اخبار کسب و کار

کارتون نوستالژیک؛ زمزمه گلاکن روشنفکرانه با موسیقی درجه یک

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

این یکی از روشنفکرانه‌ترین کارتون‌هایی است که در دوران کودکی ما پخش می‌شد. تلفیق نقاشی ثابت با موسیقی فوق‌العاده و صدای راوی که قصه را به شکل دانای کل و البته با دیالوگ‌هایی از زبان کاراکترها روایت می‌کرد. کارتون زمزمه گلاکن حتی اگر همین امروز هم پخش شود یک حرکت جسورانه و پیشرویانه از سوی تلویزیون خواهد بود.

تاریخ ساخت خالقان کشور سازنده
۱۹۸۰ میلادی هری آلدوس و طراحی نقاشی‌ها از جان ورسلی انگلستان

کارتون زمزمه گلاکن داستان چند شخصیت بود که با یکدیگر در یک دهکده زندگی می‌کردند. یکی از آنها اسکرامبل همیشه بوی ماهی می‌داد. دیگر گلاکن بود که مسئول ناقوس دهکده بود و ناقوس‌های کوچک و بزرگ در خانه‌اش یعنی برج ناقوس داشت. روزی سد جلوی رودخانه بسته می‌شود و سیل مهیبی به راه می‌افتد. اسکرامبل سراغ گلاکن می‌رود تا مردم دهکده را خبر کنند. اما از آنجایی که تا به حال در آن دهکده از صدای ناقوس خطر استفاده نشده کسی صدایش را نمی‌شناسند. درنتیجه همه ناقوس‌ها را به صدا درمی‌آورند. کراستابرد شخصیت دیگر ماجراست که دائم در کوه‌ها و طبیعت است و با حیوانات وحشی دوست می‌شود. دو زن هم همراه این سه نفر می‌شوند: سیلکی جوان و خانم گاملوتی مسن.

چیزهایی که درباره کارتون زمزمه گلاکن نمی‌دانید

-این کارتون در حقیقت اقتباسی از یک داستان کودکان بود. «زمزمه گلاکن» رمان کوتاهی بود که کارول کندال سال ۱۹۶۵ نوشت.

-«زمزمه گلاکن» دومین کتاب از سری کتاب‌هایی بود که کندال درباره نژاد عجیبی از مردم به نام مینی‌پینز نوشت که از تیره آدم کوچولوها بودند.

-تصاویر نسخه اصلی کتاب توسط دو نفر به نام‌های اریک بلگواد و ایمرو گوباتو کشیده شده بود.

-گوینده انیمیشن در دوبله ایرانی که در حقیقت تنها صدایی بود که روی تصاویر می‌آمد، غلامعلی افشاریه با صدای گرمش بود.

-کارتونی که از روی این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای ساخته شد ۱۳ قسمت داشت که ۱۲ قسمت آن به فارسی دوبله و پخش شد. اسم اپیزودها به ترتیب به این شرح است: زمزمه گلاکن، پنج قهرمان قدیمی، آغاز کار، اولین حادثه، صحرای سوزان، هیولا، گاملوتی به مبارزه می‌رود، حفاران، غول پیکر، زمزمه ناقوس، کراستابرد به نجات قهرمانان می‌آید، پیدا شدن زمزمه ناقوس.

-هر اپیزود این انیمیشن حدود ده دقیقه بود.

-در نسخه انگلیسی پل هانی من راوی انیمیشن بود.

دانلود اپیزود چهارم کارتون زمزمه گلاکن

The post کارتون نوستالژیک؛ زمزمه گلاکن روشنفکرانه با موسیقی درجه یک appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا