اخبار کسب و کار

اندروید Q از حالت تاریک گسترده بهره می‌برد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگر گوگل مطابق همیشه عمل کند، هنوز چند ماهی برای دستیابی به اطلاعات موثق در مورد اندروید Q فاصله داریم. اما ظاهرا کارشناسان سایت XDA Developers موفق شده‌اند نسخه بسیار ابتدایی این سیستم‌عامل را مورد بررسی قرار دهند و اگرچه با این کار نمی‌توان اطلاعات گسترده‌ای را به دست آورد، ولی خوشبختانه حالا می‌توانیم به بخشی از ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل اندروید اشاره کنیم.

در حال حاضر، مهم‌ترین تغییر بصری اعمال شده در اندروید Q، ارائه حالت تاریک گسترده برای تمام بخش‌های سیستم‌عامل است. در اندروید ۹ هم می‌شد از حالت تاریک استفاده کرد ولی این مشخصه تنها بر نوتیفکیشن‌ها و اپ لانچر اعمال می‌شد. اما طبق اسکرین‌شات‌هایی که XDA منتشر کرده، می‌توانید ببینید که تمام بخش‌های Setting به حالت تاریک در می‌آید و حتی گفته می‌شود گزینه‌ای وجود دارد که اپلیکیشن‌های فاقد این قابلیت را تا حدی به حالت تاریک درمی‌آورد. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات‌های مربوط به این موضوع را مشاهده کنید.

گوگل همچنین برای اندروید Q توجه ویژه‌ای به حفظ حریم خصوصی کاربران نشان داده است. بعد از اعمال قوانین سخت‌گیرانه برای دسترسی مواردی مانند دوربین و میکروفون و قوانین مربوط به اپلیکیشن‌های پس‌زمینه در جدیدترین نسخه‌های اندروید، این بار مجوز allow only while the app is in use را ارائه داده است؛ با فعال‌سازی این گزینه، مجوزهای مربوط به اپلیکیشن مذکور، تنها در حالت استفاده از آن کار می‌کند و بعد از بسته شدن، مجوزهای مربوط به آن هم باطل می‌شود.

متخصصان XDA Developers به نشانه‌هایی مبنی بر وجود حالت دسکتاپ (مشابه قابلیت سامسونگ DeX) دست یافته‌اند. همچنین باید به احتمال وجود ابزار داخلی برای ضبط فیلم از صفحه‌نمایش هم اشاره کنیم.

گوگل در ماه مه سال گذشته، از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید پای رونمایی کرد و به همین خاطر، در رابطه با اندروید Q هم احتمالا تا چهار ماه دیگر خبرهای موثقی در مورد ویژگی‌های آن منتشر می‌شود. هم اندروید اوریو و هم اندروید پای، بعد از گذراندن چند ماه از مرحله‌های آزمایشی، در ماه آگوست رسما عرضه شدند.

منبع: The Verge

The post اندروید Q از حالت تاریک گسترده بهره می‌برد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا