اخبار کسب و کار

چطور جوانی کنیم؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در سراسر جهان، اصطلاحات «جوان» و «نورسیده» غالباً به یک مفهوم گفته می‌شوند. جوانی به دوره‌ای از زندگی گفته می‌شود که نه کودکی است و نه بزرگسالی. بلکه جایی میان این دو است وقتی می‌گوییم او جوان است، جوانی به عنوان یک نگرش خاص از نوع رفتار شخص است.

روانشناسان معتقدند مرحله جوانی، مقطعی حساس و سرنوشت ساز برای آدمی است زیرا جوان به تازگی استقلال یافته و از طرفی میان‌سالی و کهن‌ سالی را پیش روی خود دارد. این جوان، باید برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.

گزینه هایی چون: انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب رشته تحصیلی، سرمایه‏‌گزاری اقتصادی برای تشکیل زندگی و احساس امنیت اقتصادی در نگاه جوان بسیار مهم است.

برای جوانان بسیار اهمیت دارد که مسن‌تر از سن واقعیشان به نظر نرسند و آثار پیری در چهره آنها نمایان نشود. اما کیفیت چگونه گذراندن این روزها را فراموش کرده‌اند.

بر طبق تعریف دکتر هلاکویی جوانی پدیده‌ی جدیدی است. در قدیم تنها دو مقطع زمانی کودکی و بزرگسالی وجود داشته است. کودکان به محض ظاهر شدن نشانه‌های بلوغ در آنها ازدواج می‌کردند و خود سریعا بچه دار می‌شدند. جوانی از هجده سالگی آغاز می‌شود و تا سی و نه سالگی ادامه دارد که با چشم برهم زدنی به پایان می‌رسد پس بهتر است از بهترین روزهای زندگی، بهترین استفاده را ببرید.

در طول روز اوقات فراغتی دارید که می‌توانید علاوه بر گوش دادن به موسیقی‌ مورد علاقه‌تان، کتاب صوتی گوش دهید. کتاب‌های صوتی روانشناسی دید بازتری به شما می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که کتاب صوتی «اگر جوان بودم» را گوش دهید تا در بزرگسالی و پیری حسرت روزهای از دست رفته جوانی را نخورید.

همه ما اشتباه می‌کنیم، و همه ما می‌توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم. اما این بدان معنا نیست که همه چیز را امتحان کنیم و مرتکب اشتباهات دردناک شویم. می‌توانیم از موفقیت ها و شکست‌های دیگران بیاموزیم و انتخاب‌های درست داشته باشیم و از زندگی هیجان‌انگیز و موفق بهره‌مند شویم. این کتاب کمک می‌کند تا از تجربه‌های دیگران درس‌های فوق العاده‌ای بگیریم.

در این کتاب از اعتماد به نفس، هدف گذاری در زندگی، مراتب دوست داشتن، تفریحات و غذای روح و جسم، دوستان، استقلال مادی، ازدواج و به طور کلی مباحث مربوط به تصمیماتی که باید در دوره جوانی گرفت تا روزهای درخشانی را بسازیم، صحبت به میان می‌آید.

شنیدن این کتاب صوتی یک جهت‌دهی کلی به جوانان می‌دهد تا یاد بگیرند چگونه از زمان با ارزش جوانی استفاده کنند.

این کتاب خلاصه و چکیده سخنرانی دکتر هلاکویی با عنوان «اگر جوان بودم» است که می‌توانید نسخه صوتی آن را از فیدیبو خریداری کنید.

دانلود کتاب صوتی از فیدیبو

The post چطور جوانی کنیم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا