اخبار کسب و کار

سرویس Hangouts گوگل در سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بر اساس گزارش سایت ۹to5Google، یکی از منابع آگاه گفته که سرویس پیام‌رسان Hangouts گوگل در سال ۲۰۲۰، حداقل برای کاربران معمولی، تعطیل می‌شود. البته بخش Chat و Meet این سرویس همچنان به‌عنوان قسمتی از G Suite گوگل باقی می‌مانند.

این پلتفرم در سال‌های گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته اما اخیرا گوگل تمرکز اصلی خود را به اپلیکیشن‌های جدیدتری مانند Google Allo و Duo معطوف کرده و دیگر مانند گذشته به Hangouts توجهی نشان نمی‌دهد.

گوگل در سال ۲۰۱۳ سرویس Hangouts را به‌عنوان جانشین Google Talk معرفی کرد.Hangouts اپلیکیشن پیش‌فرض اندروید برای پیام‌رسانی، چت‌های گروهی و سرویس پیشفرض چت در نسخه‌ی دسکتاپ جیمیل بود.

Hangouts گوگل بعدها علاوه بر پیام‌های معمولی، پشتیبانی از SMS را هم آغاز کرد که البته این مشخصه مورد استقبال زیادی قرار نگرفت. گوگل می‌خواست هرچه سریع‌تر یک رقیب قدر برای iMessage اپل عرضه کند اما Hangouts در برابر آن حرف زیادی برای گفتن نداشت. گوگل بعدا یک اپلیکیشن مختص SMS را معرفی کرد که بعد از مدتی نام Android Messages برای آن انتخاب شد.

چند سال بعد، گوگل اپلیکیشن‌های Allo و Duo را معرفی کرد و در نهایت Hangouts عمدتا به یک اپلیکیشن برای چت‌های گروهی تبدیل شد. می‌توان گفت گوگل مواردی که از توسعه Hangouts یاد گرفت، در اپلیکیشن‌های Allo و Duo به کار برد.

بعد از اینکه گوگل نام آن را به Hangouts Meet تغییر داد، بسیاری از کاربران این سرویس را ترک کردند. اما اگر همچنان از این پلتفرم استفاده می‌کنید، باید بگوییم که تا زمان تعطیلی آن، زمان زیادی را در اختیار دارید.

این اولین باری نیست که گوگل سرویس‌های نه‌چندان محبوب را تعطیل می‌کند. از بین آن‌ها می‌توانیم به تعطیلی گوگل ریدر (که البته در بین ایرانی‌ها بسیار محبوب بود)، گوگل Buzz (سرویس تقریبا مشابه توییتر) و شبکه اجتماعی گوگل پلاس اشاره کنیم که مورد آخری قرار است در آگوست ۲۰۱۹ تعطیل شود.

منبع: GSM Arena

The post سرویس Hangouts گوگل در سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا