اخبار کسب و کار

چند نکته مهم برای شست‌‌وشو و مراقبت از لباس‌های مشکی

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شستن لباس‌های مشکی می‌تواند یک چالش واقعی باشد چرا که همه نگران بور شدن یا رنگ دادن لباس‌های مشکی به لباس‌های دیگرند. اما با رعایت چند نکته کوچک، مراقبت از لباس مشکی کار بسیار راحتی می‌‌شود. برای شروع، لباس‌های خود را قبل از شستن بر اساس رنگ به چند دسته تقسیم کنید. لباس‌های تیره را با آب سرد بشویید و یک شوینده لباس خوب که مخصوص لباس مشکی باشد انتخاب کنید. همیشه باید لباس‌ها را برای خشک شدن آویزان کنید. شستن و خشک کردن صحیح لباس باعث سالم و زیبا ماندن لباس‌های مشکی شما می‌شود.

در این سری از مقالات، با یادآوری نکاتی کوچک اما تاثیر گذار به شما کمک میکنیم تا استایل مشکی شیک خود را انتخاب کنید و در نهایت چگونه با انتخاب شستشوی درست، از لباس مشکی خود در طول زمان محافظت نمایید. شما می‌توانید با بکارگیری این نکات، استایل مشکی خاص خود را بسازید، در مسابقه اینستاگرامی پرسیل و دیجی‌استایل با هشتگ #درمشکی_ درخشان شرکت کنید و برنده جوایز ارزنده استایل منتخب باشید.

۱.لباس‌های کثیف را دسته بندی کنید

همیشه لیبل لباس‌ را قبل از شستن بخوانید

این که بدانید چه نوع پارچه‌ای را قرار است بشویید و آیا این لباس قابل شستشو در ماشین لباسشویی است یا نه، همیشه مهم است چون خیلی از لباس‌ها را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شست.

برخی از لباس‌های گران قیمت ممکن است نیاز به خشک‌شویی داشته باشند؛ مثل پیراهن رسمی مشکی یا کت شلوار مشکی. لباس‌های دیگر مثل لباس‌های پشمی هم اکثرا فقط باید با دست شسته شوند. لباس‌های بافتنی را باید با دست در سینک یا تشت بشویید و برای خشک شدن روی سطح تخت پهن کنید و آویزان‌شان نکنید.

لباس‌ها را بر اساس رنگ از هم جدا کنید

در مراقبت از لباس مشکی قطعا نباید لباس‌های تیره را همراه با لباس‌های روشن در ماشین لباس‌شویی بیاندازید. لباس‌های تیره خصوصا لباس مشکی می‌تواند به لباس‌های روشن رنگ بدهد.

لباس‌های کثیف را از هم جدا کنید و همه را یک جا نشویید. طوری که یک دسته لباس‌ با رنگ تیره و یک دسته لباس با رنگ روشن داشته باشید. حالا دقت کنید که هرکدام از لباس‌های مشکی و تیره چقدر کثیف هستند، چون لازم نیست که لباس‌ خیلی کثیف به همراه لباسی که فقط یک شست‌شوی ساده نیاز دارد، شسته شود.

لباس‌ها را بر اساس جنس از هم تفکیک کنید

چون همه لباس‌های شما مشکی هستند دلیل نمی‌شود که آن‌ها را باهم بشویید. جنس‌های مختلف لباس نیازهای متفاوتی از نظر نوع شست‌شو دارند.

لباس‌ مشکی‌ ضخیم‌تر مثل شلوار جین مشکی باید جداگانه از لباس‌های نازکتر مثل تی‌شرت و لباس زیر شسته شود. لباس‌های نازک و ظریف مثل لباس زیر باید با نوع خودشان و به صورت جداگانه شسته شوند.

لباس مشکی و تیره را پشت‌ورو بشویید

چرخش‌های ماشین لباس‌شویی حین شست‌وشو، به مرور می‌توانند به بافت پارچه آسیب بزنند و این باعث روشن شدن رنگ لباس مشکی یا به اصطلاح بور شدن لباس شود. شما می‌توانید با پشت‌ورو کردن لباس‌های مشکی قبل از شستن، عمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

  1. شستن لباس‌ها

مراقبت از لباس های مشکی

لباس‌‌های تیره را با آب سرد بشویید

لباس‌های مشکی معمولا در حین شست‌وشو با آب گرم رنگ خود را از دست می‌دهند، اما آب سرد کمک می‌کند که پارچه سالم بماند. برای شستن لباس مشکی دمای آب ماشین لباس‌شویی خود را روی سردترین حالت خود قرار دهید و میزان کمی لباس در آن بریزید. همیشه کوتاه‌ترین برنامه شست‌وشو را انتخاب کنید چون هرچه لباس‌های مشکی کمتر در آب بمانند بهتر است.

شوینده لباس مناسب انتخاب کنید

به محض این‌که یک مایع لباس‌شویی خوب مثل پرسیل پیدا کردید، آن را بچسبید و به سراغ شوینده‌های دیگر نروید. هنگام خرید شوینده لباس، برند و مدلی را انتخاب کنید که آنزیم‌های قوی کمتری داشته باشند. مایع‌های لباس‌شویی‌ نامناسب دارای ترکیباتی هستند که در دراز مدت به بافت پارچه آسیب می‌زنند و برای لباس‌های شما مناسب نیستند.

برای مشکی‌ترین لباس‌ها از مایع لباسشویی مخصوص لباس‌های مشکی پرسیل استفاده کنید. این مایع بیشترین میزان پاکیزگی را در کنار ثابت کردن رنگ لباس ارائه می‌دهد. از طرفی مایع لباس‌شویی الگانس پرسیل فرمول جدیدتر و موثرتری نسبت به دیگر شوینده‌های مخصوص لباس‌های مشکی دارد و به همین دلیل بهترین انتخاب برای شستن انواع لباس است. یک مایع لباس‌شویی خوب مثل پرسیل کمک می‌کند تا رنگ لباس بور و روشن نشده و همیشه مشکی باقی بماند.

شوینده را به اندازه استفاده کنید

شوینده لباس های مشکی

همیشه روی جعبه را بخوانید تا بدانید که به چه اندازه از شوینده باید استفاده کنید. ممکن است میزان استفاده هر نوع شوینده لباس باهم متفاوت باشد. هرچند همیشه برای لباس‌‌‌هایی که خیلی کثیف هستند، می‌توان کمی بیشتر از مایع لباس‌شویی مخصوص لباس‌های مشکی پرسیل استفاده کرد.

در شستن لباس‌های ظریف بیشتر دقت کنید

برای شستن لباس‌های مشکی با پارچه‌های ظریف، باید از شست‌وشوی ملایم استفاده کرد. هنگام شستن این لباس‌ها درجه ماشین لباس‌شویی را روی شست‌وشوی ملایم قرار دهید و حتما روی برچسب علائم لباس را بخوانید. بسیاری از لباس‌های مشکی با پارچه ظریف، فقط باید با دست شسته شوند و به ماده شوینده زیادی احتیاج ندارند.

لباس‌ها را برای خشک شدن آویزان کنید

استفاده از خشک کن ماشین لباس‌شویی برای لباس‌ مشکی فکر خوبی نیست و باعث بور شدن رنگ مشکی می‌شود. خیلی بهتر است که بس از پایان شست‌وشو، لباس‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند. اگر می‌خواهید که جای گیره یا طناب روی لباس مشکی‌تان نماند، می‌توانید از چوب لباسی فلزی یا پلاستیکی برای خشک کردن لباس‌هایتان استفاده کنید و چوب لباسی را به طناب رخت، یا رخت‌آویز خود آویزان کنید.

پلیور و لباس‌های بافتنی را به هیچ عنوان برای خشک شدن آویزان نکنید و آن ها را روی سطح تخت پهن کنید، چرا که آویزان کردن لباس بافتنی باعث گشاد شدن آن می‌شود.

یادتان باشد که لباس‌ها را جلوی نور مستقیم خورشید آویزان نکنید و آن‌ها را در سایه پهن کنید. نور شدید خورشید هم می‌تواند رنگ لباس مشکی را روشن کند.

  1. از اشتباهات رایج بپرهیزید

شوینده لباس های مشکی

نباید لباس‌ مشکی را بیش از حد شست. هر بار که شما لباس مشکی را می‌شویید رنگ آن‌ها کمتر می‌شود. یک مایع‌های لباس‌شویی خوب روشن شدن رنگ لباس ‌مشکی را خیلی کاهش می‌دهد اما کاملا متوقف نمی‌کند.

برای شستن و پاک کردن لکه از روی لباس مشکی، لازم نیست آن را در ماشین لباس‌شویی بیاندازید یا با دست بشویید. راه صحیح برای پاک کردن لک از روی لباس مشکی، لکه گیری با استفاده از یک دستمال سفید و کمی مایع لباس‌ شویی پرسیل است. نصف یک لیوان آب را با یک قاشق چای‌خوری مایع لباس‌شویی مخلوط کنید و با پارچه روی لکه بکشید. بعد از پاک شدن لکه از روی لباس، آن قسمت لباس را در آب خالی فرو ببرید و آبکشی کنید.

از مایع لکه‌بر با دقت استفاده کنید

در بعضی از مواقع برای پاک کردن لکه‌های سرسخت که با شوینده‌ها پاک نمی‌شوند، مجبور هستیم که از لکه بر قوی استفاده کنیم. برای لباس مشکی فقط زمانی از لکه‌بر استفاده کنید که واقعا راه دیگری ندارید. لکه‌برها دارای مواد سفید کننده هستند و رنگ خود لباس را هم پاک می‌کنند. لکه‌بر را فقط در مواقعی استفاده کنید که مطمئن شدید لک لباس با شوینده لباس پاک نمی‌شود.

پرسیل برند مورد اعتماد مصرف کنندگان، محصول جدید خود پرسیل الگانس (PERSIL Elegance) را برای محافظت از لباس های مشکی و تیره شما پیشنهاد می‌کند. این محصول علاوه بر حفظ رنگ مشکی لباس با رایحه جدید و بی‌نظیر خود به شما کمک می‌کند تا همیشه در مشکی بدرخشید.

همیشه از لکه‌برهایی استفاده کنید که روی لیبل آن‌ها نوشته شده است «برای تمام پارچه‌ها». این نوع لکه‌برها برای لباس مشکی مناسب‌تر از لکه‌برهایی است که روی آن نوشته شده «محافظ رنگ پارچه» (Color Bleach Safe).

مایع لباس‌شویی پرسیل جدید مدل الگانس دارای ترکیبات لکه‌زدایی و چربی است، از طرفی هم از روشن شدن رنگ مشکی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. این مایع شوینده دارای مواد نرم کننده است و باعث نرمی بافت پارچه بعد از شستن می‌شود.

این محتوا توسط دیجی‌کالا مگ و به سفارش پرسیل تولید شده است. دیجی‌کالا مگ صحت و کیفیت این محتوا را تایید می‌کند.

The post چند نکته مهم برای شست‌‌وشو و مراقبت از لباس‌های مشکی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا