اخبار کسب و کار

گیم اف ترونز: بالاخره مشخص شد چرا اژدها تخت آهنین را ذوب کرد!

بعد از اینکه فصل پایانی گیم اف ترونز در مراسم امی (Emmy Awards) تقریبا در همه‌ی حوزه‌های ممکن نامزد دریافت جایزه شد، فیلمنامه‌ی فصل پایانی به صورت عمومی پخش شده و بعد از یک نیم نگاه بالاخره به یکی از سوالات مبهم فصل هشتم پاسخ داده شد، چرا اژدها تخت آهنین را ذوب کرد؟

با وجود اینکه می‌‍دانیم اژدهاهای گیم آف ترونز کمی باهوش تر از حیوانات هستند، اما این دیدگاه که اژدها متوجه جایگاه سیاسی تخت آهنین و مفهوم نمادین آن در هفت قلمرو پادشاهی شد و فهمید که چیزی که در اصل باعث مرگ مادرش شده عشق او به تخت آهنین و جنگ‌های پیرامون تخت بوده کاملا باورناپذیر است و با عقل جور درنمی‌آید، حالا مشخص شده که اژدها به عمد این کار را نکرده و ذوب شدن تخت آهنین کاملا یک اتفاق بوده.

فیلمنامه که نوشته‌ی David Benioff و D.B. Weiss است می‌گوید که اژدها بعد از مرگ مادرش سر می‌رسد و جان را کنار جنازه‌ی مادرش می‌بیند، اژدها شدیدا عصبی می‌شود و با تمام وجود شروع به آتش زدن اطراف می‌کند، او می‌خواهد همه‌ی دنیا را ویران کند اما به جان آسیبی نرساند به همین دلیل شروع می‌کند به آسیب زدن به دیوارهای اطراف و خراب کردن باقی مانده‌ی دیوارها، حتی مستقیما گفته شده که اژدها هیچ قصدی برای ذوب کردن تخت آهنین ندارد و تخت برای اژدها فقط یک تکه‌ی بی معنی است که سرِ راه آتشش بوده.

خب این هم از توضیح ذوب شدن تخت آهنین، توضیحی که فقط یکی از چاله‌های بیشمار فصل 8 گیم اف ترونز را کمی پر می‌کند اما بیشتر سوالات فصل 8 حتی با وجود عمومی شدن فیلمنامه همچنان بدون پاسخ باقی می‌مانند و به نظر می‌رسد که تنها راه برای پر کردن این حفره‌ی عمیق در قلب بیننده کتاب‌های گیم اف ترونز هستند که با توانایی‌های آر آر مارتین به احتمال فراوان به مراتب بهتر از سریال خواهند بود.

مشخص است که نویسنده‌ها قصد داشته‌اند که به طرزی دراماتیک تخت آهنین را حذف کنند و نشان دهند که همه‌ی این مدت شخصیت‌های داستان برای چه چیز بی ارزشی تلاش کرده‌اند، اما بیایید واقع بین باشیم، سکانسی که برای توضیحش مجبوریم تا عمومی شدن فیلمنامه صبر کنیم و با خواندن فیلمنامه تازه متوجه شویم قصد تولیدکنندگان از این سکانس چه بوده چندان هم دراماتیک نیست.

آیا از نحوه‌ی ذوب شدن و از بین رفتن تخت آهنین راضی بودید؟ آیا حس خاصی از نابود شدن تخت آهنین داشتید؟

بیشتر بخوانید

  • فصل 5 پیکی بلایندرز [ تاریخ اکران]+[اولین تیزر رسمی]
  • بررسی اولیه فیلم Hobbs and Shaw (اکران شده!)
  • بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان (55 سریال برتر تاریخ جهان)
  • بهترین بازیگران مرد هالیوود کدام هستند ؟

نوشته گیم اف ترونز: بالاخره مشخص شد چرا اژدها تخت آهنین را ذوب کرد! اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا