اخبار کسب و کار

شیائومی یک گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را نشان داد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اوایل امسال بود که شرکت شیائومی یک بخش مخصوص دوربین درون شرکت راه‌اندازی کرد که هدف از این بخش، عرضه بهترین نتیجه عکاسی موبایلی بوده است. حالا Lin Bin، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت شیائومی، عکسی از دوربین یک گوشی شیائومی منتشر کرده که عبارت «۴۸ مگاپیکسل» در کنار آن ثبت شده است. همچنین وی این کار را با فروتنی انجام داده است.

وی درباره دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی که در ماه ژانویه معرفی خواهد شد، به صورت خلاصه گفته است که دوربین این گوشی «بد نیست!» آقای Bin این گوشی را برای چند هفته‌ای است که در اختیار دارد و قطعا با گوشی خود عکس‌های زیادی گرفته است.

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی، بالاترین عدد مگاپیکسل در یک دوربین موبایلی است. پیش از این گوشی نوکیا ۸۰۸ PureView با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی رکورد دار بود و پس از آن نیز گوشی‌های میت۲۰ پرو و P20 Pro از شرکت هواوی، با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی از نوع کوآد بایر در رده دوم قرار می‌گیرد. از آنجایی که پیدا کردن سنسور ۴۸ مگاپیکسلی موبایلی کار سختی نیست، ما دو حدس درباره دوربین این محصول شیائومی داریم.

سنسور دوربین سونی IMX586 یکی از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی موبایلی است که این سنسور نیز از نوع کوآد بایر است و در ماه جولای سال جاری معرفی شد. اندازه این سنسور ۱/۲ اینچ بوده که نسبت به سنسور دیگر موبایل‌ها اندازه بزرگی دارد. با توجه به این حجم از تعداد پیکسل‌ها در این سنسور، به طور کلی اندازه هر پیکسل ۰.۸ میکرون خواهد بود. گزینه بعدی، سنسور دوربین ساخته شده توسط سامسونگ است که با نام Bright GM1 معرفی شده است. این سنسور نیز در ماه اکتبر معرفی شد و ۴۸ مگاپیکسلی است. اندازه این سنسور نیز با سنسور سونی یکی بوده و این اندازه هر پیکسل در این سنسور نیز ۰.۸ میکرون است.

سنسورهای مذکور، هر دو از نوع کوآد بایر هستند. این یعنی می‌توانند با ترکیب کردن چهار پیکسل و تبدیل آن به یک پیکسل، کیفیت تصویر نهایی را تا سطح بالایی بهبود ببخشند. علاوه بر این، به واسطه دارا بودن مگاپیکسل بالا، می‌توانند زوم دیجیتالی بسیار خوبی را هم ارائه کنند. شرکت هواوی نیز دقیقا از همین تکنولوژی در گوشی‌های میت ۲۰ پرو و P20 پرو استفاده کرده اما با وجود مزیت‌های گفته شده، هواوی ترجیح داده باز هم یک دوربین تله فوتو در این گوشی‌ها قرار دهد. حال باید ببینیم شیائومی در کنار دوربین ۴۸ مگاپیکسلی محصول آینده خود، آیا دوربین دیگری را هم قرار می‌دهد یا مثل گوگل از یک دوربین استفاده خواهد کرد؟ شما درباره این تلاش شیائومی چه فکر می‌کنید؟ آیا مگاپیکسل بیشتر، می‌تواند دوربین دیگر گوشی‌ها را شکست دهد؟

منبع: GSMArena

The post شیائومی یک گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را نشان داد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا