اخبار کسب و کار

پیش‌بینی نامزدهای گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ در بخش بهترین سریال

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

با نزدیک شدن به موعد اعلام نامزدهای جوایز گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ منتقدان ورایتی در مطلبی گمانه‌زنی‌هایشان را درباره بهترین‌ سریال‌های ۲۰۱۸ اعلام کرده‌اند. به گفته منتقدان ورایتی، گلدن‌گلوب اولین جایزه مهم در تقویم سال آینده است که اغلب این فرصت را به سریال‌ها یا ستاره‌ها می‌دهد که برای بار اول مورد توجه قرار بگیرند. کمیته رای‌دهندگان اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به خودشان مفتخر هستند که بیشتر اوقات جوایزشان غیرقابل پیش‌بینی است و از تازه‌نفس‌ها تجلیل می‌کنند.

انجمن مطبوعات خارجي هاليوود که در فصل دوم جوايز مهمانی‌شان برگزار مي‌شود مهم‌ترين راه براي رسيدن به اسکار است و متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاساني که از صنعت سرگرمي گزارش تهيه‌ مي‌کنند. در عرض یک هفته آینده فهرست نامزدهای آنها در بخش سینما و تلویزیون اعلام خواهد شد.

در حالی که تقریبا قطعی بنظر می‌رسد که جوایز گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ به سریال‌های جدیدی مثل «هوم کامینگ» (Homecoming) شبکه آمازون روی خوش نشان بدهد و استعدادهایی مثل بازی جودی کومر در سریال «کشتن ایو» (Killing Eve’s) را در معرض توجه بگذارد اما همچنان فهرستی از بازی‌ها و سریال‌های تکرارشونده وجود دارند که سال‌های قبل هم نامزد شده‌اند اما نمی‌شود امسال نادیده‌شان گرفت. بازیگران تراز اولی مثل جولیا رابرتز و اما استون امسال از مدیوم پرده بزرگ سینما به صفحه کوچک تلویزیون مهاجرت کرده‌اند. ریچل برازناهان هم که سال گذشته با سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» (The Marvelous Mrs. Maisel) ملکه کمدی شده بود امسال هم با این سریال می‌تواند بدرخشد. پیش‌بینی منتقدان ورایتی را درباره بهترین‌های بخش تلویزیون بخوانید:

بهترین سریال درام ۲۰۱۸

آمریکایی‌ها/ The Americans (شبکه FX)

سریال محبوب منتقدان هیچ‌وقت توسط رای‌دهندگان گلدن‌گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین درام نشد. اما این سریال که شش فصل آن پخش شده امسال به پایان خودش رسید و در جوایز امی هم تایید رای‌دهندگان را به دست آورد. جایزه امی بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه سریال را به خانه برد. سریال «آمریکایی‌ها» در زمان جنگ سرد و ریاست‌جمهوری ریگان اتفاق می‌افتد. دو مامور مخفی کا.گ.ب به آمریکا می‌روند و در آنجا در پوشش یک زوج مشغول به کار می‌شوند. البته که چون سوژه سریال به دخالت روسیه در امور آمریکا برمی‌گردد ممکن است مطبوعات خارجی خیلی دوستش نداشته باشند اما امسال دیگر نادیده گرفتن‌اش واقعا کار سختی است.

داستان یک ندیمه/ The Handmaid’s Tale (شبکه هولو)

داستان یک ندیمه

برنده بزرگ سال گذشته امسال در جوایز امی تقریبا کنار گذاشته شد با این وجود بنظر می‌رسد بردن جایزه برای فصل دومش اجتناب ناپذیر باشد. فصل دوم این سریال ضدآرمانشهری در حقیقت بستری را که رمان مارگارت آتوود به همین نام فراهم کرده گسترش داده است. و نشان می‌دهد که زندگی خارج از گیلیاد چگونه است. مدت زیادی از زمان سریال در فصل دوم در کانادا می‌گذرد. سریال «داستان یک ندیمه» داستان شهری به نام گیلیاد است که تحت‌ نظر افراطیون مسیحی اداره می‌شود. آنها زن را فقط به عنوان ابزاری برای باروری می‌بینند.

هوم کامینگ/ Homecoming (شبکه آمازون)

هوم کامینگ

این سریال تریلر روانشناسانه‌ای است که هر اپیزود آن فقط نیم ساعت طول می‌کشد. کارگردان و تهیه‌کننده آن سم اسماعیل (مرد پشت سریال «آقای روبات») است که دو فصل از پادکستی به همین نام را تبدیل به سریالی ده اپیزودی کرده که بازیگر محبوب گلدن‌گلوب یعنی جولیا رابرتز به عنوان اولین تجربه تلویزیونی‌اش در آن ظاهر شده است. داستان پیچیده روانشناسانه این سریال در دو زمان موازی روایت می‌شود. سریال تازه ماه گذشته روی آنتن رفته و انجمن مطبوعات خارجی هالیوود می‌توانند اولین گروهی باشند که از آن تجلیل می‌کنند. سریال درباره کاراکتری است که در یک سازمان درمانی کار می‌کند. سازمانی که وظیفه‌اش کمک به سربازان برای بازگشت به زندگی طبیعی است.

کشتن ایو/ Killing Eve (شبکه بی.بی.سی آمریکا)

کشتن ایو

درامی که فیبی والر بریج ساخته نتوانست در جوایز امی موفق ظاهر شود اما سخت است که تصور کنیم گلدن‌گلوب هم آن را نادیده می‌گیرد چون سریال از آنهایی است که داخل ژانر خودش کارهای جدیدی انجام می‌دهد. سریالی درباره روابط زنانه که باعث شده جودی کومر تبدیل به اسمی محبوب میان منتقدان شود. داستان درباره یک افسر سازمان جاسوسی انگلستان است که یک قاتل روانی بااستعداد را تعقیب می‌کند و هر دو زن به نوعی با هم پیوند می‌خورند.

ژست/ Pose (شبکه FX)

ژست

رایان مورفی و استیون کانال سریالی تاریخی درباره فرهنگ شهر نیویورک ساخته‌اند. سریال در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ اتفاق می‌افتد و بخش‌هایی از زندگی و اجتماع را در شهر نیویورک به تصویر می‌کشد. فرهنگ جنوب شهر و مردم آمریکای لاتین و آفریقای-آمریکایی که در نیویورک زندگی می‌کنند. جزو سریال‌های تازه‌وارد به تلویزیون است. اما خطوط داستانی احساس‌برانگیزش درباره اینکه چطور در دهه هشتاد بیماری HIV در نیویورک تشخیص داده شد توجه‌ها را جلب کرد. سریال تابستان امسال که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت اما فرصت حضور در جایزه امی را از دست داد.

این ما هستیم/ This Is Us (شبکه NBC)

این ما هستیم

کمتر پیش می‌آید که اتحادیه انجمن مطبوعات خارجی آمریکا فهرست نامزدهای جایزه گلدن‌گلوب را تکرار کند. اما این درام خانوادگی تبدیل به ستون محکم فصل جوایز شده است. فصل سوم آن حتی عمیق‌تر از فصل‌های قبلی هم از کار درآمد. سریال در دو زمان حال و فلاش‌بک‌هایی به گذشته روایت می‌شود. داستان خانواده‌ای که قرار بوده بچه‌هایشان سه‌قلو باشند اما فقط دو بچه جان سالم به در می‌برند و پدر و مادر که معتقدند در سرنوشت‌شان سه بچه بوده یک کودک آفریقایی-آمریکایی را به فرزندی قبول می‌کنند. در فصل سوم داستان سریال چالش‌هایی درباره جنگ ویتنام هم دارد.

بهترین سریال کمدی یا موزیکال

آتلانتا/ Atlanta (شبکه FX)

آتلانتا

برنده سال ۲۰۱۷ در دسته بهترین سریال کمدی یا موزیکال سال گذشته به دلیل پخش نشدن فرصت حضور در گلدن‌گلوب را از دست داد اما وقتی فصل دوم بالاخره روی آنتن رفت انگار انتقامی بود تا مرزهای کمدی را فراتر ببرد. با کاراکترهایی که هر کدام می‌توانند یک اپیزود را به پیش ببرند. سریال داستان زندگی روزمره پسری است که هم می‌خواهد جلوی چشم مادر دخترش خودش را بالا بکشد و هم جلوی خانواده و پسرخاله‌اش سربلند شود. پسرخاله‌ای که رپ می‌خواند و مشهور شده است.

بری/ Barry (شبکه HBO)

بری

بری سریال آمریکایی در ژانر کمدی سیاه است. سریال اسب سیاه جایزه امی بود و آن را نادیده گرفتند. الک برگ و بیل هدر خالقان سریال هستند. شانس‌اش در گلدن‌گلوب بیشتر است. بیل هدر تهیه‌کننده و نویسنده و کارگردان سریال جزو آدم‌های محبوب تلویزیون برای منتقدان است. خود سریال درباره یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا به نام بری است که تنها و ناراضی زندگی‌اش را می‌گذراند. او برای کشتن یک نفر به لس‌آنجلس سفر می‌کند و در آنجا خودش را در بین یک گروه تئاتری امیدوار به زندگی می‌بیند.

کمپ زدن/ Camping (شبکه HBO)

کمپ زدن

سریال اقتباسی از یک مجموعه انگلیسی به همین نام است. جنی کونر و لانا دنهام پیش از این برای سریال «دخترها» (Girls) از سمت گلدن‌گلوب تحسین‌های زیادی دریافت کرده بودند. پروژه جدید آنها البته سریال بالغانه‌تری است که از قدرت ستاره‌ای مثل جنیفر گارنر هم جلوی دوربین بهره می‌برد. اتحادیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود عاشق جنیفر گارنرند. اما فراتر از آن عاشق سریال‌های ژانر هستد که کمتر در جهان تحویل گرفته شده‌اند و حالا وقت اصلاح این جریان است. والت تصمیم دارد که برای تولد ۴۵ سالگی‌اش به همراه همسرش به دل طبیعت برود. اما برنامه‌هایش با آمدن خواهرزنش به هم می‌ریزد.

درخشش/ GLOW (شبکه نت‌فلیکس)

درخشش

کمدی که در دهه ۸۰ میلادی می‌گذرد و به کشتی زنان می‌پردازد. سال گذشته نتوانست موفقیتی در فصل جوایز کسب کند. فقط آلیسون بری بازیگرش مورد توجه قرار گرفت. اما فصل دوم آن از لحاظ قصه هم پیشرفت کرده و به تعادل رسیده است. محوریت داستان رفاقت زنانه است و در عین حال به داستان‌های بی‌زمان تعرض‌های جنسی و تبعیض نژادی هم می‌پردازد. هر اپیزودش یک نمایش در نمایش است. و همه این دلایل کافی است که امسال گلدن‌گلوب آن را جدی‌تر بگیرد.

جای خوب/ The Good Place (شبکه NBC)

جای خوب

فصل سوم این کمدی فانتزی در ۹ اپیزود سپتامبر ۲۰۱۸ پخش شد. کمدی مایک شور درباره زندگی بعد از مرگ ماهرانه هر فصل خودش را ارتقا می‌دهد تا همچنان تماشاگران و رای دهندگانش را راضی نگهدارد. در فصل سوم که به تازگی پخش شده کاراکترهایش را دوباره به زمین می‌فرستد. تد دانسون بازیگر این سریال نامزد دریافت جایزه امی شد درنتیجه الان بهترین زمان است که گلدن‌گلوب هم این سریال را تحویل بگیرد. اصل سریال داستان زن جوانی است که از دنیا رفته و در زندگی بعد از مرگ بیدار می‌شود و توسط مردی به آرمانشهری شبیه بهشت فرستاده می‌شود که خود مرد طراحی‌اش کرده است.

خانم میزل شگفت‌انگیز/ The Marvelous Mrs. Maisel (شبکه آمازون)

خانم میزل شگفت انگیز

برنده سال گذشته جایزه گلدن‌گلوب که امسال هم در جوایز امی تحویلش گرفتند یک‌بار دیگر این شانس را دارد که جوایز اصلی را به خانه ببرد. اما روز نمایش فصل جدیدش درست یک‌روز پیش از آن است که نامزدهای را اعلام کنند و همین کارها را پیچیده می‌کند. برخی از رای‌دهندگان ممکن است موفق به دیدن آن نشوند یا دسترسی به آن نداشته باشند. با این حال یک نکته روشن است که بازیگر اصلی آن یعنی ریچل برازناهان باز هم نامزد خواهد شد. این سریال درباره یک زن جوان یهودی است که شوهرش می‌خواهد استندآپ کمدین شود اما شکست می‌خورد. بعد از این شکست شوهر به زن اعتراف می‌کند که به او خیانت کرده. زن که جریحه‌دار شده شب به کافه‌ای می‌رود و در حال غیرطبیعی آنجا اجرایی می‌کند که همه عاشقش می‌شوند. زن یک شبه تبدیل به یک کمدین می‌شود و اسمش را هم خانم میزل می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۹ نباید از دست بدهید

منبع: Variety

The post پیش‌بینی نامزدهای گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ در بخش بهترین سریال appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا