اخبار کسب و کار

بررسی اولیه انیمیشن داستان اسباب بازی 4 – Toy Story 4 (اکران شده)

داستان اسباب بازی 4 اکران شد و منتقدین و تماشاگران نظرات نسبتا خوبی نسبت به این انیمیشن داشته‌اند در ادامه با خلاصه‌ی برداشت‌های منتقدین و تماشاگران همراه ما باشید.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 یک محصول دیزنی-پیکسار است که معمولا این انیمیشن‌ها بسیار جذاب از کار در می‌آیند از نمونه کارهای پیکسار میتوان به کارخانه هیولاها، شگفت انگیزان، نمو، والت ای و البته خودِ سری داستان اسباب بازی اشاره کرد که هرکدام طرفداران پرو پا قرص خود را دارند و جزء موفق‌ترین انیمیشن‌های دنیا به حساب می‌آیند.

نظرات اولیه درمورد انیمیشن داستان اسباب بازی 4

داستان

بعد از منتشر شدن خبر ساخت داستان اسباب بازی 4 بیشترین حسی که اکثر افراد نسبت به این عنوان داشتند نگرانی بود، نگرانی از خراب کردن چهره‌ی یکی دیگر از نام‌های بسیار پرطرفدار و محبوب که تا پایان سه گانه‌ی اول فوق‌العاده عمل کرده بود و هیچکس دلش نمی‌خواست یک عناون چهارم به این اثر ماندگار مثل یک وصله‌ی اضافه چسبیده باشد.

سه گانه‌ی اول داستان اسباب بازی را تقریبا می‌توان بدون نقص دانست، محبوبیت عمومی، جلب نظر منتقدین و فروش در گیشه همه‌ی چیزهایی بود که این انیمیشن نیاز داشت و همه را هم کم و بیش کسب کرد همین موضوع باعث می‌شود اکثر افراد ساخته شدن یک عنوان چهارم برای سه گانه‌ای که داستانش را تمام کرده و به بهترین شکل هم این کار را انجام داده غیر ضروری و حتی خطرناک بدانند، یک عنوان چهارم ضعیف می‌تواند همه‌ی خاطرات خوب گذشته را پاک کند و داستان اسباب بازی را از عرش به فرش بکشاند.

ولی حالا بعد از اکران شدن انیمیشن و جمع آوری نظرات مختلف تماشاگران و منتقدین به نظر می‌رسد که Toy Story یکی از معدود نمونه‌های موفق برای ادامه دادن عناوینی است که داستان اولیه خود را تمام کرده‌اند و درحالی که بیشتر افراد احساس می‌کنند که شروع کردن یک داستان جدید برای سه گانه‌ای موفق کاری اشتباه و ضربه زننده است، دیزنی یا بهتر است بگوییم پیکسار از پس این کار به خوبی برآمده و نه تنها داستان اسباب بازی را پایین نکشیده بلکه آن را از همیشه محبوب تر و به یادماندنی تر کرده است.

وقتی به پایان قسمت سوم توجه کنید به نظر می‌رسید که داستان شخصیت‌ها تمام شده و قسمت چهارم به سادگی می‌توانست به یک ماجراجویی تک قسمتی که هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارد تبدیل شود، هرچند قسمت‌هایی از داستان چنین حسی را القا می‌کند و گاهی ممکن است تصور کنید که داستان اسباب بازی 4 فقط یک ماجراجویی تک قسمتی و بدون هدف است اما در ادامه‌ی انیمیشن متوجه می‌شوید که همه‌ی اتفاقات دقایق اولیه و میانی دلایل خاص خود را داشته‌اند و به طرزی شوکه کننده لایه‌های عمیق تری از شخصیت‌های داستان به خصوص وودی را مشاهده می‌کنید که اتفاقی فوق‌العاده رضایت بخش و دوست داشتنی است.

برخی اشاره کرده‌اند که قسمت‌هایی از داستان وجود دارد که به نحوی داستان اسباب بازی را برای ساخته شدن قسمت 5 آماده کرده‌اند و فضا را برای ادامه دادن داستان بازتر می‌کنند که حرکتی کاملا اقتصادی برای ادامه دادن عنوانی محبوب است، اما اگر قرار است عناوین بعدی هم به اندازه‌ی داستان اسباب بازی 4 با کیفیت، سرگرم کننده و رضایت بخش باشند چه خبری بهتر از اینکه پیکسار و دیزنی هم قصد ادامه دادن این عنوان را دارند؟

کارگردانی و انیمیشن

از نظر منتقدین «جاش کولی» (Josh Cooley) کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده، صحنه‌های اکشن، ورود و خروج شخصیت‌ها، چرخش‌های دوربین و زاویه‌های فیلمبداری و بخصوص صحنه‌های احساسی که مهمترین سکانس‌های انیمیشن را تشکیل می‌دهند مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 بسیار با کیفیت و خوش ساخت است، پیشرفتی که پیکسار و دیزنی در ساخت انیمیشن داشته‌اند باورنکردنی است، بعضی صحنه‌ها تشخیص دادن انیمیشن بودن بسیار سخت می‌شود، شخصیت‌ها جزئیات باورندکردنی مثل حالت‌های تابش مختلف به دلیل جنس متفاوت عروسک‌ها را رعایت کرده‌اند و همچنین سکانس‌های باراش باران و قطرات آب کاملا واقعی و طبیعی به نظر می‌رسند.

شخصیت‌های جدید

باید برای ریسک‌هایی که پیکسار با ساختن این انیمیشن انجام داده به آن‌ها مدال افتخار داد، ساختن یک عنوان چهارم برای سه گانه‌ی داستان اسباب بازی به تنهایی ریسک بزرگی بود و حالا اضافه کردن دو شخصیت جدید که قرار است بخش زیادی از داستان را هم در دست داشته باشند اگر بزرگ تر از ریسک اول نباشد کوچک تر هم نیست.

وقتی صحبت از یک عنوان آشنا مثل داستان اسباب بازی می‌شود خیلی از طرفداران برای دیدن چهره‌های آشنا و شخصیت‌های مورد علاقه‌ی خودشان به سینما می‌روند و تماشای یک چهره‌ی جدید که حتی از مهمترین شخصیت‌های گذشته مثل «باز» هم بیشتر در فیلم حضور دارند می‌تواند به سادگی آزار دهنده شود فقط کافی است شخصیت جدیدی که اضافه شده فوق‌العاده نباشد حتی خوب هم مورد قبول نیست شخصیت جدید باید عالی باشد، باید بتواند جای کاراکتری آشنا را پر کند که همین الان هم مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده.

اما پیکسار از ریسک دوم هم سربلند بیرون آمده، به خصوص در مورد شخصیت «فورکی» (Forky) که یک عروسک دست ساز و بامزه است و از طرفی نقش مهمی در نمایان شدن زاویه‌ی جدیدی از شخصیت وودی که حالا مثل پدری مهربان از فورکی مراقبت می‌کند دارد، پیکسار هردوی انتظارات شما به عنوان بیننده را پاسخ می‌دهد حضور فورکی هم ضروری است چراکه باعث می‌شود عمق بیشتری از شخصیت وودی را ببینیم و هم آنقدر دلچسب و با مزه است که خیلی از کم شدن نقش «باز» ناراحت نشوید.

شخصیت جدید دیگر «دوک کابوم» (Duke Caboom) با صداپیشگی کیانو ریوز است که شخصیتی کاملا طنز با حرکات خنده و جالب است و شباهت زیادی هم از نظر رفتاری به کیانو ریوز دارد، او یک عروسک بدل کار کانادایی است که با موتور حرکات نمایشی انجام می‌دهد.

رده‌ی سنی

داستان اسباب بازی از آن دسته انیمیشن‌های تر و تمیز کودکانه که شوخی‌های سطحی می‌کنند و برای باقی ماندن در رده‌ی سنی کودکان بسیار محتاط هستند نیست، هرچند تماشای آن برای کودکان هیچ محدودیت و مشکلی ندارد اما این انیمیشن فقط برای کودکان نیست، داستان اسباب بازی به سادگی می‌تواند مخاطبان بزرگسال را هم سرگرم کند، شوخی‌های هوشمندانه‌ی داستان اسباب بازی، سکانس‌های احساسی و حتی گاهی ترسناک کاملا برای افراد بزرگسال طراحی شده.

هرچند دیزنی به ساختن فیلم‌ها و انیمیشن‌های محتاطانه برای افراد کم سن و سال مشهور است و به خصوص در سال‌های اخیر فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی سطحی برای کودکان تولید کرده که مخاطب بزرگسال نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند اما داستان اسباب بازی محصول پیکسار است و آن‌ها مثل همیشه کار خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند.

انتقاد

انتقاد کمی به داستان اسباب بازی 4 وجود دارد و از همین تعداد هم تعداد کمتری منصفانه به نظر می‌رسند اما یکی از انتقاداتی که برخی از طرفداران داشتند حضور کم رنگ «باز» در این قسمت بود برخی برای دیدن شخصیت مورد علاقه‌ی خودشان یعنی «باز» به سینمای رفته بودند اما با دیدن نقش کمرنگ او در این قسمت کمی ناامید شده‌اند.

در یک جمع بندی کلی داستان اسباب بازی 4 یک انیمیشن فوق‌العاده است که حتی بهتر از انتظارات عمل کرده و تماشای آن را نباید از دست بدهید.

تریلر

بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های سال 2019 را در کمترین زمان ممکن مرور کنید
تاریخ اکران انیمیشن پرندگان خشمگین 2
بهترین موسیقی متن های فیلم – 40 آهنگ ماندگار تاریخ سینما [ دانلود ]
10 فیلم پرفروش سال 2018 کدام بودند ؟
فیلم های برنده اسکار در تاریخ [به ترتیب سال اکران]

نوشته بررسی اولیه انیمیشن داستان اسباب بازی 4 – Toy Story 4 (اکران شده) اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا