اخبار کسب و کار

DxOMark: آیفون XR فعلا بهترین گوشی تک دوربینه است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شرکت DxOMark را دیگر باید بشناسید. این موسسه معمولا سنسور دوربین‌های حرفه‌ای، لنز‌های حرفه‌ای و همینطور دوربین‌های موبایلی را بررسی می‌کند و به هرکدام امتیاز می‌دهد. در تازه‌ترین بررسی موبایلی این شرکت، آیفون XR مورد بررسی قرار گرفته که دوربین این گوشی توانسته در مجموع امتیاز خیلی خوب ۱۰۱ را از طرف DxOMark کسب کند. این امتیاز در حال حاضر بیشترین امتیازی است که یک گوشی تک دوربینه توانسته دریافت کند اما فراموش نکنیم که DxOMark هنوز دوربین گوشی‌های جدید گوگل یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس‌ال را بررسی نکرده است. به طور دقیق‌تر، آیفون XR توانسته در بخش عکاسی امتیاز ۱۰۳ و در بخش فیلم‌برداری امتیاز ۹۶ را کسب کند.

اگرچه این گوشی تنها یک دوربین دارد اما در بخش پرتره توانسته خیلی خوب عمل کند. آنطور که DxOMark نوشته، آیفون XR خیلی خوب توانسته کناره‌های سوژه را شناسایی کرده و سپس پس‌زمینه را بلور کند. اما همین نبود دوربین دوم یعنی خبری از لنز تله فوتو یا زوم در این گوشی نیست که این یعنی دوربین iPhone XR نتوانسته امتیاز خوبی را در بخش زوم دریافت کند. دوربین این گوشی به واسطه دارا بودن دامنه دینامیکی بالا، تعریف و تمجید‌های بسیاری را از DxOMark دریافت کرده و در بخش کاهش نویز در پردازش‌های پس از عکس‌برداری نیز موفق بوده است. همچنین اتوفوکوس دوربین این گوشی نیز جزو بهترین‌ها شمرده شده است.

همچنان با وجود تمام این موارد، دوربین این گوشی ممکن است در برخی شرایط ضعیف عمل کند. بیشتر ضعف‌های دوربین آیفون XR در زمینه بلور شدن پس زمینه و همینطور نویز در برخی تصاویر، به خصوص در محیط‌هایی با نور کم، عنوان شده است. به طور کلی آیفون‌های اپل با نداشتن حالت اختصاصی عکاسی در شب، از گوشی‌هایی مثل هواوی میت ۲۰ پرو یا پیکسل ۳، کم می‌آورند. شاید اگر در آینده اپل نیز حالت عکاسی در شب را به دوربین آیفون اضافه کند، در این بخش نیز آیفون‌ها خیلی خوب ظاهر شوند.

در زمینه فیلم‌برداری نیز دوربین آيفون XR باز هم دامنه دینامیکی خیلی خوبی دارد و از نظر کاهش لرزش‌ها و اتوفوکوس نیز این گوشی عالی عمل می‌کند. وایت بالانس در محیط‌های داخلی و همینطور ایجاد نویز در محیط‌های کم نور، نقطه ضعف دوربین آیفون XR در فیلم‌برداری عنوان شده اما به طور کل هنوز هم می‌توان آیفون‌های اپل را بهترین دوربین موبایلی برای فیلم‌برداری نام برد.

اگر با مشخصات سخت‌افزاری دوربین آیفون XR آشنایی ندارید، بگذارید بگوییم دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و لنزی با دیافراگم f/1.8 در جلوی سنسور این دوربین قرار گرفته است. دوربین این گوشی درواقع با دوربین اصلی iPhone XS یکسان بوده و می‌توانیم بگوییم این بهترین دوربینی است که اپل در محصولات خود استفاده می‌کند. شما درباره امتیازات DxOMark چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post DxOMark: آیفون XR فعلا بهترین گوشی تک دوربینه است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا