اخبار کسب و کار

۵ محصول تکنولوژی جذاب که در سال ۲۰۱۸ باید عرضه می‌شدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در ۱۲ ماه گذشته ما شاهد معرفی و عرضه تعداد زیادی محصول تکنولوژی نوآورانه بوده‌ایم. به‌عنوان مثال می‌توانیم به همه‌گیر شدن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، معرفی اولین گوشی تاشو، پیشرفت‌های حائز اهمیت در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین گوشی‌ها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم. اما در کنار این محصولات فوق‌العاده، برخی از مواردی که وعده‌ی ارائه‌ی آن‌ها داده شده بود، روانه‌ی بازار نشدند و شاید در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی آن‌ها باشیم.

ایرپاور اپل

در حال حاضر، داک شارژ ایرپاور یک افسانه محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ اپل این محصول تکنولوژی را در کنار آیفون X معرفی کرد و قرار بود به‌صورت همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپادها را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند. البته این محصول هیچ‌وقت عرضه نشد. اپل سپس تمام اثرات مربوط به آن را از وب‌سایت خود حذف کرد و در مراسم معرفی آیفون‌های جدید هم هیچ اشاره‌ای به آن نشد. در حقیقت، تنها اشاره‌ای که اخیراً به این گجت شده، یک اشاره تصادفی در بخش راهنمای راه‌اندازی آیفون‌های جدید بوده است. به همین خاطر، به نظر می‌رسد نباید در سال ۲۰۱۹ هم انتظار عرضه‌ی این محصول تکنولوژی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: یک سال گذشت و هنوز خبری از AirPower نیست

گلکسی هوم سامسونگ

محصول تکنولوژی

سامسونگ در کنار معرفی گلکسی نوت ۹، از نخستین اسپیکر هوشمند خود که مبتنی بر بیکسبی است تحت عنوان گلکسی هوم پرده‌برداری کرد. این اسپیکر سازگاری بالایی با اسپاتیفای دارد و علاوه بر قدرت زیاد در تشخیص صدا از فواصل دور، از لحاظ پردازش زبان طبیعی هم حرف زیادی برای گفتن دارد. به‌صورت خلاصه، می‌توان گفت که این محصول تکنولوژی پاسخ سامسونگ به گجت‌هایی مانند آمازون اکو و اپل هوم‌پاد است. سامسونگ در این مراسم اعلام کرد که «به‌زودی» اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر می‌کند و در کنفرانس توسعه‌دهندگان هم در مورد ویژگی‌های آن به تفصیل صحبت می‌کند. هیچ‌کدام از این موارد رخ نداد و باید صبر کنیم ببینیم در سال ۲۰۱۹ بالاخره چشم ما به جمال اسپیکر هوشمند گلکسی هوم روشن می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید: ۵ چیزی که هنوز درباره اسپیکر هوشمند گلکسی هوم نمی‌دانیم

مسیریابی واقعیت افزوده گوگل مپس

محصول تکنولوژی

در جدیدترین کنفرانس گوگل I/O، این شرکت تعداد زیادی از مشخصه‌های تازه‌نفس را معرفی کرد اما یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده بود. این یعنی به جای اینکه در هنگام پیاده‌روی با نگاه به نقشه بتوانید مسیر خود را پیدا کنید، فلش‌های مشخصی بر روی فضای واقعی قرار می‌گیرند و کاربران را به سمت مقصد مذکور هدایت می‌کنند؛ مشابه قابلیتی که گوگل گلس هم از آن بهره می‌برد. امیدواریم این مشخصه جذاب در سال ۲۰۱۹ ارائه شود.

پشتیبانی اسپیکرهای Sonos از گوگل اسیستنت

محصول تکنولوژی

اسپیکر Sonos One قرار بود یک اسپیکر هوشمند همه فن حریف باشد و پشتیبانی از الکسا، گوگل اسیستنت و AirPlay 2 را ارائه دهد. اگرچه این محصول تکنولوژی از همان ابتدا از الکسا بهره می‌برد و کمی پس از آن پشتیبانی از AirPlay 2 را آغاز کرد، اما شرکت Sonos اخیراً اعلام کرده که گوگل اسیستنت در سال آینده روانه‌ی این اسپیکر هوشمند می‌شود. امیدواریم که شرکت Sonos بر این قول خود پایبند باشد و بار دیگر پشتیبانی از این دستیار هوشمند قدرتمند را به تعویق نیندازد.

پردازنده‌های قدرتمند ۱۰ نانومتری اینتل

محصول تکنولوژی

در سال ۲۰۱۸، بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار قرار بود که اینتل از پردازنده‌های بسیار قدرتمند مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری پرده‌برداری کند. در عوض، این شرکت فقط سری پردازنده‌های پایین‌رده Cannon Lake مختص لپ‌تاپ‌ها را معرفی کرد که البته مبتنی بر این معماری هستند ولی از توان زیادی بهره نمی‌برند. این شرکت در ماه دسامبر اعلام کرده که سری پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود را بالاخره در سال ۲۰۱۹ معرفی می‌کند. البته بعد از تعداد زیادی وعده توخالی، دیگر به‌سادگی نمی‌توان به قول‌های این شرکت اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید: بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۸

منبع: PCWorld

The post ۵ محصول تکنولوژی جذاب که در سال ۲۰۱۸ باید عرضه می‌شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا