اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ فیلم‌های ضعیف اما برنده گیشه

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فروش فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی در باکس آفیس جهانی به دو میلیارد دلار رسید و برای دومین هفته حاکم بلامنازع سینماها بود. فقط دوازده روز از پخش جهانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» گذشته و فیلم توانسته همین الان لقب دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را با ۲ میلیارد دلار فروش به خودش اختصاص بدهد. در گیشه داخلی سینماهای آمریکا هم فروش فیلم به ۶۱۹ میلیون دلار رسیده است. فیلم مزاحم هم در رده دوم قرار گرفت.

در درخشش فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» سه فیلم جدیدی که این هفته اکران شدند از جمله «مزاحم» (Intruder the)، «لانگ شات» (Long Shot) از کمپانی لاینزگیت و «عروسک‌های زشت» (UglyDolls) تحت‌الشعاع قرار گرفتند. هر چند فیلم «مزاحم» خوب فروخت اما دو فیلم دیگر پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

با فروش تقریبی ۱۴۵.۸ میلیون دلار «انتقام‌جویان: پایان بازی» فقط کمی فاصله داشت تا به رکورد ۱۴۹.۲ میلیون دلاری هفته دوم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» برسد. اما به نظر می‌رسد که دیزنی باید محتاط‌تر عمل کند. امروز مشخص می‌شود که فیلم آیا رکورد «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را می‌زند یا نه. اما حتی بدون زدن آن رکورد هم فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» ۶۲۰ میلیون دلار در گیشه‌های داخلی سینمای آمریکا فروخته است و بعد از فقط ده روز اکران در حال حاضر تبدیل به نهمین فیلم پرفروش کل تاریخ سینما شده است. با توجه به شیب صعودی فیلم سخت است که ببینیم تا کجا می‌تواند فروش کند اما رسیدن به رقم ۹۰۰ میلیون دلار دور از انتظار نیست.

در بازارهای بین‌المللی «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» ۲۸۲ میلیون دیگر از سینماهای کشورهای خارج از آمریکا به فروش‌اش اضافه کرد. فیلم ۶۰۰ میلیون فاصله دارد تا خودش را به «آواتار» برساند. «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» در عرض یازده روز به فروش کلی ۲ میلیارد دلار رسید. عددی که ۴۷ روز طول کشید تا «آواتار» به آن برسد.

همچنان پرفروش‌ترین بازار جهانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» مربوط به چین است که بیش از ۵۷۵ میلیون دلار در آن فروخت. انگلستان با ۸۹.۹ میلیون دلار بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد. کره جنوبی با ۸۲.۱ میلیون به دنبال آنهاست و مکزیک با فروش ۶۱.۶ و برزیل با ۵۶.۳ میلیون دلار جایگاه‌های بعدی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

در میان صدرنشینان جدول فروش باید به فیلم «مزاحم» هم اشاره کرد. دئون تیلور کارگردان این فیلم است. این درام اسرارآمیز ترسناک داستان یک زوج جوان را روایت می‌کند که خانه زیبایی می‌خرند که چند هکتار زمین دارد اما متوجه می‌شوند مردی که زمین را به آنها فروخته قصد بیرون رفتن از زمین را ندارد.

فیلم از نمایش در ۲۲۲۲ سالن سینما ۱۱ میلیون دلار فروش داشته است. تماشاگران در سایت سینمااسکور به آن امتیاز B- داده‌اند و منتقدان در متاکریتیک آنقدر فیلم را ضعیف ارزیابی کرده‌اند که امتیاز ۳۸ از ۱۰۰ را کسب کرده است. ۵۳ درصد از جمعیت تماشاگران فیلم زنان بوده‌اند و ۶۸ درصد از بینندگان ۲۵ سال به بالا داشته‌اند. انتظار استودیو این بود که فیلم در افتتاحیه‌اش نه میلیون دلار بفروشد اما بهتر از حد انتظار آنها ظاهر شد.

منتقدان گفته‌اند که فیلم بیشتر از حد تصور سطحی است و داستانش پیچ و خم زیادی ندارد. البته اتفاقات زیادی می‌افتد اما هیچ‌کدام از آنها باورپذیر نیستند.

فیلم لانگ شات کمدی رومانتیک با بازی ست روگن و چارلیز ترون است.

فیلم «لانگ شات» کمپانی لاینزگیت به نمایش درآمد و ۱۰ میلیون دلار فروخت. فیلمی که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری تولید شده است. فیلم در سومین رده پرفروش‌ها قرار گرفت. بین فیلم‌هایی که تازه اکران شده‌اند روی «لانگ شات» نقدهای مثبت‌تری نوشته شده است. فیلمی که جاناتان لوین آن را ساخته و چارلیز ترون و ست روگن در این کمدی رومانتیک نقش‌های اول را بازی می‌کنند. فرد فلارسکی بعد از مدت‌ها سراغ اولین عشق زندگی‌اش می‌رود، یکی از تاثیرگذارترین زنان جهان به نام شارلوت. این زن می‌خواهد برای ریاست جمهوری اقدام کند و فرد را استخدام می‌کند تا متن سخنرانی‌هایش را بنویسد.

۵۶ درصد تماشاگران فیلم زنان بوده‌اند و ۶۸ درصدشان را افراد ۲۵ سال به بالا تشکیل می‌دهند. تماشاگران در سایت سینمااسکور به آن امتیاز B داده‌اند که به معنای متوسط است.

منتقدان اما بیشتر از تماشاگران فیلم را دوست داشته‌اند و امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. یکی از منتقدان نوشته که این بازی برد بزرگ مثلث لوین، روگن و ترون است. آنها معادلات مرسوم را به چالش کشیدند تا یک فیلم موفق بسازند که قابل چند بار دیدن باشد. فیلم بامزه، هوشمندانه، دارای سوژه درست و مهم‌تر از همه دقیقا چیزی است که در حال حاضر مردم به آن نیاز دارند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم در ۲۲ کشور اکران شد و به فروش تقریبی ۳.۳ میلیون دلار دست پیدا کرد. انگلستان با فروش یک میلیون دلاری صدرنشین است. فیلم در بازارهای جهانی بعد از «انتقام‌جویان: پایان بازی» دومین فیلم پرفروش شده است. فیلم هفته آینده در فرانسه، بلژیک و اسپانیا اکران خواهد شد.

انیمیشن عروسک های زشت

انیمیشن عروسک‌های زشت از فیلم‌های جدید روی پرده است.

انیمیشن «عروسک‌های زشت» به فروش ۸.۵ میلیون دلار در افتتاحیه‌اش دست پیدا کرد. انیمیشنی که با بودجه‌ای بین ۴۵ تا ۵۳ میلیون دلار ساخته شده است. فیلم در ۳۶۵۲ سالن سینما به نمایش درآمده است. تماشاگران در سینمااسکور به آن امتیاز B+ داده‌اند. ۶۴ درصد تماشاگران این انیمیشن زنان بوده‌اند. کلی آزبری کارگردان این انیمیشن است. امتیاز متاکریتیک منتقدان به آن ۳۹ از ۱۰۰ است. منتقد اسلنت مگزین معتقد است که فیلم به خودی خود هیچ ارزشی ندارد و فقط بچه‌ها بعد از بیرون آمدن از سالن سینما نق می‌زنند که عروسک موردعلاقه‌شان را می‌خواهند.

در میان پنج فیلم صدرنشین جدول فروش «کاپیتان مارول» همچنان توانسته که جایگاه خودش را حفظ کند. فروش کل فیلم به ۴۲۰.۸ میلیون دلار رسیده است و ابرقهرمان دیگری که در جدول قرار دارد یعنی «شزم!» با فروش ۱۳۵.۲ میلیون دلار در رده هشتم قرار گرفته است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
انتقام‌جویان: پایان بازی ۲ ۱۴۵.۸ ۶۱۹.۷
مزاحم ۱ ۱۱ ۱۱
لانگ شات ۱ ۱۰ ۱۰
عروسک‌های زشت ۱ ۸.۵ ۸.۵
کاپیتان مارول ۹ ۴.۳ ۴۲۰.۸
شکافتن ۳ ۳.۹ ۳۳.۲
نفرین لیوروینا ۳ ۳.۵ ۴۸.۱
شزم! ۵ ۲.۵ ۱۳۵.۲
کوچک ۴ ۱.۵ ۳۸.۶
دامبو ۶ ۱.۴ ۱۰۹.۷

باکس آفیس هفته گذشته: مارولی‌ها محاصره‌مان کردند

The post باکس آفیس؛ فیلم‌های ضعیف اما برنده گیشه appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا