اخبار کسب و کار

ارائه آپدیت نرم‌افزاری آیفون برای دور زدن ممنوعیت فروش در چین

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چند روز قبل، دادگاهی در چین حکم ممنوعیت فروش برخی از مدل‌های قدیمی آیفون در چین را صادر کرد. حالا اپل با ارسال یک بیانیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده که آن‌ها در چند روز آینده با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری، مشکل مربوط به نقض دو پتنت موردنظر کوالکام را حل و فصل می‌کنند. اگر دادگاه با این تصمیم موافقت کند، این یعنی ممنوعیت فروش آیفون‌های موردنظر برداشته می‌شود که شامل آیفون ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس، ۸، ۸ پلاس و آیفون X است.

چند روز قبل، اپل در رابطه با نقض دو پتنت نرم‌افزاری که مربوط به تغییر اندازه عکس و مدیریت اپلیکیشن‌ها است، در یکی از دادگاه‌های چین مقصر شناخته شد. در همان روز، اپل به CNBC گفت که iOS 12 این پتنت‌ها را نقض نکرده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، اپل با اجباری کردن نصب iOS 12 برای آیفون‌های مذکور، این مشکل برطرف می‌شود. اپل همچنین درخواست تجدیدنظر برای این حکم را ارائه داده است.

با این حال، به‌نظر نمی‌رسد کوالکام به این زودی‌ها این موضوع را کنار بگذارد. در روز گذشته، معلوم شد که کوالکام خواستار ممنوعیت فروش آیفون XR و آیفون XS در چین شده که این گوشی‌ها به‌صورت پیش‌فرض از iOS 12 بهره می‌برند؛ نسخه‌هایی که طبق گفته‌های اپل این پتنت‌ها را نقض نمی‌کنند.

درگیری کوالکام و اپل در چین فقط بخشی از ماجراهای دنباله‌دار نبرد حقوقی این دو شرکت محسوب می‌شود. کوالکام مدتی قبل خواستار ممنوعیت فروش آیفون‌ها در آمریکا شده بود و همچنین اپل را به سرقت اسرار تجاری خود و ارائه آن‌ها به اینتل متهم کرده است. در همین حین، اپل گفته که کوالکام برای پتنت‌های خود هزینه‌ی بسیار زیادی را دریافت می‌کند.

با توجه به شدت این درگیری‌ها، مطمئنا کوالکام به این زودی‌ها کوتاه نمی‌آید ولی تصمیم نهایی در دادگاه‌های چینی گرفته می‌شود.

منبع: The Verge

The post ارائه آپدیت نرم‌افزاری آیفون برای دور زدن ممنوعیت فروش در چین appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا