اخبار کسب و کار

نمایشگر شیائومی می میکس ۳ نیز کاملا بدون حاشیه خواهد بود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

روز به روز به تعداد گوشی‌هایی که دوربین و سنسورها را قایم کرده و گوشی با نمایشگری بدون حاشیه و البته بدون بریدگی می‌سازند، بیشتر می‌شود. حتما به یاد دارید که شرکت Vivo با گوشی NEX این حرکت را آغاز کرد. آن‌ها دوربین سلفی را در بدنه گوشی مخفی کرده بودند و هر بار که می‌خواستید عکسی بگیرید، این دوربین به وسیله یک موتور به بالا حرکت می‌کرد و نمایان می‌شد.

پس از آن نوبت به اوپو رسید تا با گوشی Find X، همان کار Vivo را به شکلی دیگر تکرار کند. درواقع در Find X تمام دوربین‌ها و سنسورهای گوشی در داخل بدنه مخفی شده بودند و هربار که کاربر قصد استفاده از دوربین‌ها را داشته باشد، بخش بالایی گوشی به طول کل با مکانیزم اتوماتیک و موتور دار، بالا آمده و تا بتوان از دوربین‌ها استفاده کرد.

با عرضه این دو گوشی یک ایده جدید شکل گرفت. درواقع بسیاری می‌گفتند وجود موتور مکانیکی در گوشی یعنی از بین رفتن ضد آب بودن و همینطور احتمال خرابی موتور جابه‌جا کننده قطعات. برای همین بسیاری فکر می‌کردند بهتر است مثل گوشی‌های کشویی قدیمی (مثل Nokia N95)، نمایشگر بدون حاشیه روی سطح گوشی قرار گرفته باشد و هربار که قصد سلفی گرفتن داریم، به صورت کشویی نمایشگر را به پایین بکشیم و از دوربین استفاده کنیم.

حالا با این عکسی که مدیرعامل شیائومی، آقای Lin Bin، از گوشی می میکس ۳ منتشر کرده است، به نظر می‌رسد این ایده جدید اجرایی شده باشد. البته مشخصا ذکر نشده که مکانیز بالا آمدن دوربین سلفی دستی و کشویی باشد اما با توجه به بخش پایینی گوشی در تصویر که نمایشگر پایین‌تر از بدنه قرار گرفته، گویا مکانیزم کشویی در این گوشی اجرا شده است.

گوشی شیائومی می میکس ۳ گفته می‌شود که در ماه اوت یعنی حدود دو ماه دیگر عرضه خواهد شد و شرکت شیائومی هنوز هیچ اطلاعات بیشتری به جز عکس فوق منتشر نکرده است. در کل می‌توانیم بگوییم نمایشگری واقعا بدون حاشیه، برازنده سری می میکس شیائومی خواهد بود. ترند بدون حاشیه شدن نمایشگر‌های موبایل برای اولین بار با گوشی می میکس نسل اول شروع شد و ما نسل به نسل شاهد پیشرفت و کمتر شدن حاشیه های نمایشگر در این گوشی بودیم و امروز به بهترین نقطه از تکامل آن رسیده‌ایم. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post نمایشگر شیائومی می میکس ۳ نیز کاملا بدون حاشیه خواهد بود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا