اخبار کسب و کار

آیا کمپانی HMD جانشین شایسته‌ای برای برند نوکیا بوده است؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تقریباً دو سال قبل، شرکت HMD Global برند نوکیا را خریداری کرد و از آن زمان، تعداد زیادی گوشی‌های هوشمند تحت عنوان نوکیا، روانه‌ی بازار کرده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده گرفته تا گوشی‌های پرچم‌دار. برخی از افراد شرکت HMD Global را صرفاً به‌عنوان صاحب امتیاز برند نوکیا‌ در نظر می‌گیرند. ولی در این مطلب می‌خواهیم به دلایلی بپردازیم که نشان می‌دهد HMD در حقیقت جانشین شایسته‌ای برای نوکیا‌ محسوب می‌شود.

استخدام تعداد زیادی از کارکنان نوکیا

مدیرعامل HMD Global

یکی از مواردی که احتمالاً نمی‌دانید، این است که بسیاری از مدیران ارشد HMD Global از کارکنان نوکیا‌ بوده‌اند. از بین آن‌ها مثلاً می‌توانیم به مدیرعامل فعلی HMD اشاره کنیم که یکی از مدیران ارشد نوکیا در اروپا بود و در بخش طراحی و دیگر قسمت‌ها هم تعداد زیادی از کارمندان سابق نوکیا حضور دارند. البته حضور چنین افرادی به‌خودی‌خود ضامن موفقیت نیست. با این وجود، چنین افرادی دلایل محبوبیت برند نوکیا را به‌خوبی درک می‌کنند و می‌دانند که مصرف‌کنندگان به دنبال چه چیزهایی هستند.

بهره‌گیری از اصول طراحی نوکیا

نوکیا

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی‌های نوکیا، بدنه‌های بادوام و جذاب آن‌ها بود و HMD هم در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است. چنین مشخصه‌ای حتی در گوشی‌های پایین‌رده این شرکت هم دیده می‌شود. البته با توجه به اینکه تعداد زیادی از طراحان ارشد نوکیا در HMD مشغول به کار هستند، چنین موضوعی چندان هم تعجب‌آور نیست. این کمپانی همچنین دو گوشی نوستالژیک خود یعنی نوکیا ۳۳۱۰ و نوکیا ۸۱۱۰ را با طراحی‌های نسبتاً جدیدی عرضه کرده است. به نظر می‌رسد اگر خود شرکت نوکیا هم می‌خواست چنین گوشی‌هایی را امروزه عرضه کند، از همین طراحی‌ها بهره می‌برد.

ارائه تجربه کاربری عالی برای دوربین

نوکیا

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی‌های نوکیا‌ لومیا، تجربه‌ی کاربری آن‌ها برای دوربین بود. در آن زمان، نوکیا‌ همکاری خود را با کارل زایس آغاز کرد تا بتواند از بهترین لنزها استفاده کند. همچنین این شرکت قبل از دیگر سازندگان، قابلیت‌هایی مانند فوکوس دوباره و سینماگراف را معرفی کرد.

اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری مربوط به دوربین، بهره‌گیری از حالت Pro Camera در گوشی‌های لومیا بود. قبل از اینکه اندروید پشتیبانی از چنین مواردی را آغاز کند، کاربران این گوشی‌ها می‌توانستند مواردی مانند ISO و سرعت شاتر دوربین را به‌راحتی تغییر دهند. تمام این موارد، به‌صورت یک رابط کاربری چرخ مانند در اختیار کاربر قرار می‌گرفت.

سال‌ها بعد، شرکت‌هایی مانند ال‌جی برای این قابلیت دوربین گوشی‌های خود، از رابط کاربری مشابهی استفاده کردند اما HMD Global از این هم فراتر رفت و سال گذشته تمام پتنت‌های مربوط به این رابط کاربری که در گوشی‌های لومیا استفاده می‌شد، خریداری کرد. حالا گوشی‌های HMD مجهز به لنزهای زایس، برای قابلیت Pro Camera، از همان رابط کاربری گوشی‌های قدیمی نوکیا‌ بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: چرا نوکیا دیگر دوربین ۴۱ مگاپیکسلی تولید نمی‌کند؟

تمرکز بر کیفیت ضبط صدا

نوکیا

برخی از گوشی‌های این کمپانی، مانند نوکیا ۱۵۲۰ و نوکیا ۸۰۸، در زمینه‌ی ضبط صدا حرف زیادی برای گفتن داشتند. این موضوع به لطف تعبیه‌ی چند میکروفون باکیفیت در گوشی‌ها امکان‌پذیر شده بود. در همین زمینه، نوکیا ۸ نشان می‌دهد که HMD Global این مشخصه گوشی‌های این شرکت را فراموش نکرده و به‌عنوان مثال، گوشی مذکور از ۳ میکروفون بهره می‌برد که می‌تواند صدای اطراف گوشی را به خوبی دریافت کند. چنین مواردی به گوشی‌هایی مانند نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۸ سیروکو هم راه پیدا کرده است.

HMD دیگر می‌تواند چه کارهایی انجام دهد؟

نوکیا

کمپانی HMD Global می‌داند که مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های نوکیا، دوربین و طراحی آن‌ها بوده است و به همین خاطر تمرکز زیادی بر روی این موضوع داشته است. اما برند نوکیا‌ همچنان پتانسیل زیادی دارد که هنوز عملی نشده است. مثلا، باید به خرید برند Pureview اشاره کنیم که مدتی قبل توسط HMD انجام شد. این اقدام نشان می‌دهد به‌زودی باید انتظار عرضه گوشی‌هایی را داشته باشیم که در زمینه‌ی دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

همچنین امیدواریم به‌زودی شاهد عرضه گوشی‌هایی باشیم که در ساخت آن‌ها، از تمام نقاط قوت نوکیا‌ و HMD استفاده شده باشد. کمپانی HMD با وجود اینکه در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده، ولی در همین مدت محدود هم توانسته توجهات زیادی را جلب کند. امیدواریم اولین گوشی مجهز به دوربین پنج‌گانه که قرار است به‌زودی معرفی شود، صرفاً یک گوشی پر زرق‌وبرق نباشد و در این زمینه از عملکرد قابل توجهی بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: آیا نوکیا به روزهای اوجش باز خواهد گشت؟

منبع: Android Authority

The post آیا کمپانی HMD جانشین شایسته‌ای برای برند نوکیا بوده است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا