اخبار کسب و کار

نگاهی به گذشته، حال و آینده اپل واچ

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چیزی به پایان سال ۲۰۱۸ باقی نمانده و به همین بهانه، می‌خواهیم به گذشته، حال و آینده احتمالی اپل واچ نگاهی بیندازیم. با مقایسه اولین سری اپل واچ که در سال ۲۰۱۵ شد و جدیدترین نسخه آن، می‌توانیم ببینیم که این ساعت هوشمند در عرض فقط چند سال پیشرفت قابل توجهی داشته است. سری چهارم اپل واچ، چند ماه قبل عرضه شد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود.

سودآورترین وسیله جانبی تاریخ؟

بدون اشاره به آیفون، نمی‌توان از اپل واچ‌ صحبت کرد. بدون آیفون، اپل واچ‌ بی‌مصرف است. بدون بهره‌گیری از آیفون، نمی‌توان از بیشتر قابلیت‌ها و تنظیمات اپل واچ‌ استفاده کرد. به همین خاطر، این ساعت هوشمند یک نوع وسیله جانبی برای آیفون است و با توجه به این موضوع، باید بگوییم که این محصول، سودآورترین وسیله جانبی صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود.

افراد تقریباً نصف قیمت یک آیفون را صرف خرید اپل واچ می‌کنند و به همین خاطر این ساعت هوشمند اهمیت بسیار زیادی برای اپل دارد. حتی اگر یک فرد آیفون ۷ را با قیمت ۴۴۹ دلار و سری سوم اپل واچ را با قیمت ۲۷۹ دلار خریداری کند، چنین فردی یک مشتری بسیار سودآور برای اپل محسوب می‌شود.

قدم بعدی

قدم بعدی برای اپل واچ این است که وابستگی خود را از گجت مادر کمتر کند. روزی روزگاری خریداران آیپد و آیفون برای راه‌اندازی آن، به ناچار باید از کامپیوتر مک استفاده می‌کردند اما حالا دیگر انجام چنین کاری لازم نیست. آیا در آینده اپل واچ به یک گجت مستقل بدل می‌شود؟ به نظر ما جواب این سؤال مثبت است و استقلال آن عمدتا حول محور قابلیت‌های مربوط به سلامتی و تندرستی شکل خواهد گرفت.

با مستقل شدن این گجت، کاربران بدون نیاز به بهره‌گیری از آیفون می‌توانند از قابلیت‌های مربوط به سلامتی اپل واچ استفاده کنند. اگرچه اپل خواستار افزایش فروش آیفون است، ولی با این رویکرد می‌تواند اپل واچ را برای کاربران اندرویدی هم ارائه کند.

اپل واچ

مهم‌ترین قابلیت سری چهارم این ساعت هوشمند، ارائه نوار قلب است و گفته می‌شود اپل مشغول توسعه قابلیت نظارت بر قند خون هم هست. اگر اپل بتواند راه‌حل نوآورانه‌ای را برای نظارت غیرتهاجمی قند خون ارائه کند، این ساعت هوشمند به یک گجت بسیار مهم‌تر از دیدگاه شرکت‌های بیمه و دکترها بدل می‌شود.

نخستین اپل واچ به‌عنوان یک گجت جذاب که می‌توانست اپلیکیشن‌ها را به شکل جدیدی اجرا کند، معرفی شد. اما از اپل واچ فعلی بیش از هر چیزی به‌عنوان یک گجت تندرستی و سلامتی یاد می‌شود. در آینده، تقریباً تمام افرادی که دغدغه‌ی سلامتی دارند، احتمالاً خواهان بهره‌گیری از این گجت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۶ اپلیکیشن مفید اپل واچ

نرم‌افزار و سخت‌افزار فعلی

اپل از سال ۲۰۱۵، تغییرات بسیار زیادی را بر WatchOS اعمال کرده است. نسخه ابتدایی این سیستم‌عامل عملکرد قابل توجهی نداشت و سرشار از باگ‌های مختلفی بود. اما WatchOS 5 بسیار سریع است و از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد و خوشبختانه بیشتر اپلیکیشن‌های مهم نسخه‌ی اپل واچ خود را ارائه داده‌اند. البته باید خاطرنشان کنیم که مفید بودن اپل واچ به ارائه‌ی قابلیت‌های مشابه آیفون برنمی‌گردد زیرا هر دوی این گجت‌ها وظایف جداگانه‌ای را بر عهده دارند.

همانطور که گفتیم، WatchOS 5 از قابلیت‌های جذاب زیادی بهره می‌برد. حالا می‌توانید با استفاده از آن به پادکست‌ها گوش دهید، از آن به‌عنوان تاکی-واکی استفاده کنید، با بلند کردن دست خود سیری را فعال کنید و دوستان خود را به چالش‌های ورزشی دعوت کنید.

اپل واچ

از لحاظ ظاهری، سری چهارم اپل واچ دو تفاوت اساسی با مدل قبلی خود دارد؛ اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری جایگزین ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری شده و حالا کاربران می‌توانند نسخه‌ی طلایی‌رنگ آن را خریداری کنند. از لحاظ سخت‌افزارهای داخلی هم تقریباً همه‌چیز بهبود یافته است. یکی از جذاب‌تری نکات مربوط به مدل‌های جدید گجت‌ها، سریع‌تر شدن آن‌ها در انجام وظایف مختلف است و اپل واچ هم همواره بهتر و سریع‌تر از گذشته شده است.

نگاهی به آینده اپل واچ

اپل واچ از پتانسیل بسیار زیادی بهره می‌برد و به همین خاطر امید زیادی برای آینده‌ی آن وجود دارد. این یک گجت پردازشی نیست بلکه بیش از هر چیزی یک نوع گجت نظارتی محسوب می‌شود که از آن می‌توان برای نظارت بر سلامت استفاده کرد. آیا ما برای دریافت پیام‌ها نیازمند گجت جداگانه‌ای هستیم؟ احتمالاً خیر. به همین خاطر هیجان‌انگیزترین نکته مربوط به آینده این محصول، ارائه امکانات هیجان‌انگیز مربوط به سلامتی خواهد بود.

اگر اپل بتواند به‌خوبی در مسیر فعلی حرکت کند، همانطور که آیفون به یک محصول بسیار مهم در بین گوشی‌های هوشمند بدل شده، اپل واچ هم به یک گجت ضروری در زمینه‌ی سلامتی و تندرستی بدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۵ توصیه و ترفند برای استفاده حرفه‌ای از اپل واچ

منبع: ۹To5Mac

The post نگاهی به گذشته، حال و آینده اپل واچ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا