اخبار کسب و کار

گوگل تعطیلی پیام‌رسان Allo را تایید کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

ساعاتی قبل، گوگل رسما اعلام کرد که پیام‌رسان Allo به‌زودی تعطیل می‌شود و این سرویس هم در قبرستان پروژه‌های شکست‌خورده‌ی گوگل دفن خواهد شد. البته با توجه به اینکه گوگل توسعه این سرویس را در ماه آوریل متوقف کرد، چنین خبری هم چندان تعجب‌آور نبود. در آن زمان، رییس بخش ارتباطات گوگل گفته بود: «پیام‌رسان Allo روی هم رفته به موفقیت‌های موردنظر ما دست پیدا نکرد.»

گوگل می‌گوید این پیام‌رسان تا مارس ۲۰۱۹ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کاربران تا آن زمان می‌توانند از محتوای مکالمات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنند.

گوگل می‌گوید این پیام‌رسان تا مارس ۲۰۱۹ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

زمان‌بندی گوگل‌ برای تعطیلی این پروژه بسیار مناسب است زیرا شرکت مخابراتی ورایزون می‌خواهد سرویس چت RCS را در تاریخ ۶ دسامبر برای پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال فعال کند. برخلاف Allo، چت RCS اپراتور محور است و می‌تواند این فرصت را در اختیار گوگل‌ قرار دهد که بعد از سال‌ها فعالیت، بالاخره یک رقیب قدر برای iMessage عرضه کند. البته این سرویس توسط دیگر شرکت‌ها مدیریت می‌شود و گوگل‌ فقط می‌تواند ظاهر آن را در دست داشته باشد.

مطابق معمول، گوگل‌ بعد از پشت سر گذاشتن شکست‌های مختلف، از این شکست‌ها درس می‌گیرد و از این شکست‌ها برای بهبود یا خلق محصول یا سرویس جدید استفاده می‌کند. در این مورد، بسیاری از ویژگی‌های Allo روانه‌ی Android Messages می‌شود که اپلیکیشن پیش‌فرض برای SMS و به‌زودی برای RCS در گوشی‌های اندرویدی است.

منبع: The Verge

The post گوگل تعطیلی پیام‌رسان Allo را تایید کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا