اخبار کسب و کار

نیوشا بریمانی: مدیریت کاری در حیطه موسیقی بانوان بسیار سخت است

رسانه نوا – تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی «نیوشا بریمانی» در تاریخ ۱۰ اسفندماه طی یک سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و این گروه برای نخستین بار با سه خواننده و ۸۰ نوازنده روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش رسانه نوا، گروه نوشه در آستانه انتشار نخستین آلبوم با کلام خود قرار است تازه ترین کنسرت خود را با خوانندگانی همچون «احسان کرمی»، «پرهام علیزاده» و «حمید رهنورد» روی صحنه ببرد. در همین راستا گفتگویی با نیوشا بریمانی سرپرست گروه و نوازنده کمانچه، احسان کرمی خواننده گروه، پرهام صوفی تهیه کننده کنسرت، اشکان خشایی آهنگساز بخش فارسی نوازنده گیتار کنسرت و همچنین نیما جوان ناشر تازه ترین آلبوم گروه نوشه انجام دادیم.

نیوشا بریمانی در ابتدا در مورد جزئیات این کنسرت گفت: “تاکنون کنسرت های گروه نوشه در سالن های برج آزادی و تالار وحدت برگزار می شد اما این بار خیلی خوشحالیم که در تاریخ ۱۰ اسفندماه ساعت ۱۹ و به همت موسسه «فروغ فلق» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه خواهیم رفت و امیدواریم که مخاطبان گروه نوشه ما را حمایت کنند. همیشه کنسرت های بانوان گروه نوشه تفاوت های زیادی با دیگر کنسرت های بانوان دارد و ما همیشه در کنسرت های بانوان گروه نوشه با ۱۱۰ نوازنده به روی صحنه می رفتیم اما این بار خیلی دوست داشتیم که این اتفاق در گروه مختلط ما نیز رخ دهد. گرچه تصمیم بسیار سختی است اما خدا را شکر می کنم با حمایت های پرهام صوفی تهیه کننده کنسرت این اتفاق رخ داد و ما برای اجرای ۱۰ اسفندماه از ۸۰ نوازنده استفاده خواهیم کرد که ما را در دو قطعه همراهی خواهند کرد. به جز این ۸۰ نوازنده، ۴ نوازنده مهمان خانم نیز خواهیم داشت و برای من افتخار بزرگی است که بتوانم از بانوان موسیقی کشور حمایت کنم و در این پروژه نیز همراه ما باشند.”

وی افزود: “این کنسرت با سه خواننده به روی صحنه خواهد رفت که احسان کرمی، پرهام علیزاده و حمید رهنورد خوانندگانی هستند که در این کنسرت ما را همراهی می کنند. آقای پرهام علیزاده قرار است ۶ قطعه انگلیسی را اجرا کنند و آقای حمید رهنورد نیز که نخستین اجرای زنده خود را برگزار خواهند کرد، قرار است به عنوان خواننده مهمان دو قطعه را در این کنسرت اجرا کنند. ضمن اینکه در این کنسرت «امیر شهابی» به عنوان تنظیم کننده، رهبر ارکستر و نوازنده پیانو با ما همراه است. ما در این کنسرت از قطعات بی کلام گروه نوشه نیز اجرا خواهیم کرد که قطعه اول این کنسرت نیز قطعه «لحظه ها» است و شروع کنسرت ما با این قطعه خواهد بود. ضمن اینکه باید بگویم بسیار متاسف هستم که موسیقی بی کلام ما مظلوم واقع شده و شما هراس دارید از اینکه کنسرت بی کلام برگزار کنید از این بابت که یک ضرر مالی بسیار هنگفتی به تهیه کننده کنسرت زده می شود.”

بریمانی در مورد قطعات اجرا شده در این کنسرت نیز اظهار داشت: ” در این کنسرت قطعاتی از آلبوم با کلام گروه نوشه که به زودی منتشر خواهد شد را اجرا خواهیم کرد. همچنین ۶ قطعه پاپ انگلیسی نیز با صدای پرهام علیزاده اجرا خواهد شد. ضمن اینکه من و احسان کرمی خیلی دوست داشتیم همانند کنسرت های گذشته این گروه، قطعات ماندگار موسیقی کشور را نیز اجرا کنیم و حتی تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این قطعات در کنسرت اخذ شده اما به دلیل محدودیت زمانی که داریم، فکر نمی کنم بتوانیم این کار را انجام دهیم اما اگر زمان اجازه دهد حتما یک قطعه از قطعات ماندگار را با صدای احسان کرمی بازخوانی خواهیم کرد.”

این نوازنده باتجربه کمانچه در مورد حمایت های فراوانش از نوازندگان خانم کشور نیز افزود: “من در ابتدا در مورد اجرای احسان کرمی در گروه نوشه باید بگویم با اینکه احسان کرمی کار حرفه ای موسیقی خودش را با گروه نوشه آغاز کرده اما این موضوع برای من نقطه عطفی بود که شورای موسیقی راجع به صدای احسان کرمی مهر تاییدی بر کار ما زدند. در این راه جناب آقای دکتر محمد سریر، امیر بکان، علی تفرشی و… جزو افرادی بودند که بسیار به ما محبت داشتند و همیشه لطفشان شامل حال ما شده است.”

وی ادامه داد: ” فکر می کنم همه به این موضوع واقف هستند که مدیریت کاری خصوصا در حیطه بانوان در موسیقی بسیار سخت است و شما محدودیت های بسیار زیادی را دارید و حتی پشتیبانی کردن تعداد زیادی نوازنده مشکلات دیگری را نیز به وجود می آورد. اگر من بخواهم در خانه بنشینم و حتی تدریس کنم برای من خیلی راحت تر است از اینکه بخواهم نوازندگان بانوان زیادی را مدیریت کنم اما این موضوع همیشه برای من یک جنگ بوده و احساس می کنم اگر این کار را انجام ندهم، تمام شده است. این کاری نیست که من یکی دو روزه به آن رسیده باشم و من از حدود ۱۱ سالگی در این کار بزرگ شدم و از اساتیدم یاد گرفتم که برای کارم باید زحمت بکشم و با آن ها بجنگم.”

بریمانی تصریح کرد: “در این مدت خیلی اتفاقات ناخوشایندی برای من افتاده و کسی که به لطف خدا و تلاش خودش به موفقیتی رسیده است دلیل نمی شود که این شخص به وسیله ارتباط دیگران به این موفقیت رسیده است. همیشه این تهمت ها به من زده شده و من تنها سکوت کردم. در حال حاضر می توانم بگویم که در تمام این سال ها روی پای خودم ایستاده ام و فقط شنوا هستم و نقدها را می پذیرم و راجع به آن ها فکر می کنم و همیشه نصیحت های اساتید خودم از جمله اردشیر کامکار، سعید فرجپوری و همچنین زنده یاد ناصر فرهودی را شنیده ام و از آن ها مشاوره گرفته ام.”

سرپرست گروه نوشه در مورد کنسرت های بانوان این گروه نیز اظهار داشت: ” کنسرت بانوان گروه نوشه در بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد و قرار بود که در اسفندماه نیز باز هم به روی صحنه برویم اما با توجه به کنسرت مختلط گروه در تاریخ ۱۰ اسفندماه ترجیح دادیم که کنسرت بانوان گروه در اسفندماه را حذف کنیم و تمام تمرکزمان را بر روی کنسرت مختلط گروه بذاریم. کنسرت بانوان نوشه کاملا نوازنده محور است و خوانندگان ما نیز مهمان هستند یعنی اینکه ممکن است در یک کنسرت از یک خواننده استفاده کنیم و در کنسرت بعدی از خواننده دیگری استفاده کنیم. در کنسرتی که در بهمن ماه سال جاری برگزار کردیم، از ۱۱۰ نوازنده استفاده کردیم و قطعات پاپ استانبولی، ازبکی و فارسی را اجرا کردیم که در بخش اجرای قطعات فارسی، قطعاتی از حجت اشرف زاده عزیز و همچنین چند قطعه قدیمی را بازخوانی کردیم که همیشه خدا به من لطف داشته و باعث شده که کنسرت های بانوان ما sold out شود.”

بریمانی در مورد عدم همکاری با نیما رئیسی به عنوان خواننده گروه نوشه نیز گفت: ” خواننده قبلی ما آقای نیما رئیسی عزیز بودند و با ایشان هم تجربه خیلی خوبی داشتیم اما متاسفانه در کار با هم تفاهم نداشتیم و هدف هایمان از هم جدا شد اما خیلی خوشحالم که ایشان هم در اسفندماه قرار است کنسرتی برگزار کنند و انشالله مثل همیشه موفق باشند و ایشان هم بسیار خواننده خوبی هستند. به نظر من یک کار باید قابل دفاع باشد و حداقل به عنوان یک موزیسین لذت ببرم که در کنار کسی ساز بزنم که کمترین کار ایشان این باشد که تکنیک خوانندگی داشته باشد و این نکته بسیار مهمی بود که در این موضوع به آن رسیدیم.”

نیوشا بریمانی در پایان در مورد نوازندگان این کنسرت و همچنین انتشار موزیک ویدئو جدید گروه نوشه نیز اینگونه توضیح داد: ” امیر شهابی -رهبر ارکستر، تنظیم کننده و نوازنده پیانو، اشکان خشایی -گیتار نایلون، آرش سعیدی و فربد الهی -کنتر باس و گیتار باس، فربد فرزین -پرکاشن، بهزاد اشعاری -درامز، طاها مظاهری -گیتار الکتریک، حسین شریفی -ترومبن و بنده به عنوان نوازنده کمانچه اعضای اصلی ارکستر کنسرت ما را تشکیل می دهند. همچنین مینو قاسمپور -قانون، عسل ملک زاده -رهبر گروه کوبه ای و نوازنده دف و نیلوفر ابراهیمی -فلوت نوازندگان مهمان ما را در این کنسرت تشکیل می دهند. ضمن اینکه ما دو موزیک ویدئو از قطعات آلبوم جدید آماده انتشار داریم که قبل از برگزاری کنسرت منتشر خواهد شد که تمامی مجوزهای لازم اخذ شده و این موزیک ویدئوها نیز در هفته جاری به صورت اختصاصی از رسانه نوا پخش خواهد شد.”

پرهام صوفی تهیه کننده این کنسرت نیز در مورد علت استفاده از سه خواننده در این کنسرت گفت: ” ما به دو دلیل تصمیم گرفتیم که با سه خواننده به روی صحنه برویم. اول اینکه می خواستیم یک تفاوتی را برای گروه نوشه داشته باشیم و دوم اینکه احسان کرمی زمان کمی را در کشور هستند و ایشان بیشتر در آمریکا سکونت دارند. به همین دلیل مجبور هستیم خوانندگان دیگری نیز در کنار ما باشند. همچنین به دلیل تغییراتی که بر روی سن انجام می شود، باعث شده ما از سه خواننده استفاده کنیم. به دلیل اینکه من مخالف این موضوع هستم که کنسرت با یک خواننده برگزار شود و این موضوع برای مخاطب خسته کننده است اما تکاپویی که روی استیج است و جذابیت بصری نور و LED باشد و در کنار آن ها نیز موسیقی باشد و این کار را انجام دهیم، به نظر من جذابیت بیشتری خواهد داشت.”

وی در مورد جزئیات انتشار آلبوم جدید گروه نوشه نیز افزود: “در حال حاضر آلبوم «نوشه» با صدای احسان کرمی که نخستین آلبوم با کلام گروه است، در مرحله چاپ و تکثیر قرار دارد و نیما جوان عزیز زحمت کشیدند و پخش این آلبوم را به عهده گرفتند. این آلبوم قرار است در تاریخ ۱ اسفندماه از سوی شرکت «فروغ فلق» منتشر و توسط شرکت «جوان» پخش شود.”

صوفی در مورد اجراهای شهرستان نیز خاطرنشان کرد: “در برگزاری کنسرت یک قانونی وجود دارد که شما باید در تهران چندین کنسرت برگزار کنید تا تهیه کننده شهرستان ها با شما کار کند و بتوانید اجراهایی را در شهرستان ها داشته باشید. ما در گذشته با تعدادی از تهیه کنندگان شهرستان ها صحبت کردیم اما در حال حاضر متاسفانه به دلیل ایام سوگواری فاطمیه نمی توانیم برنامه ریزی برای اجرا در شهرستان ها داشته باشیم اما در نظر داریم تا پایان سال اجراهایی را در شهرستان ها نیز داشته باشیم که اگر این امکان فراهم شود، قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.”

این تهیه کننده درباره روند اخد مجوز این کنسرت نیز اظهار داشت: ” روند اخذ مجوز کنسرت به این صورت است که شما مجوز شعرها را اخذ می کنید و پس از آن قطعات را ضبط می کنید و این قطعات را به شورای موسیقی تحویل دهید و آن ها نظر نهایی را اعلام خواهند کرد و اگر تایید شود، شما می توانید کارهای حراستی آن را انجام دهید و پس از آن نیز بلیت فروشی کنسرت انجام می شود. در هر قسمت از این پروسه ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که شما باید آن ها را با توجه به چارچوب و مقرراتی که وجود دارد، رعایت کنید. در کل پروسه اخذ مجوز کنسرت یک پروسه زمان بر است.”

پرهام صوفی در پایان در مورد اولین اجرای زنده حمید رهنورد در کنسرت گروه نوشه نیز افزود: ” ما با حمید رهنورد دوستی بسیار خوبی داریم و ایشان هم در حال حاضر کار خوانندگی را به صورت حرفه ای ادامه می دهند و از ایشان خواهش کردم و پیشنهاد همکاری دادم که بتوانیم یک یا دو قطعه را در این کنسرت اجرا کنند. حمید رهنورد عزیز سال هاست که در این زمینه کار می کند و فکر نمی کنم که مشکلی برای ایشان و گروه نوشه به وجود بیاید به هر حال هر شخصی باید از یک جایی شروع کند و خوشحالیم که شروع اجرای صحنه ای حمید رهنورد با گروه نوشه خواهد بود.”

احسان کرمی در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد همکاری با گروه نوشه به عنوان خواننده و اینکه خوانندگی برای شما چقدر جدی است، گفت: “خوانندگی من آنقدر جدی است که با یک گروه بسیار حرفه ای کار می کنم و قرار است کنسرتی بزرگ در سالن میلاد نمایشگاه برگزار کنیم. طبیعتا بخشی از مخاطبان عامه موسیقی مخالف خوانندگی من بودند و طبیعی است که من نمی توانم برای خوانندگی ابتدا با مردم هماهنگ کنم. من با بزرگان موسیقی کشور از جمله محمد معتمدی، حمید حامی، بابک صحرایی و… صحبت کردم و این لطف را به من داشتند و اعلام کردند که می توانم در زمینه خوانندگی موفق باشم. طبیعی است که با وجود حمایت بزرگان موسیقی کشور این جرات را پیدا کنم که کار را ادامه دهم.”

وی افزود: “بخش دیگری از مخاطبان عامه موسیقی کشور نیز نظر دیگری دارند و این موضوع را می توانم با برگزاری یک کنسرت بسیار موفق در سال گذشته اثبات کنم. موسیقی سلیقه ای است و گاهی اوقات افرادی هستند که شاید خود من طرفدارشان باشم با اینکه می فهمم شاید حتی به لحاظ حرفه ای در موسیقی صدای ایشان صدایی استاندارد نیست اما موسیقی ایشان جذاب است و تنظیم درستی را نیز انجام دادند.”

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید که حرفه خوانندگی را به صورت مستقل ادامه دهید، نیز خاطرنشان کرد: “اصولا زمانی که با گروهی کار می کنم، ترجیح می دهم با گروه کار کنم. پیشنهاد های بسیار زیادی قبل از پیوستن به گروه نوشه و همچنین پس از پیوستن به این گروه برای کار مستقل داشتم اما اولا با گروه نوشه قرارداد دارم و می توانم مستقل کار کنم دوما آنقدر درگیری شخصی و کاری دارم که وقت نمی کنم به صورت مستقل حرفه خوانندگی را دنبال کنم. من در سینما، تلویزیون، تئاتر، رادیو و دوبلاژ فعالیت دارم و هیچ کدام از این کارها به اندازه موسیقی در فضای هنری ایران آزاردهنده و سخت نیست.”

این بازیگر، خواننده و مجری تلویزیون با انتقاد از روند اخذ مجوز کنسرت ها نیز افزود: “پروسه اخذ مجوز کنسرت یک پروسه طاقت فرسا، غیر هنری و بی خود و بی جهت است چه برای ما و چه برای افرادی که این راه را برای ما ترسیم می کنند. هر چقدر هم فشارها بیشتر می شود، اتفاقات عجیب و غریب در موسیقی و کنسرت ها بیشتر رخ می دهد. هنرمند را نمی شود در کنسرو کرد و در آن را بست! هنرمند باید خودش را پیدا کند و هرچقدر راه های طبیعی را بیشتر بر روی هنرمند ببندیم، از راه های عجیب و غریب تر و غیر طبیعی تری می توانند وارد شوند. این نکات نکات بسیار خوبی است و باعث می شود هنر در مملکت ما جایگاه خود را از دست بدهد و هر زمان هنر کنار رفته است، چیزهای زشتی جایگزین آن شد.”

احسان کرمی در پایان در مورد تک خوانی بانوان در کنسرت ها نیز اینگونه توضیح داد: ” در مورد تک خوانی بانوان که در حال حاضر بسیار زیاد مورد بحث قرار دارد، باید بگویم که ما مرجعی بالاتر از مقام معظم رهبری نداریم و ایشان در فتوایی رسمی و کاملا مشخص اعلام کردند که خواندن زن در صورتی که مسئله ای نداشته باشد، ایرادی ندارد اما هیچ کس جرات ندارد در رابطه با این فتوا صحبت کند.”

اشکان خشایی نوازنده و آهنگساز کشورمان نیز در مورد همکاری با گروه نوشه گفت: ” من از طریق امیرمیلاد نیکزاد با خانم بریمانی آشنا شدم و پس از صحبت هایی که با خانم بریمانی انجام دادیم، تصمیم بر این شد که آهنگسازی آلبوم با کلام این گروه را برعهده بگیرم. چیزی که در این آلبوم خیلی برای من مهم بود این است که ما هر استایل ممکنی را در این آلبوم به کار ببریم و هیچ کدام از قطعاتی که در این آلبوم قرار دارد، ربطی بهم ندارند و این موضوع شاید شاخصه خوب این آلبوم است. در مورد حضورم در کنسرت گروه نوشه نیز باید بگویم که طی صحبت هایی که با خانم بریمانی و احسان کرمی عزیز داشتیم قرار بر این شد که به عنوان نوازنده در کنار این گروه باشم.احسان کرمی شاید جزو معدود خواننده هایی بود که زمانی که من ماکت کار را اجرا کردم و زمانی که آن را با صدای احسان کرمی شنیدم، خیلی تعجب کردم که چقدر عالی این کار را اجرا کرد.”

در پایان این مصاحبه نیما جوان ناشر جدیدترین آلبوم گروه نوشه نیز در مورد همکاری با این گروه و اینکه آیا این آلبوم می تواند در مارکت موسیقی کشور موفق شود، گفت: ” من سال هاست که خانم بریمانی را می شناسم و از آلبوم اول این گروه با ایشان آشنا شدم و خیلی خوشحالم که باز هم در خدمت ایشان هستم. در حال حاضر در مارکت موسیقی شرایط بسیار سخت است و به دلیل شرایط اقتصادی که در جامعه وجود دارد، مقداری فروش محصولات فرهنگی سخت شده است اما اگر یک اثری با پتانسیل خوب اتفاق می افتد، به یکباره امید را به مارکت موسیقی تزریق می کند و من مطمئن هستم که آلبوم جدید گروه نوشه این فاکتورها را دارد و از آن آلبوم هایی است که زمانی که من آن را تهیه می کنم، به دیگران نیز پیشنهاد می کنم که خریداری کنند. ضمن اینکه خواهش می کنم از مخاطبان موسیقی که کپی رایت را رعایت کنید و این مسئله باعث می شود که جریان هنری ادامه دار شود.”

وی افزود: ” همیشه متولیان مجبور هستند خودشان را به سطح خاص عمومی مردم نزدیک کنند و این کار را در سال های گذشته کرده اند و ضرری هم ندیدند. پس اتاق فکرشان یک جایی باید به این نتیجه برسند که هنرمندان اصلا نگران کننده و خطرناک نیستند و باعث تلطیف جامعه می شوند و عجیب است که چرا انقدر دیر متوجه این موضوع می شوند.”

نیما جوان در پایان در مورد رعایت نکردن کپی رایت و دانلودهای غیرقانونی نیز اینگونه توضیح داد: ” به هر حال برای وجدان مردم هیچ گونه تمهیداتی نمی توانیم بیاندیشم به دلیل اینکه ما در موسیقی ما آموزش و بسترسازی فرهنگی اتفاق نمی افتد. دانلود دیجیتالی ناگزیر است اما افراد باید متوجه شوند که بابت دانلودی که می کنند، باید مبلغی را پرداخت کنند. این پرداخت مبلغ بابت دانلود دیجیتال یک اثر، مانند خرید پیتزا است ما از پرداخت مبلغی بابت خرید پیتزا تعجب نمی کنیم اما هنوز برای موسیقی عجیب است که فرآیند تولید موسیقی بسیار سخت تر از تولید یک پیتزا است و این موضوع یک صنعت است. این پرداخت ها بابت دانلود دیجیتالی باعث می شود که این جریان زنده بماند و حفظ شود.”

نوشته نیوشا بریمانی: مدیریت کاری در حیطه موسیقی بانوان بسیار سخت است اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا