اخبار کسب و کار

فیلم شیر شاه: 5 نکته جذاب درمورد ساخته شدن این اثر خارق‌العاده

اگر تصاویر یا تریلر فیلم شیرشاه را دیده باشید حتما برای شما هم سوال است چطور امکان دارد که تصاویر به این اندازه طبیعی جلوه کنند؟

در همین مورد IGN با اعضای تیم تولید کننده دیدار کرده و 5 نکته جذاب درمورد اینکه چطور این اثر هنری فوق‌العاده ساخته شده جمع آوری کرده که در ادامه شاهد این نکات خواهیم بود.

آن‌ها فیلم را در یک بازی ویدئوییِ واقعیت مجازی فیلمبرداری کرده‌اند

فیلم در یک بازی ویدئویی که از تکنولوژی VR (واقعیت مجازی) پشتیبانی می‌کند فیلمبرداری شده تا ویژگی‌های انیمیشن شیرشاه سال 1994 کاملا رعایت شود.

  • Lion King VR
  • Lion King Shooting
  • Lion King Shooting
  • Lion King Shooting
  • Lion King Shooting
  • Lion King Shooting
  • Lion King Shooting
  • Lion King VR

کارگردان «جان فاورو» (Jon Favreau) به همراه دیگر فیلم سازان هدست واقعیت مجازی روی چشم گذاشته‌اند، با اسکریپت‌های برنامه نویسی کاراکتر انیمیشنی را دقیقا طوری برنامه ریزی کرده‌اند که از مکان‌های مورد نظر با توجه به فیلمنامه عبور کنند و در یک محیط سه بعدی دقیقا زاویه‌های دوربین و لوکِیشن‌های فیلمبرداری را تعیین کرده‌اند که بهترین تصاویر و زاویه‌ها را از شخصیت‌ها و محیط داشته باشند، وقتی همه چیز دقیقا همانطوری که می‌خواستند اتفاق افتاد فیلم برداری نهایی را انجام داده‌اند و بعد قسمت‌های فیلم برداری شده برای اضافه شدن جزئیات به قسمت جلوه‌های بصری فرستاده شده تا برای نمایش نهایی آماده شود.

آن‌ها برای مطالعه روی حیوانات به آفریقا سفر کرده‌اند

جان فاورو برای مطالعه رفتار حیوانات در طبیعت برای 3 هفته به کنیا سفر کرد و در این سفر بیشتر حالت‌های دویدن، استراحت کردن، خوردن، خوابیدن و تعامل حیوانات را از نزدیک بررسی کرد تا یک برداشت دسته اول از این رفتار داشته باشد.

بیشترین بهره را از این سفر «اندی جونز» (Andy Jones) سرپرست بخش انیمیشن برده، خودش می‌گوید: “من که فقط این حیوانات را در باغ وحش دیده بودم، حس کردن رفتار طبیعی آن‌ها و واکنش‌هایشان وقتی به یکدیگر نزدیک می‌شوند شگفت انگیز بود، به خصوص در مورد شیرها، این گربه‌ی قوی هیکل در مقابل شکارش، ما خیلی چیزها درباره‌ی رفتار آن‌ها یاد گرفتیم که از آن‌ها در فیلم استفاده کردیم”

بازتابی از اجرای بازیگرها در انیمیشن‌ها وجود دارد

  • Lion King Scene Shooting
  • Lion King Scene Shooting

صدا پیشگان بجای حضور در یک محیط کوچک و صحبت کردن روی شخصیت‌ها در یک محیط بزرگ و قابل جابجا شدن اجرای خود را انجام داده‌اند محیطی که کاملا در آن می‌توانستند در حین صحبت کردن کار بازیگری هم انجام دهند، در همین حین دوربین‌ها از رفتار افراد هنگام اجرا فیلمبرداری کرده تا انیمیتورها (Animators) بتوانند از روی این فیلم‌ها ظریف کاری‌هایی برای انتقال احساسات و رفتار به انیمیشن نهایی اضافه کنند.

اندی جونز می‌گوید: “ما بازیگران را برای بعضی سکانس‌ها دور هم جمع کردیم تا در کنار هم بازی کنند و از این طریق بتوانیم الگوهای رفتاری مثل ارتباطات چشمی و… را روی شخصیت‌های حیوانی آن‌ها پیاده سازی کنیم؛ یازیگران واقعا روی شخصیت‌ها تاثیرگذار هستند که چیز خوبی است.”

بعضی از سکانس‌های تیمون و پومبا بداهه است

بیشتر دیالوگ‌های فیلم از انیمیشن اصلی است و فیلمنامه تغییر خاصی ندارد اما قسمت‌های طنز آزادی بیشتری داشته‌اند، خیلی هم شوکه کننده نیست که بدانیم وقتی «بیلی» (Billy Eichner) و «سث روگن» Seth Rogen کنار یکدیگر قرار می‌گیرند شوخی‌هایی می‌کنند که سخت است از آن‌ها در محصول نهایی استفاده نشود.

جونز می‌گوید: “در جلساتی که با آن‌ها داشتیم طنزهای بداهه خیلی خوبی به وجود آمد، سث در نقش پومبا بسیار خوب است، تُن صدا و صداپیشگی او کاملا با شخصیت همخوانی دارد و مقداری معصومیت و جذابیت در صدای او هست که شخصیت پومبا را کامل می‌کند، همینطور درمورد بیلی شوخی‌های او بیشتر حالت طعنه آمیز دارد که کاملا با شخصیت تیمون هماهنگ است”

آن‌ها مجبور شدند محاسبه کنند که سیمبا دقیقا چقدر فرار کرده است

دقیقا سیمبا چقدر از محل زندگی‌اش دور شد وقتی در اوایل داستان شروع به فرار کرد؟ این سوالی است که شاید عده‌ی کمی به آن فکر کرده باشند اما Chinlund که مسئول ساختن دنیای مجازی برای شیرشاه به روشی واقع بینانه و طبیعی بود مجبور شد که مسافت واقعی که سیمبا برای فرار دویده را محاسبه کند.

Chinlund می‌گوید:”به یاد دارم وقتی که شیرشاه[نسخه 1994] را تماشا می‌کردم به هیچ وجه نمی‌توانستم حدس بزنم که سیمبا برای فرار چقدر از خانه دور شد و بدون وابستگی به دیگران رشد کرد، درواقع او چقدر دوید؟” و بعد ادامه داد: “من به شدت عاشق نسخه قدیمی شیرشاه هستم ولی از نظر جغرافیایی مشکلات بزرگی با آن دارم، شیرشاه یک انیمیشن است پس آن‌ها خیلی به اندازه‌های واقعی اهمیتی نمی‌دادند و اندازه‌ها را در طول فیلم بارها تغییر می‌دهند به عنوان مثال سخره‌ی غرور شکل و ظاهرش در طول انیمیشن تغییر می‌کند پس فکر نمی‌کنم آن‌ها از نظر جغرافیایی هم خیلی دقیق بوده باشند، هرچند این موضوع امری ناخواسته نبوده و سازندگان دانسته این کار را انجام داده‌اند اما این موضوع من را به عنوان یک طراح اذیت می‌کند”

پس Chinlund تصمیم گرفت که دنیای شیرشاه را واقعی تر کند و اندازه‌های دقیقی به کار ببرد، آن‌ها تصمیم گرفتند که فرض کنند سیمبا حدود 4 روز در حال فرار بوده و قبل از رسیدن به «جنگل ابر» (Cloud Forest) با سرعت میانگین 12 مایل در روز حرکت کرده که نهایتا آن‌ها را به عدد تقریبی 50 مایل رساند.

بیشتر بخوانید

  • تاریخ اکران فیلم گودزیلا مقابل کینگ کونگ [ سال 2020 ]
  • سریال Halo احتمال دارد چهره‌ی Master Chief را نشان دهد
  • پرفروش ترین فیلم های ایران (بهترین فیلم های ایرانی از نگاه مردم)
  • تاریخ اکران فیلم The Irishman [جزئیات کامل + تریلر]

نوشته فیلم شیر شاه: 5 نکته جذاب درمورد ساخته شدن این اثر خارق‌العاده اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا