اخبار کسب و کار

سنسور اثر انگشت جدید شیائومی مساحت بیشتری در نمایشگر دارد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شیائومی در زمینه استفاده از سنسورهای اثر انگشت در زیر نمایشگر، کمی کندتر از دیگر رقبای چینی خود عمل کرده و این سنسورها را تنها در نسخه‌های رده بالا از پرچمدار سال گذشته خود یعنی Mi 8 به کار برده است. اما حالا با توجه به پستی که در شبکه اجتماعی Weibo و توسط مدیرعامل و موسس شیائومی منتشر شده، این شرکت در حال کار روی یک نوع پیشرفته‌تری از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر است.

Lin Bin، مدیرعامل و موسس شیائومی، یک ویدیو در این شبکه اجتماعی منتشر کرده که گوشی این شرکت را با سنسور جدید اثر انگشت نشان می‌دهد. این سنسور اثر انگشت جدید محیطی به اندازه ۲۵ در ۵۰ میلی‌متر از نمایشگر را اشغال کرده است. این یعنی در این محدوده، کاربر هرجایی انگشت خود را قرار دهد، سنسور اثر انگشت می‌تواند اثر انگشت وی را تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند. تا پیش از این، تنها یک گوشی از ویوو را با سنسوری در این اندازه دیده بودیم که گوشی ویوو هرگز عرضه نشد و در حد یک کانسپت باقی ماند.

دیگر گوشی‌های مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، معمولا سنسوری کوچک دارند که تنها به اندازه سطح انگشت فرد را پوشش می‌دهد و کاربران باید هر بار انگشت خود را روی یک محدوده مشخص و کوچک بگذارند. Lin همچنین گفته است که این سنسور می‌تواند تنها با یک لمس کوتاه، قفل گوشی را باز کند و سرعت بسیار بالایی دارد.

همانطور که گفتیم، پیش از شیائومی، شرکت ویوو چنین سنسور اثر انگشتی را در گوشی کانسپت Apex نمایش داده بود. در کنار شیائومی و ویوو، شرکت اوپو نیز وعده داده است که در سال جاری میلادی، گوشی با سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر که تا ۱۵ برابر بزرگ‌تر از مدل‌های مشابه است، معرفی کند اما اطلاعات بیشتری در این زمینه نداد و ابعاد سنسور جدید خود را فاش نکرد. همچنین Lin Bin نیز اعلام نکرده که سنسور اثر انگشت جدید شیائومی را چه زمانی در گوشی‌های این شرکت خواهیم دید.

استفاده از سنسورهای اثر انگشت در زیر نمایشگر را شرکت‌های چینی و به خصوص شرکت ویوو، در سال ۲۰۱۸ باب کردند. حالا در سال ۲۰۱۹ انتظار داریم بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند یعنی شرکت سامسونگ نیز به سراغ این سنسورها برود با این تفاوت که به جای سنسور نوری، از یک سنسور فراصوت استفاده خواهد کرد. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به این تکنولوژی خواهد بود و امسال شاهد بلوغ سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post سنسور اثر انگشت جدید شیائومی مساحت بیشتری در نمایشگر دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا