اخبار کسب و کار

سه دختر حوا، اثر جدید راوی ملت عشق

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

حتی اگر اهل کتاب خواندن نباشید، اسم رمان «ملت عشق» را شنیده‌اید. رمانی که ویترین کتابفروشی‌ها را تسخیر کرده، بیش از ۵۰۰ بار در ترکیه تجدید چاپ شده و پرفروش‌ترین کتاب تمام دوران‌ها در ترکیه محسوب می‌شود. این کتاب نوشته «الیف شافاک»، نویسنده مشهور و جسور ترک است که حالا کتاب «سه دختر حوا» را به رشته تحریر درآورده و روانه بازار کتاب جهان کرده است. داستان جذاب و دلنشین این کتاب هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

سه دختر حوا داستان جذابی درباره سه دختر با نام‌های پری، مونا و شیرین است که روحیات و افکار متفاوتی دارند. پری نقش اصلی و محوری داستان را بر عهده دارد که میان جدال باورها و اعتقاداتش با عشق قرار گرفته و نمی‌داند چطور راه درست را انتخاب کند. برخلاف رمان پرفروش «ملت عشق» که روایتی تاریخی دارد، این رمان درباره ترکیه امروز و درخواست زنان برای یافتن هویت، عشق و استقلال زندگی واقعی است. این رمان در زمان حال می‌گذرد و به نوعی بیان‌گر چالش‌های زنان و دختران شرقی امروزی است.

منتقدان کتاب معتقدند حوادثی که در طول داستان اتفاق می‌افتد با اتفاقات و فرهنگ کشور ترکیه که همیشه با تضادها و تناقضات فرهنگی همراه است نزدیکی زیادی دارد و این موضوع به جذابیت داستان کمک می‌کند.

شهرت ادبیات ترکیه مدیون رمان‌های پرفروش «الیف شافاک»، زن محبوب این روزهای بازار نشر و ادبیات است که نقش بسزایی در شناساندن ادبیات ترکیه به مخاطبان جهانی داشته و جوایز متعددی را هم دریافت کرده است.

ترجمه آثار او به بسیاری از زبان‌ها به شهرت ادبیات ترکیه کمک زیادی کرده و مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته است.

شافاک در گفت‌وگویی درباره چرایی نگارش این اثر گفته است: «نوشتن، سفری شگفت‌انگیز و چالش‌برانگیز است. وقتی ایده‌ای به ذهنم می‌رسد تا درباره‌اش بنویسم تحقیق زیادی برایش می‌کنم من سال‌ها پیش از آنکه این کتاب را بنویسم، به این موضوع فکر کرده بودم. جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، دنیای سیالی است. هرگاه این دنیا به سمت استبداد یا انزوا پیش رود، زنان بیشترین آسیب را می‌بینند. زنان در کشورهای اسلامی به ویژه ترکیه که من در آن بزرگ شدم، با مشکلات متعددی مواجه هستند و گاه صدای آنها در فضاهای عمومی شنیده نمی‌شود. می‌خواستم کتابی بنویسم که بازگوکننده صدای آنها در این جوامع باشد».

در قسمت‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

بعضی وقت‌ها از خودش می‌پرسید در این دنیا چه کسی قلبی طلائی دارد؟ آیا می‌توان تا ابد با کسی خوب بود و خوب ماند؟ شرافتمندترین آدم‌ها هم آگاهانه یا ناآگاهانه خطا می‌کنند. نازپری نعل‌بند اوغلو ـ یا همان پری در چشم خانواده و دوستانش ـ انسان خوبی بود. یک هم‌وطن آگاه که به انجمن‌های خیریه کمک می‌کرد، بیماران آلزایمری را حمایت می‌کرد و برای حل مشکلات خانواده‌های نیازمند پول جمع می‌کرد، حتی گاهی به خانه سالمندان می‌رفت. در آنجا با سالمندان بی‌خانمان تخته نرد بازی می‌کرد و عمداً می‌باخت! برای گربه‌های خیابانی بی‌شمار استانبول همیشه در کیف پری خوراکی پیدا می‌شد. حتی بعضی وقت‌ها هزینه عقیم کردن آن‌ها را هم از جیبش می‌داد. برای خانواده خود نیز انسان پر تلاشی بود. وضعیت تحصیلی بچه‌ها را با دقت پیگیری می‌کرد. رئیس و همکاران همسرش را به منزل دعوت می‌کرد و با سفره‌های رنگین از آن‌ها پذیرایی می‌کرد. روزهای اول و آخر ماه رمضان را روزه می‌گرفت ولی روزهای میانی را دور از چشم بقیه رد می‌کرد. در عوض هر عید قربان یک گوسفند نذر می‌کرد. وقتی کسی را می‌دید که در خیابان تف می‌کند یا آشغال به زمین می اندازد یا در صف نوبتش را رعایت نمی‌کند، توی دلش به او فحش می‌داد. گاهی هم طاقت نمی‌آورد و تذکر می‌داد. در واقع از دید دیگران، فقط یک انسان خوب نبود، بلکه همسر، مادر، کدبانو، هم‌وطن و خلاصه یک مسلمان لائیک مدرن و خوب بود. انگار کشور ترکیه را با همه تناقض‌هایش یکجا در خودش جا داده بود. داستان زندگی پری تا حدودی همان داستان ترکیه بود. ذهن درهم و برهم پری همان آشفتگی و نابسامانی ترکیه بود. انگار روزگار مثل یک خیاط ماهر برش‌های زندگی پری را بدون ذره‌ای خطا به هم دوخته بود. در و تخته کاملاً با هم جور بود. قسمتی که شناخت اطرافیان بود و قسمتی که شناخت پری نسبت به خودش بود. تأثیری که پری بر روی دیگران می‌گذاشت، کاملاً حقیقت درونی او را پنهان می‌کرد. پری جایی رسیده بود که حالا خودش هم نمی‌دانست چقدر برای خودش و چقدر به خاطر دیگران و نظرشان زندگی می‌کند. بعضی وقت‌ها دلش می‌خواست یک سطل آب و صابون بردارد و خیابان‌ها را، میدان‌ها را، ساختمان‌های دولتی را، حتی آن‌هایی که زیر سقف مجلس دعوا می‌کنند را بشوید! حالا که دستش کثیف شده بود، زبان کثیف مردم را هم بشوید. چقدر چرک و کثافت بود برای تمیز کردن و چقدر خطا و اشتباه بود برای اصلاح کردن.

کتاب سه دختر حوا به تازگی به فیدیبو اضافه شده است. برای دانلود این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب از فیدیبو

The post سه دختر حوا، اثر جدید راوی ملت عشق appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا