اخبار کسب و کار

۱۲ نکته که باید از Far Cry New Dawn بدانید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

همان‌طور که حدس می‎‌زدیم، عرضه Far Cry 5 و انتشار بسته‌های الحاقی آن در سال ۲۰۱۸ پایان کار این مجموعه نبود؛ در واقع یوبی‌سافت مونترآل زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم ساخت دنباله این بازی را آغاز کرد. Far Cry New Dawn برای اولین بار شب قبل از رویداد The Game Awards از سوی یوبی‌سافت معرفی شد و تریلر کامل آن هم طی مراسم به نمایش گذاشته شد. به همین مناسبت، در این مقاله می‌خواهیم دوازده نکته مهم و کلیدی Far Cry New Dawn را برای‌تان بگوییم.

Far Cry New Dawn در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود و قیمت کمتری دارد

بازی با قیمت ۴۰ دلار منتشر می‌شود؛ با این حال کارگردان بازی اظهار داشت که بازی‌کنان نباید منتظر یک بازی بزرگ باشند. او گفت: «فکر می‌کنم Far Cry 5 یک تجربه بزرگ و بسیار گسترده بود؛ بنابراین، این بازی به صورت کلی کمی کوچک‌تر و محدودتر خواهد بود.» او افزود: «اما اگر به دنبال یک بازی اکشن ماجراجویی با المان‌های فار کرای می‌گردید، این اثر همان چیزی است که می‌خواهید. اگر عاشق گشت و گذار و کشف محیط‌های جدید هستید یا اینکه می‌خواهید بهترین اسلحه‌ها را داشته باشید، این بازی از این نظر بسیار بزرگ و گسترده خواهد بود.»

از آنجایی که Far Cry New Dawn در یک دنیای پسا آخرالزمانی جریان دارد و محیط‌های تازه‌ای را مقابل بازی‌کنان قرار می‌دهد، تجربه آن به عنوان یک دنباله غیرمستقیم قطعا لذت‌بخش خواهد بود. این بازی در ۲۶ بهمن روانه بازار خواهد شد.

Far-Cry-New-Dawn-fight

New Dawn یک بازی کاملا جدا و مستقل است

اگرچه Far Cry New Dawn به عنوان یک بازی مستقل و جداگانه عرضه می‌شود، اما بازی‌کنانی که قسمت پنجم را بازی کرده باشند قطعا داستان اثر و ارتباط آن را بهتر متوجه می‌شود؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که اول Far Cry 5 را تجربه کنید. در دنیای آخرالزمانی بازی، گروه دشمن تغییراتی به خود دیده و رویکرد تازه‌ای اتخاذ کرده‌. همچنین در پایان تریلر تصویری از «جوزف سید»، رهبر گروه و شخصیت منفی قسمت پنجم، دیدیم.

کارگردان بازی درباره این موضوع اظهار داشت: «دنیا فعلی بازی دقیقا همان مکانی است جوزف سید آرزوی آن را داشت. او می‌خواست دنیا بدین شکل باشد تا بتواند یک چیز تازه، جدید و خارج از فرم معمول جوامع را آغاز کند.» او ادامه داد: «این کار چالش‌برانگیز بود؛ چرا که از یک سمت دوست داشتیم با کاراکترهای Far Cry 5 ادامه دهیم و آن‌ها را در بازی داشته باشیم، و از سمتی دیگر می‌خواستیم که دنیای آخرالزمانی بازی برای همه افراد قابل‌فهم و درک‌پذیر باشد.»

Far-Cry-New-Dawn-world-and-animals

دنیای بازی زنده است

معمولا هر وقت صحبت از یک دنیای پسا آخرالزمانی به میان می‌آید، ذهنمان سمت رنگ‌های خاکستری-قهوه‌ای و محیط‌های مرده و خالی می‌رود. با این حال فضاسازی این بازی کمی متفاوت به نظر می‌رسد. استودیو یوبی‌سافت مونترآل به منظور باورپذیر کردن این اتفاق تحقیقاتی را درباره رشد گیاهان پس از بمباران اتمی و واکنش‌ آن‌ها نسبت به این اتفاق انجام داده است. طبق تحقیقات آن‌ها، طی شش سال اول محیط حال و هوای زمستانی به خود می‌گیرد؛ یعنی دمای هوا پایین می‌آید، تمام مناظر مرده به نظر می‌رسند و بادهای شدید شروع به وزیدن می‌کنند. همچنین در این دوره زیست‌بوم‌های جدیدی در سراسر محیط ایجاد می‌شود. بعد از شش سال، خورشید و باران بازمی‌گردند و زندگی گیاهی، محیط را مجددا احیا می‌کند؛ این دوره با نام Super Bloom شناخته می‌شود. با این توضیحات حالا دیگر متوجه شده‌اید که این بازی هم در دوره Super Bloom جریان دارد؛ دقیقا هفده سال پس از انفجار اتمی سال ۲۰۱۸.

از آنجایی که سیاره زمین در اواسط این دوره قرار دارد، منطقه «هوپ کانتی» (محل وقوع داستان) رنگی و گرم به نظر می‌رسد. کارگردان هنری بازی درباره این موضوع گفت: «همه افراد ایده‌هایی درباره یک دنیای پساآخرالزمانی و تاثیرات آن دارند.» او افزود: «ما واقعا می‌خواستیم که از محیط‌های خاکستری و تیره دوری کنیم. بنابراین دیدیم که گذشت هفده سال زمان مناسبی برای رشد گیاهان و شروع دوباره زندگی است. این همان چیزی بود که قصد داشتیم از آن استفاده کنیم.»

در حالی‌که زندگی گیاهان به لطف تغییرات آب و هوایی مجددا رونق گرفته، ولی از سمتی دیگر این انفجار سبب جهش یافتن موجودات و حیات‌وحش بازی شده است. در حال حاضر هنوز هیچ چیزی از موجودات جهش یافته ندیده‌ایم، اما بدون تردید مبارزه و درگیر شدن با آن‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و احتمالا چالش‌برانگیز‌ترین قسمت بازی خواهد بود.

Far-Cry-New-Dawn-saw-luncher

اسلحه‌های دیوانه‌وار و جالب‌توجه

یکی دیگر از مواردی که یوبی‌سافت مونترآل می‌خواسته توسط این بازی به آن دست پیدا کند این بوده که هیچ چیزی مصنوعی به نظر نرسد؛ به همین دلیل، هر چیزی که در محیط بازی می‌بینید (از ساختمان‌ها بگیرید تا اسلحه‌ها) باورپذیر و قابل‌حس هستند. در این بین چیزی که بیش‌تر از هر چیزی جلب توجه می‌کند، اسلحه Saw Launcher است. با استفاده از این سلاح قادر هستید اره‌های دایره‌ای شکل را به سمت دشمنان پرتاب کنید. در ابتدا کار تنها می‌توانید یک اره شلیک کنید. اما با ارتقا دادن اسلحه، امکان شلیک چند اره به صورت همزمان میسر می‌شود.

کارگردان بازی درباره این بخش گفت: «ما می‌خواستیم چیزی بسازیم که در حین باورپذیر بودن، بسیار لذت‌بخش و دیوانه‌وار باشد.»

Far-Cry-New-Dawn-Twin

نبرد اصلی بین دو گروه The Survivors و The Highwaymen است

در ابتدا کاراکتر اصلی بین گروه بازماندگان انفجار اتمی قرار داشت؛ این گروه به منظور تشکیل مجدد یک تمدن انسانی به سواحل غربی رفته بودند. متاسفانه در یکی از روزها قطار آن‌ها توسط یک گروه غارت‌گر با نام Highwaymen نابود شد؛ این اتفاق سبب شد تا رویای تشکیل یک تمدن انسانی برای همیشه نابود شود.

داستان Far Cry New Dawn هم دقیقا حول محور این موضوع و اختلاف بین دو گروه قرار دارد؛ بازماندگانی که می‌خواهند یک جامعه متمدن برای آینده تشکیل دهند و در مقابل، گروه Highwaymen که به نجات دنیا باور ندارد و کار را تمام شده می‌داند. آن‌ها هر بار به یک شهری می‌روند و منابع را غارت می‌کنند. همانطور که حدس زده‌اید، در این نقطه کاراکتر اصلی وارد داستان می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا با دیگر اعضای گروه از شر غارت‌گران خلاص شوند و آن‌ها را از شهر خود بیرون کنند.

The Highwaymen توسط دو خواهر دوقلو با نام‌های «میکی» و «لو» رهبری می‌شود. خانواده آن‌ها مدتی پس از وقوع این فاجعه توانستند تا اسکله‌ها را تحت نظارت خود در بیاورند؛ این کار سبب شد تا مهمات و منابع فراوانی برای آن‌ها فراهم شود. با این حال، این منابع برای مدت زیادی دوام نیاوردند و همین موضوع باعث شد تا گروه به غارت داشته‌های دیگران روی بیاورد. در حال حاضر میکی و لو در منطقه هوپ کانتی قرار دارند، اما سایر اعضا در سراسر کشور پخش شده‌اند.

Far-Cry-New-Dawn-shooting

مونتانا تنها منطقه بازی نیست

انفجار بمب اتمی تنها به ایالت مونتانا مربوط نمی‌شود و بقیه نقاط دنیا هم تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته‌. اگر به دنبال منابع و مهمات هستید، می‌توانید به سایر نقاط کشور هم سفر کنید؛ یکی از مناطقی که در نسخه دمو بازی به نمایش گذاشته شد، ایالت لوئیزیانا بود. در ادامه بازی هم مناطق دیگری از آمریکا – مثل آریزونا – در دسترس بازی‌کنان قرار می‌گیرد.

کارگردان بازی درباره وجود مناطق مختلف چنین گفت: «ما سعی کردیم مناطقی را انتخاب کنیم که حس و حال متفاوتی نسبت به هوپ کانتی داشته باشند؛ مراحل Expeditions چنین فرصتی را برای‌مان فراهم کرد تا بازی‌کنان را به یک منطقه متفاوت ببریم.»

فعالیت‌های جانبی بازی برای طرفداران قدیمی Far Cry آشنا خواهند بود

وقتی در منطقه هوپ کانتی قرار دارید با تعداد زیادی از مراحل و فعالیت‌های جانبی برخورد خواهید کرد؛ فعالیت‌هایی مثل پیدا کردن گنج و کالاهای باارزش که مشابه آن‌ها را در سایر قسمت‌های این مجموعه دیده بودیم. همچنین تعدادی از این مراحل به پاک‌سازی پایگاه‌های گروه Highwaymen مربوط می‌شود.

Far-Cry-New-Dawn-Enemies

تغییرات پایگاه‌های دشمنان

با اینکه آزادسازی پایگاه‌های دشمن چیز جدیدی در این مجموعه نیست، اما New Dawn سعی کرده تا تغییراتی را در این بخش اعمال کند. در بازی پس از آزاد کردن و گرفتن این نقاط می‌توانید از آن‌ها برای فست‌تراول استفاده کنید. علاوه بر این، امکانی در بازی قرار داده شده که از طریق آن می‌توانید در ازای گرفتن مقداری مهمات و منابع، پایگاه‌ها را دوباره به گروه غارتگران برگردانید. پس از اینکه پایگاه را تحویل دادید، همچنان امکان باز‌پس‌‌گرفتن آن وجود دارد، ولی این کار قطعا دشوارتر از بار اول خواهد بود.

دشمنان سطح‌بندی شده‌اند

دشمنان بازی حالا دیگر با توجه به توانایی‌ها و میزان سختی دارای سطح‌های مختلف هستند. اگر در دنیای بازی هرج و مرج اضافی ایجاد کنید یا اینکه لو بروید و زنگ خطر را به صدا در بیاورید، دشمنان قوی‌تر و سطح بالا به محل مبارزه می‌آیند؛ این کار طبیعتا به سختی بیشتر بازی منجر خواهد شد.

Far-Cry-New-Dawn-Character

روی کمک دوستان و همراهان خود حساب کنید

اگر به کمک نیاز داشتید، می‌توانید با دیگر افراد به صورت گروهی بازی کنید یا اینکه از نیروهای Gun for Hire و حیوانات استفاده کنید. این کاراکترها با پیشروی در بخش داستانی آزاد خواهند شد. همچنین توانایی و قابلیت‌ هر کدام از آن‌ها با توجه به میزان استفاده شما از آن‌ها بیشتر و بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، یکی از نیروهایی که می‌توانید انتخاب کنید یک تک‌تیرانداز سال‌خورده با نام «نانا» خواهد بود؛ مشخصا اگر می‌خواهید مراحل را به صورت مخفی‌کاری پیش ببرید، این فرد هم‌گروهی مناسب و ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود. قابلیت‌های اضافه این تک‌تیرانداز به استفاده از صدا‌خفه‌کن و امکان شلیک از پشت کاور مربوط می‌شود.

به عنوان یک نمونه دیگر می‌توان به «کارمینا» اشاره کرد؛ کارمینا دختر «نیک» و «کیم» (دو تا از کاراکترهای فرعی قسمت پنجم) است. از آنجایی که او تنها هفده سال سن دارد، بنابراین با فضای یک دنیای آخرالزمانی کاملا آشنا است و می‌تواند به‌خوبی به شما کمک کند.

با اینکه هنوز هیچ چیزی درباره سایر شخصیت‌های بازی نمی‌دانیم، ولی کارگردان بازی اعلام کرده که در بین آن‌ها شخصیت‌های آشنا و قدیمی هم حضور خواهند داشت. هر کدام از این کاراکترها هم از سلاح‌های مخصوصی – مثل RPG، تیروکمان و شات‌گان – استفاده خواهند کرد.

Far-Cry-New-Dawn-companion

حیوانات همچنان بهترین دوستان شما هستند

در این قسمت دو حیوان جدید را می‌توانید به عنوان همراه خود انتخاب کنید. با اینکه «بومر» (سگ معروف قسمت پنجم) در بازی حضور ندارد، اما «تیمبر» جای آن را گرفته. این سگ نه تنها می‌تواند دشمنان را به قتل برساند، بلکه سوار اتومبیل‌ها می‌شود و دیگر حیوانات را می‌ترساند. یکی دیگر از حیوانات همراه هم یک گراز با نام «هوریتیو» است. این هیولا می‌تواند توجه دشمنان را به سوی خود جلب کند و به یک اسلحه کشتار جمعی تبدیل شود.

طراحی ساده و دلپسند بخش انتخاب اسلحه‌ها

طراحی مناسب و ساده بخش انتخاب اسلحه‌ها و آیتم‌ها باعث می‌شود تا روند استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر شود؛ همچنین این کار سبب می‌شود تا بتوانید آیتم یا اسلحه موردنظر را سریع‌تر انتخاب کنید. در این بازی، بخش انتخاب اسلحه‌ها تغییراتی داشته است. دو بخش «مواد مصرفی» (Consumables) و «ساخت و ساز آیتم‌ها» در گوشه و کنار صفحه قرار گرفته‌اند؛ این بدین معنی است که دیگر نیازی نیست برای انتخاب کردن یک آیتم مشخص دائما بین صفحات مختلف جابه‌جا شوید.

منبع: Gameinformer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post ۱۲ نکته که باید از Far Cry New Dawn بدانید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا