اخبار کسب و کار

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ پاداش فصلی در ژاپن

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در ژاپن دو بار در سال به کارمندان و کارکنان شرکت‌ها پاداش فصلی پرداخت می‌شود؛ یک بار در تابستان که با عنوان Summer Bonus یا Kaki Shoyo شناخته می‌شود و یک بار در زمستان که به آن Winter Bonus یا Toki Shoyo می‌گویند. با دیجی‌کالا مگ و پرونده‌ی فروش‌های ویژه همراه باشید تا در مورد پاداش فصلی در ژاپن بیشتر بدانید.

میزان پاداش فصلی در ژاپن ثابت نیست و از شرکتی به شرکت دیگر یا از سالی به سالی بعد تغییر می‌کند. ولی به طور معمول مقدار این پاداش برابر با یک تا چند ماه حقوق ثابت کارمندان یا کارگران حقوق‌بگیر است. شرکت‌ها هر سال با توجه به عملکرد مالی خود رقم متفاوتی را به عنوان پاداش فصلی کارکنان در نظر می‌گیرند. این پاداش‌ها به ویژه در فصل تابستان، افزایش رونق بازارها را در پی دارد. فروشندگان و شرکت‌ها در این فصل خود را برای سرویس‌دهی و عرضه‌ی محصولات بیشتر به مشتریان آماده می‌کنند.

درآمد اضافی در بازه‌ی پاداش‌های تابستانی در قیاس با سایر فصل‌های سال باعث افزایش فروش محصولات لوکس، سفرهای تفریحی و پرداختن به سرگرمی‌ها در ژاپن می‌شود. برخی شرکت‌ها زمان پرداخت این پاداش را هم به فصل زمستان موکول می‌کنند، ولی در یک نظرسنجی بیش از ۹۵ درصد افراد شاغل در ژاپن اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند این پاداش را در فصل تابستان دریافت کنند.

شرکت‌های ژاپنی از سال ۲۰۰۳ پرداخت پاداش‌های فصلی را به کارکنان خود آغاز کرده‌اند و رقم پرداختی تقریبا هر سال افزایش یافته است. میزان متوسط پاداش‌های پرداختی از سوی ۳۷۴ شرکت ژاپنی که اعداد و ارقام خود را به صورت شفاف و عمومی اعلام کرده‌اند نشان می‌دهد رقم پرداختی به هر نفر در سال ۲۰۱۶ به طور متوسط برابر با ۸۴۳ هزار و ۵۷۷ ین ژاپن بوده است که تقریبا معادل ۸۲۵۰ دلار امریکا می‌شده.

tokyo-night-japan

میزان پاداش‌ها طی چهارسال نخست‌وزیری «شینزو آبه» (Shinzo Abe) در ژاپن، رشد قابل توجهی داشته است. در سال ۲۰۱۴ پاداش تابستانی ۷٫۳ درصد نسبت به سال قبلش رشد کرد. در سال ۲۰۱۵ هم افراد شاغل در ژاپن شاهد رشدی ۳٫۷ درصدی پاداش‌ها نسبت به سال ۲۰۱۴ بودند.

بیشتر بخوانید: پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ بلک فرایدی چیست؟

The post پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ پاداش فصلی در ژاپن appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا