اخبار کسب و کار

امین حیایی و حاشیه‌هایش

چند روز پیش، خبری سر تیتر بیشتر خبرگزاری‌های سینمایی بود؛ تولد لاکچری ۴۹ سالگی امین حیایی با حضور پدر و مادرش برگزار شد. امین حیایی که بیش از بیست‌وهفت سال است در عرصه سینما و تلویزیون ایران فعال است، به حاشیه عادت دارد و این‌همه سال حضور مستمر، او را نسبت به این‌گونه تیترها بی‌تفاوت کرده است و او همیشه نسبت به این دست شایعات بی‌تفاوت بوده است و کمتر پیش‌آمده واکنشی نشان بدهد. هرگاه هم از او درباره زندگی شخصی‌اش پرسیدند به‌وضوح جواب داده که درباره زندگی خصوصی‌اش صحبت نمی‌کند. بااین‌حال، شایعات هیچ‌گاه حیایی را رها نکرده است و حتی به‌جرئت می‌توان گفت نام امین حیایی این روزها، در بحث‌های حاشیه‌ای سینمایی بیشتر از گذشته مطرح می‌شود، از قهر و آشتی با محمدرضا گلزار، رفیق گرمابه و گلستان حیایی تا طلاق و ازدواج سوم.
به بهانه تولد ۴۹ سالگی امین حیایی و اخبار مربوط به جشن تولد پرزرق‌وبرق او، بد نیست نگاهی به اخباری بیندازیم که بیش از آنکه شایعه باشند، ردی از واقعیت در خوددارند و طی چندین سال فعالیت سینمایی حیایی او را احاطه کرده‌اند.

۱- پدر و پسری

سال گذشته و در زمان جشنواره فجر سی و ششم بود که بازی امین حیایی در «شعله‌ور» آخرین ساخته حمید نعمت‌الله و همبازی شدنش با پسرش دارا حیایی، توجه خیلی از طرفدارانش را به زندگی خصوصی او و مخصوصاً حضور پسر او در یک فیلم سینمایی مهم و آن‌هم بدون هیچ سابقه بازیگری، جلب کرد. حیایی در «شعله‌ور» یکی از بهترین بازی‌هایش را ارائه می‌دهد و حضور دارا حیایی در نقش پسرش، مسلماً به باورپذیرتر شدن کاراکتر او و شیمی میان کاراکترهای اصلی کمک کرده است. به‌هرحال حضور ناگهانی دارا حیایی در فیلم حمید نعمت‌الله، خیلی‌ها را بر آن داشت که رابطه پدر و پسری را مسئول این انتخاب بدانند، به‌ویژه که چنین روابطی اولین بار نیست که نقش‌های اول و مهم را در اختیار نزدیکان و آشنایان دور و نزدیک عوامل قرار می‌دهد.
دارا حیایی در نشست خبری «شعله‌ور» گفت که توسط خود حمید نعمت‌الله با او تماس گرفته‌شده است، اما رابطه پدر و پسری برای انتخاب بازیگر هم برای او مهم بوده است. دارا حیایی در پاسخ به سؤالاتی که رابطه خانوادگی او امین حیایی را مورد پرسش قرار می‌دادند گفت:” من برای این نقش تست دادم و این‌طور نبود که پدرم باعث انتخاب من در این فیلم باشد. شک نکنید نام امین حیایی نام بزرگی است ولی این را بدانید می‌خواهم از تجربیات پدرم استفاده کنم و نه از اسمش و هیچ‌وقت نمی‌خواهم پشت نام پدرم کارکنم.”
درنهایت، دلیل انتخاب دارا حیایی هرچه باشد، نمی‌توان انکار کرد که «شعله‌ور»، از حیث این همکاری تجربه، ارزشمندی است و از سوی دیگر، دارا حیایی که تاکنون درزمینهٔ مد فعالیت داشته است، اگر واقعاً استعداد نداشته باشد، روابط سینمایی پدرش هم نمی‌تواند او را در سینما حفظ کند، همان‌طور که خیلی‌ها قبل از او از چنین موقعیت‌هایی استفاده کرده‌اند و وقتی هیچ‌چیز برای عرضه کردن نداشتند، فراموش شدند.

۲- بازگشت همسر اول

همراه با حاشیه‌های مربوط به «شعله‌ور»، موضوع دیگری هم در مورد زندگی خصوصی امین حیایی مطرح شد؛ ازدواج اول او. در زمان افتتاحیه و فرش قرمز «شعله‌ور»، خیلی‌ها فکر می‌کردند که نیلوفر خوش‌خلق مادر دارا حیایی است تا اینکه مونا بانکی پور به‌عنوان مادر دارا در برخی از مراسم‌ها حاضر شد و دوباره بحث ازدواج اول حیایی مطرح شد. حیایی در سال ۷۱ با بانکی پور که نقش‌های کوچکی در تلویزیون و سینما ایفا کرده بود ازدواج کرد. مونا بانکی پور فرزند فرزانه داوری بازیگر قبل از انقلاب است که شاید مهم‌ترین نقشش، همسر دانیال حکیمی در سریال «خواب‌وبیدار» باشد. گرچه ازدواج حیایی و بانکی پور به یک سال هم نرسید و برخی خبرگزاری‌های زرد حتی از اقدام به خودکشی حیایی بعد از جدایی سخن می‌گفتند، اما ثمره این ازدواج، دارا، تنها فرزند حیایی بود. حیایی خود درباره ازدواج اولش می‌گوید که در زمان جدایی بر سر حضانت فرزندش با همسر سابقش مشکل داشته است و درنهایت سرپرستی فرزندش را به همسر سابقش واگذار کرده است. مونا بانکی پور، بعد از جدایی از کار هنر فاصله گرفت و سال‌ها خارج از ایران زندگی کرد. حضور دارا، در «شعله‌ور»، مونا بانکی پور را به افتتاحیه‌ها و جشن‌ها کشاند و بانکی پور هم در همین مراسم‌ها بود که اعلام کرد با بازیگری پسرش مخالف بوده است.

۳- قلاده‌های طلا و پشیمانی

شکی نیست که «قلاده‌های طلا» یکی از جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین ساخته‌های چند سال اخیر سینمای ایران است، فیلمی که قرار بود بی‌طرفانه وقایع سال ۸۸ را نشان دهد اما نتوانست با هیچ‌کدام از عقاید طرفین ماجرا ارتباط برقرار کند و در آن زمان شایعاتی مبنی بر بایکوت شدن بازیگران این فیلم توسط همکارانشان در سینما به گوش می‌رسید. شایعه‌ای که حیایی با حضور در برنامه «هفت» فریدون جیرانی آن را تائید کرد و گفت از بازی در «قلاده‌های طلا» پشیمان است. حیایی ابراز کرد که نتیجه نهایی این فیلم آن چیزی نبوده که او با آن موافقت کرده است و اگر زمان به عقب برگردد مطمئناً دیگر در این فیلم بازی نخواهد کرد. سرنوشتی که حامد کمیلی و «پایان‌نامه» هم مشابهش را تجربه کردند و درنهایت به عذرخواهی انجامید.

۴- خرس مهربوون در عصر جدید

درست در روزهایی که بسیاری از فعالان قدیمی تلویزیون و سیمای ملی از همکاران خود می‌خواستند در اعتراض به سیاست‌های صداوسیما که درنهایت منجر به برکناری عادل فردوسی پور شد، از کار با صداوسیما خودداری کنند، امین حیایی در کنار آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و سید بشیر حسینی در برنامه استعدادیابی احسان علیخانی به‌عنوان داور حاضر شد، اقدامی که با واکنش تند برخی از طرفداران و فعالان حوزه فضای مجازی روبرو شد. اما این آخر ماجرای حیایی با برنامه «عصر جدید» نبود. در فصل اول این برنامه، حیایی تنها داوری بود که تقریباً به همه رأی سفید می‌داد و با شوخی و دلجویی ناکامان را بدرقه می‌کرد، اقدامی که به قول خود حیایی باعث شد خیلی‌ها به او لقب خرس مهربان برنامه «عصر جدید» را بدهند. با شروع فصل دوم، حیایی رویه‌اش را به‌کلی عوض کرد و اگر شرکت‌کننده روی صحنه ماه و خورشید را هم غیب و ظاهر کند، حیایی رأی منفی می‌دهد و حتی از سه داور همکارش هم سخت‌گیرتر شده است. واکنشی که انتقادات زیادی را همراه داشته است و به نظر می‌رسد که رابطه متعادل میان داوران را به هم زده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا