اخبار کسب و کار

تربیت جنسی کودک، نکات، بایدها و نبایدها

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بازتاب رسانه‌ای اخیر در خصوص حادثه‌های غیراخلاقی و کودک‌آزاری در کشور تلنگری برای همه خانواده‌ها بود. این اتفاقات تلخ باعث شد تا حساسیت اجتماعی نسبت به مقوله آموزش تربیت جنسی کودکان بیشتر شود. کتاب آموزش تربیت جنسی کودکان یکی از آن کتاب‌هایی است که خواندنش به کار والدیت می‌آید.

کودکان از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه به‌شمار می‌آیند و همواره در معرض خطرات بی‌شماری از جمله بیماری‌ها و رویدادهای قابل پیشگیری تا انواع رفتارها و برخوردهای غیراخلاقی قراردارند، ما همیشه نمی‌توانیم مراقب بچه‌ها باشیم اما می‌توانیم آنان را افرادی قوی تربیت‌کرده و تا رسیدن به امنیت و اطمینان همراهی‌شان کنیم. قوی کردن کودکان بهترین روش برای حفاظت از آنان در برابر سوءاستفاده است. این مسئله در کردار و رفتار فرد نمایان می‌شود. این حالت به کودک اجازه می‌دهد تا اگر تماس، نگاه یا حرفی درست و خوشایند نباشد، بتواند آن را به‌خوبی احساس کند و به کودک کمک می‌کند که وقتی فردی قصد نزدیک شدن به او را دارد، “نه ” بگوید و از خودش محافظت کند. بچه‌ها برای این منظور باید بیاموزند، چگونه با اعتمادبه‌نفس با بدن، جنسیت و احساسات خود برخورد کنند.

زمانی که والدین قصد دارند درباره مسائل جنسی با فرزندانشان صحبت کنند، نگران‌اند که آیا بچه‌ها را گیج و سردرگم می‌کنند؟ آیا اطلاعات زیادی در اختیار آن‌ها می‌گذارند؟ آیا توانسته‌اند سؤالات آنان را پاسخ دهند؟ و… به همین سبب‌ والدین و اعضای مؤثر خانواده بهتر است برای اطمینان‌ حاصل کردن از آموزش سالم آنان،وظیفه‌ی آگاهی دهنده اصلی را خود به عهده بگیرند.

کتاب تربیت جنسی کودکان (آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان) توسط رگینا فینکه به رشته تحریر درآمده و لی‌لا لفظی آن را ترجه کرده که در هفت فصل حاوی بازی، شعر، قصه، تمرین و راهنمایی‌های متعدد و مفیدی است که برای تربیت کودکی قوی و آگاه به شما کمک می‌کند، کودکی که به خود و والدینش اعتماد دارد، با جسارت «نه» می‌گوید و به این ترتیب به کسی اجازه‌ی سوءاستفاده نمی‌دهد.

این کتاب را میتوانید از فیدیبو دانلود کنید.

دانلود کتاب از فیدیبو

نکته مهم این است که به فرزندتان بفهمانید همیشه در کنارش هستید و در هر شرایطی از او حمایت می‌کنید.نکته دیگر در این زمینه آن است که پدر و مادر هنگام‌ آموزش دادن مسائل جنسی به فرزندانشان خوب است به‌ عکس العمل‌ها و رفتارهای خود حین صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با کودکان توجه داشته باشند.

تربیت جنسی باید در یک برنامه ریزی زمان‌بندی شده، متناسب با مقتضیات سنی و به پیروی از عقل و مبتنی بر شناخت نیازها و قابلیت‌های افراد صورت گیرد. عدم توجه به شرایط سنی و ذهنی در هرمرحله از رشد، و طرح شتابزده‌ی مسائل جنسی می‌تواند آسیب‌زا باشد و ناهنجاری‌هایی را به وجود آورد که با فلسفه‌ی تربیت و رشد ناسازگارند.

کتاب حاضر همچنین به والدین اطمینان خاطر می‌دهد و مسائل مهم و اساسی، همچنین اطلاعات و اندرزهای خوبی به آنان ارائه می‌دهد.

همچنین برای دستیابی به نسخه الکترونیک کتاب‌هایی در زمینه روانشناسی کودک، با ۳۰ درصد تخفیف از طریق فیدیبو، به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب های روانشناسی کودک از فیدیبو

The post تربیت جنسی کودک، نکات، بایدها و نبایدها appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا