اخبار کسب و کار

11 تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون (+ حقایق جالب)

چیزی نزدیک به دو دهه است که چهره زیبای اسکارلت از پرده سینماها پایین نمی‌آید و فیلم پرفروشی نیست که نامی از جوهانسون در آن نباشد. به همین دلیل روز‌به‌روز به طرفداران اسکارلت جوهانسون اضافه شده است و از هنرپیشه زیبارویی صحبت می‌کنیم که تاکنون دو مرتبه از جانب مجله اسکوایر (square magazine) در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ به‌عنوان جذاب‌ترین زن زنده دنیا انتخاب شده است. با این حساب کاملاً به شما حق می‌دهیم که دنبال فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون باشید.

در نتیجه در ادامه برای هواداران اسکارلت جوهانسون، فهرستی از بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون را آماده کرده‌ایم و نگاهی به حقایق جالب این فیلم‌ها نیز خواهیم داشت.

گمشده در ترجمه (Lost in translation)

scarlett johansson

اسکارلت جوهانسون زمانی که در فیلم گمشده در ترجمه بازی می‌کرد سن و سال زیادی نداشت، اما نقش‌آفرینی او در این فیلم برایش جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش‌اول زن را به‌دنبال داشت. فیلم گمشده در ترجمه اولین اثر بلند سوفیا کوپولا (Sofia Coppola)، درمقام کارگردان بود. این فیلم داستان تنهایی دو انسان با تفکرهای متفاوت را به‌نمایش می‌گذارد و به لحاظ روایت داستان از کلیشه‌های رایج هالیوودی پیروی نمی‌کند و حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

فیلم گمشده در ترجمه به لطف بازی جذاب اسکارلت جوهانسون و بیل موری (Bill Murray)، توانست به فروش بسیار چشمگیری برسد و به‌رغم اینکه ساخت و تولید آن تنها ۴ میلیون دلار هزینه برداشته بود، در گیشه بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

نکته‌های جالب گمشده در ترجمه

برای شما گفتیم که کارگردانی گمشده در ترجمه را سوفیا کوپولا بر عهده داشت و بد نیست بدانید که سوفیا دختر، فرانسیس فورد کوپولا، کارگردان شهیر هالیوود است.

سوفیا کوپولا همانند پدرش وسواس زیادی برای انتخاب بازیگر داشت و مدعی بود هیچ کسی به‌غیر از بیل موری نمی‌تواند نقش اول مرد فیلم گمشده در ترجمه را بازی کند. در نتیجه سوفیا کوپولا و بیل موری در یک رستوران قرار گذاشتند تا درخصوص شرایط کار صحبت کنند. گفتگوی سوفیا کوپولا و بیل موری چیزی حدود ۵ ساعت به‌طول انجامید و درنهایت بیل موری قبول کرد که در این فیلم بازی کند اما هیچ قراردادی با سوفیا کوپولا امضا نکرد. به‌همین دلیل سوفیا نگران بود که بیل موری در توکیو و صحنه فیلم‌برداری گمشده در ترجمه حاضر نشود. اما خوشبختانه سروکله بیل موری دقیقاً سر وقت پیدا شد.

بیل موری و اسکارلت جوهانسون تا دقیقه ۳۲ در فیلم گمشده در ترجمه با هم صحبت نمی‌کنند و این دو شخصیت در فیلم هرگز به هم معرفی هم نمی‌شوند.

اسکارلت جوهانسون در زمان فیلمبرداری این فیلم تنها ۱۸ سال سن داشت و وقتی که گمشده در ترجمه اکران شد نیز به ۱۹ سالگی رسیده بود.

دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring)

scarlett johansson
scarlett johansson

اگر اهل کتاب باشید به احتمال زیاد نام کتاب دختری با گوشواره مروارید، نوشته تریسی شوالیه (Tracy Chevalier)، را شنیده‌اید. این کتاب از نقاشی معروفی با همین نام الهام گرفته شده است و فیلم دختری با گوشواره مروارید نیز اقتباسی جذاب از این کتاب به‌حساب می‌‌آید.

اسکارلت جوهانسون در این فیلم نقش خدمتکاری جوان را بازی می‌کند که در منزل یک نقاش، برای او کار می‌کند و این دختر پس از مدتی به مدل نقاشی برای این نقاش تبدیل می‌شود. دختری با گوشواره مروارید دقیقاً در همان سالی ساخته شده که اسکارلت جوهانسون مشغول بازی در فیلم گمشده در ترجمه نیز بود و به‌همین دلیل جوهانسون توانست به‌رغم سن و سال کمی که داشت به‌خوبی از عهده حضور در چند پروژه سینمایی در بازه‌‌زمانی کوتاه بر آید. با این حساب پیشنهاد میکنیم اگر به فیلم‌های عاشقانه و درام علاقه دارید و به‌دنبال بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون می‌گردید حتماً فیلم دختری با گوشواره مروارید را تماشا کنید.

نکته‌های جالب دختری با گوشواره مروارید

گوشواره‌های معروفی که در تابلوی دختری با گوشواره مروارید به‌تصویر کشیده شده است احتمال دارد که اصل نباشد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۴، نظریه‌هایی مبنی بر اصل نبودن گوشواره مروارید این تابلو مطرح شد. دلیل این قضیه نیز بسیار ساده است چرا که تاریخ این نقاشی به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد و در آن زمان همانند این روزها، مروارید‌های بزرگ قیمت گزافی داشت. در نتیجه بعید به‌نظر می‌رسد یک دختر خدمتکار پولی برای خرید گوشواره‌های مروارید گران‌قیمت داشته باشد.

زمینه پشت این نقاشی که اکنون سیاه است، در ابتدا سبز نقاشی شده بود و از قرار معلوم در طول گذشت چند قرن، رنگ‌دانه‌های سبز در این نقاشی به سیاه متمایل شده‌اند.

ویکی کریستینا بارسلونا (Vicky Cristina Barcelona)

scarlett johansson

تاکنون به فهرستی از بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون اشاره کردیم که در این فیلم‌ها جوهانسون ستاره نقش اول فیلم بود، اما در این قسمت به فیلم ویکی کریستینا بارسلونا رسیدیم که در کنار اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه‌های مطرح دیگری مانند پنلوپه کروز، خاویر باردم و ربکا هال نیز حضور داشتند.

فیلم ویکی کریستینا بارسلونا از جهات مختلفی به‌عنوان یکی از آثار برجسته اسکارلت جوهانسون به‌حساب می‌آید و یکی از این دلایل را می‌‌توان کارگردانی این فیلم توسط وودی آلن نام برد. ماجرای ویکی کریستینا بارسلونا از این قرار است که دو دختر آمریکایی برای گذران تعطیلات و خوشگذارنی به اسپانیا سفر می‌کنند و در این کشور با خاویر باردم که نقش یک نقاش اسپانیایی را بازی می‌کند آشنا می‌شود و طبق معمول وودی آلن داستانی جالب و جذاب را با این فیلم پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. جالب است بدانید پنلوپه کروز در این فیلم به‌اندازه‌ای هنرمندانه بازی کرد که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

نکته‌‌های جالب ویکی کریستینا بارسلونا

خاویر باردم و پنلوپه کروز در این فیلم نقش زوجی را بازی می‌کنند که از هم جدا شده‌‌اند، اما بازی این دو هنرپیشه در فیلم مقدمات رابطه آنها را فراهم می‌کند و در نهایت در سال ۲۰۱۰ باردم و کروز با هم رسما ازدواج می‌کنند. خاویر باردم و پنلوپه کروز اولین بار در فیلم «جامون جامون»، (Jamon Jamon)، محصول سال ۱۹۹۲ با هم آشنا شدند. در آن زمان پنلوپه کروز تنها ۱۶ سال بیشتر نداشت.

طبق معمول، وودی آلن در کنار کارگردانی، نویسندگی این فیلم را هم بر عهده داشت و زمانی که فیلمنامه ویکی کریستینا بارسلونا را می‌نوشت، خاویر باردم را برای بازی در این فیلم در نظر داشت.

ویکی کریستینا بارسلونا یکی از پردرآمدترین فیلم‌های وودی آلن است و این فیلم به‌رغم هزینه تولید ۱۵ میلیون دلاری، توانست ۹۶ میلیون دلار سودآوری در گیشه داشته باشد.

پرستیژ (The Prestige)

scarlett johansson
scarlett johansson

هواداران اسکارلت جوهانسون به‌خوبی در جریان هستند که این هنرپیشه فیلم‌های بسیار متنوعی در کارنامه‌اش دارد و به همین دلیل نیز بعید می‌دانیم برای تماشای فیلم به فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون مراجعه کنید و در میان فیلم‌های او چیزی برای تماشا پیدا نکنید.

در این زمینه برای نمونه می‌توان به فیلم پرستیژ اشاره کرد که نه‌تنها نام اسکارلت جوهانسون را یدک می‌کشد، بلکه هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین و ربکا هال نیز در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. از طرف دیگر کارگردانی فیلم پرستیژ نیز بر عهده کریستوفر نولان است و با فیلمی جذاب و هیجانی از دنیای شعبده‌بازها و تردست‌ها طرف هستیم.

فیلم پرستیژ داستان رقابت دو شعبده‌باز مطرح در قرن ۱۹ میلادی را روایت می‌کند و هیو جکمن و کریستین بیل در نقش این دو شعبده‌باز سعی می‌کنند دائم روی دست هم بلند شوند و لحظه‌های هیجان‌انگیز و پردلهره‌ای را در این فیلم شاهد هستیم. هزینه ساخت این فیلم حدود ۴۰ میلیون‌دلار تمام شد و در گیشه چیزی نزدیک به ۱۰۹ میلیون‌دلار فروش کرد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر به دنیای شعبده‌بازی علاقه دارید حتماً فیلم پرستیژ را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

نکته‌‌های جالب پرستیژ

واژه پرستیژ درواقع به‌معنای ترفند و کلک است و از ریشه لاتین واژه‌ای گرفته شده که معنای ظاهر گول‌زننده و خطای دید می‌دهد.

فیلم پرستیژ‌ از کتابی با همین نام، نوشته «کریستوفر پرایست» (Christopher Priest)، اقتباس شده است و پرایست اصرار خاصی داشت که کارگردانی این فیلم را کریستوفر نولان انجام دهد.

یکی از دختران کریستوفر نولان در این فیلم نقش دختربچه‌ای را بازی کرد.

کریستوفر نولان اصرار داشت تا نقش نیکلاس تسلا را در فیلم پرستیژ به «دیوید بویی» (David Bowie)، خواننده‌، فقید انگلیسی واگذار کند و پس از اصرار زیاد، در نهایت دیوید بویی نقش نیکلاس تسلا را در فیلم پرستیژ بر عهده گرفت و به گفته منتقدین، دیوید بویی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت.

خبر داغ (Scoop)

scarlett johansson
scarlett johansson

اگر نگاهی به بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون بیاندازید متوجه خواهید شد که این هنرپیشه زیبارو، یکی از هنرپیشه‌‌های مورد علاقه وودی آلن است و به همین دلیل نیز در کنار بازی جوهانسون در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا، شاهد هنرنمایی او در فیلم خبر داغ به‌عنوان یکی دیگر از فیلم‌های وودی آلن نیز هستیم.

فیلم خبر داغ که با نام اسکوپ هم شناخته می‌شود، داستانی رمانتیک و کمدی دارد و ته‌مایه‌هایی از معما و جنایت را در این فیلم می‌بینیم. در این فیلم وودی آلن و هیوجکمن در کنار اسکارلت جوهانسون ایفای نقش کردند و اگر به فیلم‌های ماجرایی با خمیرمایه طنز و معما علاقه دارید مطمئن هستیم فیلم خبر داغ شما را ناامید نخواهد کرد. از طرف دیگر این فیلم وودی آلن را در مقام کارگردانی و نویسندگی دارد که همین امر نیز جذابیت فیلم خبر داغ را بیشتر می‌کند. فیلم خبر داغ چیزی حدود ۴ میلیون دلار هزینه ساخت داشت اما توانست نزدیک به ۴۰ میلیون دلار فروش داشته باشد، ناگفته نماند این فیلم نظر منتقدین را آنگونه که باید و شاید نتوانست جذب کند اما انصافاً در گیشه عملکرد خوبی داشت.

نکته‌های جالب خبر داغ

«چارلز دَنس» (Charles Dance)، هنرپیشه‌ کهنه‌کاری که در فیلم خبر داغ شاهد نقش‌آفرینی او بودیم بدون دستورات وودی آلن در این فیلم بازی کرد و این کارگردان مشهور سینما هیچ راهنمایی را دستوری برای نحوه اجرای نقش به چارلز دنس اظهار نداشت. گفته می‌شود که او حتی گریم هم نمی‌شد و با همان کت و شلوار و کراواتی که به محل فیلمبرداری آمده بود مشغول بازیگری می‌شد و لباس خاصی بر تن نمی‌کرد.

وودی آلن شخصیتی که اسکارلت جوهانسون در فیلم خبر داغ باید آن را بازی می‌کرد را بر اساس تاثیرگذاری اسکارلت جوهانسون بر وودی آلن در فیلم «امتیاز نهایی» (Match Point)، نگارش کرد.

فیلم خبر داغ در انگلستان فیلمبرداری شد اما در سینماهای این کشور به نمایش در نیامد.

امتیاز نهایی (Match Point)

scarlett johansson
scarlett johansson

در بالا برای شما از علاقه همکاری وودی آلن با اسکارلت جوهانسون گفتیم و در این قسمت از فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون، یک بار دیگر به فیلمی رسیدیم که ماحصل همکاری جوهانسون و وودی آلن است. فیلم امتیاز نهایی به‌رغم اینکه در سال ۲۰۰۵ به نمایش گذاشته شده است به‌گفته بسیاری از طرفداران وودی آلن، دنباله‌ای برای فیلم «جرم‌ها و بزهکاری‌ها» )Crimes and Misdemeanors)، محصول سال ۱۹۸۹ به‌حساب می‌آید.

وودی آلن در فیلم امتیاز نهایی، یک بار دیگر مشکلات انسانی مانند طمع و شانس و اقبال را به‌تصویر می‌کشد و با اثری طرف هستیم که فیلمنامه بسیار قوی دارد و وودی آلن برای فیلمنامه امتیاز نهایی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. گفته می‌شود که وودی آلن داستان فیلم امتیاز نهایی را از کتاب معروف جنایت و مکافات الهام گرفته است. این فیلم نه‌تنها به لحاظ هنری به یکی از بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون تبدیل شد، بلکه به لحاظ فروش نیز با ۱۵ میلیون‌دلار هزینه تولید، چیزی بیشتر از ۸۵ میلیون‌دلار در گیشه فروش داشت.

نکته‌های جالب امتیاز نهایی

در ابتدا قرار بود فیلم امتیاز نهایی در یکی از محله‌های ثروتمندان نیویورک فیلمبرداری شود اما وودی آلن از پس بودجه ساخت این فیلم در نیویورک بر نیامد و فیلمبرداری را به لندن منتقل کرد. ناگفته نماند واحد فیلمسازی بی.‌بی.‌سی نیز قسمتی از هزینه‌های ساخت فیلم امتیاز نهایی را بر عهده گرفت که این امر در انتقال مکان فیلمبرداری از نیویورک به لندن بی‌تاثیر نبود.

در ابتدا قرار بود کیت وینسلت نقش «نولا رایس» (Nola Rice) را در این فیلم بر عهده بگیرد اما وودی آلن در نهایت تصمیم گرفت به جای کیت وینسلت باز هم سراغ اسکارلت جوهانسون برود و همکاری دیگری با این بازیگر زیبارو را آغاز نماید.

آیرون‌من ۲

scarlett johansson
scarlett johansson

امکان ندارد به فهرستی از بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون اشاره کنیم و نامی از فیلم‌هایی که او در دنیای سینمایی مارول بازی کرده است مطرح نشود. اسکارلت جوهانسون برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نقش بیوه‌سیاه در فیلم آیرون‌من ۲ ظاهر شد و پس از آن در چیزی حدود ۶ فیلم سینمایی دیگر از دنیای مارول نیز شاهد حضور اسکارلت جوهانسون بودیم.

در فیلم آیرون‌من ۲ در کنار اسکارلت جوهانسون، شاهد هنرنمایی هنرپیشه‌های تراز اولی مانند گوئینت پالترو، سام راکول، ساموئل ال‌.جکسون و رابرت داونی جونیور بودیم و از فیلمی برای شما صحبت می‌کنیم که موفقیت تمام‌عیاری برای مارول به ارمغان آورد و با بودجه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون‌دلار به فروشی بیشتر از ۶۲۰ میلیون‌دلار دست پیدا کرد تا باز هم در دیگر فیلم‌های دنیای مارول، شاهد هنرنمایی اسکارلت جانسون باشیم.

نکته‌های جالب آیرون‌من ۲

اسکارلت جوهانسون علاقه زیادی به بازی در نقش بیوه‌سیاه داشت و برای ابراز علاقه‌اش به بازی در این نقش، حتی قبل از اینکه به او پیشنهاد شود، موهای سرش را قرمز کرد.

اسکارلت جوهانسون برای آمادگی در نقش بیوه‌سیاه چیزی حدود شش هفته شبانه‌روز تمرین کرد.

اولین مرتبه‌ای که لباس مخصوص بیوه‌سیاه را به اسکارلت جوهانسون نشان دادند او از اینکه چطور می‌تواند با این لباس تنگ و چسبان به ایفای نقش بپردازند اظهار نگرانی کرد.

انتقام‌جویان (The Avengers)

scarlett johansson
scarlett johansson

سلانه‌سلانه در فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون، به فیلم‌های اکشن این هنرپیشه نزدیک می‌شویم و پس از آیرون من ۲، فیلم انتقام‌جویان دیگر فیلمی بود که اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۱۲ در نقش ناتاشا رومانوف و بیوه‌سیاه در آن ظاهر شد. طبق معمول در این فیلم دوجین از هنرپیشه‌‌های ترازاول هالیوود در کنار اسکارلت جوهانسون ایفای نقش کردند و اهمیت حضور اسکارلت جوهانسون در این فیلم به اندازه‌‌ای بود که اکران آن حدود یک سال به تعویق افتاد تا جوهانسون به جمع دیگر بازیگرهای انتقام‌جویان بپیوندد.

فیلم‌ انتقام‌جویان، اثری پر زد و خورد است و موفقیت بسیار چشم‌گیر داشت. در نتیجه توانست با هزینه‌ای حدود ۲۲۰ میلیون‌دلار، به فروشی بیشتر از ۱.۵ میلیارد دلار دست پیدا کند.

نکته‌های جالب انتقام‌جویان

رابرت داونی جونیور در تمام محل‌های فیلمبرداری برای خودش غذا پنهان کرده بود و هیچ‌کسی هم نمی‌توانست خوراکی‌‌های او را پیدا کند. در نتیجه در فیلمنامه اشاره‌ای به خورد و خوراک مرد‌آهنی نشده بود اما رابرت داونی جونیور که برای خودش غذا پنهان کرده بود، هروقت گرسنه می‌شد سروقت این خوراکی‌ها می‌رفت.

در سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم «یادآوری کامل» (Total Recall) به اسکارلت جوهانسون پیشنهاد هنرپیشگی شد اما تعهد جوهانسون برای بازی در انتقام‌جویان او را از حضور در فیلم یادآوری کامل، باز نگه داشت.

فروش چشمگیر فیلم انتقام‌جویان، اسکارلت جوهانسون را به فهرست پردرآمدترین هنرپیشه‌های زن هالیوود رساند.

کریس ایوانز و اسکارلت جوهانسون قبل از فیلم انتقام‌جویان، در دو فیلم دیگر نیز در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ تجربه همکاری داشتند.

هیچکاک (Hitchcock)

scarlett johansson
scarlett johansson

کسی را سراغ نداریم که عاشق سینما باشد و نام آلفرد هیچکاک به گوش او نخورده باشد، به همین دلیل در سال ۲۰۱۲، زندگینامه آلفرد هیچکاک را بر روی پرده نقره‌ای شاهد بودیم. در این فیلم آنتونی هاپکینز، هنرپیشه ترازاول سینما نقش آلفرد هیچکاک را با هنرمندی تمام ایفا کرد و اسکارلت جوهانسون نیز در نقش «جانت لی» (janet leigh) حضور پیدا کرد. اگر به‌ فیلم‌های هیچکاک علاقه داشته باشید حتماً جانت را می‌شناسید و بازی فراموش‌نشدنی او در فیلم روانی را به‌خاطر دارید.

انصافاً باید گفت اسکارلت جوهانسون توانست به‌خوبی نقش جانت لی را در این فیلم بازی کند و از آنجایی که فیلم هیچکاک از عشق و علاقه آلفرد هیچکاک به‌سینما می‌گوید، پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یکی از بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون هستید و می‌خواهید درجریان زندگی آلفرد هیچکاک قرار بگیرید،‌ حتماً به تماشای فیلم هیچکاک بنشینید.

نکته‌های جالب هیچکاک

«هلن میرن» (Helen Mirren)، که در فیلم هیچکاک نقش همسر آلفرد هیچکاک را بر عهده داشت در دنیای واقعی با هیچکاک ملاقات کرده بود. از قرار معلوم آلفرد هیچکاک به او پیشنهاد بازی در فیلمی را می‌دهد که هلن میرن این پیشنهاد را قبول نمی‌کند.

آنتونی هاپکینز نیز که نقش هیچکاک را در این فیلم بازی کرده بود تجربه ملاقات با آلفرد هیچکاک را در زندگی شخصی داشت و این دو اسطوره سینما در رستورانی با هم غذا خورده‌اند.

فیلم آلفرد هیچکاک فرآیند ساخت پیچیده‌ای نداشت و تمام مدت فیلمبرداری این فیلم چیزی حدود ۳۶ روز به‌طول انجامید.

صحنه‌های زیادی برای بازی اسکارلت جوهانسون در این فیلم نوشته شده بود اما در نهایت کارگردان تصمیم گرفت بسیاری از این صحنه‌ها را حذف کند.

آنتونی هاپکینز بسیار علاقه‌مند بود تا در نقش آلفرد هیچکاک بازی کند.

قسمت‌های زیادی از فیلم هیچکاک به مراحل ساخت فیلم روانی، اثر آلفرد هیچکاک می‌پردازند و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا فیلم روانی را تماشا کنید تا تعامل بهتری با فیلم هیچکاک داشته باشید.

او (Her)

scarlett johansson
scarlett johansson

طرفداران اسکارلت جوهانسون به‌خوبی می‌دانند که این هنرپیشه زیبارو، صدای گرم و دلنشینی هم دارد و به‌همین دلیل در فیلم‌های مطرحی صداپیشگی کرده است. یکی از این فیلم‌ها، فیلم «او» با بازی خواکین فینیکس، امی آدامز و الیویا وایلد است و اسکارلت جوهانسون نیز در این فیلم صداپیشگی شخصیت نقش اول زن فیلم را بر عهده دارد.

فیلم «او» داستانی تلخ از دنیای آینده را روایت می‌کند که پیشرفت فناوری کار را که به‌‌جایی کشانده است که انسان‌ها به راحتی عاشق هوش‌مصنوعی می‌شوند. خواکین فینیکس در این داستان نقش یک مرد تنها و منزوی را بازی می‌کند که عاشق صدای هوش‌مصنوعیِ گوش هوشمند‌اش می‌شود و به این صدا دل می‌بازد و هر روز با آن صحبت می‌کند.

جالب اینجاست به‌رغم اینکه چهره اسکارلت جوهانسون را در این فیلم نمی‌بینیم، اما باز هم این هنرپیشه ترازاول از طریق صدایش، احساسات را به مخاطب تبدیل می‌کند و در بسیاری از قسمت‌های فیلم با صدای هوش‌مصنوعی که صداپیشگی آن بر عهده جوهانسون است، تعامل برقرار می‌کنیم. فیلم «او» به‌لحاظ هنری یک اثربرجسته در میان بهترین فیلم‌های جوهانسون به‌حساب می‌آيد و در سال ۲۰۱۳ این فیلم نامزد ۵ جایزه اسکار شد و جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد.

نکته‌های جالب او

اسپایک‌ جونز، کارگردان فیلم «او» روزی دو ساعت امی آدامز و خواکین فینکس را در اتاقی دربسته قرار می‌داد تا فرصت گفتگو میان این دو پیدا شود و این دو هنرپیشه تعامل بهتری در صحنه فیلمبرداری پیدا کنند.

در ابتدا قرار بود «سامانتا مورتون» (Samantha Morton) صداپیشگی شخصیت هوش‌مصنوعی فیلم را بر عهده بگیرد و پس از ضبط تمام دیالوگ‌های سامانتا، اسپایک‌ جونز به‌این نتیجه رسید که صدای سامانتا آن چیزی نیست که توقع دارد و به همین دلیل دوباره از اسکارلت جوهانسون درخواست کرد تا صداپیشگی تمام دیالوگ‌های هوش‌مصنوعی را بر عهده بگیرد.

داستان این فیلم در سال ۲۰۷۷ روایت می‌شود و با توجه به پیشرفتی که از هوش‌مصنوعی شاهد هستیم، هیچ بعید نیست در آن زمان، هوش‌مصنوعی واقعاً به جایی برسد که انسان‌ها عاشق یک روبات با هوش‌مصنوعی شوند.

شبح درون پوسته (Ghost in the Shell)

scarlett johansson
scarlett johansson

این فیلم از مجموعه مانگای ژاپنی با همین نام اقتباس شده است و انتظار می‌رفت به یکی از فیلم‌های پرفروش تبدیل شود. فیلم شبح درون پوسته نظر هوداران را آنگونه که باید و شاید جلب نکرد و به این دلیل این فیلم را در فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون قرار دادیم که سبک خاصی دارد و تماشای آن برای علاقه‌مندان مانگا و اسکارلت جوهانسون بدون‌‌شک خالی از لطف نخواهد بود.

همان‌گونه که از اقتباسی از کارتون‌‌های مانگای ژاپنی انتظار داریم، در این فیلم تا دل‌تان بخواهد با صحنه‌های پر زد و خورد طرف هستیم و جلوه‌های ویژه‌ این فیلم بدون شک نظر شما را جلب می‌کند. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر به مانگاهای ژاپنی علاقه دارید و مانگای شبح درون پوسته را دیده‌اید، این کارتون را با نسخه سینمایی آن مقایسه نکنید چرا که تفاوت‌های زیادی میان این دو وجود دارد و هر دو اثر باید از دید یک نسخه واحد و مستقل تماشا شود. در این صورت بدون شک مطمئن هستیم فیلم شبح درون پوسته با بازی اسکارلت جوهانسون شما را ناامید نخواهد کرد.

نکته‌های جالب شبح درون پوسته

طرفداران مجموعه مانگای شبح درون پوسته اشکالات زیادی به «مامورو اُوشی» (Mamoru Oshii)، کارگردان نسخه سینمایی این اثر وارد کردند که چرا از اسکارلت جوهانسون به‌عنوان یک بازیگر غیرژاپنی در اثری با شخصیت‌های ژاپنی کمک گرفته است. مامورو اُوشی نیز در پاسخ به این طرفداران گفت که جوهانسون به‌بهترین نحو ممکن در این فیلم هنرنمایی کرده و از بازی جوهانسون رضایت کامل را دارد.

اسکارلت جوهانسون برای بازی در این فیلم کلاه‌گیس سرش نکرد و رنگی که در این فیلم از موهای جوهانسون دیدیم، رنگ مشکی با طیف آبی بود که خودش این رنگ را انتخاب کرده بود.

لباس پیشرفته و نسبتاً عجیبی که اسکارلت جوهانسون در این فیلم برتن کرده بود، لباس بسیار نرم و راحتی بود و این لباس کاملاً از جنس سیلیکون ساخته شده است.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون رسیدیمِ، امیدواریم با مطالعه این فهرست و تماشای فیلم‌هایی که به آن اشاره کردیم عطش شما برای تماشای فیلم بیوه‌سیاه که قرار است در سال ۲۰۲۰ اکران شود کاهش یابد و خودتان را تا آن زمان مهمان فیلم‌های جذاب اسکارلت جوهانسون کنید. به این نکته نیز اشاره کنیم که جوهانسون در چندین مجموعه از فیلم‌های مارول مانند نسخه‌های بعدی انتقام‌جویان و مردآهنی نیز بازی کرده است اما از آنجایی که مطمئن هستیم مشاهده یکی از این فیلم‌ها، شما را به تماشای نسخه‌های دیگر آن هم تشویق می‌کند به این فیلم‌ها اشاره‌ای نکردیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران دوآتشه اسکارلت جوهانسون زیبارو هستید و اطلاعات خوبی از این فیلم‌ها دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این اطلاعات مفید و جالب بگویید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌های کیانو ریوز که همه باید ببینند (+ حقایق جالب)
  • تاریخ انتشار نسخه با کیفیت Avengers: Endgame مشخص شد
  • تاریخ انتشار فیلم Black Widow (+ جزئیات کامل)
  • بهترین فیلم های 2019 (35 تا از برترین فیلم‌های جدید که باید ببینید)

نوشته 11 تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون (+ حقایق جالب) اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا