اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ شزم جزو ابرقهرمان‌های پرفروش شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بعد از چهار هفته پشت سر هم که هر بار یک فیلم صدرنشین جدول باکس آفیس می‌شد حالا فیلم شزم! محصول کمپانی برادران وارنر موفق شد که برای دومین هفته متوالی تاج پرفروش‌ترین فیلم را بر سر بگذارد و از فیلم‌هایی که تازه اکران شدند جلو بزند.

فیلم «کوچک» (Little) از کمپانی یونیورسال در جدول فروش موقعیت خوبی پیدا کرد و البته از فیلم «هل بوی» (پسر جهنمی- Hell boy) محصول لاینزگیت بهتر عمل کرد. فیلم «هل بوی» در زمان تولید تنش‌های زیادی داشت و البته پیش از اکران هم نقدهای منفی دریافت کرد.

فیلم «لینک گمشده» (Missing Link) نتوانست انتظارها را برآورده کند و فیلم «بعد از آن» (After) بهتر از انتظارها عمل کرد.

در صدر جدول فروش فیلم «شزم!» را داریم که رقم تقریبی فروش‌اش این هفته به ۲۵.۱ میلیون دلار رسید. و چیزی حدود ۵۳درصد در هفته دوم اکرانش افت فروش داشت و حالا رقم کلی درآمدش در گیشه‌های داخلی به ۹۵ میلیون دلار رسیده است. علاوه بر آن فیلم در باکس آفیس بین‌الملل هم برای دومین هفته متوالی صدرنشین شد و در بازارهای جهانی فروشی معادل ۳۵.۹ میلیون دلار داشت و فروش کل فیلم به ۲۵۸.۸ میلیون دلار رسیده است.

فیلم کوچک شروع خوبی در گیشه داشته است.

فیلم «کوچک» یونیورسال پیشتاز فیلم‌های تازه‌وارد اکران است. فیلم حدود ۱۵.۵ میلیون دلار در هفته اول نمایش‌اش فروخته و در جدول فروش به رتبه دوم رسید. این فیلم که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری تولید شده است، امتیاز B+ را از سوی تماشاگران در سایت سینمااسکور دریافت کرده است. ۶۵ درصد مخاطبان فیلم زنان بودند و ۵۶ درصد کل مخاطبان ۲۵ سال به بالا داشتند. نکته جالب دیگر اینکه فیلم برای جمعیتی به نمایش درآمده که ۴۳ درصد از آنها آفریقایی-آمریکایی هستند.

در بازارهای بین‌المللی «کوچک» در یازده کشور به نمایش درآمده است و به فروشی معادل ۱.۹ میلیون دلار دست پیدا کرده. بیشترین فروش آن در انگلستان با ۷۵۱ هزاردلار بوده است. فیلم به زودی به ترتیب در فرانسه و اسپانیا هم به نمایش درمی‌آید.

این کمدی-رمانتیک فانتزی ساخته تینا گوردون است و رجینا هال بازیگر نقش اصلی‌اش است. منتقدان از فیلم خوش‌شان نیامده و امتیاز ۴۹ از ۱۰۰ را به آن داده‌اند. به نظر آنها نکته‌ای مثبت فیلم بازی بازیگران است و هر وقت داستان حول کاراکترهای مرکزی فیلم می‌چرخد نجات پیدا می‌کند. اما به صورت کلی قهرمان اصلی فیلم مشخص نیست و فیلم بی‌هدف پیش می‌رود.

فیلم «هل بوی» لاینزگیت تلاش‌اش را کرد تا در هفته اول اکرانش در باکس آفیس قرار بگیرد و موفق هم شد که به رتبه سوم دست پیدا کند. فیلم تقریبا ۱۲ میلیون دلار فروش کرد که خب کمتر از حد انتظار استودیو بود که برای آن فروشی بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون دلار پیش‌بینی کرده بودند. فیلم هم نقدهای منفی دریافت کرد و هم در طول تولید گزارش‌های منفی از روند فیلمبرداری و تنش‌های سر صحنه منتشر شد که شاید همه این‌ها هم روی فروش کمتر از حد انتظارش تاثیر داشته‌اند. ۵۶ درصد مخاطبان فیلم را مردان تشکیل می‌دادند و ۶۴ درصد از آنها ۲۵ سال یا بیشتر داشتند. سینماروها هم به فیلم امتیاز ناامیدکننده C داده‌اند.

فیلم اقتباسی از رمان گرافیکی نوشته مایک میگنولاست. که بین دو جهان انسان‌ها و موجودات ماورالطبیعه می‌گذرد. آنها می‌خواهند یک جادوگر باستانی را به زانو دربیاورند و از او انتقام بگیرند.

امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک ۳۰ از ۱۰۰ است. فیلم آنقدر ناسزا و خون و خونریزی دارد که در یک کلام خسته‌کننده و احمقانه به نظر می‌رسد. بازی‌های تخت است و داستان گسسته آن هم کمکی به تماشاگر برای راحت‌تر تحمل کردن فیلم نمی‌کند.

در رده چهارم فیلم «قبرستان حیوانات خانگی» قرار دارد که در هفته دوم اکرانش با افت فروشی معادل ۵۹ درصد روبه‌رو شده است. فیلم در تعطیلات آخر هفته حدود ۱۰ میلیون تومان فروخت و فروش کلی‌اش در سینماهای آمریکا به ۴۱ میلیون دلار رسید.

در بازارهای بین‌المللی ۱۲.۶ میلیون دلار به فروش فیلم اضافه شد و رقم کل فروش جهانی‌اش به ۷۶.۸ میلیون دلار رسید.

در میان پنج فیلم اول جدول «دامبو» کمپانی دیزنی هم قرار دارد. که فروش‌اش ۴۶.۹ درصد افت داشته و در سومین هفته اکرانش ۹.۱۸ میلیون دلار فروخت. کل درآمد فیلم در گیشه داخلی سینماهای آمریکای شمالی به ۹۰ میلیون دلار رسید. فیلم در بازارهای بین‌المللی هم ۲۲ میلیون دلار دیگر به فروش‌اش اضافه کرد تا ۲۶۷ میلیون دلار فروش بین‌المللی‌اش باشد.

فیلم «بعد از آن» جزو فیلم‌های تازه اکران شده بود که بالاتر از حد انتظار ظاهر شد. فیلم در ۲۱۳۸ سالن سینما اکران شد و ۶ میلیون دلار فروخت. مخاطبان در سایت سینمااسکور به فیلم امتیاز B دادند. ۷۶ درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل داده‌اند و ۷۳ درصد آنها ۲۵ سال به بالا داشتند.

این درام رومانتیک را جنی گیگ کارگردانی کرده و بازیگرانش ستاره‌های مشهوری نیستند. هیرو فینس تیفین و جوزفین لنگفورد بازیگران فیلم‌اند. فیلم داستان زنی است که عاشق مردی می‌شود که راز تاریکی در زندگی‌اش دارد. آنها رابطه پرفراز و نشیبی را با هم شروع می‌کنند. فیلم اقتباسی از رمان آنا تاد است و البته منتقدان تقریبا از آن متنفر هستند و با امتیاز ۲۸ از ۱۰۰ می‌شود آن را یک فاجعه ارزیابی کرد. آنها معتقدند که فیلم به شدت مصنوعی است. انگار که دست آخر شما را به این نتیجه می‌رساند که عشق واقعا هم ارزش کشف و شهود ندارد.

لینک گمشده

انیمیشن لینک گمشده که برند لایکا پشت آن است.

و در نهایت در رتبه نهم جدول فیلم «لینک گمشده» قرار دارد. فیلمی که قرار بود طبق تحلیل‌ها بین ۹ تا ۱۲ میلیون دلار بفروشد اما درنهایت با یک فروش ۵.۸ میلیون دلاری افتتاحیه‌اش را آغاز کرد. این فروش از ۳۴۱۳ سالن سینما به دست آمد. نکته مهم فیلم این است که برند لایکا پشت آن قرار دارد.

این انیمیشن کمدی ساخته کریس باتلر است و هیو جکمن در آن صداپیشگی می‌کند. فیلم داستان حیوانی به نام آقای لینک است که از سر لیونل فراست کمک می‌گیرد تا خانواده گمشده‌اش را پیدا کند. آدلینا فورت‌نایت هم به آنها اضافه می‌شود و این سه نفر دست به یک سفر ماجراجویانه اکتشافی می‌زنند.

در اکران‌های محدود هم فیلم «میا و شیر سفید» افتتاحیه ناامیدکننده ۲۳۸هزار و ۹۰۳ دلاری داشت. فیلم «مری ماگدالن» هم در ۶۲ سالن به نمایش درآمد و حدود ۶۳ هزار دلار فروخت. اولی درام خانوادگی ماجراجویانه‌ای ساخته ژیل دو مستر است که ملانی لوران در آن بازی می‌کند و دومی هم درام گرت دیویس است با بازی رونی مارا و یوآکین فونیکس. منتقدان هیچ‌کدام از این دو فیلم را جدی نگرفته‌اند و امتیاز چندان خوبی ندارند.

در حال حاضر فروش سینماهای جهان چندان چشمگیر نیست و باید منتظر هفته آینده و اکران‌های جدید باشیم.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
شزم! ۲ ۲۵.۱ ۹۴.۹
کوچک ۱ ۱۵.۵ ۱۵.۵
هل بوی ۱ ۱۲ ۱۲
قبرستان حیوانات خنگی ۲ ۱۰ ۴۱.۱
دامبو ۳ ۹.۲ ۸۹.۹
کاپیتان مارول ۶ ۸.۶ ۳۸۶.۵
ما ۴ ۶.۹ ۱۶۳.۵
بعد از آن ۱ ۶.۲ ۶.۲
لینک گمشده ۱ ۵.۸ ۵.۸
بهترین دشمنان ۲ ۲ ۸.۱

باکس آفیس هفته گذشته: یک ابرقهرمان جدید به نام شزم! به سینما آمد

The post باکس آفیس؛ شزم جزو ابرقهرمان‌های پرفروش شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا