اخبار کسب و کار

۷ نکته که باید درباره بخش آنلاین Red Dead Redemption 2 بدانید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

نزدیک‌ انتشار Red Dead Redemption 2 بودیم که شرکت راک‌استار اعلام کرد که می‌خواهد بخش آنلاین بازی را تاخیر و در قالب یک نسخه آزمایشی (بتا) عرضه کند؛ اتفاقی که مشابه آن برای GTA V تکرار شده بود. با این حال، شخصا از این حرکت استقبال کردم و معتقدم این تاخیر باعث شد تا عده زیادی بتوانند با خیال راحت از بخش داستانی لذت ببرند.

از این‌ها که بگذریم، به تاریخ شروع بخش آنلاین بازی می‌رسیم. همانطور که چند روز پیش گفتیم، بخش آنلاین کار خودش را رسما از روز ۶ آذر کرده است. در ادامه مقاله می‌خواهیم یک نگاه کلی به این بخش بیندازیم و ببینیم چه چیزی انتظارمان را می‌کشد.

از چه زمانی می‌توان بخش آنلاین Red Dead Redemption 2 را بازی کرد؟

در حال حاضر تمامی افراد می‌توانند نسخه آزمایشی Red Dead Online را بازی کنند؛ در واقع از ۹ آذر می‌توانستید وارد این بخش شوید و آن را تجربه کنید.

همانطور که راک‌استار پیش‌تر اعلام کرده بود، دارندگان نسخه Ultimate Edition می‌توانستند از ۶ آذر وارد این بخش شوند.

در نسخه آزمایشی Red Dead Online چه می‌گذرد؟

اولین کاری که در بخش آنلاین بازی انجام می‌دهید، ساخت کاراکتر شخصی‌تان است؛ دقیقا مشابه GTA V و سایر بازی‌های آنلاین. داستان این بخش از جزیره Sisika Penitentiary آغاز می‌شود؛ این جزیره در شرقی‌ترین قسمت نقشه بازی قرار گرفته است. از آنجایی که قصه و ماجرای بخش آنلاین هیچ‌گونه ارتباطی به بازی اصلی ندارد، می‌توانید بدون تمام کردن خط اصلی داستان وارد بخش چندنفره شوید.

راک‌استار در این قسمت یک سیستم قدرتمند برای پیشرفت بازی‌کنان قرار داده. با دریافت امتیازات (XP) می‌توانید رتبه خود را افزایش دهید و از سایر مزایاها هنگام خرید آیتم‌ها و ارتقا کاراکتر خود بهره‌مند شوید.

با استفاده از سیستم Posse می‌توانید به دیگر بازی‌کنان ملحق شوید و با یکدیگر ماموریت‌ها را انجام دهید یا به جان یکدیگر و سایرین بیوفتید! همچنین در این قسمت ماموریت‌هایی قرار داده شده که می‌توانید به کمپ خلافکاران حمله کنید یا یک فرد مشخص را به قتل برسانید.

اتفاقات تصادفی و چالش‌های PvP بخش دیگری از دنیای آنلاین بازی را تشکیل می‌دهند. می‌توانید به صورت تک‌نفره یا گروهی این فعالیت‌ها را انجام دهید و هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. علاوه بر این، قبل از شروع مسابقه یا چالشی مشخص یک نوتیفیکشن دریافت خواهید کرد که در صورت قبول کردن آن در سریع‌ترین زمان ممکن به نقطه شروع منتقل خواهید شد.

بی‌تردید مهم‌ترین قسمت هر بازی آنلاینی را حالت‌های آن تشکیل می‌دهند و این مورد طبیعتا درباره Red Dead Online هم صدق می‌کند. در نسخه آزمایشی بازی سه مجموعه رویداد وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شامل حالت‌های مختلفی می‌شود. در Showdown Series چندین حالت مختلف قرار داده شد و بازی‌کنان می‌توانند به صورت ۱۶ نفره در مقابل یکدیگر قرار بگیرند؛ به عنوان مثال می‌توانید در مسابقات تیم‌ دث‌مچ شرکت کنید. Showdown Series Large هم مشابه رویداد قبلی است با این تفاوت که در اینجا تعداد بازی‌کنان دو برابر می‌شود. در آخر رویداد Race Series قرار دارد که شامل مسابقات اسب‌سواری می‌شود. در بخش زیر می‌توانید توضیحات کوتاهی را درباره حالت‌های مختلف بخوانید:

  • Shootout & Team Shootout: در این حالت کلاسیک می‌توانید با دیگر بازی‌کنان مبارزه کنید. هیچ‌گونه محدودیتی هم درباره کشته شدن وجود ندارد و با از دست دادن جان‌تان دوباره به میدان مبارزه باز خواهید گشت. در پایان کار هر کسی که تعداد افرادی بیشتری را کشته باشد، برنده میدان است.
  • Make it Count: در این حالت تنها قادر هستید از تیر و کمان و چاقوها استفاده کنید. با گذشت زمان محدوده مسابقه کوچک‌تر می‌شود و بازی‌کنان باید سعی کنند تا زنده بمانند؛ دقیقا مثل بازی‌های بتل رویال.
  • Most Wanted: در این حالت هم باید سعی کنید بازی‌کنان را بکشید و به رتبه‌های بالا جدول صعود کنید. البته مراقب باشید چرا که هر چقدر بالاتر بروید، سایر افراد با کشتن شما امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند.
  • Hostile Territory: در این حالت باید در قالب یک تیم کنترل مناطق مختلف را به دست بیاورید و آن‌ها را تصاحب کنید. در پایان کار هر تیمی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده است. همچنین در صورت تصاحب تمامی مناطق، بلافاصله برنده خواهید شد. به نوعی می‌توان گفت که ساختار این بخش مشابه حالت Capture the Flag بازی‌های دیگر است.

نباید فراموش کرد که در حال حاضر تنها مشغول تجربه نسخه آزمایشی بازی هستیم. مطمئنا به مرور زمان محتویات بیشتری به بازی اضافه خواهد شد؛ اگر چه همین الان هم کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

بخش آنلاین Red Dead Redemption 2

سیستم Posse چگونه کار می‌کند؟

به طبع برای لذت بردن از بخش آنلاین به یه یک گروه ملحق خواهید شد و با دیگران بازی خواهید کرد؛ اما باید بدانید که این کار ممکن است بر اساس کاری که می‌خواهید انجام دهید، هزینه‌هایی در بر داشته باشد.

در این بین دو گزینه دارید. اول اینکه یک گروه موقت با چهار بازی‌کن دیگر تشکیل دهید و پس از پایان کار و ماموریت‌ها، از یکدیگر جدا شوید.

گزینه بعدی Persistent Posse نام دارد که در مقابل دسته اول قرار می‌گیرد. این نوع گروه‌ها دائمی و ماندگار هستند. در این نوع گروه‌ها هفت بازی‌کن جای می‌گیرند و برای راه‌اندازی آن می‌بایست هزینه‌ای پرداخت کنید. در این گروه‌ها تمامی موارد (از جمله جوایز و پیشرفت اعضا) ذخیره می‌شود. علاوه بر این، در این بخش آزادی عملی بیشتری برای شخصی‌سازی گروه خود دارید.

سیستم Posse یا همان گروه‌بندی می‌تواند به شما و دوستان‌تان هویت ببخشد. هر گروه می‌تواند یک اسم و نشان (Emblem) مشخص داشته باشد. امکان راه‌اندازی کمپ و شخصی‌سازی آن هم وجود دارد. همچنین می‌توانید تعیین کنید که اعضای گروه‌تان چه نوع لباسی بپوشند.

وقتی یک گروه می‌سازید، این اختیار را دارید که امکان شلیک کردن به دوستان یا همان Friendly Fire را فعال یا غیرفعال کنید. بهتان پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از عواقب ناشی این قابلیت را غیرفعال کنید. به هر حال خیلی از مواقع پیش می‌آید که افراد به صورت تصادفی و غیرعمد به دوستان خود شلیک می‌کنند و آن‌ها را به قتل می‌رسانند.

دیگر نیازی به پیدا کردن فروشگاه نیست

با شروع کردن بخش آنلاین بازی یک کاتالوگ دستی به تجهیزات‌تان اضافه می‌شود. با استفاده از این کاتالوگ می‌توانید چیزهای مختلفی را سفارش دهید و آن‌ها را از دفاتر پستی تحویل بگیرید. البته اگر یک کمپ جدا و مشخص برای خود داشته باشید دیگر نیازی نیست جایی بروید و می‌توانید سفارش‌های خود را در همان کمپ دریافت کنید.

در کنار خرید چیزهای مختلف، باید هزینه ارسال هم پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در حین سفارش دادن هم آسیب‌پذیر هستید و سایر افراد می‌توانند شما را بکشند. بنابراین در حین خرید مراقب باشید و سعی کنید در یک مکان امن و خلوت حضور داشته باشید.

اسلحه‌های red dead online

آیا می‌توان دیگر بازی‌کنان را به قتل رساند؟

البته که می‌توانید! همانطور که بالاتر دیدید، پایه و اساس حالت‌های بازی را کشتن دیگر افراد و کسب امتیاز برای آن تشکیل می‌دهد. همچنین یکی دیگر از حالت‌های بازی Name Your Weapon نام دارد. در این حالت بسته به نوع اسلحه‌ای که دیگر افراد را می‌کشید، امتیاز می‌گیرید.

در سمتی دیگر مسابقات اسب‌سواری قرار دارند. با اینکه این مسابقات به اندازه دیگر حالت‌های بازی مرگبار و خشن نیستند، اما امکان آسیب رساندن به دیگران وجود دارد.

بهبود سیستم توانایی‌ها

در بخش آنلاین توانایی و قابلیت‌ها به صورت کارت‌های مختلف به بازی‌کنان داده می‌شود. این قابلیت‌ها بر دو نوع هستند: نوع اول «قابلیت‌های فعال» نام دارند که می‌توانید در حالت Dead Eye (آهسته کردن زمان) از آن‌ها استفاده کنید. نوع دوم «قابلیت‌های منفعل یا غیرفعال» هستند که تنها نحوه انجام دادن کارهای مشخص را تغییر می‌دهند.

این کارت‌ها را می‌توانید با پرداخت پول یا با انجام دادن فعالیت‌های مختلف به دست بیاورید. دادن طلا و دریافت امتیازهای بیشتر از دیگر راه‌های گرفتن این کارت‌ها هستند.

در هر زمان تنها قادر هستید یک کارت فعال و سه کارت غیرفعال داشته باشید. بنابراین انتخاب هر کارت به نوع کاراکتری که می‌خواهید داشته باشید بستگی دارد.

طلا حرف اول و آخر را می‌زند

همانطور که خود بازی توضیح می‌دهد، در کنار پول می‌توانید طلا (Gold) هم داشته باشید. از طلا برای آزاد کردن کالاهای لوکس و با ارزش استفاده می‌شود.

در حین انجام فعالیت‌های مختلف تکه‌ها و قطعات طلا را به دست خواهید آورد. هر صد تکه طلا معادل یک شمش طلا خواهد بود. اگر فعالیت‌های مختلف را انجام دهید می‌توانید پاداش خوبی بگیرید. همین‌طور در ازای دادن قطعات طلا می‌توانید تمام پیشرفت‌های خود را بازنشانی کنید و همه چیز را از صفر آغاز نمایید.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post ۷ نکته که باید درباره بخش آنلاین Red Dead Redemption 2 بدانید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا