اخبار کسب و کار

۵ ویژگی خاص گوشی‌های ۲۰۱۸

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

حالا که به روزهای پایینی سال ۲۰۱۸ نزدیک می‌شویم، بهتر است نگاهی به این سال بیندازیم و ویژگی‌های خاص گوشی‌های ۲۰۱۸ را انتخاب کنیم. بله، ما به خوبی می‌دانیم در این سال گوشی‌ها از پردازنده‌های سریع‌تر، حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر و موارد این‌چنینی بهره می‌برند، ولی در کل هر ساله شاهد چنین بهبودهایی هستیم. ما در این مقاله می‌خواهیم به ۵ مورد از ویژگی‌های بی‌سروصدا ولی خاص گوشی‌های ۲۰۱۸ نگاهی بیندازیم.

بازگشت پس‌زمینه‌های متحرک

پس‌زمینه‌های متحرک چند سال پیش سروصدای زیادی به راه انداختند و به‌عنوان مثال می‌توانید به هزاران اپلیکیشن موجود مربوط به این مشخصه که در پلی استور وجود دارند، نگاهی بیندازید. البته بیشتر آن‌ها یک مشکل بزرگ داشتند و آن این بود که انرژی زیادی را مصرف می‌کردند و عملکرد روانی نداشتند.

خوشبختانه، برخی از غول‌های تکنولوژی وارد عمل شدند و جلوی مرگ این ایده را گرفتند. به‌عنوان مثال گوگل در گوشی‌های پیکسل این مشخصه را ارائه داد و پیکسل ۳ هم از پس‌زمینه‌های زنده جدیدی بهره می‌برد که تجربه کاربری را لذت‌بخش‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال برخی از این پس‌زمینه‌ها به لمس انگشت، موسیقی و دیگر موارد واکنش نشان می‌دهند و جذابیت دوچندانی را به ارمغان می‌آورند.

گوشی‌های 2018

پس‌زمینه‌های زنده وان‌پلاس ۶T

اگرچه پس‌زمینه‌های زنده موجود در گوشی‌های پیکسل بسیار جذاب هستند، اما سه پس‌زمینه زنده جدید وان‌پلاس ۶T در این زمینه توجهات زیادی را جلب کرده‌اند. خالق این پس‌زمینه‌ها می‌گوید که برای خلق همین پس‌زمینه‌های زنده، حدود ۱۸۰ عکس با کیفیت را ترکیب کرده که این تلاش منجر به خلق اثر هنری بسیار زیبایی شده است.

رنگ گرادیانت و شیشه مات در بدنه گوشی

گوشی‌های 2018

طراحی گوشی‌های هوشمند اصلاً کار ساده‌ای نیست و گوشی‌های ۲۰۱۸ با توجه حذف جایگاه حسگر اثر انگشت، کار سختی برای شاخص‌تر کردن طراحی خود داشتند. در این میان، دو کمپانی با نوآوری‌های ساده توانستند در این زمینه طراحی قابل توجهی را ارائه کنند.

اول از همه باید به سری گوشی‌های هواوی P20 اشاره کنیم. بدنه P20 پرو و P20 از رنگ گرادیانت جذابی بهره می‌برند که ظاهر جذابی به آن‌ها بخشیده است. یکی از این رنگ‌های گرادیانت که گرگ‌ومیش نام دارد به امضای هواوی بدل شده و در این میان شرکت‌هایی مانند سامسونگ از آن کپی‌برداری کرده‌اند.

گوشی‌های 2018

دومین شرکتی که در این زمینه دست به نوآوری ساده ولی جذابی زده، گوگل است که برای بخشی از بدنه پیکسل ۳ از شیشه مات استفاده کرده است. اگرچه این شیشه مات خیلی سریع خراش برمی‌دارد و شاید گزینه‌ی ایدئالی نباشد، ولی این موضوع چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند. در ضمن برخلاف بسیاری از بدنه‌های شیشه‌ای گوشی‌ها، این بدنه به این راحتی‌ها لکه‌های اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند.

بازگشت بدنه پلاستیکی

گوشی‌های 2018

احتمالاً با خواندن این عنوان پیش خود فکر می‌کنید که «واقعاً؟ در سال ۲۰۱۸ قرار است از گوشی‌های پلاستیکی تعریف کنیم؟». ما نمی‌گوییم که تمام گوشی‌ها باید پلاستیکی باشند زیرا چنین درخواستی اصلاً منطقی نیست.

چیزی که ما می‌گوییم این است؛ اگر یک گوشی بسیار باکیفیت که از تراشه پرچم‌دار، نمایشگر خیلی خوب، دوربین عالی بهره می‌برد و فقط با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد، پس پلاستیکی بودن بدنه آن اصلاً موضوع مهمی محسوب نمی‌شود. در حقیقت، ما از اینکه از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد خوشحال هم هستیم. گوشی‌های پلاستیکی از لحاظ آنتن‌دهی عملکرد بسیار خوبی دارند و کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به استفاده از کیس‌های محافظ ندارند، بدون نگرانی بابت شکسته شدن پنل پشتی، می‌توانند از آن استفاده کنند. در بین گوشی‌های ۲۰۱۸ شرکت شیائومی با ارائه پوکوفون F1 که از تراشه پرچم‌دار و قیمت ۳۵۰ دلاری بهره می‌برد، چنین رویکردی را به‌خوبی اتخاذ کرده است.

Smart HDR

سابقه ورود تکنولوژی HDR به دوربین گوشی‌های هوشمند به سال‌های قبل برمی‌گردد و در حقیقت با ترکیب عکس‌های ثبت شده با نوردهی‌های مختلف، گستره دینامیکی بهتری را برای رنگ‌ها و نورها به ارمغان می‌آورد. در بین گوشی‌های ۲۰۱۸ این آیفون‌ها بودند که نسخه‌ی جدید این تکنولوژی تحت عنوان Smart HDR را ارائه کردند. به لطف تراشه قدرتمند ۷ نانومتری که در تمام آیفون‌های جدید وجود دارد، این قابلیت در زمان بسیار کوتاه‌تری انجام می‌شود و اپل آن را به‌صورت پیش‌فرض برای دوربین این گوشی‌ها تنظیم کرده است.

به لطف بهره‌گیری از این افکت، عکس‌ها جذاب‌تر و گسترده دینامیکی بهتری پیدا می‌کنند. آیا Smart HDR تکنولوژی جدیدی محسوب می‌شود؟ خیر. گوگل چنین چیزی را تحت عنوان HDR پلاس برای گوشی‌های پیکسل ارائه می‌دهد. لزوماً برای بهترین بودن لازم نیست که مورد مذکور جدیدترین باشد و همانطور که Smart HDR عملکرد بسیار خوبی دارد، عملکرد HDR پلاس گوگل هم بسیار عالی است. با توجه به این موضوع، امیدواریم در سال آینده شرکت‌های بیشتری این تکنولوژی را در گوشی‌های خود ارائه کنند.

شارژ سریع ۴۰ واتی

گوشی‌های 2018

روزی روزگاری مفهوم شارژ سریع پیام مشابهی را مخابره می‌کرد ولی حالا اوضاع به این سادگی‌ها نیست. هواوی با عرضه میت ۲۰ پرو نشان داده که می‌توان شارژ سریع بسیار قدرتمند ۴۰ واتی که بتواند باتری گوشی را در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۷۰ درصد رساند، امکان‌پذیر است. چنین سرعتی واقعاً شگفت‌انگیز است. هواوی در جعبه این گوشی شارژر مختص این تکنولوژی را قرار داده و کاربران برای بهره‌گیری از آن لازم نیست هزینه‌ی جداگانه‌ای را پرداخت کنند. در همین زمینه می‌توانیم به شرکتی اشاره کنیم که گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌کند ولی در جعبه‌ی آن‌ها شارژر مختص استاندارد شارژ سریع را قرار نمی‌دهد. رویکردی که امیدواریم در سال ۲۰۱۹ آن را تغییر دهد.

از بین این ۵ مشخصه خاص، کدام یک مورد علاقه‌ی شما است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: در سال ۲۰۱۹ باید منتظر چه گوشی‌هایی باشیم؟

منبع: Phone Arena

The post ۵ ویژگی خاص گوشی‌های ۲۰۱۸ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا