اخبار کسب و کار

پایش نوار قلب با watchOS 5.1.2 روی اپل واچ سری ۴ فعال می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بدون شک هیجان‌انگیز‌ترین ویژگی اپل واچ سری ۴ پایش نوار قلب یا همان ECG است. البته این ویژگی از زمان عرضه اپل واچ سری ۴ تا کنون روی این ساعت فعال نبوده و دارندگان این نسل از اپل واچ باید فعلا صبر کنند تا با بروزرسانی نرم‌افزاری، این ویژگی فعال شود. آنطور که منابع خبر می‌دهند، اپل این ویژگی را با watchOS 5.1.2 روی اپل واچ سری ۴ فعال خواهد کرد.

این نسخه از watchOS در حال حاضر به صورت بتا در دسترس برخی افراد درون شرکت اپل قرار گرفته و هنوز به صورت بتا عمومی عرضه نشده است. اما زمانی که این بروزرسانی عرضه شود، اپل واچ سری ۴ می‌تواند ریتم ضربان قلب کاربر را تشخیص دهد. این ویژگی می‌تواند بیماری‌های مربوط به قلب مثل فیبریلاسیون دهلیزی و یا هربیماری دیگری که ممکن است قلب کاربر به آن دچار باشد را تشخیص دهد.

اپل در زمان معرفی اپل واچ سری ۴ قول داد که این ویژگی را تا پایان سال ۲۰۱۸ برای این نسل از اپل واچ عرضه کند اما با وجود اینکه تنها یک ماه تا پایان سال ۲۰۱۸ باقی مانده، هنوز این ویژگی را در عمل ندیده‌ایم. اما به نظر می‌رسد در این یک ماه باقی مانده، اپل این نسخه از watchOS و درواقع این ویژگی را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

استفاده از این ویژگی نیازمند این است که کاربران اپل واچ سری ۴ از آیفون‌های ۵S به بعد را دارا باشند و نسخه سیستم عامل آیفون آن‌ها نیز به iOS 12.1.1 یا جدیدتر، بروز شده باشد.

البته این ویژگی در ابتدا برای کاربران ساکن آمریکا فعال خواهد شد و برای دیگر کشورها، اپل باید مجوز‌های لازم را در این راستا کسب کند تا بتواند این ویژگی را فعال کند. ECG روی اپل واچ جدید در حال حاضر توانسته تاییدیه سازمان دارو آمریکا یا همان FDA را دریافت کند و از این جهت است که اپل می‌تواند چنین ویژگی را در کشور آمریکا عرضه کند. البته اگر کشور سکونت خود را در اپل واچ و آیفون خود روی آمریکا گذاشته باشید، به احتمال زیاد قادر به استفاده از این ویژگی در ایران نیز خواهید بود. در هر صورت باید صبر کنیم تا این بروزرسانی عرضه شود و ببینیم که آیا ECG اپل واچ سری ۴ برای کاربران ایرانی کار می‌کند یا خیر.

منبع: GSMArena

The post پایش نوار قلب با watchOS 5.1.2 روی اپل واچ سری ۴ فعال می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا