اخبار کسب و کار

یلدای کارآفرینان استارتاپی با حضور مدیران دیجی‌کالا برگزار شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سومین دورهمی یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران، امروز ۲۸ آذر با حضور صدها نفر از فعالان حوزه کارآفرینی و نوآوری ایران، در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. مدیران عامل دیجی‌کالا در بخشی از رویداد درباره‌ی رویکرد دیجی‌کالا در شرایط اقتصادی فعلی بازار صحبت کردند.

یلدای کارآفرینی، رویدادی است که هر سال به مناسبت شب یلدا با حضور مدیران استارت‌آپ‌ها، صندوق‌های خطرپذیر، شتابدهنده‌ها، استودیوها، فعالان استارت‌آپی، مدیران دولتی، مدیران اتحادیه‌ها، سرمایه‌گذاران سنتی و سایر عناصر مهم کسب‌وکار ایران برگزار می‌شود.

این رویداد به همت هفته‌نامه شنبه مگ به عنوان اولین هفته‌نامه اختصاصی استارتاپ‌ها و با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد. دیجی‌کالا به عنوان یکی حامیان این رویداد، حضوری پر رنگ داشت و در بخشی از مراسم، دو موسس فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در صحبت‌هایی خودمانی به بررسی وضعیت و چالش‌های استارتاپ‌های ایرانی پرداختند. سعید محمدی و حمید محمدی بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در پنل حرف‌های خودمانی همایش یلدای کارآفرینان استارت‌آپی در مورد شیوه مدیریت دیجی‌کالا در شرایط اقتصادی فعلی صحبت کردند. در ادامه بخشی از این صحبت‌ها را بخوانید:

  • اگر دیجی‌کالا، کالایی را گران تر خریداری کند طبیعتا قیمت گران‌تری خواهد داشت. چون حاشیه سود دیجی‌کالا پایین است.
  • در پی شرایط اقتصادی اخیر، ما باید یا فروش را متوقف می‌کردیم که بازار را ملتهب‌تر می‌کرد و یا اینکه راه حل دوم این بود که از زیر سنگ هم شده کالا جور می‌کردیم.
  • ما اگر فروش را متوقف می‌کردیم انگ احتکار و اخلالگر اقتصادی به ما وارد می‌شد. یا اینکه راه حل دیگرمان این بود که با سیلی صورت‌مان را سرخ کنیم، از زیر سنگ کالا بیرون بکشیم و نقدی جنس بخریم و فروش‌مان را متوقف نکنیم.
  • عرضه کالا غیراصل برای ما خط قرمز است و تعارفی با ۱۵۰۰۰ فروشنده‌مان نداریم!
  • ما ۳ دسته کالا داریم: محصولاتی که قیمت مصوب دارند، مثل آب معدنی. برای این محصولات دیتابیس درست کرده‌ایم که کار بسیار سختی بود. دسته دوم قیمت درج شده ندارند، اما از سمت دستگاه نظارتی قیمت دارند و آن‌ها را از سایت ۱۲۴ و تامین کنندگان تهیه کرده‌ایم. دسته سوم کالاهایی هستند که قیمت ندارند و عرضه و تقاضا قیمت آن را تعیین می‌کند. الان برای مثال ۱۰ تا ۱۵ هزار سلر روی قیمت دارند رقابت می‌کنند و فروشنده‌ای که بهترین قیمت را بدهد دکمه «اضافه به سبد خرید» دریافت می‌کند.
  • یکی از انتقادات به ما حقوق بالایی بود که به خارجی‌ها می‌دهیم. پلتفرمی که داریم تنها چند شرکت از جمله راکت اینترنت در دنیا دارند که با هزینه بسیار بالا باید خریداری شوند. با یک تیم کوچک ۲۰۰ نفره و هزینه بسیار کمتر ما این سیستم را در داخل کشور ساختیم.
  • با احتساب دیجی‌استایل، دیجی کالا و فیدیبو، مجموعه‌ی دیجی کالا بیش از ۹۰ درصد از بازار فروشگاه‌های اینترنتی را در دست دارند.

این گردهمایی که در سالن برج میلاد برگزار شد، طبق روال هر سال شامل چندین پنل سخنرانی با حضور کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بود.

The post یلدای کارآفرینان استارتاپی با حضور مدیران دیجی‌کالا برگزار شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا