اخبار کسب و کار

سامسونگ دیگر نباید محافظه‌کارانه عمل کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سال ۲۰۱۸ سال چندان ایدئالی برای بخش موبایل سامسونگ نبوده است. اگرچه از یک طرف این شرکت همچنان در رتبه اول بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند قرار دارد، اما از طرفی دیگر هواوی با سرعت زیادی در حال رسیدن به این رتبه است و مدیرعامل هواوی می‌گوید در سال ۲۰۱۹ می‌تواند مقام سامسونگ را از آن خود کند.

در همین حین، مشکل اصلی سامسونگ صرفاً بهتر شدن رقبا نیست بلکه بسیاری از مشکلات این شرکت به تصمیم‌های مدیران آن برمی‌گردد. برخی از نوآوری‌های این شرکت هنوز جواب نداده و در صنعت همیشه در حال تغییر گوشی‌های هوشمند، این شرکت نتوانسته به نقاط قوت خود تکیه کند و نقاط ضعف خود را کاهش دهد. در ادامه به مشکلات گوشی‌های گلکسی در سال ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

مهم‌ترین ضعف بخش موبایل سامسونگ در سال ۲۰۱۸، گوشی گلکسی اس ۹ بود که نسبت به مدل قبلی خود، مشخصه‌های قابل توجهی را ارائه نمی‌داد و به همین خاطر مورد توجه زیادی قرار نگرفت. اگرچه این گوشی اولین گجت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بود و مطابق معمول از بهترین نمایشگر موجود بهره می‌برد، اما مدتی بعد که گوشی‌های دیگری با این مشخصات ارائه شدند، گلکسی اس ۹ دیگر از مشخصه‌ی قابل توجهی بهره نمی‌برد. اولین دوربین مجهز به دیافراگم دوگانه، کاهش اندک حاشیه‌ها و قابلیت نه‌چندان جالب AR Emoji از دیگر مشخصه‌های این گوشی هستند که برای بسیاری از کاربران کفایت نمی‌کنند.

اگرچه در تبلیغات این گوشی، تا حد زیادی به مزایای دیافراگم دوگانه دوربین اصلی پرداخته شد ولی در نهایت این مشخصه هم نتوانست کیفیت عکس‌های گرفته‌شده را تا حد زیادی ارتقا دهد. قابلیت AR Emoji هم نسخه‌ی بی‌کیفیت اپلیکیشن Bitmoji محسوب می‌شود. در این میان، سامسونگ توجه چندانی به نوآوری در طراحی نشان نداده است. در نسل‌های قبلی، سامسونگ نوآوری‌های قابل توجهی را عملی کرده است. به‌عنوان مثال گلکسی اس ۶ اج از اولین نمایشگری که در هر دو طرف خمیده شده، بهره می‌برد و طراحی گوشی‌های هوشمند را دستخوش تغییر کرد.

نسل بعدی یعنی گلکسی اس ۷، از مقاومت در برابر آب و درگاه کارت حافظه microSD اس ۵ و استایل اس ۶ بهره می‌برد و با ترکیب این موارد، گوشی قابل توجهی پدید آمد. در نهایت نوبت به گلکسی اس ۸ رسید که یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این گوشی نه‌تنها از نمایشگر کم‌حاشیه بهره می‌برد، بلکه بدون تعبیه بریدگی نمایشگر از دوربین سلفی و اسکنر عنبیه هم بهره می‌برد.

سامسونگ

سپس اس ۹ معرفی شد که تا حد زیادی مشابه نسل قبلی خود است. به غیر از تغییر جایگاه حسگر اثر انگشت به پایین دوربین، تشخیص تفاوت‌های اس ۸ و اس ۹ چندان آسان نیست. علاوه بر این، علی‌رغم انتقادات بسیار زیادی که متوجه دکمه بیکسبی شده بود، سامسونگ باز هم از این دکمه استفاده کرد و حتی قابلیت نرم‌افزاری برای شخصی‌سازی آن ارائه نداد. اگر سامسونگ یک دکمه را فقط برای یک مشخصه تعبیه می‌کند، مشخصه‌ی مذکور باید خارق‌العاده باشد تا اعتراض گسترده کاربران را به همراه نداشته باشد. متأسفانه، هرکسی که فقط یک بار از دستیار دیجیتالی بیکسبی استفاده کرده باشد، می‌داند که این دستیار هوشمند در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات این شرکت، تأخیر زیاد در عرضه جدیدترین نسخه اندروید است. سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان است ولی با گذشت ۴ ماه از عرضه اندروید پای، هنوز نسخه رسمی آن برای هیچ‌کدام از پرچم‌داران سامسونگ عرضه نشده است. تنها گوشی سامسونگ که از اندروید پای بهره می‌برد، گلکسی A8s است که حدود ۱۰ روز قبل معرفی شد و فعلاً فقط در بازار کشور چین وجود دارد.

روی هم رفته، نرم‌افزار هنوز یکی از مهم‌ترین معایب سامسونگ به حساب می‌آید. اگرچه رابط کاربری Samsung Experience بسیار بهتر از TouchWiz است، اما با توجه به موفقیت پیکسل ۳ باید بگوییم که سامسونگ باید توجه بیشتری به نرم‌افزار نشان دهد. اپ استور گلکسی حرف چندانی برای گفتن ندارد و سامسونگ خیلی دیر وارد جریان بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌ها شد. اگرچه قابلیت‌های رابط کاربری OneUI تا حدی هیجان‌انگیز هستند، ولی سامسونگ خیلی دیر دست به کار شده و برای موفقیت کار سختی در پیش دارد.

سامسونگ

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۸ سامسونگ از یکی از مهم‌ترین نقاط قوت خود که ارائه‌ی بهترین و جذاب‌ترین سخت‌افزارها است، تا حدی فاصله گرفت. از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری، به غیر از داشتن نمایشگر با رزولوشن پایین‌تر، وان‌پلاس ۶T از سخت‌افزار بسیار بهتری نسبت به اس ۹ بهره می‌برد و در ضمن ۱۰۰ دلار هم از این گوشی ارزان‌تر است. اگرچه نوت ۹ و قلم تعبیه شده در آن همچنان بسیار پرطرفدار است، اما باید بگوییم هواوی میت ۲۰ پرو با داشتن سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، شارژ بی‌سیم معکوس، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه‌گانه، حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اگرچه سامسونگ در سال ۲۰۱۸ در زمینه‌ی گوشی‌های خود رویکرد کاملاً محافظه‌کارانه‌ای را اتخاذ کرد، ولی از لحاظ تبلیغات تصمیم گرفت بی‌پروا عمل کند. در این سال، نه یک بار بلکه دو بار معلوم شد در تبلیغات مربوط به دوربین گوشی‌های سامسونگ از عکس‌های گرفته‌شده توسط دوربین‌های DSLR استفاده شده است. اگرچه این تبلیغات محدود به برزیل و مالزی بوده، اما همین تقلب و انتشار اخبار مربوط به آن، جلوه‌ی چندان خوبی برای این غول تکنولوژی نداشته است.

اگر سامسونگ همچنان می‌خواهد در رتبه‌ی اول باقی بماند، باید هرآنچه در چنته دارد، رو کند. این یعنی برای تمام گوشی‌های پرچم‌دار خود، باید مشخصه‌های قابل توجهی را ارائه دهد که توجهات کاربران را تا حد زیادی جلب کند. اگرچه سامسونگ می‌خواهد گوشی‌های ۵G و تاشو و گوشی‌های مجهز به نمایشگر حفره‌دار را روانه‌ی بازار کند، اما صرف ارائه‌ی تکنولوژی نوآورانه کافی نیست و سامسونگ باید بتواند با بهره‌گیری از این موارد، تجربه‌ی کاربری جذابی را به ارمغان بیاورد. آمار کلی فروش گوشی‌های هوشمند رو به کاهش است و با توجه به رقابت تنگاتنگ شرکت‌ها، سامسونگ فرصت زیادی برای آزمون‌وخطا ندارد.

بیشتر بخوانید: همه آنچه در مورد گلکسی اس ۱۰ سامسونگ می‌دانیم

منبع: Gizmodo

The post سامسونگ دیگر نباید محافظه‌کارانه عمل کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا