اخبار کسب و کار

6 تا از بهترین فیلم های تام هنکس – Tom Hanks (که همه باید ببینند)

تام هنکس – Tom Hanks یکی از بهترین بازیگران و صداپیشگان هالیوود و برنده‌ی دو عنوان بهترین بازیگر مرد در مراسم اسکار است.

تام هنکس در سال 1994 با درخشش در فیلم فیلادلفیا اولین اسکار خود را دریافت کرد و سال بعد با بازی در یکی از بیاد ماندنی ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود یعنی فارست گامپ موفق به دریافت دومین اسکار خود به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، او همچنین سه مرتبه‌ی دیگر نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار در سالهای 1989، 1999 و 2001 شد که موفق به دریافت جایزه نشد.

در ادامه بهترین فیلم‌های تام هنکس را که حتما باید تماشا کنید مرور خواهیم کرد.

6. دورافتاده – Cast Away

فیلم «دور افتاده» (Cast Away) یکی از بهترین فیلم های تام هنکس است که در سال 2000 اکران شد و به شخصه معتقدم یکی از بهترین بازی‌های این بازیگر انگلیسی را در آن شاهد هستیم. در این فیلم تام هنکس بیشتر زمان فیلم را تنها جلوی دوربین ظاهر می‌شود و برای بازی در نقش چاک نولاند توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار شود.

تام هنکس برای بازی در این فیلم 50 پوند (25 کیلوگرم) وزن کم کرد تا به طور واقعی این شخصیت را به خاطر 4 سال زندگی در جزیره و تغذیه نامناسب به نمایش بگذارد. چاک نولاند به طور اتفاقی یک بسته پستی را پیدا می‌کند که در آن یک توپ والیبال قرار دارد و بعد از گذشت زمانی کوتاه با آن ارتباط عاطفی برقرار می‌کند و به واسطه این رابطه دیالوگ‌های ماندگاری توسط تام هنکس بیان می‌شود.

کارگردانی این فیلم را رابرت زمکیس بر عهده داشته است و بعد از تجربه درخشان «فیلم فارست» (Forrest Gump) این دومین کار مشترک این کارگردان آمریکایی و تام هنکس می‌باشد که با استقبال خوبی رو به رو شد. این فیلم با بودجه 90 میلیون دلاری توانست در گیشه 429 میلیون دلار فروش داشته باشد.

خیلی سخت است که انسانی متمدن و شخصیت مدار باشید ولی به صورت یک انسان اولیه در یک جزیره دور افتاده زندگی کنید و برای رهایی ناامید نشوید. این فیلم پیشرفت سریع زندگی بشری را طی چند سال به نمایش می‌گذارد از شکار حیوانات تا روشن کردن آتش بدون وسیله خاصی که به زندگی مدرن بشری این روزها منتهی می‌شود.

5. داستان اسباب بازی – Toy Story

اسباب بازی - Toy Story

انیمیشن «داستان اسباب بازی» (Toy Story) اولین بار در سال 1995 روی پرده‌ی سینما رفت و با فروش 373 میلیون دلاری یک انیمیشن خوب و پرفروش برای دیزنی به حساب می‌آمد، Toy Story 2 هم تقریبا شرایط مشابهی داشت ولی Toy Story 3 با پایه گذاری‌های قدرتمند قبلی به محبوبیت و موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و با فروش بیش از یک میلیارد دلاری یکی از پرفروش ترین عناوین تاریخ دیزنی شد و توانست این موفقیت را در داستان اسباب بازی 4 هم تکرار کند.

تام هنکس در این فیلم صداپیشگی شخصیت وودی را بر عهده دارد، وودی یک عروسک کوچک است که برای مدت‌ها عروسک مورد علاقه‌ی پسری به نام اندی بود ولی با بزرگ شدن اندی کم کم توجه او به عروسک‌های دوران کودکی‌اش کمتر شد و وودی به دست دختر بچه‌ای به نام بانی رسید، صداپیشگی تام هنکس به عنوان وودی یکی از به یادماندنی ترین کارهای زندگی حرفه‌ای او است که از سوی تماشاگران و منتقدین زیادی مورد ستایش قرار گرفت.

4. فیلادلفیا – Philadelphia

فیلادلفیا - Philadelphia

فیلم «فیلادلفیا» (Philadelphia) اولین فیلم پرفروش هالیوودی در مورد پدیده‌هایی مثل همجنسگرایی، ایدز و هوموفوبیا است که سال 1993 اکران شد و تام هنکس در مراسم اسکار سال 1994 برای بازی در این فیلم عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

فیلادلفیا با حضور دنزل واشنگتن و تام هنکس و با کارگردانی جاناتان دمی در مراسم اسکار 1994 علاوه بر اسکار بهترین بازیگران مرد برای تام هنکس، اسکار بهترین ترانه را نیز دریافت کرد و نامزد دریافت بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین گریم و آرایش شد.

فیلم فیلادلفیا در مراسم گلدن گلوب هم خوش درخشید و جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را برای تام هنکس به همراه داشت و نامزد دریافت بهترین فیلمنامه هم شد که موفق به دریافت این عنوان نگردید.

تام هنکس در این فیلم نقش اندرو را به عهده دارد که یک وکیل حرفه‌ای و یکی از اعضای یک شرکت بزرگ حقوقی است او در این فیلم یک وکیل همجنسگرا است و از بیماری ایدز رنج می‌برد ولی مجبور است هردوی این حقایق را از همه‌ی همکارانش پنهان کند که برای او بسیار رنج آور است در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد که به سختی می‌تواند رازهای خود را پنهان نگه دارد.

3. مسیر سبز – The Green Mile

مسیر سبز - The Green Mile

فیلم «مسیر سبز» (The Green Mile) که از سوی منتقدین و تماشاگران مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و توانست با بودجه‌ی 60 میلیون دلاری برای ساخت بیش از 300 میلیون دلار فروش داشته باشد به طرز عجیبی از سوی جشنواره‌های مختلف به خصوص جشنواره‌ی اسکار مورد کم لطفی قرار گرفت و با وجود نامزد شدن در چهار رشته‌ی مختلفِ بهترین فیلم، بهترین بازیگر مکمل، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری در هیچکدام موفق به دریافت جایزه نشد و رقیب اصلی این فیلم در آن سال یعنی «زیبای آمریکایی» (American Beauty) پنج جایزه‌ی اسکار دریافت کرد.

هرچند با گذشت سال‌ها بعد از اکران مسیر سبز کم کم محبوبیتش افزایش یافت و به جایگاهی که شایستگی آن را داشت نزدیک تر شد و توانست بین 100 فیلم برتر تاریخ در وب سایت IMDb برای خود جایگاهی داشته باشد در حال حاضر فیلم مسیر سبز رتبه‌ی 31 بین بهترین فیلم‌ها از نگاه IMDb را ازان خود کرده است.

مسیر سبز به کارگردانی فرانک دارابونت و با بازی تام هنکس در کنار مایکل کلارک دانکن از روی رمانی به همین نام نوشته‌ی استیون کینگ نویسنده‌ی فوق‌العاده معتبر و محبوب هالیوودی ساخته شده است.

فیلم درمورد یک پلیس به نام پل اجکام (تام هنکس) است که در گذشته مسئول بخش اعدامی‌های یک زندان بوده و خاطراتش را از زمانی که با یک سیاه پوست بسیار درشت هیکل که به جرم قتل دو دختر بچه به زندان افتاده بود بیان می‌کند، در ادامه اجکام متوجه می‌شود که این سیاه پوست قوی هیکل آنقدرا هم که به نظر می‌رسد سنگ دل نیست و…

جالب است بدانید که فرانک دارابونت کارگردان فیلم رستگاری در شاوشنگ هم هست که این فیلم را هم از روی یکی دیگر از رمان‌های استیون کینگ ساخته.

2. نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان - Saving Private Ryan

«نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) یکی از بایدهای تماشا برای همه‌ی هواداران و تماشاگران سینما است، این فیلم به کارگردانیِ یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینما استیون اسپیلبرگ و نوشته‌ی رابرت رودات یک فیلم در ژانر جنگی حماسی است که در سال 1998 اکران شد و روایتگر نبرد معروف ساحل نرماندی در جنگ جهانی دوم است.

با وجود اینکه فیلم محصول سال 1998 است اما از نظر کیفیت تصاویر و اکشن‌ها به سختی می‌توان حتی فیلم‌های سالهای اخیر را با آن مقایسه کرد، 27 دقیقه‌ی ابتدایی این فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در تاریخ 6 ژوئن 1994 را نشان می‌دهد یکی از مشهورترین دقایق تاریخ سینمای هالیوود است، چند دقیقه‌ای که به نحوی باعث شد نبرد ساحل نرماندی معروف ترین نبرد جنگ جهانی دوم شود و بعدها فیلم‌ها و حتی بازی‌های ویدئویی فراوانی با موضوع این نبرد ساخته شوند و از بین همه‌ی آن‌ها با وجود پیشرفت‌های فراوان دنیای سینما هنوز هم نجات سرباز رایان بهترین یا حداقل یکی از بهترین آثاری است که این نبرد را به تصویر کشیده.

فیلم نجات سرباز رایان در سال 1999 در 11 رشته‌ی مختلف نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و در رشته‌های بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین صدا گذاری، بهترین تدوین و بهترین صدا برداری موفق به کسب جایزه‌ی اسکار شد.

داستان فیلم زمانی اتفاق میفتد که فرمانده کل ارتش به کاپیتان جان میلر (تام هنکس) دستور می‌دهد که سربازی با نام جیمز فرانسیس رایان را به خانه بازگرداند، رایان و سه بردار دیگرش همگی برای جنگ به ارتش پیوسته بودند و وقتی فرمانده کل ارتش متوجه می‌شود که سه برادر رایان در جنگ کشته شده‌اند تصمیم می‌گیرد که رایان باید پیش خانواده‌اش برگردد تا مادرش هر چهار فرزندش را در جنگ از دست ندهد.

داستان این فیلم زمانی به ذهن رابرت رودات رسید که از بنای یادبود چهار برادر کشته شده در جنگ جهانی دوم بازدید می‌کرد، او تصمیم گرفت که داستانی شبیه به آن‌ها بنویسد و بعدها این داستان را به همران استیون اسپیلبرگ به یک فیلم تبدیل کردند.

جالب است بدانید چندین بازیگر مشهور و بزرگِ امروزی هالیوود مثل: «مت دیمون» (Matt Damon)، «وین دیزل» (Vin Diesel) و «برایان کرانستون» (Bryan Cranston) در فیلم نجات سرباز رایان کنار تام هنکس حضور داشتند که هیچکدام به اندازه‌ی امروز محبوب و مشهور نبودند.

1. فارست گامپ – Forrest Gump

فارست گامپ - Forrest Gump

احتمالا باید با این فرض به فیلم «فارست گامپ» اشاره کنیم که همه آن را دیده‌اند، مگر می‌شود از کنار این اثر فوق‌العاده و دوست داشتنی گذشت؟

این فیلم به کارگردانی رابرت زمیکس بر پایه رمانی با همین نام نوشته‌ی وینستون گروم ساخته شده است و محصول سال 1994 از کمپانی پارامونت پیکچرز است.

فارست گامپ یکی از بسیار معدود فیلم‌هایی است که همه‌ی موفقیت‌هایی که یک فیلم می‌تواند کسب کند را یکجا کسب کرده، این فیلم هم توانست نظر منتقدین را به خودش جذب کند و هم در بین عموم برای خودش طرفداران زیادی پیدا کرد، هم توانست با فروش 677 میلیون دلاری در گیشه پرفروش ترین عنوان سال 1994 باشد و هم در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کند.

این فیلم در مراسم اسکار سال 1995 در 13 رشته‌ی مختلف نامزد دریافت جایزه شد و موفق به دریافت 6 جایزه در رشته‌های جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای تام هنکس) از بین 13 رشته شد.

فارست گامپ مرد ساده لوحی است که در ایستگاه اتوبوس نشسته و با آمدن خانمی شروع به صحبت کردن می‌کند و داستان زندگی‌اش را تعریف می‌کند او از بچگی بهره‌ی هوشی کمی داشته و همه‌ی زندگی‌اش مادرش است، درواقع فیلم فارست گامپ با استفاده از این شخصیت وقایع مهم تاریخ معاصر ایالات متحده مثل جنگ ویتنام را از نگاه مردم آمریکا روایت می‌کند.

این قسمت ممکن است بخش‌های بسیار کمی از داستان را لو بدهد

این فیلم در ستایش یک قلب بزرگ و طلایی است! اینکه در نقدهای این فیلم می‌خوانم “…فارست مرد احمقی است…” مشمئزم می‌کند.

حقیقت این است که فارست مرد خارق‌العاده‌ای است. او آنچنان قلب بزرگی دارد که ما آدم‌های دیگر، از وحشت این بزرگی دوست داریم به او انگ متفاوت بودن و نادانی بزنیم تا خود را بالا بکشیم. اشکال از فکرهای کوچک ماست، دوستان! دنیای فارست در میان جنگ و خون هم پر از رنگ‌های شاد و خاطرات خوب است. برای فارست اهمیتی ندارد که دنیا زیر و رو شود، او فقط مادرش و جنی را می‌بیند.

آن سکانسی را به یاد بیاورید که یکی از کمونیست‌ها دارد برای فارست از گروهشان می‌گوید اما او نمی‌بیند و نمی‌شنود، تنها جنی را می‌بیند که از رهبر گروه سیلی می‌خورد. دوست دارم اگر این فیلم را ندیده‌اید، حتماً ببینید و اگر دیده‌اید دوباره تماشایش کنید. به جزئی‌ترین لبخندهای فارست، کمترین حرکات سرش و نگاه مشکوک و مظنونش به جان لنون دقت کنید، وقتی جنی به او می‌گوید در لباس نظامی خوش‌تیپ شده، ببینید که با چه غرور و شادی‌ای لباسش را مرتب می‌کند، وقتی در روز عروسی جنی کراواتش را مرتب می‌کند نگاه کنید که چطور به جنی می‌نگرد.

فارست راست می‌گوید، شاید مرد باهوشی نباشد اما می‌داند عشق چیست! مهم هم همین است! رمز تمام کامیابی‌های فارست در همین جمله است؛ او می‌دود تا رستگار شود، شاید فقط برای گرفتن پری که در نسیم به این سو و آن سو می‌رود! و تو با تمام وجودت می‌گویی:”بدو فارست! بدو!”

منبع: یک پزشک. کام

این فیلم در لیست 250 فیلم برتر IMDb رتبه‌ی 12 را ازان خود کرده.

بیشتر بخوانید

  • تاریخ اکران فیلم Ad Astra [جزئیات کامل+تریلر]
  • بهترین بازیگران مرد هالیوود کدام هستند ؟
  • تاریخ اکران روزی روزگاری در هالیوود (حقایقی ناگفته درمورد فیلم)
  • محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما+[دیالوگ های برتر]

نوشته 6 تا از بهترین فیلم های تام هنکس – Tom Hanks (که همه باید ببینند) اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا