اخبار کسب و کار

اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فقط چند روز پس از آنکه آلفونسو کوارونِ مکزیکی توانست اسکار بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم سینمایی روما به دست بیاورد، دوست و هموطن او الخاندرو گونسالس اینیاریتو کارگردان فیلم‌هایی چون «بازگشته» (The Revenant) و «بردمن» (Birdman) به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو اولین فیلم بلند خود را در سال ۲۰۰۰ کارگردانی کرد. این فیلم که «عشق سگی» (Amores Perros) نام داشت در جشنواره کن جایزه منتقدین جوان را گرفت.

این جشنواره معتبر اروپایی قرار است از سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت تا شنبه ۴ خردادماه سال ۱۳۹۸ برگزار شود. اینیاریتو در واکنش به منصوب‌شدنش به عنوان رییس هیات داوران گفته: «کن جشنواره‌ای است که از آغاز دوران فعالیتم برایم اهمیت داشتته است». این کارگردان مکزیکی ریاست هیات داوران کن را افتخاری عظیم دانسته و افزوده است که برای حضور در کن بسیار هیجان‌زده است.

به گفته اینیاریتو: «سینما مثل خون در رگ‌های این سیاره جاری است و این جشنواره قلب آن بوده است. ما در هیات داوران از این امتیاز برخورداریم که شاهد کارهای جدید و عالی همکاران سینماگرمان از سرتاسر این سیاره باشیم».

پیر لسكور رییس جشنواره و تیری فراموکس کارگردان هنری، از اینیاریتو به عنوان «فیلم‌سازی جسور و کارگردانی که پر از شگفتی‌ است» یاد کرده‌اند. آن‌‎ها گفته‌اند: «کن گونه‌های مختلف سینما را می‌پذیرد و از طریق حضور کارگردان فیلم سینمایی «بابل» (Babel)، جشنواره کن سینمای مکزیک را گرامی می‌دارد».

الخاندرو گونسالس اینیاریتو اولین فیلم بلند خود را در سال ۲۰۰۰ کارگردانی کرد. این فیلم که «عشق سگی» (Amores Perros) نام داشت در جشنواره کن جایزه منتقدین جوان را گرفت. فیلم سینمایی «بابل» (Babel) در سال ۲۰۰۶ برای اینیاریتو جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را به ارمغان آورد و اخیرا «گوشت و شن» (Carne y arena) فیلم کوتاهی بود که در بخش واقعیت مجازی هفتادمین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و واکنش‌های بسیار مثبتی دریاف کرد.

اینیاریتو در مجموع ۴ جایزه اسکار هم در کارنامه خود دارد و اولین کارگردان مکزیکی بود که برای اسکار بهترین کارگردانی نامزد شد. او اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را برای فیلم بردمن دریافت کرد. الخاندرو گونسالس اینیاریتو یک سال بعد دوباره بخاطر فیلم بازگشته اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورد.

The post اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا