شخصیتی که جان هوگنکار بازی میکند ویژگی هایی مانند جان کلارک دارد و به نوعی سازندگان برای خودشان نسخه ای از کلارک را برای سریال ساخته اند.

clear and present danger
ویلم دیفو در نقش جان کلارک و هریسون فورد در نقش جک رایان در صحنه ای از فیلم Clear And Present Danger

در پشت صحنه نیز کارگردان برنده اسکار، دنی گوردون کارگردانی و تهیه کنندگی چند قسمت را برعهده دارد علاوه بر او فیل ابراهام نیز دو قسمت را تهیه کنندگی کرده است و خود جان کرازینسکی نیز در کنار این دو تهیه کنندگی فصل دوم را بر عهده دارد.

داستان فصل دوم چه چیزی را دنبال میکند؟

آمازون پرایم خلاصه داستانی از فصل دوم منتشر کرده است که درآن امده :”

در فصل دوم Tom Clancy’s Jack Ryan، بعد ردیابی محموله غیرمجازی از اسلحه ها در جنگل های ونزوئلا جک رایان برای بررسی به آمریکای جنوبی میرود.

از آنجاییکه تحقیقات رایان ممکن است یک تهدید بزرگ جهانی را برملا کند، رییس جمهور ونزوئلا دستور حمله ای به نزدیکان جک را میدهد که باعث میشود رایان و یارانش به نقاط مختلفی مانند بریتانیا،روسیه و ونزوئلا سفر کنند تا این نقشه را از بین ببرند و ثبات را به منطقه برگردانند.”

اگرچه بسیاری از شخصیت های فصل قبل را دوباره میبینیم اما فصل دوم داستان جداگانه ای نسبت به فصل اول دارد و به گفته کیوز هر فصل مانند یک کتاب جداگانه از سری جک رایان محسوب میشود. رولاند نیز در تایید این حرف اضافه کرد:((

شما باید بتوانید سریال را همانگونه که یک کتاب را در کتابخانه فرودگاه میخوانید ببینید و ما نمیخواهیم کارمان را دنباله داری کنیم که نتوانید از هر جایی که میخواهید سریال را ببینید.))

به همین دلیل است که در فصل دوم خبری از تروریسم نیست و نویسندگان به دنبال یک رژیم آمریکای جنوبی رفته اند و رایان باید عوامل دولتی مقابله کند.

krasinski as ryan

کتاب Tom Clancy’s Clear And Present Danger نیز چنین داستانی را روایت میکند البته که نباید انتظار داشته باشیم فصل دوم از این کتاب پیروی کند چرا که فصل ابتدایی نیز کاملا از منبع اصلی دور شد. به عقیده نویسندگان سریال، کتاب های تام کلنسی داستان سیاست جغرافیایی زمان خود را روایت میکنند و نمیتوان همان داستان هایی که 30 سال پیش نوشته شده اند را استفاده کنند بلکه باید نسخه ای جدید از این روایت ها را برای سریال آماده کنند.در واقع نویسندگان قصد دارند که هر فصل را به مانند یکی از کتاب ها بنویسند و جان کرازینسکی نیز با تایید این موضوع در مصاحبه ای اضافه کرده است:((

شاید سینما مکان مناسبی برای جک رایان نیست، چون فقط دو ساعت هست و کتاب های تام کلنسی بسیار غنی و پر جزییات هستند. تلویزیون جاییست که میتوانید با هشت قسمت داستان را روایت کنید و این بیشتر به تجربه کتاب ها شبیه است.))

آمازون هم به شدت با سازندگان هم عقیده است به طوریکه قبل از پخش فصل اول سریال را برای فصل دوم تمدید کرد البته این اتفاق پس از پخش تریلر SuperBowl سریال رخ داد که باعث شد افزایش 400 درصدی ثبت نام در سرویس آمازون پرایم را ببینیم. و حالا آمازون دوباره قبل از پخش فصل دوم جک رایان را برای فصل سوم تمدید کرده است.

بخشی از فیلمبرداری فصل دوم در مرکز لندن انجام شد و جان کرازینسکی نیز در میدان لستر این شهر دیده است و همین نشان دهنده سفر جک رایان به بریتانیا میباشد.

ryan and greer in desert

فصل اول سریال جک رایان هم اکنون در 8 قسمت در دسترس قرار دارد. این سریال پس از پخش با استقبال بینندگان و منتقدان همراه شد و نمره 8.2 را از IMDB دریافت کرد . پیشنهاد میشود که این سریال را از دست ندهید، اگر هم این سریال را دیده اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان (60 سریال برتر تاریخ جهان)
  • بهترین بازی های Xbox One (ایکس باکس 1)( لیست 19 تایی بازی‌ها تا سال 2019 )
  • داستان اسباب بازی پنجمین اثر امسال دیزنی که از مرز 1 میلیارد دلار گذشت!
  • فصل 2 سریال تابو [ تاریخ اکران و آخرین جزئیات ]

نوشته همه آنچه که از فصل دوم سریال Jack Ryan میدانیم. اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا