اخبار کسب و کار

محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما+[دیالوگ های برتر]

بعضی از محبوب ترین شخصیت های منفی در کتاب ها و رمان های خود جذاب به نظر میرسند ولی هنر اصلی در سینما پدیدار میشود و آن زمانی است که بازیگر نقش را پذیرفته و باید ذهنیت بیننده را جذب خود کند، مخصوصا اگر شخصیت دارای بعد روانی باشد که کار را بسیار سخت میکند، ولی اگر بازیگر از عهده این نقش بربیاید تصور شخصیت با بازیگر دیگر واقعا دشوار و آزاردهنده میشود و این کاری است که ارزش و عیار یک فیلم را تا حد زیادی مشخص میکند.
شرور ترین شخصیت های سینما ممکن است در بعضی فیلم ها واقعا تنفربرانگیز باشند ولی ممکن است به قهرمانان پنهان نیز برای سینما دوستان تبدیل شوند . در این پست برخی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما را به شما معرفی میکنیم.

این پست هم مانند روند سایت تایم سیتی رتبه ای را برای محبوب ترین شخصیت های تاریخ مشخص نمیکند چون معیارهای شخصی و سلیقه در این امر حتما تاثیر گذار است.

(این پست دائما با اضافه شدن محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما در حال آپدیت است)

Joker

جوکر – Joker

  • فیلم مربوط : Batman: Dark knight – بتمن : شوالیه تاریکی
  • نام بازیگر : heath ledger

جوکر را میتوان در صدر محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما قرار داد، تم روانشناختی و کاریزماتیک شخصیت او که گویا همیشه سعی داشته ثابت کند که انسان، در تنگنا میتواند چه موجود عجیب و وحشتناکی باشد و خود را همیشه انسانی بدون نقطه ضعف که سرگرمی او جنایت ها و دزدی های ریز و درشت میباشد به نمایش میگذارد و در معیارهای او پول کمترین ارزش را دارد .

همیشه شخصیت جوکر سعی داشته که جنایت کار باکلاسی باشد که با هوش و ذکاوت به دنبال اهدافش میرود نه با خشونت و تندی، به گونه ای این خصلت در شخصیت این کارکتر زیبا تعریف شده است که واقعا لذت جوکر از شرارت ها در دل بیننده احساس میشود و این امر از دلایل محبوبیت این شخصیت به شمار میرود. در لیست بهترین فیلم های سال 2019 شاهد حضور فیلم سینمایی مستقل این شخصیت به نام Joker هستیم و امیدواریم این فیلم بتواند طرفداران این شخصیت را بعد از مدت ها صحبت در مورد ساخت این فیلم راضی نگه دارد. جذاب ترین شخصیت های کمیک همیشه به خاطر میزان شرور بودن خود شناخته نمیشوند بلکه بعضی اوقات باید یک مجرم باکلاس باشیم!

دیالوگ های برتر شخصیت جوکر:

چجن ( خطاب به جوکر): پیشنهادت چیه ؟؟
جوکر: ساده است، ما بتمن رو می کشیم.
مارونی: اگرانقدرساده است، چراخودت انجامش ندادی؟؟
جوکر: اگرتو کاری تخصص داری، مجانی انجامش نده !!

من واقعا شبیه کسی ام که نقشه داره؟؟ میدونی من چی ام ؟؟ من مثل یه سگی ام که دنبال ماشینا میدوه.نمیدونم اگه یکی از اونارو گیر بیارم میخوام باهاش چیکار کنم.

Hannibal Lecter

هانیبال لکتر – Hannibal Lecter

  • فیلم مربوط : The Silence of the Lambs – سکوت بره‌ها
  • نام بازیگر : Anthony Hopkins

آنتونی هاپکینز با بازی یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما یعنی هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها برنده جایزه اسکار شد. هانیبال لکتر یک روانپزشک قاتل که مادرش از اشرافیان میلان ایتالیا و پدرش کنت بود و چون در زمان جنگ جهانی دوم شاهد خورده شدن خواهرش میشا توسط سربازان نازی بود، به یک قاتل ترسناک تبدیل شده بود.

یک هیولای جنتلمن، با لباس هایی مانند شاهزاده ها ولی فریب‌کار و البته باهوش که علاقه فراوانی نیز به هنر، ادبیات و تاریخ دارد. خالق این شخصیت توماس هریس بود و از روی داستان های او در طی این سال‌ها پنج فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی ساخته شده است. بدون شک هانیبال لکتر یکی از بهترین بدمن های تاریخ سینما شناخته میشود.

دیالوگ های برتر شخصیت هانیبال لکتر:

مردم هیچوقت بهت نمی گن که چی تو فکرت میگذره، فقط منتظرن که زمین خوردنت رو تماشا کنن!!

وقتی یه روباه صدای جیغ یه خرگوش رو میشنوه از لونه بیرون میاد ، اما نه برای کمک !!

Tyler Durden

تایلر داردن – Tyler Durden

  • فیلم مربوط : Fight Club – باشگاه مشت زنی
  • نام بازیگر : Brad Pitt

شاید بهترین شخصیتی که برد پیت در قالب آن بازی کرده است و یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینماست تایلر داردن باشد. شخصیتی عجیب که فقط انجام میدهد ، درست و غلط مهم نیست ، مهم آسایش روانی است که انسان باید به دنبال آن بگردد. مهم نیست کجا زندگی میکنی یا با کی ، مهم ارجعیت دادن به شخصیت و راحتی روانیته ، اینها کمترین جملاتی است که میتوان در تعریف این شخصیت به کار برد.

از نظر کسانی که زندگی را ساده میبینند و به فقط دنبال راحتی روانی هستن تایلر محبوب ترین شخصیت منفی این لیست به حساب خواهد آمد. شاید کمتر کسی تصور میکرد که برد پیت از پس این همه شخصیت متفاوت برای بازی در فیلم ها بر بیاید و فقط یک چهر زیبا در سینمای هالیوود به حساب میاید که نان تیپ خود را خواهد خورد نه استعدادش را در بازیگری. ولی بعد از چند بازی از این بازیگر در فیلم های مختلف نظرها برگشت و تمجید از او از اواخر سالهای ده 90 میلادی شروع شد. ‬‎

دیالوگ های برتر شخصیت تایلر داردن :

ما چیزایی رو میخریم که بهشون احتیاجی نداریم. تازه اونم با پولی که نداریم. برای اینکه افرادی رو تحت تاثیر قرار بدیم که ازشون خوشمون نمیاد!!

تایلر: شخصیت تو کارت نیست
به پولی که تو بانک داری نیست
به اون ماشینی که می‌رونی نیست
به محتویات کیف پولت نیست
نه به لباس ارتشیت…
تو یه آشغال پر از ادا و اصولی!

Jack Torrance

جک تورنس – Jack Torrance

  • فیلم مربوط : Shinnig – درخشش
  • نام بازیگر : Jack Nicholson

جک تورنس با بازی جک نیکلسون که یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما را در فیلم زیبای درخشش اثر استنلی کوبریک فقید به نمایش میگذارد و یکی ازکامل ترین و بهترین آثار سینمای وحشت است. در این فیلم ۱۴۲ دقیقه ای که بر اساس رمانی از استفان کینگ ساخته شده به زیبایی لحظاتی دلهره آور را با دیدگاهی درون گرایانه و فلسفی که آمیخته از واقعیت و خیال است برای تماشاگر ایجاد می کند.

وقتی این فیلم به اوج موفقیت میرسد که نمایش یک شخصیت با بعد روانی بالا که تصور میشود به خاطر سختی شرایط و فشار وارده بر او به حالت دیوانگی رسیده است را جک نیکلسون به عهده داشته باشد که در نمایش اینگونه شخصیت ها تبحر خاصی دارد و آن را بارها در فیلم های خود ثابت کرده است. فیلم درخشش جایی است که باید از جک نیکلسون به عنوان یک نعمت برای سینمای هالیوود تشکر کرد.

دیالوگ های برتر شخصیت جک تورنس :

تو نمیزاری جمله رو تموم کنم، من نمیخوام بهت آسیب بزنم فقط میخوام مغزت رو خورد کنم!!

زن ها ، نمیشه با اون ها زندگی کرد ولی مشکل اینجاست که بدون اون ها هم نمیشه زندگی کرد!!

Norman Stansfield

نورمن استنسفیلد – Norman Stansfield

  • فیلم مربوط : Leon The Professional – لئون حرفه‌ای
  • نام بازیگر : Gary Oldman

در بین محبوب ترین شخصیت های منفی این پست نورمن استنسفیلد یک مورد نادر به حساب میاید، پلیسی روانی که با مصرف کوکائین دیوانگی وصف ناپذیری را به وجود می آورد و برای سواستفاده از مقام خود به هیچ وجه فروگذاری نمیکند وتا حد امکان به قتل و آزار دیگران و خلاف های مختلف میپردازد.

شخصیت یک پلیس تا به حال تا این حد بد جلوه داه نشده است که بازی گرد الدمن با تکیه بر حرکات و حالت های صورتش این مسئله را تشدید میکند ، بیننده بعد از تماشای فیلم فکر میکند این شخصیت یک دیوانه به تمام معناست و چگونه در مقام پلیس دارد وظایفش را انجام میدهد و اصلا کسی میتواند با این فرد روانی زندگی کند یا حتی او را دوست داشته باشد ، صحنه ورود نورمن استنسفیلد به خانه ماتیلدا و قتل 4 نفر با ریتم و لذتی که از آهنگ بتهوون میبرد جزء بهترین سکانس های تاریخ سینماست .

دیالوگ های برتر شخصیت نورمن استنسفیلد :

استنسفیلد : زندگی رو دوست داری ؟؟
ماتیلدا : آره
استنسفیلد : خوبه چون کشتن کسی که به زندگیش اهمیت نمیده برام لذت بخش نیست.

زمانی به طور جدی ترست از مرگ شروع میشه که زندگی به طور کامل درک کرده باشی!

Hans Landa

هانس لاندا – Hans Landa

  • فیلم مربوط : Inglourious Basterds – حروم زاده های لعنتی
  • نام بازیگر : Christoph Waltz

هانس لاندا شخصیت برجسته فیلم حروم زاده های لعنتی که توسط نابغه سینما کوئنتین تارانتینو خلق شده است و وقتی این مسئله جالب میشود که به انتخاب همین کارگردان به عنوان بهترین شخصیت انتخاب میشود که تا به حال آن ها را خلق کرده است. شخصیت هانس لاندا فردی نظامی زیر نظر نازی هاست و بسیار خوش برخورد، فهمیده و تحصیلکرد به حساب میاید ولی بی رحم و خبیث ، متخصص حرفه‌ای در کشتار یهودیان و هولوکاست در جنگ جهانی دوم است، آنچنان که دوستانش به او لقب «شکارچی یهود» داده‌اند.

هانس لاندا به زبان‌های ایتالیایی،فرانسوی، آلمانی و انگلیسی مسلط است و میتواند آن ها را مانند زبان مادری صحبت کند.والتس برای ایفای این نقش موفق شد در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد اسکار، و چندین جایزه دیگر را دریافت کرد که انتخاب آن به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ را تایید میکند.جالب است بدانید که لئوناردو دیکاپریو اول برای ایفای نقش هانس لاندا انتخاب شده است.

دیالوگ های برتر شخصیت هانس لاندا :

هانس لاندا : من عاشق شایعاتم، حقایق ممکنه گمراه کننده باشن، در حالی که شایعات درست یا غلط همیشه آشکار کننده هستن!!

John Doe

جاناتان دوو – John Doe

  • فیلم مربوط : Seven – هفت
  • نام بازیگر : Kevin Spacey

قهرمانی که قتل هایش دلایل محکم دارد یا روانی که به دنبال توجیه قتل های خود به وسیله فلسفه و بعد های مذهبی است، این سوالی است که در مورد شخصیت جانتان دوو مطرح میشود و جواب آن را باید بیننده بدهد، گناهانی که کبیره خوانده میشود ولی در جامعه های امروزی امری عادی و حتی تجاری به حساب میاید و نه تنها به دنبال حل آن نیستن بلکه در زنگی هر فری به عنوان یک انتخاب پدیدار میشود و باید خودش تصمیم بگیرد که آن ها را انجام دهد یا نه ، وقتی بازی زیبا مهم نیست و فیلمنامه تعیین کننده است نمیخواهم بگویم کوین اسپیسی بد یا خوب نقش خود را بازی کرده است چون فیلمنامه در هر صورت آن را پوشش میدهد و پایان فیلم هر کسی را شوکه میکند. که یک فرد واقعا چند سال برای قتل های خود می‌تواند برنامه ریزی کند و آن روند را تا چه اندازه می‌تواند آهسته انجام دهد که باورش برای بیننده قطعا بسیار سخت خواهد بود.

دیالوگ های برتر شخصیت جاناتان دوو :

اگه بخوای توجه مردم رو جلب کنی نمیتونی فقط بزنی رو شونشون، گاهی وقت ها باید با یک پتک بزنی تو سرشون!!

ما مرگبارترین گناهان را هر روز در گوشه های خیابان و خانه خود به چشم میبینیم و آن ها را تحمل می کنیم ؛ زیرا شایع است، بی اهمیت است. صبح، ظهر و شب این گناهان را تحمل می کنیم. خوب، نه دیگه. من یک مثال و به وجود اوردم و کارهایی که انجام دادم همه را متعجب میکنه و برای همیشه منجر به مطالعه و پیگیری میشه.

Magneto

مگنیتو – Magneto

  • فیلم مربوط : X-men – ایکس من
  • نام بازیگر : Michael Fassbender – Ian McKellen

استاد مغناطیس یا مگنیتو که در کتاب های کمیک جز محبوب ترین شخصیت های منفی به حساب می‌آید و طرفداران سری فیلم ها و کتاب های کمیک مردان ایکس تعصب خاصی نسبت به او دارند.

شخصیتی که به دنبال فروانروایی جهاش یافته ها بر انسان هاست و دائما به زندگی در کنار آنها روی خوشی نشان نمیدهد، شخصیت عجیبی که گاهی شرورترین به حساب میاید گاهی ضد قهرمان و گاهی ابرقهرمان که در محبوبیت او تاثیر بسیاری داشته است و در فیلم های مردان ایکس هم این امر کاملا دیده میشود و نشان میدهد که خالق این شخصیت میخواهد مگنیتو را فردی زخم خورده نشان دهد که حاضر نیست به هر دلیلی دست به جاه طلبی بزند. شاید شخصیت مگنتو را باید در صدر شخصیت های منفی مارول قرار داد فردی که رهبری گروه انجمن جهش‌یافتگان شرور را بر عهده دارد.

دیالوگ های برتر شخصیت مگنیتو :

صلح هیچ وقت یک گزینه نبود، چیزی که هیچ کدام از شما هرگز درک نمی کند این است که هیچ طرفی وجود ندارد!!

انسان ها همیشه از آنچه که نمی فهنمد می ترسند!!

Anton Chigurh

آنتون شیگور – Anton Chigurh

  • فیلم مربوط : No Country for Old Men – جایی برای پیرمردها نیست
  • نام بازیگر : Javier Bardem

خاویر باردام یک آدمکش خونسرد و روانی که به راحتی هر چه تمام تر دست به قتل میزند و موانع را در حوزه دید خود نمی بیند و فقط به راه خود ادامه میدهد.

این کارکتر را در بین محبوب ترین شخصیت های منفی یک فرد شکست‌ناپذیر و تسخیرناپذیر به بیننده نمایش میدهد که گاهی دلایلی برای قتل های خود ندارد و آن ها را فقط برای نشان دادن بدشناسی طرف مقابل برای روبه روی با خود انجام میدهد.
خاویر باردام برای ایفای نقش در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد شاید اسکار تنها معیاری برای بهترین بودن نباشد ولی باردام این نقش را فوق العاده به نمایش میگذارد و آنتون شیگور را یک شرور واقعی به بیننده معرفی میکند.این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز توانست در هشتادمین مراسم اسکار دریافت کند.

دیالوگ های برتر شخصیت آنتون شیگور :

اگه قانونی که تو ازش پیروی میکنی تو رو به اینجا کشونده پس اون قانون به چه دردی ممکنه بخوره؟؟

Darth Vader

دارت ویدر – Darth Vader

  • فیلم مربوط : Star Wars – جنگ ستارگان
  • نام بازیگر : James Earl Jones – David Prowse – Sebastian Shaw

دارت ویدر، شخصیتی داستانی در مجموعه تخیلی جنگ ستارگان که به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های منفی مجموعه پرطرفدار جورج لوکاس شناخته می‌شود. او از مشهورترین شخصیت‌های پلید در تاریخ سینما است و طبق نظرسنجی انستیتو فیلم آمریکا، ویدر در جایگاه سوم پلیدترین شخصیت‌های سینمایی تمام زمان‌ها قرار گرفته است. ویدر در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان، فرمانده شیطان‌صفتی است که قوانین امپراتوری کهکشان را با جدیت در کهکشان به اجرا در می‌آورد و مرید امپراتور پالپاتین، لرد خبیث است که از جنبه تاریک نیرو بهره می‌برد تا بیرحمانه اعضای اتحادیه شورشیان را تعقیب و نابود کند.

دیالوگ های برتر شخصیت آنتون شیگور :

ترجیح میدم به خاطر چیزی که هستم ازم متنفر باشن تا به خاطر چیزی که نیستم عاشقم بشن !!

هیچوقت قدرت طرف تاریک رو دستم کم نگیرید!!

(Gollum (Smeagol

گالوم (اسمیگل) – (Gollum (Smeagol

  • فیلم مربوط : The Lord of the Rings – ارباب حلقه ها
  • نام بازیگر : Andy Serkis

شخصیت پلید درون اسمیگل گالوم نام دارد که توسط جی.آر.آر. تالکین به وجود آمده است و در سری ارباب حلقه ها شاهد حضور جذاب این موجود هستیم که از نسل هابیت های کنار رودخانه بوده و به طور ناگهانی حلقه را پیدا میکند و به خاطر شیفتگی زیاد به آن پسر عمویش را به قتل میرساند و در غارها زندگیش را ادامه میدهد.

گالوم نماد انسان های است که اصل زندگی را فراموش کرده اند و برای کارهای مادی خود حاضر هستند هر بهایی را بپردازند. حلقه به مدت 600 سال به عمر اسمیگل اضافه کرد ولی چه عمر رقت انگیزی که فقط با خوردن ماهی های زنده و زندگی در غارها سپری میشود. همراه شدن با فوردو و کمک به او در حالی که شخصیت اسمیگل و گالوم همواره با هم درگیر بودند این کاراکتر را جز محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما قرار داده است. اسمیگل را میتوان در لیست ‫ترسناک ترین شخصیت های سینما نیز قرار دارد.‬‎

دیالوگ های برتر شخصیت گولوم (اسمیگل) :

گولوم : اگر بیگینز حلقه رو از دست بده. چیکار کنیم؟؟؟
اسمیگل : خوب، اگر حلقه رو از دست داد اونو میخوریم! اگربیگینز اون حلقه رو از دست بده، ما تمام اعضای بدنش و می خوریم.”

ما قسم می خوریم که به ارباب گرانبها خدمت کنیم. ما قسم می خوریم به …به گرانبها!!

ra's al ghul

رأس‌الغول – ra’s al ghul

  • فیلم مربوط : Batman Begins – بتمن آغاز می‌کند
  • نام بازیگر : Liam Neeson

یکی از نزدیکترین شخصیت ها به بتمن رأس‌الغول میباشد. رأس‌الغول ریاست لیگ قاتلان(League of Assassins) را برعهده دارد وبه گونه ای رهبر این لیگ به حساب می‌آید. جالب است بدانید که بتمن نیز در این گروه عضو بوده است وحتی در فیلم Batman Begins شاهد آموزش دیدن بتمن توسط رأس‌الغول هستیم.

راه آن‌ها از جایی جدا میشود که بتمن حاضر نیست به هر قیمتی اهداف لیگ قاتلان را دنبال کند و به دنبال پیدا کردن راه های دیگر برای کم کردن تلفات میباشد. رأس‌الغول و جوکر جز شخصیت هایی بودند که بتمن را دچار مشکلات فراوانی کردند و دست و پنجه فرم کردن با آنها کار راحتی به حساب نمی‌آید. مهارت آنها باعث شد در لیست محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ قرار بگیرند.

دیالوگ های برتر شخصیت رأس‌الغول :

یک روز میرسه که آرزو می کنی ای کاش اونی که دوستش داشتی هرگز وجود نداشت تا از درد و غصه رهایی پیدا کنی!!

رحمِ تو نقطه ضعفیه که دشمنانت نخواهند داشت.

Commodus

کومودوس – Commodus

  • فیلم مربوط : Gladiator – گلادیاتور
  • نام بازیگر : Joaquin Phoenix

فیلم گلادیاتور به تنهایی شاهکاری تکرارا نشدنی در سینمای جهان است. فیلمبرداری و بازی فوق العاده بازیگران توانست این فیلم را صاحب جوایز متعدد از جمله اسکار بهترین فیلم کند که در شهرت این فیلم نقش به سزایی را ایفا کرده بود ولی اینجا دیگر صحبت از راسل کرو برای بازی فوق العاده در نقس ماکسیموس نیست بلکه صحبت از شخصیت منفی داستان یعنی کومودوس است که در تاریخ فرمانروان روم هم جاودانده است شخصیتی که پس از به قتل رساندن پدرش اختیار روم را در دست گرفت و دوباه استادیوم های گلایاتورها را رونق داد تا برای خودش شهرت و محبوبیت دست و پا کند.
کومودوس هر چه که داشت باز هم به ماکسیموس گلادیاتور حسادت میکرد و این ریشه تمام نفرت او از این فرمانده اسپانیای سابق ارتش روم بود. حتی با کشتن زن وبچه او باز هم درفکر راهی برای کشتن ماکسیموس بود . در فیلم گلادیاتور این نقش را واکین فینیکس به بهترین شکل ممکن به نمایش میگذارد.

دیالوگ های برتر شخصیت کومودوس :

کومودوس : ژنرالی که برده شد.برده ای که گلادیاتور شد.گلادیاتوری که با یه امپراطوری دشمن شد.چه سرگذشت هیجان انگیزی! اما حالا مردم می خواهند آخر قصه تو رابدانند. بهترین پایان ممکن برای این ماجرا، یک مرگ باشکوه است.

مارکوس اورلیوس : فرزندم مرا ببخش که در حق تو کوتاهی کردم و تو را نادیده گرفتم!
کومودوس: دنیا را به هم میریختم پدر اگر فقط دوستم میداشتی…

Calvin Candie

کالوین کاندی – Calvin Candie

  • فیلم مربوط : Django Unchained – جنگوی زنجیرگسسته
  • نام بازیگر : Leonardo DiCaprio

لئوناردو دیکاپریو بازیگری که سطح و لول فیلم را به تنهایی قادر است جا به جا کند و به گونه ای در نقش فرو برود که باعث شوک در بیننده شود و این هنر بازیگر است که به نمایش در میاید دیکاپریو بارها خودش را به منتقدان ثابت کرده و در فیلم جنگوی زنجیرگسسته اوج یک شخصیت با اهداف پلید را میبینیم که با زیرکی زیر نقاب خود را مخفی کرده ولی برای رسیدن به هدف خود از مذاکره دل نمیکند و با وجود تنفری که از برده ها دارد باز هم به گونه با یک سیاه پوست برخورد میکند که انگار اتفاق خاصی نیفتاده.
حالت چهره، نحوه دیالوگ گویی و بازی طبیعی حالت یک فرد عصبی دیکاپریو را از باقی بازیگران جدا میکند و سکاسی این فیلم به شاهکار تبدیل می‌شود که دیکاپریو به طور ناخواسته دستش را به روی لیوان شیشه‌ای میکوبد و شروع به خونرویزی میکند ولی صحنه قطع نمیشود و ادامه پیدا میکند واین یعنی فرو رفتن در نقش یک شخصیت خاص. این بازیگران هستن که بازی را به سلامت خود ترجیح میدهند و شاهکارهای تاریخ سینما را میسازند. کالوین کندی به خاطر فیلمنامه در لیست محبوب ترین شخصیت های منفی قرار نگرفت بلکه به خاطر بازی بازیگرش این اتفاق افتاد.

دیالوگ های برتر شخصیت کالوین کاندی :

زمانی که این اتفاق بخواد بیفته وقتی خواهد بود که من دوباره شما را ببینم و در واقع من هرگز مایل نیستم دوباره شما را ببینم!!

آقایان، تا به اینجا کنجکاوی من داشتید … اما اکنون توجه من را به خودتون جلب کردید!!

Vito Corleone

ویتو کورلئونه – Vito Corleone

  • فیلم مربوط : The Godfather – پدرخوانده
  • نام بازیگر : Marlon Brando

شخصیت ویتو کورلئونه معروف به دون کرلئونه که در دنیای سینما نیاز به معرفی ندارد و واژه پدرخوانده به جای یک نسبت بیشتر با مارلون برندو شناخته میشود و این تاثیر یک فیلم در دنیای واقعی را به نمایش میگذارد. پدر خوانده از بهترین و محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینماست که نسبت دادن شخصیت منفی مطلق به او کاری درستی به حساب نمیاید شاید این شخصیت سرکده گروه مافیا باشد ولی تعهد او به خانواده و ارزش دادن به جایگاه اعضای آن مثال زدنی است و او را یک مرد واقعی به نمایش میگذارد که هر خانواده ای به آن نیاز دارد یک بزرگتر که راه درست را نشان دهد و ارزش های خود را حتی با بهترین شرایط مالی زیر پا نگذارد و برای هر چیزی قیمتی تعیین نکند. این خصوصیات با بازی افسانه سینما یعنی مارلون برندو کامل میشود و شخصیتی دست نیافتی را برای تاریخ سینما روایت میکند.
البته شاهد بازی رابرت دنیرو برای سنین جوانی شخصیت ویتو کرلئونه هم در قسمت دوم فیلم پدرخوانده بودیم که کاملا تحسین شده است ولی مقایسه این دو کاملا کار اشتباهی است که برای نشان دادن این مسئله باید صفحه ها نوشت که متاسفانه دراین مقال نمیگنجد.

دیالوگ های برتر شخصیت ویتو کورلئونه :

به من نگو اونا پشت سرمن چی گفتن،
بگو چرا پیش تو اینقدر راحت بودن تا درباره من حرف بزنن؟!

دون کورلئونه : وقت صرف خانواده ات میکنی؟
جانى فونتين : البته که میکنم
دون کورلئونه : خوبه چون مردی که وقت صرف خانواده اش نمیکنه، هیچ وقت نمیتونه به مرد واقعی بشه!!

Lee Woo jin

لی وو جین – Lee Woo jin

  • فیلم مربوط : Old Boy – پسر پیر
  • نام بازیگر : Yoo Ji-tae

پیشرفت سینمای کره در فیلم Old Boy در سال 2003 کاملا مشهود بود و با داستانی جذاب این فیلم همه را شوکه کرد.شخصیت لی وو جین در این فیلم فوق العاده میباشد و جز محبوب ترین شخصیت های منفی است که برای کار خود دلیل دارد ولی چه دلایلی میتواند 15 سال زندانی کردن یک فرد را توجیه کند و این مسئله ای است که با دیدن فیلم به آن پی میبرید. شاید سینمای شرق آسیا در برابر هالیوود زیاد جدی گرفته نمیشد واین روند را همه عادی جلوه میدادن ولی خلاقیت در داستان های غیر اقتباسی کشورهایی همچون ژاپن و کره حرف اول را میزند این کشورها با فیلمنامه ها و داستان های جذاب و نو شناخته میشوند.
صنعت مانگا و انیمه ژاپن که نیازی به تعریف ندارد و با آثاری متنوع همه را شوکه کرده است و هر روز به طرفداران و حتی میانگین سن بیننده های آن اضافه میشود و با جا افتادن حتی در کشورهای دیگر دارد راه را برای رو آوردن به آن توسط کشورهای دیگر باز میکند. همین که بدانید فیلم Inception کریستوفر نولان را از روی یک انیمه ساخته شده است فکر کنم که به قدرت داستان سرایی ژاپنی ها میتوان پی برد.

دیالوگ های برتر شخصیت لی وو جین :

فرقی نمیکه که یک دونه شن باشی یا یک تخت سنگ بزرگ در هردو حالت در آب غرق خواهی شد!!

اگه سوال رو اشتباه بپرسی به پاسخ درست نمیرسی.
سؤال این نیست که چرا “لن وو جين” منو15 سال زندانی کرد؟
سؤال اصلی اینه که چرا منو آزاد کرد؟ ‘

Norman Bates

نورمن بیتس – Norman Bates

  • فیلم مربوط : Psycho – روانی
  • نام بازیگر : Anthony Perkins

نورمن بیتس جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود و یکی از بهترین شخصیت های منفی سینماست که توسط استاد بزرگ سینمای جهان یعنی هیچکاک و با بازی فوق العاده آنتونی پرکینز جهانی شد و یکی از دلایل موفقیت فیلم روانی در سال 1960 بود که همه آن را لایق دریافت جایزه اسکارمی‌دانستند .نورمن بیتس در لیست 100 شرور برتر تاریخ در لیست بنیاد فیلم آمریکا جایگاه دوم را در اختیار دارد.

قطعا بیشتر خوانندگان این پست یا پست های مشابه به دنبال نورمن بیتس در لیست می‌گردند و در صورت عدم وجود آن لیست را کاملا نامعتبر قلمداد می‌کنند. بعد از پخش فیلم روانی شاید بالغ بر 1000 بار به شخصیت نورمن و مادرش در فیلم های کمدی و سریال های مختلف پرداخته شده باشد.

دیالوگ های برتر شخصیت نورمن بیتس :

من منظوری نداشتم…

آدم‌ها هیچوقت منظوری ندارند..!فقط اون زبون‌های درازشون رو به کار میندازن

سرشونو پدرانه تکون میدن وآدم رو نصیحت میکنن…آدم رو زجر میدن!

هیچ منظوری هم ندارن.

بهترین دوست یه پسر مادرشه!

Nurse Ratched

پرستار رچد – Nurse Ratched

  • فیلم مربوط : One Flew Over the Cuckoo’s Nest – پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته
  • نام بازیگر : Louise Fletcher

یکی از بهترین شخصیت های سرد و مستبد که تا به حال به تصویر کشیده شده است را در فیلم پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته به راحتی می‌توان یافت. بازی فوق العاده لوئیز فلچر در این فیلم سال‌هاست که در خاطر علاقه مندان به سینما حک شده است.فلچر چهره سردی را به نمایش می‌گذارد که حتی دیدن خنده بر روی آن را بسیار سخت می‌شود تصور کرد.

پرستار رچد نمونه افراد سلطه گری است که نظم را به همه احساسات و عواطف ترجیح می‌دهند و حتی در بدترین شرایط هم حاضر نمی‌شوند که از قواعد خشک خود کوتاه بیایند. به تصویر کشیدن این چنین شخصیتی در قالب یک پرستار در فیلم پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته شما را از ذهنیت و مخالفت های این شخصیت بیزار می‌کند به گونه ای که او را یکی از بزرگترین مجرمان تاریخ سینما قلمداد خواهید کرد در صورتی که او فقط یک آسایشگاه روانی را اداره می‌کند.

دیالوگ های برتر شخصیت پرستار رچد :

جلسه به وقت دیگری موکول و رای گیری بسته شد!

Freddy Krueger

Freddy Krueger – فردی کروگر

  • فیلم مربوط : کابوس در خیابان الم – A Nightmare on Elm Street
  • نام بازیگر : Robert Englund

فردی کروگر یکی از معروف ترین شخصیت‌های منفی تاریخ سینما که یک روانی به تمام معنا را به نمایش می‌گذارد و در سری فیلم‌هایش معمولا به جهنم باز می‌گردد ودر قسمت بعدی باز هم سالم و سلامت به سراغ کشتن بچه‌ها می‌رود. فردی وقتی سعی دارد که قتل‌هایش را انجام دهد به وسیله خانواده‌ها در آتش می‌سوزد و چهره‌اش هم به همین خاطر بسیار زشت و ترسناک است. این شخصیت در لیست بنیاد فیلم آمریکا و در بین 100 شرور تاریخ رتبه 40 را در اختیار دارد. این شخصیت در لیست مجله ویزارد به عنوان چهاردهمین شرور برتر تاریخ رتبه بندی شده است.

دیالوگ های برتر شخصیت فردی کروگر :

هرگز از خواب نترسید!
اگر می‌تونید چیزی رو خواب ببینید پس قطعامی‌تونید اون رو به واقعیت تبدیل کنید.

ممکنه با چوب و سنگ استخون‌های منو بشکنید ولی هرگز نمی‌تونید منو بکشید.

Sauron

Sauron – سائورون

  • فیلم مربوط : ارباب حلقه‌ها – The Lord of the Rings
  • نام بازیگر : ——————-

سائورون یکی از شخصیت‌های پلید دنیای تالکین است که قصد دارد بر جهان دوباره حکمرانی کند. سائورون صاحب و سازنده حلقه است که پیرامون مسیر پیدا کردن آن توسط یک هابیت و نابودی آن یک مجموعه سه قسمتی به دست پیتر جکسون ساخته شده است. قویترین مایار موجود در کتاب‌های ارباب حلقه‌ها Sauron می‌باشد. سائورون در اصل ارباب اصلی حلقه‌هاست ولی در کتاب کمتر او را با این نام خطاب می‌کنند و بیشتر او را با نام ارباب تاریکی می‌شناسند.

در مورد چگونگی وجود سائورون بسیار بحث وجود دارد و حتی چشمی که در فیلم نشان داد تقریبا وجود خارجی ندارد و نشان دهنده اراده سائورون است که به وسیله پیتر جکسون وبرای تبادل احساس پیرامون این اراده و کشش آن نسبت به حلقه ساخته شده است. سائورون بعد از نومه نور با حلقه جسمش را دوباره ترمیم کرد هر چند که بسیاری به وجود فیزیکی او اعتقاد ندارند.

دیالوگ های برتر شخصیت سائورون :

شما نمی‌توانید پنهان شوید… من همه چیز را می‌بینم.. هیچ چیز در زندگی تو خالی نخواهد بود به جز مرگ

Agent Smith

Agent Smith – مأمور اسمیت

  • فیلم مربوط : ماتریکس – The Matrix
  • نام بازیگر : Hugo Weaving

مامور اسمیت یکی از بهترین شخصیت‌های واچفوسکی‌ها است که تا به حال ساخته شده است. مامور اسمیت توسط مجله امپایر به عنوان ۸۴امین شخصیت بزرگ فیلم همه دوران انتخاب شد. او که در داستان فیلم رییس مخالفان ماتریکس می‌باشد. اسمیت تقریباً قادر به انجام هر کاری که نیو قادر به انجام آن باشد، هست. مامورها به شدت قدرتمند هستند وهیچ کس تا به حال در مبارزه با آن‌ها زنده نمانده است. او دشمن اصلی نقشه مورفیس و یک برنامه با ادراک در ماتریکس است.

دیالوگ های برتر شخصیت مأمور اسمیت :

از دیدن من دوباره شگفت زده شدی!
این تفاوت بین ماست.
منتظرت بودم.

مامور اسميت : وقتی داشتم گونه شما انسان ها رو طبقه بندی می کردم به این نتیجه رسیدم که شما پستاندار نیستید! پستانداران در این سیاره به طور غریضی نوعی توازن با محیط زندگیشون ایجاد می کنند اما شما آدمها به یک منطقه میرید و آنقدر از خودتون تکثیر می کنید تا تمام منابع طبیعی اونجا رو تموم کنید. بعد می فهمید که تنها راه ادامه بقا اینه که به یک منطقه دیگه برید. فقط یک گونه ی دیگه در زمین وجود داره که از همین الگو پیروی میکنه. میدونی چیه؟ ویروس. شما طاعون هستید و ما درمانش. برای مطالعه مطالب بیشتر ، نرم افزار فیلم خوره را به صورت رایگان از طریق کافه بازار نصب نماید.

Loki – لوکی

  • فیلم مربوط : Avengers – Thor
  • نام بازیگر : تام هیدلستون

لوکی پسر لافی (پادشاه غولان یخی) است که بعد از شکست خوردن لافی به دست اودین به عنوان فرزند خوانده اودین در آسگارد بزرگ می‌شود او که از ابتدا مورد رنجش مردم آسگارد قرار می‌گیرد چندین بار برای نابودی ثور تلاش می‌کند او را با نام‌های شاه دروغ و خلاف و شاه شرارت نیز می‌شناسند. در سال 2009 مجله آنلاین IGN در بین 100 تبه‌کار برتر تاریخ رتبه 8 را به این شخصیت افسانه‌ای و محبوب کمیک بوکی داد. شخصیت Loki بسیار مقاوم و قوی است ولی جثه او به دیگر نفرات منطقه یوتون‌هایم نزدیک هم نمی‌شود.

دیالوگ های برتر شخصیت مأمور اسمیت :

من هرگز عرش را نخواستم ، فقط همیشه می خواستم با شما برابر باشم.

من هیولایی بزرگی هستم که والدین ها می‌تونن داستان منو برای بچه‌هاشون تعریف کنن.

به نظر شما محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما چه کسانی بودند ؟؟؟

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ اکران فیلم zeroville مشخص شد
  • بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ [ + میکس ویدئویی جذاب]
  • تاریخ اکران فیلم Godzilla Vs Kong [ سال 2020 ]
  • تاریخ اکران فیلم ترسناک The Silence
  • معرفی فیلم های برتر جهان [بهترین فیلم های خارجی از نگاه مخاطبان]

نوشته محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما+[دیالوگ های برتر] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا