اخبار کسب و کار

شب فیلم هومن سیدی در دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان

دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان با اهدای همه جوایز اصلی به «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به پایان رسید. بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (فرهاد اصلانی) و بهترین تدوین رشته‌هایی بودند که فیلم هومن سیدی در آن‌ها برگزیده شد

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده»: داغی بر پیشانی
نقد و بررسی فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده»: اول جاده

دوازدهمين جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به دبیری جعفر گودرزی، دیشب در ایوان شمس با اجرای فرزاد حسنی و با حضور چهره‌هایی نظیر حميد عليدوستی، گلاره عباسی، علی نصيريان، امين حيايی، اميرحسين آرمان، پرويز پور حسینی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، مه‌لقا باقری، فرشته طایرپور، محمد متوسلانی، محمد باشه‌آهنگر، غلامرضا موسوی، کاوه سماک‌باشی، کیومرث پوراحمد، كامران ملكی، فرهاد اصلانی، صالح میرزا آقایی، سعيد نعمت‌الله، سيروس الوند، ابراهیم داروغه زاده، هادی مقدم دوست و محمد نشاط با يك ساعت تأخير برگزار شد.ابتدای مراسم با پخش كليپی با یاد درگذشتگان یک سال سینمای ایران آغاز شد؛ سپس از کیومرث پوراحمد بهترین کارگردان تقدیر شد
کیومرث پوراحمد به روی سن آمده و گفت: بسیاری از منتقدین جوان گمان می‌کنند که شروع کار من در ژانر کودک با قصه‌های مجید بوده درحالی‌که من پیش از انقلاب و در کانون پرورش فکری کودکان برای کودکان فیلم می‌ساختم.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی فیلم «عرق سرد»: زن‌ها تنهایی قیام می‌کردند
نقد و بررسی فیلم «عرق سرد»: خرده جنایتهای زن و شوهری

وی در سخنانی گلایه‌آمیز گفت: هیچ‌کدام از مدیران در طی این سی سالی که از ساخت قصه‌های مجید می‌گذرد این احترامی که انجمن منتقدان به خاطر ساخت این اثر به من گذاشتند نگذاشت. اوضاع به شکلی شده که فارابی که خود در ساخت بسیاری از آثار مشارکت دارد به من می‌گوید که آیا می‌توانی برای تولید فیلمت سرمایه‌گذار بیاوری؟ و حتی بعضاً یک فیلم‌ساز جوان سی‌ساله که پشتش به‌جایی گرم است اوضاعش از من بااین‌همه تجربه و سابقه و جوایز متعدد، بهتر است و با او همکاری بیشتری می‌شود.در ادامه مراسم از مهدی باقر بیگی هم به‌عنوان بهترین بازیگر پسر نوجوان چهل سال گذشته برای بازی در قصه‌های مجید تقدیر شد.
پس‌ازآن، حمید علیدوستی به نمایندگی از دخترش ترانه علیدوستی به روی سن آمده و جایزه بهترین دختر نوجوان سینمای کودک چهل سال گذشته به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را دریافت کرد.
در این جشن بهترین بازیگر کودک پسر سال سینمای کودک و نوجوان فرخ هاشمیان و بهترین بازیگر کودک دختر آیدا محمدخانی که در نقش راضیه در بادکنک سفید بازی کرده بود به معرفی و تقدیر شدند. خواهر آیدا محمدخانی به نمایندگی از او که دور از وطن مشغول تحصیل در رشته فوق دکترای اعصاب است ضمن قرائتی پیام این بازیگر، جایزه‌اش را دریافت کرد.

همچنین بخوانید:
نقد فیلم «شعله‌ور»: آذین غروب بر فراز آبی آرام دریاها
نقد فیلم «شعله‌ور»: رذل دوست‌نداشتنی

عنوان بهترین فیلم کودک این چهل سال هم به فیلم‌ «خانه دوست کجاست» اثر مرحوم عباس کیارستمی رسید و «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی هم به‌عنوان بهترین فیلم نوجوان تقدیر شد.
در ادامه دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، کلیپ بزرگداشت اسحق خانزادی صدابردار سینمای ایران با سخنانی از مسعود کیمیایی، منوچهر شاهسواری، محمد متوسلانی، مسعود جعفری جوزانی، جواد طوسی و اسحق خانزادی روی پرده رفت.
محمدرضا دلپاک، رضا درستکار و محمود سماک باشی تندیس بزرگداشت جشن دوازدهم را به اسحاق خانزادی اهدا کردند.
در ادامه این مراسم جواد طوسی در سخنانی کوتاه گفت: ممکن است درباره برگزاری این مراسم شائبه‌هایی مطرح باشد، ولی اگر بپذیریم که قدمت و جایگاه تاریخی پیدا کرده است و بزن‌وبکوب و ریخت‌وپاش الکی ندارد، فکر می‌کنم می‌تواند استمرار پیدا کند.
وی بیان کرد: این جشن پایبندی به خصایص خوب و دیده شدن آثاری که به شعور مخاطب ارج می‌نهد، است.

فهرست کامل به شرح زیر است:
برگزیدگان دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (فیلم‌سازان اول): نیما اقلیما برای “امیر “

تندیس بهترین چهره‌پردازی: سعید ملکان برای “تنگه ابوقریب “

تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی برای “تنگه ابوقریب “

تندیس بهترین موسیقی متن: سهراب پورناظری برای “شعله‌ور “

بهترین مهندسی صدا: طاهر پیشوایی و علیرضا علویان برای “به وقت شام “

بهترین تدوین: مهدی سعدی و هومن سیدی برای “مغزهای کوچک زنگ‌زده‌”

بهترین فیلم‌برداری: حمید خضوعی ابیانه برای “تنگه ابوقریب “

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: فرهاد اصلانی برای “مغزهای کوچک زنگ‌زده‌”

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی برای “عرق سرد “

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد: امین حیایی برای “شعله‌ور “

بهترین بازیگر نقش اول مرد: نوید محمدزاده برای “مغزهای کوچک زنگ‌زده‌”

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن: باران کوثری برای “عرق سرد “

بهترین بازیگر نقش اول زن: سارا بهرامی برای “دارکوب “

دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه: حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست برای “شعله‌ور “

بهترین فیلم‌نامه: هومن سیدی برای “مغزهای کوچک زنگ‌زده‌”

بهترین کارگردانی: هومن سیدی برای “مغزهای کوچک زنگ‌زده‌”

بهترین فیلم: “مغزهای کوچک زنگ‌زده “بد نیست بدانید: انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، این انجمن عضو جامعه اصناف سینمایی ایران (خانه سینما) است که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران هر سال جشنی را در قالب جشن منتقدان سینمایی برگزار می‌کنند که در سال‌های اخیر بر اساس رأی‌گیری اعضای آن، به سینماگران منتخب جایزه اهدا می‌شود. تابه‌حال یازده دوره از این جشنواره برگزار شده‌است.
هم‌چنین این انجمن هر سال جایزه‌ای با عنوان جایزه نوشتار سینمایی برگزار می‌کند که با انتخاب داوران به منتقدان و نویسندگان برتر جایزه اهدا می‌شود. تابه‌حال پنج دوره از این جشن برگزار شده‌است.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا