اخبار کسب و کار

معرفی فیلم های برتر جهان [ بهترین فیلم های خارجی از نگاه مخاطبان ]

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که به دنبال تماشای فیلم باشید و برای پیدا کردن مورد مناسب دائما نظرات را درباره‌ی فیلم های مختلف بخوانید تا به مورد مناسبی برسید.

اما ما اینجا محیطی فراهم کرده‌ایم تا فیلم های مورد علاقه خود را به دیگران معرفی کنید و در عین حال از میان فیلم های مورد علاقه‌ی دیگران گزینه‌ای را برای تماشا انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که این صفحه دائما درحال بروز رسانی است ، بنابراین پیشنهاد میکنیم این صفحه را در مرورگر خود بوکمارک کرده تا دسترسی آسانتری به آن داشته باشید .

دورهمی 2 (شب نشینی) برنامه‌ی جدید مهران مدیری به زودی وارد شبکه‌ی خانگی می‌شود

از همین رو ما قصد داریم لیستی کامل از بهترین فیلم ها را به شما معرفی کنیم .

دراین لیست ما سعی کردیم علاوه بر معرفی فیلم های مشهور ، به معرفی فیلم هایی که از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار هستند ، اما کمتر نامشان شنیده شده نیز بپردازیم .

با تایم سیتی همراه باشید تا لیست برترین فیلم های جهان را در کمترین زمان ممکن مرور کنید .

بهترین فیلم های اکشن

میان ستاره ای – Interstellar

interstellar suggest

کارگردان : کریستوفر نولان
نویسندگان : کریستوفر نولان ، جاناتان نولان
ستارگان : متیو مک کانهی ، ان هنوی ، جسیکا چستین ، مت دیمون ، کیسی افلک
سال اکران : 2014
ژانر : علمی تخیلی

« میان ستاره ای » یکی از بهترین فیلم های تولید شده در سالهای گذشته است که توسط کارگردان بزرگ و نام آشنای سینما « کریستوفر نولان » ساخته شده .
داستان فیلم در مورد آینده است ، زمانی که سیاره زمین گرفتار طوفان های شنی شده و در حال نابودی است . کوپر « متیو مک کانهی » یک خلبان بازنشسته ناسا است که به نقش اصلی فیلم را به عهده دارد . او توسط نیرویی خاص ، مختصاتی را دریافت میکند و وقتی به آن نقطه میرسد ، خود را در تأسیسات مخفی ناسا مشاهده میکند ، آنها قصد دارند کوپر را به همراه تیمی از فضا نوردان ، به منظور پیدا کردن سیاره ای جدید برای زندگی به فضا بفرستند که در ادامه ی این داستان اتفاقات بسیار جالبی رقم میخورد .

موسیقی های متن بسیار جذاب این فیلم که توسط موسیقی دان بزرگ « هانس زیمر » ساخته شده اند ، چاشنی هیجان و دلهره فیلم را بیشتر میکنند .
این فیلم در 87 اُمین جشنواره اسکار ، در 5 بخش نامزد دریافت جایزه بود که توانست جایزه « بهترین جلوه های ویژه » را ازآن خود کند .
میان ستاره ای از برترین فیلم های تاریخ محسوب میشود .

تلقین – Inception

incepiton movie suggest

کارگردان : کریستوفر نولان
نویسنده : کریستوفر نولان
ستارگان : لئوناردو دی کاپریو ، تام هاردی ، کیلین مورفی ، کن واتانابه ، ماریون کوتیار
سال اکران : سال 2010
ژانر : علمی تخیلی

فیلم « تلقین – inception » یک فیلم در ژانر علمی تخیلی است که در سال 2010 توسط « کریستوفر نولان » ساخته شد .
داستان فیلم در مورد یک گروه حرفه ای است که با ورود به ضمیر ناخود آگاه افراد ، افکار آنهارا میدزدند . رهبری این گروه را دام کاب « لئوناردو دی کاپریو » به عهده دارد و در سرتاسر ایالات متحده تحت تعقیب است . او توسط یک تاجر بزرگ فراخوانده میشود و به او پیشنهاد میشود که در ازای استخراج افکار یک تاجر بزرگ ، سابقه اش پاک میشود .

این فیلم یکی از شاهکارهای نولان است که در آن به معنای واقعی ذهن مخاطب را مخدوش میکند . تقریبا تا اواسط فیلم داستان فیلم به طور واضح مشخص نیست و داستان فیلم به گونه ای پیش میرود که باید مدام آنرا متوقف کرد و راجبش فکر کرد .
عوامل زیادی موجب شده که « تلقین » به یکی از شاهکار های سالهای اخیر سینما بدل شود .

کارگردانی عالی و باتجربه ، نویسندگان و تهیه کنندگان حرفه ای ، موسیقی های متن بسیار گوشنواز که توسط « هانس زیمر » ساخته شده اند و بسیاری دیگر از عوامل موجب موفقیتی که ذکر کردیم شده اند .
« inception » در لیست بهترین فیلم های تاریخ سایت IMDB ، بین 250 تای برتر قرار گرفته .
3 جایزه اسکار و 2 جایزه بفتا سهم این شاهکار در جشنواره های سالهای گذشته بوده .
« تلقین » هم اکنون جزء بهترین فیلم های تاریخ به شمار میرود .

از دست ندهید: بهترین فیلم های 2019 + تریلر و جدول زمانی پخش

یادآوری کامل – Total Recall

کارگردان : لن وایزمن
تهیه کننده : توبی جفی – نئال اچ مورتیز
بازیگران : کالین فارل – کیت بکینسیل – جسیکا بیل – جان جو – بیل نای
سال اکران : 2012

معرفی فیلم یادآوری کامل – یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که از دنیای اکشن سینما لذت میبرند . یادآوری کامل اثر بازسازی شده فیلم « total recall 1990 » است که بر پایه رمانی با نام « Who can remember it for you wholesale » ساخته شده .

قسمت اول این فیلم که در سال 1990 تولید شد با درخشش « آرنولد شوارتزنگر » همراه بود و توانست 2 جایزه اسکار و تعداد قابل توجهی از سایر جوایز را کسب کند .

شاید بتوان گفت موفقیتی که فیلم در 1990 کسب کرد موجب شد که آنرا بازسازی کنند ، به هر حال این فیلم بازسازی شد و در سال 2012 ، با جلوه های جذاب تر بازگشت و یکی از جذاب ترین اکشن های هالیوود را رقم زد . عنوان مذکور شاید خیلی مورد توجه رسانه ها و منتقدین قرار نگرفته باشد و آنطور که باید نامش شنیده نشده ، اما به شما اطمینان میدهم که این فیلم میتواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند و بعد از فیلم به هرکس که رسیدید ، آنرا پیشنهاد کنید .

داستان: در پایان قرن بیست و یکم ، جنگ های شیمیایی در سراسر جهان ، زمین را به سیاره ای غیر قابل سکونت تبدیل کرده . اکنون فضای زندگی باارزش ترین منبع زمین محسوب میشود . تنها دو قلمرو قابل سکونت باقی مانده که عبارتند از : « فدراسیون متحده بریتانیا ( UFB ) و کُلُنی » . بریتانیا جایی است که ثروتمندان جمع شده اند و اهالی کُلُنی هر روز از طریق آسانسوری مسافت بین قاره را طی میکنند و برای ثروتمندان کار میکنند .

در فیلم مردی را مشاهده میکنیم که با کابوس از خواب بر میخیزد و اذعان میکند که مدام این کابوس را میبیند . او یکی از شهروندان کُلُنی است که هر روز به بریتانیا میرود و در کنار همسر خود زندگی رویایی را دارند . کمی بعد او متوجه میشود که این کابوس ها ، خاطراتی است که او در گذشته با آنها روبه رو بوده و اتفاقات بسیار جذابی در روند فیلم صورت میگیرد .

اکوآلایزر – The Equalizer

The Equalizer

کارگردان : آنتوآن فوکوا
تهیه کننده : تاد بلک – جیسون بلومنتال – دنزل واشنگتن
بازیگران : دنزل واشنگتن – مارتون سوکاس – کلویی گریس مورتس – ملیسا لیو – هیلی بنت
سال اکران : 2014

یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان اکوآلایزر یا متعادل کننده است . این فیلم در سال 2014 توسط آنتوآن فوکوا کارگردانی شد و توانست موفقیت چشمگیری را برای تولیدکنندگانش به ارمغان بیاورد.

ستاره‌ی فیلم دنزل واشنگتن در موفقیت این فیلم نقش بسزایی داشت و به خوبی توانست از پس نقش خود بربیاید . داستان فیلم در مورد یک کارگر ساده « رابرت مک کال » است که در فروشگاهی بزرگ مشغول به کار است و عادت دارد بعدازظهرها برای نوشیدن چای و مطالعه به یک کافه برود.

در کافه دختر جوانی با مک کال رابطه‌ی دوستانه برقرار میکند و هرشب در مورد کتاب‌هایی که رابرت میخواند سوال‌هایی میپرسد . یک شب دختر جوان از بیرون رفتن با یکی از اعضای مافیای روسی سرباز میزند و آن مرد دختر را تا سرحد مرگ کتک میزند . نقطه‌ی عطف داستان از همین جا شروع میشود و مشخص میشود که رابرت قبلا یکی از آدم کش‌های دولت بوده و حال قصد دارد انتقام دختر را از مافیا بگیرد .

در داستان فیلم شاهد کشت و کشتارهای بسیار زیبا و جذابی هستیم و درخشش دنزل واشنگتن مخاطب را مجذوب خودش میکند . به عنوان معرفی فیلم و پیشنهاد فیلم خوب ، این شاهکار را به شما ارائه میدهم و امیدوارم که از تماشای این اثر لذت ببرید .

فراموشی – Oblivion

Oblivion movie suggest

کارگردان : جوزف کوشینسکی
تهیه کننده : جوزف کوشینسکی – پیتر چرنین
بازیگران : تام کروز – مورگان فریمن – آندره ا.ریسبرو – نیکولای کاستر والدو
سال اکران : 2013

معرفی فیلم – فراموشی یا « Oblivion » یکی از بهترین فیلم ها در ژانر خودش است .
فیلمی که میتواند انسان را به فکر فرو ببرد که در آینده قرار است چه اتفاقی برای زمین بیفتد ؟
این فیلم به خوبی مخاطب را به اشتباه میندازد که آیا راجب فیلم درست فکر میکنم یا نه ؟
از ستارگان سرشناس و نام آشنای این فیلم میتوان به « تام کروز ، مورگان فریمن و نیکولای کاستر والدو یا همان جیمی لنیستر سریال بازی تاج و تخت » اشاره کرد .

داستان فیلم در مورد جنگ زمینیان و بیگانگان است ، که موجودات بیگانه موفق شده اند زمین را در سلطه خود قرار دهند و منابع آنرا استخراج کنند .
این موجودات با شبیه سازی خود به انسان توانسته اند به خوبی زمینیان را فریب دهند .
داستان فیلم از جایی شروع میشود که تام کروز « بازیگر نقش اصلی فیلم » به کمک همسر خود قصد پاکسازی زمین از دشمنان را دارد .
در واقع او روزانه توسط بالگرد خود به تجسس در مناطق قرنطینه شده میپردازد و همسر او « اولگا کوریلنو » از اتاق کنترل به او کمک میکند .
آنها به این امید که بعد از بازنشستگی به یک سیاره دیگر که به بهشت شباهت دارد میروند ، به خوبی مأموریت خودرا انجام میدهند .
بخش راز آلود این فیلم اتفاقات بسیار زیبایی را در میانه ی فیلم رقم میزند .
پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که ادامه ی داستان فیلم را خودتان ببینید و از پایان رازآلود این شاهکار لذت ببرید .

انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

Avengers Endgame

کارگردان: برادران روسو
تهیه کننده: کوین فایگی
بازیگران: رابرت داونی جونیور- کریس آیوانز- جرمی رنر- اسکارلت جوهانسون- کریس همسورث- مارک رافلو- بردلی کوپر- بری لارسون – …
سال اکران: 2019

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های جهان، قسمت چهارم و نهایی مجموعه انتقام جویان است. این فیلم موفق شد رقیب دیرینه خود در بخش فروش یعنی آواتار را پشت سر بگذارد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود.

داستان فیلم ماجرای بعداز درگیری با تانوس را نشان می‌دهد. تانوس در انتقام‌جویان 3 تمامی سنگ‌های قدرت را به‌دست آورد و همانطور که وعده داده بود نیمی از جهان را نابود کرد تا تعادل را در هستی برقرار کند. حال ابرقهرمان‌ها با تمام سختی‌های دنیای جدید به زندگی خود ادامه می‌دهند تا به‌طور اتفاقی مردمورچه‌ای از حفره‌زمان بیرون کشیده می‌شود و به سایر قهرمان‌ها ماجرای سفر در زمان را توضیح میدهد.

ابر قهرمان‌ها با برنامه‌ای جالب در زمان سفر می‌کنند و اتفاقات جالبی را رقم می‌زنند.

پیشنهاد می‌کنم اگر تاکنون موفق نشده‌اید این فیلم زیبا را تماشا کنید هرچه زودتر به فکر دیدن آن باشید و مطمئن باشید که یکی از بهترین فیلم های جهان را تماشا می‌کنید.

3 گانه بازی‌های عطش – The Hunger Games

The Hunger Games

از دیگر فیلم‌های تماشایی سینمای هالیوود می‌توانیم 3 گانه مشهور و پرآوازه بازی‌های عطش را نام ببریم. داستانی جذاب برگرفته از رمانی با همین نام که ستارگانی همچون جنیفر لارنس، جاش هاچرسون و وودی هرلسون در فیلم اقتباسی آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان در مورد شهری به نام پانم است که هرساله میزبان 24 دختر و پسر در رنج سنی 12 تا 18 سال است. هرساله در پانم مسابقاتی با نام مسابقات گرسنگی (مسابقات عطش) برگزار می‌شود که به صورت زنده از تلویزیون منتشر می‌شود و طی مسابقه شرکت کنندگان با چالش‌هایی روبه رو می‌شوند و باید همدیگر را نابود کنند.

بودجه‌ی ساخت این فیلم 78 میلیون دلار بود و نهایتا قسمت نخست این فیلم با فروشی بالغ بر 685 میلیون دلار توانست موفقیت چشمگیری را برای سازندگان این عنوان به ارمغان بیاورد.

همچنین موفقیت قسمت نخست این فیلم موجب شد که سازندگان به فکر ساخت قسمت‌های جدید و دنباله این فیلم بیفتند و اتفاقا قسمت‌های بعدی نیز به شدت موفق بودند.

3 گانه‌ی بازی‌های عطش از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود و شما می‌توانید به ترتیب آن‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید.

لوسی – Lucy

فیلم Lucy

کارگردان : لوک بسون
تهیه کننده : ویرجینیا سیلا
بازیگران : اسکارلت جوهانسون، مورگلن فریمن، عمرو واکد
سال اکران : 2014

آیا تابحال درباره‌ی تئوری‌های قدرت ذهن چیزی شنیده‌اید؟ این تئوری‌ها بیان می‌کنند که یک انسان بالغ فقط از پنج درصد قدرت مغز خودش استفاده می‌کند، این موضوع حتی برای انسان‌های فوق‌العاده باهوش هم صادق است، حالا فرض کنید دارویی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از همه‌ی قدرت مغز استفاده کنید، این اتفاقی است که در فیلم Lucy می‌افتد.

در این فیلم اسکارلت جوهانسون در نقش اصلی کسی است که این ویژگی را کسب می‌کند و دارو طوری عمل می‌کند که قدرت مغز کم کم آزاد می‌شود و فیلم به روشی زیبا نشان می‌دهد که قدرت واقعی مغز انسان در هر مرحله پیشرفت توانایی انجام چه کارهای خارق‌العاده‌ای دارد.

این فیلم تا حدی از تئوری‌های علمی استفاده می‌کند و مقدار زیادی هم تخیل به این تئوری‌ها اضافه کرده تا یک فیلم جذاب بر مبنای واقعیت ساخته باشد، و تماشای آن درحالی که با خود فکر می‌کنید همه‌ی این اتفاقات می‌توانند بر اساس تئوری‌های علمی، امکان پذیر باشند، لذت بخش و هیجان انگیز است.

داستانِ فیلم نکات جذاب زیادی دارد ولی بهتر است بیش‌تر از این وارد جزئیات نشویم، پیشنهاد می‌کنم که خودتان دست به کار شوید و تماشایش کنید، فقط اشاره می‌کنم که پایان فیلم شگفت انگیز است و اگر به آن توجه کنید کاملا شما را به فکر فرو می‌برد.

در زمان – In Time

Best movies all Time - In Time

کارگردان : اندرو نیکول
تهیه کننده : اندرو نیکول – مارک ابراهام
بازیگران : آماندا سیفرید – جاستین تیمبرلیک – کیلیان مورفی – اولیویا وایلد
سال اکران : 2011

معرفی فیلم در زمان – بدون شک یکی از زیباترین و جدیدترین ایده ها در دنیای سینما مربوط به این فیلم است ، محصولی که در سال 2011 توسط اندرو نیکول تولید شد . از جمله ستارگان این فیلم میتوان آماندا سیفرید و جاستین تیمبرلیک را نام برد . in time با داستانی غنی و مونتاژی دقیق یکی از بهترین فیلم های جهان است .

داستان فیلم در مورد شهری است که درآن « زمان » جای پول را گرفته است ، بدین منظور که زمان زنده بودن هر انسان روی دست او نمایش داده میشود . مردم برای اضافه شدن زمان زندگیشان مجبورند کار کنند تا با خرید زمان ، خودرا از مرگ نجات دهند . یکی از اهالی این شهر « ویلیام سالاس » پس از اتفاقه ناگواری که برایش میفتد تصمیم میگیرد که زندگی خود را تغییر دهد و به همین منظور با قمار کردن ، زمان زندگی خودرا افزایش میدهد و جواز ورود به شهر اشرافی را به دست می آورد .

در ادامه ی فیلم اتفاقات بسیار جذابی صورت میگیرد که همین ها توانسته اند « در زمان » را به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل کنند .

in Time به طور کلی نظرات معمولی از منتقدان دریافت کرد ، اما پس از اکران سراسری آن ، نظرات بینندگان چیز دیگری را ثابت کرد . موفقیت این فیلم شاید از دید منتقدین چندان چشمگیر نباشد ، اما از دید عموم ، این شاهکار یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما است .

بهترین فیلم های درام

خاطره – Rememory

Rememory movie

کارگردان : مارک پلانسکی
تهیه کننده : دنیل بکرمن – لی کلی
بازیگران : پیتر دینکلیج – جولیا اورموند – آنتون یلچین
سال اکران : 2017
ژانر : درام – علمی تخیلی

معرفی فیلم خاطره – یکی از جالب ترین درام های ساخته شده سالهای گذشته فیلم « خاطره – Rememory » است که در سال 2017 توسط مارک پلانسکی ساخته شد .

داستان فیلم جایی شروع میشود که سم بلووم « پیتر دینکلیج » به همراه برادرش در حال رانندگی است و ناگهان با اتوموبیل دیگری تصادف میکند ، طی این حادثه برادر سم میمیرد و دیالوگ هایی را قبل از مرگش میگوید که مشخص نیست . بعد از یک سال از این حادثه ، سم بلووم در دوره درمانی پروفسور « گوردون دان » شرکت میکند . پروفسور دان موفق شده دستگاهی بسازد که از طریق آن میتوان تمام خاطرات افراد را روی یک قطعه شیشه ای ضبط کند و به آنها دسترسی داشته باشد .

سم بلووم قصد دارد ازین طریق به خاطرات گذشته برگردد و بفهمد که برادرش در هنگام مرگ چه حرفایی میزده .

بعد از این اتفاقات پروفسور گوردون ، به طرز مشکوکی میمیرد و دستگاه ارزشمند او به جایی دیگر برده میشود . سم بلووم این دستگاه را پیدا میکند و از طریق خاطراتی که در دفتر گوردون بوده ، قصد دارد موجه شود که چه اتفاقی برای او افتاده و در این میان با همسر گوردون آشنا میشود و متوجه میشود که پروفسور در فقدان بزرگ از دست دادن دخترش بوده .

در ادامه فیلم اتفاقات زیبایی رقم میخورد و پیشنهاد ما به طرفداران ژانر درام این فیلم است . اگر آنرا ندیده اید یکی از بهترین و جذاب ترین درام های تاریخ را از دست داده اید .

گرن تورینو – Gran Torino

Gran Torino

کارگردان : کلینت ایستوود
تهیه کننده : بیل جربر – رابرت لورنتس – کلینت ایستوود
بازیگران : کلینت ایستوود – بی ونگ – آنی هر
سال اکران : 2008
ژانر : درام

یکی از بهترین فیلم های درام این لیست، فیلم گرن تورینو است . عنوانی که هم‌ اکنون درحال مشاهده آن هستید.

گرن تورینو یک درام آمریکایی است که جزء بهترین فیلم های تاریخ سینما و البته بهترین آثار کلینت ایستوود شناخته میشود . فیلمی که توانست جوایز بسیار زیادی را کسب کند و خودرا در میان 250 فیلم برتر پایگاه IMDB جا دهد.

داستان فیلم در مورد پیرمردی به نام « والت کوالسکی » است که سالهای زیادی را در جنگ سپری کرده و اکنون بسیار بداخلاق شده . او در محله‌ای قدیمی در آمریکا زندگی میکند که تقریبا تمام ساکنین قدیمی آن‌جا را ترک کرده‌اند.

کوالسکی در جنگ با ویتنام حضور داشته و به شدت از مردم ویتنامی و همونگ متنفر است ، حال باید با ساکنین جدید محله که اکثرا همونگ هستند سروکله بزند . در همسایگی کوالسکی یک خانواده ویتنامی ساکن میشوند که دختر آن‌ها رابطه‌ی صمیمانه و دوستانه‌ای با کوالسکی برقرار میکند و لحظات زیبایی را خلق میکند.

پیشنهاد میکنم اگر به دنبال تماشای بهترین فیلم های درام هستید ، حتما گرن تورینو را تماشا کنید و مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نمیشوید.

جنگل – Jungle

کارگردان : گرگ مک لین
تهیه کننده : تد فلمن
بازیگران : دنیل رادکلیف – الکس راسل
سال اکران : 2017
ژانر : بقا- درام

معرفی فیلم جنگل – دنیل رادکلیف که بیشتر او را با بازی در نقش هری پاتر به خاطر می‌آوریم در این فیلم درخشان است و جنگل یکی از فیلم های برتر کارنامه قدرتمند رادکلیف بشمار می‌آید.

این فیلم که در ژانر بقا قرار می‌گیرد درباره دو دوست است که تصمیم می‌گیرند راهی یک سفر شوند و از میان یک جنگل همراه یکی از بومی‌های محل که راه را می‌شناسد، از این جنگل عبور کنند ولی در مسیر اتفاقاتی خارج از برنامه رخ می‌دهد و …

نکته جالب فیلم شباهت زیاد آن با واقعیت است از محیط فیلمبرداری گرفته تا گریم و بازی بی‌نظیر رادکلیف همگی این حس را به شما می‌دهند که انگار در حال تماشای یک مستند واقعی از جنگل هستید با این تفاوت که تصویر برداریِ فیلم همانطور که انتظار می‌رود نسبت به یک مستند فوق‌العاده بهتر است.

فیلم پر از لحظات هیجان انگیز و دلهره آور است و از همه بیشتر نشان دهنده این است که اگر بقای انسان در خطر باشد او می‌تواند به موجود دیگری تبدیل شود موجودی سرسخت که همه چیزش را می‌دهد تا زندگی کند، وقتی موضوع بقا باشد انسان نه خستگی می‌شناسد، نه درد و نه ترس این همان چیزی است که فیلم به بهترین شکل به نمایش گذاشته.

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

The Wolf of Wall Street

کارگردان : مارتین اسکورسیزی
تهیه کننده : مارتین اسکورسیزی
بازیگران : لئوناردو دیکاپریو، ژان دوژاردن، کایل چندلر و متیو مک کانهی
سال اکران : 2013
ژانر : درام و کمدیِ سیاه

گرگ وال استریت یکی از آثار شاخص مارتین اسکورسیزی که پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی طولانی او هم به حساب می‌آید یک فیلم در ژانر کمدی تاریک است که نگاه تازه‌ای به بحث موفقیت دارد و جز 250 فیلم برتر از نگاه IMDB است.

فیلم روایت کننده داستان زندگی فردی است که کار خودش را به عنوان یک دلال کوچک شروع می‌کند او جواز خود را در روز دوشنبه سیاه بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دههٔ ۲۰ کسب می‌کند و همین باعث می‌شود که شغلش را از دست بدهد، اما بعد با سخت کوشی تمام کارش یکبار دیگر خارج از وال استریت و با دلالی خرد از صفر شروع می‌کند و…

البته بسیاری از فعالیت‌های این فرد در طول فیلم غیر اخلاقی و نادرست هستند و نشان می‌دهند که برای موفقیت در وال استریت نمی‌توانید یک آدم صادق باشید و باید دیگران را در این مسیر گول بزنید و پیش بروید که بیش‌تر جذابیت فیلم هم در همین فعالیت‌های غیر قانونی و روش‌های خلاقانه برای گول زدن دیگران است.

نکته جذاب فیلم بازی بی‌ظیر دیکاپریو است که انگار سال‌ها یک دلال حرفه‌ای بوده و کاملا در نقشش غرق شده او برای بازی در این فیلم یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه MTV Award، جایزه بهترین بازیگر فیلم دراماتیک از نگاه مردم و چندین جایزه دیگر را دریافت کرد و برای بسیاری دیگر نامزد دریافت جایزه شد.

دست نیافتنی – Intouchable

intouchable

کارگردان : الیور تاکاشه – اریک تولدانو
نویسنده : الیور تاکاشه – اریک تولدانو
بازیگران : فرانسوا کلوزه – عمر سی –
سال اکران : 2011
ژانر : درام – کمدی

معرفی فیلم دست نیافتنی – این فیلم یکی از بهترین فیلم های جهان است که در سال 2011 توسط دو کارگردان موفق « الیور تاکاشه و اریک تولدانو » در فرانسه ساخته شد .

داستان فیلم اقتباسی از یک داستان واقعی است . مرد ثروتمندی به نام فیلیپه « فرانسوا کلوزه » بر اثر سقوط با چتر نجات از ناحیه گردن به پایین فلج میشود و برای مراقبت از خود ، نیاز به یک پرستار دارد . در نهایت او یک فرد سابقه دار و خلافکار به نام دریس « عمر سی » را استخدام میکند و مسیر زندگی فیلیپه تغییر میکند . فیلیپه که تاکنون فردی لج باز و بد اخلاق بوده ، حال با ورود دریس تبدیل به فردی شاد شده . به طوری که از بیرون رفتن با آمبولانس ، به بیرون رفتن با ماشین های مدل بالا روی آورده .

دست نیافتنی یکی از بهترین فیلم های جهان است که به نظر شما مخاطبین عزیز تایم سیتی ، ارزش قرار گیری در این لیست را دارد . امیدوارم که از تماشای این عنوان لذت ببرید.

فارست گامپ – Forrest Gump

Forrest Gump 1994

کارگردان : رابرت زمیکس
نویسنده : اریک راث
بازیگران : تام هنکس – رابین رایت پن – گری سینایس – سالی فیلد –
سال اکران : 1994
ژانر : درام – رومانس

فارست گامپ را بدون شک میتوان شاهکار سینما و یکی از بهترین فیلم های تاریخ دانست . فیلمی که در سال اکرانش جوایز اُسکار را درو کرد و حرفی برای گفتن باقی نگذاشت .

داستان فیلم در مورد یک کودک به نام فارست است که آی‌کیوی پایینی دارد « 75 » و شخصیت ازخود گذشته و فداکار او باعث به‌وجود آمدن موقعیت های جالبی در زندگی‌اش میشود . این موقعیت ها مسیر زندگی فارست را تغییر میدهد و اورا تبدیل به شخصیت مشهوری میکند .

فارست گامپ براساس رمانی با همین نام ، اثر « وینستون گروم » ساخته شده و کارگردانی این شاهکار به عهده رابرت زمیکس قرار داده شده .

فیلم از آنجایی شروع میشود که فارست توی یک ایستگاه اتوبوس منتظر نشسته ، و با آمدن یک خانوم ، او خودرا معرفی میکند و داستان زندگی‌اش را تعریف میکند .

فارست در کودکی از بهره هوشی پایینی نسبت به همسالانش برخوردار بود و به همین خاطر نمیتوانست دوستی پیدا کند ، همچنین او به دلیل ناتوانی در راه رفتن مجبور به استفاده از یک اسکلت فلزی بود . فارست تنها یک دوست داشت « جنی » که او آرزوی خوانندگی در کانتری را داشت . در طی یک اتفاق اسکلت فلزی فارست میشکند و استعداد او در دویدن شکوفا میشود .

او بعدا در جنگ ویتنام و آمریکا عازم میشود و موفق به دریافت مدال از ایالات متحده میشود . این تنها یکی از افتخاراتی است که فارست دریافت میکند . شخصیت بسیار ساده و دوست داشتنی که به خوبی مخاطبین را در شرایط خود گرفتار میکند .

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ محسوب میشود و اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید ، یکی از بزرگترین آثار تاریخ را از دست داده‌اید .

این فیلم موفق به دریافت 6 جایزه اُسکار شده و همچنین با فروش قابل توجه « 678 میلیون دلار » از نام‌دارترین آثار سینما به شمار میرود .

Million Dollar Baby

Million Dollar Baby

کارگردان: کلینت ایستوود
بازیگران: هیلاری شَنک- مورگان فریمن- کلینت ایستوود
سال اکران: 2004

اگر دنبال تماشای یک فیلم درام که ازهر لحاظ قوی باشه می‌گردید می‌تونم فیلم «عزیز میلیون دلاری» رو پیشنهاد بدم. این فیلم به‌معنای واقعی یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شه و شما پس از دیدنش معنای این جمله رو کاملا درک می‌کنید.

داستان فیلم درمورد دختری به‌نام مگی فیتزجرالد است که زندگی بسیار سختی دارد و از کودکی خود فقط و فقط برای دیگران کار کرده. او اکنون در سن 31 سالگی متوجه شده که تنها چیزی که می‌تواند بهش آرامش دهد بوکس است. به‌همین خاطر سراغ یکی از بهترین مربیان بوکس یعنی فرانکی دان (کلینت ایستوود) می‌رود تا تحت نظر او بتواند قهرمان مسابقات بوکس زنان شود.

مگی راه سختی را برای متقاعد کردن فرانکی سپری می‌کند و در این مدت توسط مستخدم باشگاه فرانکی یعنی ادی اسکرَب (مورگان فریمن) حرکات ساده بوکس را آموزش می‌بیند.

نهایتا مگی موفق می‌شود فرانکی را متقاعد کند و با آموزش دیدن تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین بوکسورهای زن می‌شود.

اما در میانه فیلم اتفاقی میفتد که مسیر فیلم را کاملا عوض می‌کند. از ادامه و اسپویل این بخش خودداری می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم حتما آن را ببینید. عزیز میلیون دلاری یکی از قوی‌ترین فیلمنامه‌هایی بود که تاکنون با آن مواجه شده بودم و فکر نمی‌کنم تا پایان عمرم چنین اثری را از یاد ببرم.

4 جایزه اُسکار و 64 عنوان آکادمیک دیگر به‌خوبی قدرت این فیلم را نشان می‌دهند. امیدوارم که از تماشای این فیلم لذت ببرید.

Hacksaw Ridge

Hacksaw Ridge

کارگردان : مل گیبسون
تهیه کننده : پل کاری
بازیگران : اندرو گارفیلد، ترزا پالمر، هوگو ویوینگ
سال اکران : 2016
ژانر : درام، زد جنگ و زندگی نامه

لبه هک‌سا یا همان Hacksaw Ridge بعد از همان اولین اکرانش در جشنواره ونیز مشخص بود که فیلم محبوب و موفقی خواهد بود، چرا که بعد از نمایش فیلم در سالنِ جشنواره اولین تماشاگران حاضر در سالن 10 دقیقه‌ی تمام ایستاده برای این فیلم دست زدند.

بعد از اکران موفق اولیه این فیلم باید از سد محکمتری به نام منتقدین می‌گذشت که این مانع را حتی از اولی هم بهتر عبور کرد، Hacksaw Ridge در سایتRotten Tomatoes از میان 235 نقد مختلف میانگین 87/100 را دریافت کرد و بعد هم در سایت متا کریتیک از نظر 47 منتقد مختلف میانگین 71/100 را گرفت که هر دو نمره‌های بسیار بالایی هستند، در ادامه نامزد دریافت 6 جایزه اسکار شد و توانست دوتای آن‌ها را کسب کند و در نهایت اشاره کنم که Hacksaw Ridge از دید کاربران IMDB جز 250 فیلم برتر تاریخ نیز به شمار می‌آید.

داستان فیلم در مورد پسری جوان است که در جنگ جهانی دوم وارد ارتش آمریکا می‌شود ولی او اعتقادات محکمی دارد که جنگ کار درستی نیست و به خودش قول داده که هرگز اسلحه به دست نگیرد و می‌توانید تصور کنید که به عنوان یک سرباز اگر از گرفتن اسلحه در دست خود داری کنید چه زندگی سختی خواهید داشت و ادامه ماجرا

داستان فیلم بر اساس زندگی واقعی دزموند داس است که در نهایت حتی یک مدال افتخار از دستان هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا دریافت می‌کند، شاید باورش سخت باشد چطور بدون اسلحه دست گرفتن می‌توان مدال افتخار گرفت برای فهمیدن جواب سوال باید فیلم را تماشا کنید، تماشای این فیلم را به صورت ویژه پیشنهاد می‌کنم.

باشگاه مشت زنی – Fight Club

کارگردان : دیوید فینچر
نویسنده : جیم اوهلز
ستارگان : برد پیت ، ادوارد نورتون ، هلنا بونهام کارتر
سال اکران : سال 1999
ژانر : درام – روانشناختی

فیلم « باشگاه مشت زنی – Fight Club » یکی از بهترین فیلمهای ده 90 میلادی به کارگردانی « دیوید فینچر » میباشد که بر پایه یک رمان با همین نام که توسط چاک پالنیک نوشته شده بود شاخته شده است.
فیلمی که در این قسمت به شما معرفی میکنم از بهترین آثار تاریخ سینما میباشد که با تم روانشناختی فوق العاده خود مخاطب را درگیر خود میکند و با شناختی که از دیوید فینچر داریم میتوانید مطمئن باشید که بهترین پایین که میتوان توقع داشت در انتظار شما خواهد بود.

داستان فیلم در مورد شخصیتی بد بین به نام جک « ادوارد نورتون » میباشد که کارمند معمولی یک کمپانی خودروسازی است جک طی یک روز بدترین اتفاقات ممکن را تجربه میکند از قبیل گم کردن چمدان در فرودگاه و آتش گرفتن آپارتمانش در طی همین روز با شخصیتی عجیب به نام تیلور« برد پیت » آشنا میشود و تصمیم میگیرد که بعد از اتفاقات که طی روز برایش افتاده به خانه تیلور برود و شب آنجا سر کند خانه ای که در محله های بدون سکنه در اطراف شهر واقع شده است تیلور که جک را شیفته خود کرده با او در مورد آزادی و راه های کسب قدرت صحبت میکند و هر دو برای تخیله درونی خود و شروع دوباره زندگی به سبک جدید ، آگاهانه شروع به کتک کاری میکنند…

مطمئن باشید با یک داستان ساده رو به رو نیستید و چالش ها شروع میشود . جالب است بدانید که چند کمپانی ساختن این فیلم را غیر ممکن تلقی میکردند و برد پیت را به عنوان نقش تیلور بدترین انتخاب میدانستند ولی بعد از اکران فیلم به یکی از پر حاشیه ترین و پرطرفدارترین آثار تاریخ سینما تبدیل شد

” برای مشاهده لیست بهترین فیلم های ترسناک و ادامه لیست به صفحه‌ی بعدی مراجعه نمایید “

نوشته معرفی فیلم های برتر جهان [ بهترین فیلم های خارجی از نگاه مخاطبان ] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا