اخبار کسب و کار

روتخر هاور بازیگر فیلم‌های Blade Runner و Batman Begins درگذشت

«روتخر هاور» (Rutger Hauer) بازیگر محبوب و چند زبانه‌ی هالیوودی که اهل کشور هلند بود و با فیلم‌هایی چون Batman Begins ،Blade Runner و Ladyhawke او را به خاطر داریم روز 19 جولای در خانه‌ی خود، هلند و در سن 75 سالگی درگذشت.

روتخر از یک دوره‌ی بازیگری طولانی مدت و موفق چه در کشور تولدش هلند و چه خارج از مرزهای کشورش لذت برد، او زندگی حرفه‌ای خودش را با سریال Floris در سال 1969 آغاز کرد ولی اولین کارهای حرفه‌ای او در فیلم یا سریالی به زبان انگلیسی در فیلم‌های Turkish Conspiracy و The Wilby Conspiracy بود که به ترتیب در سال‌های 1973 و 1975 اکران شدند.

اما نقطه‌ی عطف حرفه‌ی روتخر یا حتی نقطه‌ی عطف زندگیِ او یک سکانس است، سکانسی از فیلم Blade Runner در سال 1982 که یکی از بهترین و ماندگارترین سکانس‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید بعدها این سکانس را “اشک‌های در باران” نامیدند، او پس از بازی در فیلم Blade Runner برای مدتی مرکز توجه همه‌ی منتقدان سینما بود.

محبوبیت روتخر بعداز بازی در فیلم Ladyhawke در سال 1985 حتی بیشتر از قبل شد، جایی که روتخر در کنار Michelle Pfeiffer یک زوج عاشق را تشکیل می‌دهند که با یک طلسم دردناک برای همیشه از هم دور شده‌اند.

از نقش‌های شایان ذکرِ روتخر در سال‌های اخیر می‌توان به William در فیلم Batman Begins که یک فرد فرصت طلب در بیزینس است، فیلم Sin City در سال 2005 که او نقش یک شخصیت منفی پیچیده به نام Cardinal Roarke را دارد و یک حضور افتخاری در فیلم Hobo With a Shotgun در سال 2011 اشاره کرد.

روتخر تا آخرین روزهای زندگیِ خود به حرفه‌ی بازیگری ادامه داد به طوریکه دوتا از کارهای اخیر او هنوز پخش نشده‌اند، آثارِ Viy 2: Journey to China و the Ghost of Christmas Future که روتخر در هردوی آن‌ها نقش یک سفیر را بازی می‌کند.

او همچنین در سازمان‌ها و گروه‌های خیریه متعددی فعالیت می‌کرد، یکی از طرفداران سرسخت طبیعت و یکی از اعضای Greenpeace بود و رهبری سازمانی برای مبارزه با بیماری ایدز به نام Rutger Hauer Starfish Association را به عهده داشت.

امروز روز 25 جولای 2019 معادل با 3 مرداد 1398 مراسم یادبود روتخر هاور با حضور همسر و دختر وی برگزار شد.

من چیزهایی دیدم که شما آدما باورتون نمی‌شه سفینه‌های جنگی رو دیدم که روی سیاره‌ی اُرین در آتش می‌سوختند من در تاریکی سیاره‌ی “تان هوزر” پرتوهای نور رو تماشا کردم تمام اون لحظات در زمان محو خواهند شد، مثل قطرات اشک در باران، زمانی که مرگ فرا می‌رسد روتخر هاور Blade Runner

بیشتر بخوانید

  • سریال ریکاوری+[دانلود قانونی همه‌ی قسمت‌‌ها](قسمت دوم اضافه شد)
  • دانلود سریال سالهای دور از خانه قسمت های 1 تا 13 (ترافیک نیم بها)
  • بررسی فیلم 500 روز با سامر(هدف از روایت روابط محکوم به نابودی)
  • تاریخ انتشار فیلم Black Widow (+ جزئیات کامل)

نوشته روتخر هاور بازیگر فیلم‌های Blade Runner و Batman Begins درگذشت اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا