اخبار کسب و کار

«راپسودی بوهمی» پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای حوزه موسیقی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «راپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) محصول استودیوی فاکس قرن بیستم موفق شده با فروشی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان و فروش حدودا ۱۷۶ میلیون دلاری در ایالات متحده امربکا، به پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای در حوزه‌ موسیقی تبدیل شود.

شهرت فردی مرکوری و گروه کویین، عملکرد موفق تیم بازاریابی استودیوی فاکس قرن بیستم و استفاده از تکنولوژی‌های روز سینما در اکران باعث شد سرنوشت این فیلم سینمایی به شکلی که امروز می‌بینیم رقم بخورد.

این اثر سینمایی که اخیرا نامزد دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران فیلم شده است روایتگر داستان زندگی فردی مرکوری و گروه مشهور کویین است.
پیش از این در ایالات متحده آمریکا رکورد پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای حوزه موسیقی در اختیار فیلم «مستقیم از کامپتن» (Straight Outta Compton) بود؛ فیلمی درباره یک گروه رپ به نام N.W.A و اعضای آن که توسط اف. گری گری کارگردانی شده بود و توانست داخل ایالات متحده بیش از ۱۶۱ میلیون دلار بفروشد.
عملکرد راپسودی بوهمی بیرون مرزهای ایالات متحده نیز قابل‌توجه بوده. همانطور که انتظار می‌رفت فیلم در بریتانیا با بیشترین استقبال روبرو شد و بیش از ۵۷ میلیون دلار فروخت. کره جنوبی، ژاپن، فرانسه و استرالیا سایر کشورهایی بودند که بیشترین فروش جهانی فیلم را ایجاد کردند. همچنین باید اشاره کنیم که این فیلم سینمایی در کشور چین اکران نشده است.
جالب است بدانید که حدود دو هفته پیش فروش راپسودی بوهمی به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید و حال ظرف دو هفته شاهد صد میلیون فروش بیشتر فیلمی بودیم که دیگر تازه نفس هم نیست و کشاندن مخاطبان بیشتر برای دیدنش هر روز دشوارتر می‌شود. همه این‌ها را باید در کنار این موضوع در نظر گرفت که فیلم نقدهای نسبتا بدی دریافت کرد و با نمره‌ی متای ۴۹ راه ساده‌ای برای جذب مخاطب نداشت.
با این وجود شهرت فردی مرکوری و گروه کویین، عملکرد موفق تیم بازاریابی استودیوی فاکس قرن بیستم و استفاده از تکنولوژی‌های روز سینما در اکران باعث شد سرنوشت این فیلم سینمایی به شکلی که امروز می‌بینیم رقم بخورد.

The post «راپسودی بوهمی» پرفروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه‌ای حوزه موسیقی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا