اخبار کسب و کار

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ دیوالی چیست؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هر سال در کشورهای مختلف دنیا هم‌زمان با رویدادهای مختلف بر پایه اتفاقات تقویمی یا تعطیلات، بازارهای فروش اجناس مختلف داغ می‌شود. با نزدیک شدن به شب یلدا که یکی از شناخته‌شده‌ترین رویدادهای این‌چنینی در ایران است، قصد داریم برخی از مهم‌ترین جشن‌ها و رویدادهای مرتبط با فروش‌های ویژه در جهان را در قالب یک پرونده به شما معرفی کنیم. ‌‌‌در این مطلب از این پرونده قصد معرفی «دیوالی» (Diwali) یا «دیپاوالی» (Deepavali) را داریم که جشن ملی مردمان هند است. دیوالی در واقع یک فستیوال مذهبی پنج روزه در هند است که با عنوان فستیوال نور شناخته می‌شود.

این فستیوال در ماه اکتبر برگزار می‌شود. بازارهای هند در این مدت داغ‌تر از سایر فصول و ماه‌های سال است و بسیاری از افراد برای خرید، روانه‌ی بازارهای آنلاین و آفلاین می‌شوند. البته این فستیوال و رونق بازارها در میان هندوها به صورت سنتی اجرا می‌شود.

اما از سوی دیگر بازار فروش آنلاین هم در کشور هند طی این دوره با رشد قابل توجه و شتاب گرفتن فروش اجناس مواجه می‌شود. طی یک نظرسنجی از سوی سرویس پرداخت پی‌پل (Paypal) مشخص شد که رویداد دیوالی مهم‌‎ترین فصل فروش برای بازارهای آنلاین هند است و بیش از ۷۵ درصد هندی‌ها ترجیح می‌دهند طی این دوره به جای مراجعه به فروشگاه‌های آفلاین و سنتی، به صورت آنلاین به خرید اجناس مورد نیاز خود بپردازند.

دیوالی را از لحاظ میزان فروش و افزایش رونق بازارها در هند، با کریسمس در غرب مقایسه می‌کنند. تقریبا همه چیز در این بازه مورد توجه خریداران است؛ از لباس تا وسایل خانه، هدیه، طلا و خریدهای کوچک و بزرگ دیگر. اما رونق بازار طلا و جواهرات در این دوره تا حد قابل توجهی بیش از سایر اجناس موجود در بازار است.

به واسطه عنوان این رویداد که فستیوال نور نامگذاری شده، فروش لوازم آتش‌بازی نیز رونق می‌گیرد. تخمین زده می‌شود طی این دوره ارزش بازار فروش لوازم آتش‌بازی در هند تا ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

با دنبال کردن این پرونده با رویدادهای مشابه بیشتری آشنا خواهید شد.

The post پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ دیوالی چیست؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا