اخبار کسب و کار

۸ اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سومین فصل از سال را پشت سر گذاشته‌ایم و دوباره به شب یلدا نزدیک می‌شویم. ما ایرانیان از دیرباز آخرین شب پاییز را که طولانی‌ترین شب سال است، در کنار یکدیگر جشن گرفته‌ایم. قطعا بهتر است موبایل خود را در شب چله کنار بگذارید، یک پیاله انار یا آجیل بردارید و از گپ و گفت با اعضای خانواده لذت ببرید. اما اگر دوست دارید گوشی هوشمند خود را دم دست نگه دارید ما برای شما گلچینی از اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا از فال حافظ گرفته تا بازی دوز و دبرنا آماده کرده‌ایم. باشد که در این شب بلند از تکنولوژی به شکل خوبی برای تفریح و سرگرمی دورهمی استفاده کنید.

۱. اپلیکیشن دیوان حافظ

نمی‌شود شب یلدا را بدون خواندن اشعار زیبای حافظ و البته گرفتن فال، به پایان رساند. از گذشته این رسم وجود داشته و یک دیوان حافظ همیشه میهمان ایرانیان در شب یلدا بوده است. اگر دیوان حافظ ندارید، اشکالی ندارد چرا که اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که هم اشعار حافظ را در خود گنجانده‌اند و هم می‌توانند برای شما فال بگیرند. در این بین اپلیکیشن زیر با نام «حافظ» یکی از بهترین اپلیکیشن‌های حافظ خوانی به شمار می‌آید که از لینک زیر می‌توانید آن را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

دانلود از کافه بازار

۲. اپلیکیشن شاهنامه فردوسی

اپلیکیشن شاهنامه فردوسی

فردوسی یکی دیگر از شاعران پر آوازه ایرانی است. مجموعه شاهنامه از این شاعر گران‌قدر، شامل داستان‌های متفاوت و البته بلند و طولانی است که خواندن آن‌ها در بلند‌ترین و طولانی‌ترین شب سال، خالی از لطف نیست. برای این منظور دو اپلیکیشن در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها رایگان است و با رابط کاربری ساده و البته سبک، می‌‌تواند شما را همراهی کند.

دانلود از کافه بازار

اپلیکیشن دوم مجهز به تصویر سازی‌های زیبا و البته گرافیک بهتر است که با قیمت ۵۰۰۰ تومان قابل خریداری است.

دانلود از کافه بازار

۳. اپلیکیشن بسته‌ی شب یلدا

اپلیکیشن شب یلدا

شاید باورتان نشود اما اپلیکیشنی وجود دارد به نام شب یلدا که زیر و بم شب چله را برای شما بازگو می‌کند. جدا از این، تمام سنت‌های موجود در شب یلدا را می‌توانید در این اپ ببینید و حتی برای دوستان خود، کارت پستالی با مضمون شب یلدا حاضر کرده و ارسال کنید. در این اپلیکیشن حتی می‌توانید یک فال حافظ هم برای خود بگیرید و به طور کل با یک پکیج کامل روبرو هستیم.

دانلود از کافه بازار

۴. بازی دبرنا (آنلاین)

بازی دبرنا (آنلاین)

نمی‌شود یک میهمانی یا دور همی به وجود بیاید و کسی به دنبال بازی کردن نباشد! یکی از بازی‌های قدیمی که در زمان‌های مختلف بازی می‌کرده‌ایم، دبرنا (یا آنطور که بعضی هنوز هم می‌گویند، دبلنا) نام دارد. کل کل سر این بازی هرگز به پایان نمی‌رسد و دبرنا پیر و جوان هم نمی‌شناسد. این بازی را هم اکنون می‌توانید از کافه بازار برای گوشی اندرویدی خود دانلود کنید و در شب یلدا نیز با دیگران، مشغول بازی شوید.

دانلود از کافه بازار

۵. بازی Dual!

بازی Dual!

تا کنون هرچه معرفی کردیم، آشنا بود. حال نوبت به آن رسیده که کمی به دنیای امروزی‌ها وارد شویم و در همین راستا، می‌خواهیم بازی چند دو نفره Dual! را به شما معرفی کنیم. گرافیک بازی خیلی ساده بود و به طور کلی در کمتر از ۵ دقیقه می‌توان نحوه بازی کردن با این اپلیکیشن را یاد گرفت. این بازی را می‌توانید هم برای آیفون و هم برای اندروید دانلود کنید و با دوستان و آشنایان خود، بازی کنید. برای دو نفره بازی کردن، می‌توانید هم از طریق بلوتوث و هم از طریق شبکه WiFi این کار را انجام دهید.

دانلود از کافه بازار

۶. بازی اونو

بازی اونو

یکی از بازی‌های محبوب در دنیا اونو نام دارد که کارتی بوده و با کارت‌های مخصوص این بازی انجام می‌شود. حالا این بازی برای سیستم عامل اندروید نیز ساخته شده و می‌توانید به سادگی آن را با دوستان خود انجام دهید. این بازی سرگرم کننده را می‌توان به صورت دو نفره، سه نفره و یا چهار نفره بازی کرد. بازی اونو را می‌توانید هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین و با دوستان خود بازی کنید.

دانلود از کافه بازار

۷. بازی دوز

بازی دوز

یکی از بازی‌های ساده اما هیجان انگیز دو نفره در سراسر دنیا، دوز است. برای انجام این بازی تنها به یک گوشی نیاز است. درنهایت با انجام این بازی روی گوشی خود، در مصرف کاغذ هم صرفه جویی کرده و به طبیعت کمک کرده‌اید.

دانلود از کافه بازار

۸. بازی منچرز (منچ آنلاین)

بازی منچرز (منچ آنلاین)

برای آخرین بازی، یک اپلیکیشن هیجان انگیز انتخاب کرده‌ایم که چهار نفری می‌توانید آن را بازی کنید. این بازی درواقع همان بازی منچ است که با آن آشنایی دارید. تفاوت اصلی اینجاست که این بار شما نمی‌توانید با مهارت‌های عجیب و غریب‌تان تاس بریزید و مدام ۶ بیاورید، بلکه باید تاس انداختن را به خود بازی واگذار کنید! این بازی که گرافیک بسیار خوبی هم دارد را می‌توانید هم به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنید و یا به صورت آفلاین و دور همی، منچ بازی کنید. منچرز را هم می‌توانید برای اندروید و از طریق لینک زیر دریافت کنید.

دانلود از کافه بازار

یلدای شگفت انگیز دیجی کالا

The post ۸ اپلیکیشن و بازی اندرویدی مناسب برای شب یلدا appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا