اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ پوکمون‌ها وارد صحنه شدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» کمپانی دیزنی کمی بیشتر از حد انتظار تحلیل‌گران در سه روز آخر هفته افت داشت. اما هنوز هم با اختلاف توانسته جایگاه صدر جدول را از آن خودش کند. به دنبالش یک فیلم رکوردشکن دیگر هم داریم: فیلم پوکمون: کارآگاه پیکاچو فیلمی بود که این هفته اکران شد و یک رکورد جدید در سینما ثبت کرد. این پرفروش‌ترین فیلمی است که از روی یک بازی ویدیویی اقتباس شده. در همین حین که برادران وارنر با «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» جزو برنده‌های باکس آفیس این هفته بودند فیلم «فریب کاری» (The Hustle) هم بالاتر از حد انتظار ظاهر شد.

فیلم‌های «پومز» (Poms) و «تالکین» هم رقابت نزدیکی با هم داشتند تا در اولین هفته اکران‌شان بتوانند موفق ظاهر شوند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» با فروش نزدیک به ۶۳ میلیون دلار برای سومین هفته متوالی در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. حالا درآمد این فیلم فقط از گیشه‌های سینمای آمریکا در عرض مدت اکرانش به ۷۲۳.۵ میلیون دلار رسیده است. «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» سومین فیلمی است که توانسته فروش‌اش را در گیشه‌های داخلی سینمای آمریکا به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برساند و تبدیل به سومین فیلم پرفروش داخل گیشه‌ سینماهای آمریکا در طول تاریخ شده است.

در بازارهای جهانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» به درآمدش ۱۰۲.۳ میلیون دلار دیگر اضافه کرد و در حال حاضر مجموع فروش آن به ۲.۸۵۵ میلیارد دلار با احتساب فروش آمریکا و بازارهای خارجی رسیده است. فیلم همچنان در جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازارهای بین‌المللی قرار دارد و رقابتش با «آواتار» روز به روز نزدیکتر می‌شود. در حال حاضر اختلاف بین این دو فیلم فقط ۳۰۲ میلیون دلار است.

«پوکمون: کارآگاه پیکاچو» با فروش تقریبی ۵۸ میلیون دلار محصول برادران وارنر در رتبه دوم ایستاده است. این انیمیشن کمدی اکشن اقتباسی از یک بازی ویدیویی به همین نام است که سال ۲۰۱۶ به شدت فراگیر شد. فیلم حالا صاحب بزرگترین افتتاحیه سینما برای فیلمی است که از روی یک بازی ویدیویی اقتباس شده است. پیش‌تر این رتبه در اختیار فیلم «لارا کرافت: مهاجم مقبره» محصول سال ۲۰۰۱ با فروش ۴۷.۷ میلیون دلاری بود. علاوه بر این تماشاگران آنقدر فیلم را دوست داشتند که در سایت سینمااسکور به آن امتیاز A- دادند. این ششمین بار درتاریخ سینماست که فیلمی اقتباسی از یک بازی ویدیویی موفق می‌شود امتیازی بالاتر از B در سایت سینمااسکور از مخاطبانش بگیرد. در حقیقت سه امتیاز A قبلی متعلق به سه فیلم دیگر «پوکمون» برادران وارنر است و دو تای دیگر هم به فیلم‌های «مورتال کامبت» (mortal combat) و «رمپیج» (Rampage) برمی‌گردد.

اگر بخواهیم برای فیلم «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» پیش‌بینی انجام بدهیم و اگر فیلم قرار باشد پا جای پای دو اقتباس قبلی این بازی ویدیویی بگذارد احتمالا به فروشی بین ۱۴۵ تا ۱۶۵ میلیون دلار باید فکر کرد. ما درباره فیلمی حرف می‌زنیم که امکان دارد خیلی زود تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از روی بازی‌های ویدیویی در تاریخ سینما شود.

داستان فیلم در جهانی اتفاق می‌افتد که مردم پوکمون‌ها را جمع می‌کنند تا در جنگ‌ها و مبارزات شرکت کنند. این وسط پسری پا پیش می‌گذارد که با پیکاچو صحبت می‌کند و دلش می‌خواهد کارآگاه شود. رایان رینولدز صداپیشه نقش کارآگاه پیکاچوست و منتقدان برخلاف تماشاگران فیلم را نپسندیدند و امتیاز ۵۲ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند.

پیتر دبروج منتقد ورایتی درباره فیلم نوشته است: «اگر چه فیلم کاملا با بازی‌اش همراه است‌ (به جز چند مورد که پیچش‌های فیلمنامه‌ای واضحی هستند) داستان «کارآگاه پیکاچو» حتی ذره‌ای هم به یک انیمیشن اکشن نزدیک نمی‌شود. حتی کیفیت انیمیشن کامپیوتری‌اش هم نسبت به انتظاری که مردم از یک اکشن دارند افت کرده است. برای آنهایی که علاقه چندانی به جهان پوکمون نداشته‌اند که فیلم اصلا جذابیتی به همراه نخواهد داشت.»

در بازارهای بین‌المللی فیلم «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» به فروش تقریبی ۱۰۳ میلیون دلار رسید. فقط ۱۳ میلیون دلار از فروش فیلم مربوط به ژاپن بوده است. بهترین بازار فیلم البته چین بوده که در آن نزدیک به ۴۱ میلیون دلار فروش داشته است. در رتبه بعد انگلستان با ۶.۶ میلیون دلار فروش داشته است. بازار اصلی مهم بعدی روسیه است که فیلم تا چند روز آینده در آن اکران می‌شود.

فیلم ضعیف فریب کاری با بازی آن هاتاوی

فیلم «فریب‌کاری» هم با فروش تقریبی ۱۳.۵ میلیون دلار در رده سوم جدول فروش قرار گرفت. که البته فراتر از حد انتظار ظاهر شد. کمدی بازسازی شده‌ای که آن هاتاوی و ریبل ویلسون در آن بازی می‌کنند. مخاطبان روز افتتاحیه به فیلم در سینمااسکور امتیاز B داده‌اند. ۷۲ درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل می‌دادند و ۶۶ درصد از آنها زیر ۳۵ سال داشتند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم در ۳۵ کشور اکران شد و ۱۳.۷ میلیون دلار فروخت که پیشتاز آنها روسیه با ۲.۴ میلیون دلار بوده است. افتتاحیه فیلم در آلمان هم ۱.۸ میلیون دلار بود. فیلم از هفته آینده در فرانسه و برزیل هم اکران می‌شود.

فیلم داستان دو زن هنرمند مکار است. یکی از آنها گرانقیمت و فرهنگی‌تر است و دیگری کارهای ارزان‌قیمت می‌کند ولی در حال حاضر جفت‌شان یک نقشه دارند.

فیلم از نظر منتقدان تقریبا مزخرف ارزیابی شده و امتیاز ۳۶ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. منتقد پلی لیست گفته که این فیلم احمقانه است و مخاطبش را آنقدر دست‌کم گرفته که انگار فرض می‌کند حتی آنها از فیلم هم احمق‌ترند! فیلمی که حتی بازیگرانش هم نمی‌توانند کاری برایش انجام بدهند. فیلمی که هیچ چیزش درست کار نمی‌کند.

فیلم «مزاحم» سونی بهتر از انتظارها ظاهر شد و توانست در دومین هفته اکرانش در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد. فیلم فقط ۳۹ درصد افت فروش داشت و بعد از ده روز فروش آن در سینماهای آمریکا به ۲۱ میلیون دلار رسیده است.

درنهایت فیلم «لانگ شات» هم در هفته دوم اکرانش توانست جزو پنج فیلم پرفروش قرار بگیرد. افت فروش فیلم جاناتان لوین ۳۷ درصد بود.

فیلم پومز

فیلم پومز با بازی دایان کیتون که فاجعه ارزیابی شده

خارج از پنج فیلم پرفروش اول جدول «پومز» را داشتیم که در ۲۷۵۰ سالن سینما اکران شد و توانست فقط ۵.۱ میلیون دلار بفروشد. این دومین هفته متوالی است که کمپانی STX ناامید می‌شود. هفته پیش «عروسک‌های زشت» کمتر از حد انتظار آنها ظاهر شد و این هفته فیلم «پومز».

«پومز» از طرف تماشاگران امتیاز B+ را در سایت سینمااسکور دریافت کرده است. ۷۵ درصد مخاطبان آن زنان بوده‌اند و ۸۵ درصد تماشاگران بیش از ۲۵ سال داشتند.

منتقدان هم از این کمدی ساخته زارا هاینس بیزار هستند و امتیاز ۳۷ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. فیلمی که دایان کیتون در آن بازی می‌کند.

این کمدی درباره گروهی از زنان است که قبلا لیدرهای گروه‌های دختران قبل از مسابقات ورزشی بودند و حالا بازنشسته شده‌اند ولی می‌خواهند نشان بدهند که برای هیچ ‌کاری هیچ‌وقت دیر نیست.

منتقد نیویورک‌تایمز گفته که این ترکیبی ناخوشایند از ویژگی‌های بیمارگونه و حماقت است. و اگر این فیلم بهترین پیشنهاد هالیوود به این زنان است خب تقصیر بازیگران نیست که خواسته‌اند در این فیلم بازی کنند اما استودیوها و فیلمنامه‌نویسان باید ساخت چنین فیلم‌هایی را متوقف کنند.

فیلم تالکین

فیلم بیوگرافیک تالکین درباره نویسنده اربابا حلقه‌ها

فیلم «تالکین» دیزنی توانست بین ده فیلم پرفروش قرار بگیرد. فیلمی که قرار بود با یک اکران محدود کارش را شروع کند. این فیلم داستان جی.آر.آر تالکین نویسنده بزرگ بریتانیایی و نویسنده کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» است. فیلم به سال‌های اول او در دانشگاه اشاره دارد که دوستی، عشق و الهامات هنرمندانه را پیدا کرد. نیکولاس هولت و لی‌لی کالینز بازیگران فیلم هستند.

منتقدان به آن امتیاز ۴۸ از ۱۰۰ را داده‌اند. کلا فیلم‌های پرفروش این هفته آثار ضعیفی بوده‌اند. منتقدان می‌گویند فیلم «تالکین» روایت جاه‌طلبانه‌ای دارد اما درنهایت موفق نمی‌شود از آن قاب مرسوم فیلم‌های بیوگرافیک بیرون بیاید.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
انتقام‌جویان: پایان بازی ۳ ۶۳.۱ ۷۲۳.۵
پوکمون: کارآگاه پیکاچو ۱ ۵۸ ۵۸
فریب‌کاری ۱ ۱۳.۵ ۱۳.۵
مزاحم ۲ ۶.۶ ۲۱
لانگ شات ۲ ۶.۱ ۱۹.۷
پومز ۱ ۵.۱ ۵.۱
عروسک‌های زشت ۲ ۳.۹ ۱۴.۳
شکافتن ۴ ۲.۵ ۳۷.۱
تالکین ۱ ۲.۲ ۲.۲
کاپیتان مارول ۱۰ ۱.۸ ۴۲۳.۸

باکس آفیس هفته گذشته: فیلم‌های ضعیف اما برنده گیشه

The post باکس آفیس؛ پوکمون‌ها وارد صحنه شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا