اخبار کسب و کار

گلکسی اس۱۰ آخرین پرچمدار سامسونگ خواهد بود که جک هدفون دارد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جدا از رقیب هم‌وطن سامسونگ یعنی ال جی که بهترین خروجی‌های هدفون را روی گوشی‌های خود قرار می‌دهد، هیچ ستاره دیگری در دنیای تکنولوژی وجود ندارد که مثل سامسونگ همچنان به جک هدفون پایبند مانده باشد. سامسونگ چند وقتی است که به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در گوشی‌های خود می‌نازد و در تبلیغات خود به آن اشاره می‌کند. از طرفی سامسونگ هنوز بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا نیز هست که این یعنی این شرکت سهم زیادی در زنده نگه داشتن جک هدفون در بازار گوشی‌ها دارد.

در کنار سامسونگ، شرکت‌های وان پلاس، شیائومی، هواوی و گوگل نیز جک هدفون را عضو حیاتی از گوشی می‌دانستند و با آن تبلیغ و محصولات اپل را به تمسخر می‌گرفتند. حالا تمام این شرکت‌ها، قید پورت هدفون را زده‌اند و سوال اینجاست که آیا سامسونگ می‌خواهد تا ابد به پورت هدفون پایبند بماند یا این شرکت نیز به زمره حذف کنندگان این پورت می‌پیوندد؟

گلکسی A8s اولین گوشی گلکسی سامسونگ است که جک هدفون ندارد.

گلکسی A8s، آخرین گوشی که سامسونگ معرفی کرده، اولین گوشی سامسونگ است که به جک هدفون مجهز نیست (البته اگر گوشی‌های تاشو این شرکت را فاکتور بگیریم). همچنین A8s اولین گوشی سامسونگ به حساب می‌آید که نمایشگری حفره دار دارد. درواقع یکی از استراتژی‌های شرکت سامسونگ این است که ویژگی‌های پرچمداران نسل بعدی خود را ابتدا در گوشی‌های میان‌رده معرفی کند. یک مثال دیگر در این زمینه گوشی گلکسی A9 است که با چهار دوربین در بخش پشتی معرفی شده است.

حالا سوال اینجاست که آیا گلکسی A8s یک آژیر خطر برای هواداران جک هدفون به حساب می‌آید؟ اگر سامسونگ ویژگی پرچمداران آینده خود را در گوشی‌های میان‌رده نشان می‌دهد، چقدر طول می‌کشد تا شاهد حذف جک هدفون از گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی نوت باشیم؟

خبر خوب برای کسانی که می‌خواهند به سراغ گلکسی اس۱۰ بروند و هدفون‌های خود را هم آماده کرده‌اند، این است که این گوشی همچنان جک هدفون خواهد داشت. بلومبرگ در ماه اکتبر گزارش داده بود که سامسونگ در تلاش است تا جک هدفون را از گلکسی اس۱۰ حذف کند اما با توجه به شایعات و مخصوصات تصاویری که از قاب‌های محافظ گلکسی اس۱۰ لو رفته است، این گوشی همچنان پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون را خواهد داشت.

تصویر بالا نیز عکسی رندر از گلکسی اس۱۰ پلاس است که بر اساس شایعات ساخته شده است. همانطور که می‌بینید، دوربین چهارتایی که پیش‌تر در گوشی گلکسی A9 دیده بودیم را در این گوشی نیز (قطعا با سنسور‌ها و لنز‌های بهتر) خواهیم دید. جک هدفون نیز به خوبی در این تصویر دیده می‌شود و تقریبا مطمئن هستیم که گلکسی اس۱۰ به جک هدفون مجهز خواهد شد.

اگر دقت کرده باشید، ما از عبارت «تقریبا مطمئن» استفاده کردیم چرا که این گوشی هنوز به صورت کامل دیده نشده و تنها تصاویر شماتیک و شایعات این چنینی از آن منتشر شده است. بنابراین ممکن است سامسونگ در لحظه آخر نظر خود را تغییر داده و تغییراتی در طراحی این محصول به وجود بیاورد. اما آن چیزی که فعلا می‌دانیم، به ما می‌گوید فارق از حذف جک هدفون از گلکسی A8s، گلکسی اس۱۰ جک هدفون را همچنان حفظ خواهد کرد.

با این وجود، به روز‌های پایانی پرچمداران سامسونگ با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز نزدیک شده‌ایم. خبرگزاری کره‌ای ET News که اخبار تکنولوژی محلی از کشور کره جنوبی را منتشر می‌کند، در گزارشی اعلام کرده سامسونگ با جدیت تمام به دنبال حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از پرچمداران خود، پس از پاییز ۲۰۱۹ است. این یعنی احتمالا گلکسی نوت ۱۰ این پورت را نداشته باشد و یا اگر این چنین نشد، مطمئنیم که دیگر شاهد پورت هدفون در گلکسی اس۱۱ نخواهیم بود.

حذف جک هدفون برای سامسونگ، اجتناب ناپذیر است

در نهایت این موضوع برای سامسونگ نیز اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود، بالاخره باید این تصمیم را می‌گرفت. پاییز ۲۰۱۹ دقیقا مصادف است با سه سال پس از حذف جک هدفون از گوشی آیفون ۷. از آن زمان تا کنون، این پورت کوچک به یک موضوع مهم در دنیای گوشی‌ها تبدیل شده و بالاخره بقیه شرکت‌ها نیز در حال حذف این جک از گوشی‌های خود هستند. در این دو سال و خورده‌ای که از حذف جک هدفون از گوشی‌های اپل می‌گذرد، هدفون‌های بی‌سیم و همچنین هدفون‌های USB-C بیشتری را در بازار شاهد هستیم که کیفیت بهتری هم از دو سال پیش دارند. از نظر میزان تولید و قیمت نیز این هدفون‌ها به صرفه هستند و دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که به جک هدفون وابستگی گذشته را داشته باشد.

حذف جک هدفون از گوشی‌ها، ممکن است بلافاصله مزیت خود را به مشتریان نشان ندهد. اما تجربه نشان داده حذف این جک از بسیاری گوشی‌ها توانسته ویژگی‌های اضافه‌تری را به محصول اضافه کند که در مجموع برای کاربر بهتر است. تا همین‌جا، فعلا می‌دانیم که گلکسی اس۱۰ به این پورت مجهز خواهد بود و اگر حذف شود، تعجب می‌کنیم. اما برای گلکسی نوت۱۰ و یا گلکسی اس۱۱، مطمئن نیستیم که دیگر این پورت را شاهد باشیم. حتی در گوشی تاشو که سامسونگ در دست توسعه دارد نیز ممکن است این پورت غایب باشد. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا از هواداران دو آتیشه جک هدفون هستید یا حذف آن برای شما فرقی ندارد؟

منبع: TheVerge

The post گلکسی اس۱۰ آخرین پرچمدار سامسونگ خواهد بود که جک هدفون دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا