اخبار کسب و کار

مهدی مساح بیدگلی: مسئولین بیش از قبل از هنرمندان حمایت کنند /تشکیل ارکستر امیر جاهد

رسانه نوا – جشنواره موسیقی هنرجویی امیر جاهد به مدیریت دکتر رفیع این روزها درحال برگزاری است.

به همین بهانه مهدی مساح بیدگلی دبیر اجرایی جشنواره و مهدی سبحانی قائم مقام جشنواره داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص پیشینه و هدف برگزاری این جشنواره توضیج دهید؟

به منظور حفظ و ارتقا فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبنای تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران، ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان که از سرمایه های ارزشمند کشور به شمار می‌آیند، اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، خانه موسیقی ایران و خانه موزه دکتر معین و استاد محمد علی امیرجاهد بر اساس وظایف و رسالت خود جشنواره موسیقی هنرجویی امیرجاهد را برگزار می‌کنند.

در این جشنواره که به تک نوازی، دو نوازی و اجرای گروهی اختصاصی دارد، گروه‌ها و افراد متقاضی با توجه به سوابق آموزشی پس از ارزیابی اولیه و کسب جواز ورود به جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

سال ٩۶ اولین جشنواره از سوی خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد به صورت داخلی و محدود برگزار که با استقبال کم نظیر نوازندگان مواجه شد و همه ما در سال ٩٧ تمام تلاش خود را به کار بستیم تا جشنواره امسال را با کیفیت تر و تخصصی‌تر و به صورت کشوری برگزار کنیم که جا دارد از زحماتی که استاد نوربخش -مدیرعامل خانه موسیقی و استاد عاطفی -مدیر اجرایی خانه موسیقی برای اجرای جشنواره کشیدند تشکر کنم.

آیا پتانسیلی برای فضای رقابتی‌در موسیقی ایران‌ داریم؟

فضای موجود به نظر اینجانب فضای مثبتی به ویژه برای جوانان است و فقط باید مسئولین کمی بیش از گذشته برای حمایت از این هنرمندان اقدام کنند.

این جشنواره در چه مرحله‌ای است و در مراحل بعدی قرار است چه اتفاقی بیافتد؟

ثبت نام جشنواره تا پایان آذر ادامه خواهد داشت و متقاضیان با ارسال یک حلقه CD تصویری از نوازندگی خود به همراه مدارک اعلام شده به دبیرخانه، در مرحله دوم (نیمه دوم دی) آثار ارسالی توسط هیئت داوران بخش اول بررسی خواهد شد و راه یافتگان به مرحله سوم از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک دعوت می‌شوند.

آیا در این جشنواره فرآیند استعدادیابی به صورت موازی با جشنواره پیش می‌رود؟

تفاوت جشنواره امیرجاهد با سایر جشنواره‌های دیگر موسیقی در آن است که شرکت کنندگان ما، در هر سطح آموزشی و هر سنی امکان حضور در جشنواره را خواهند داشت.

به نظر بنده، کشف استعداد فردی که شاید ۶ ماه آموزش دیده ولی نوازندگی وی بسیار ارزنده تر از این مدت آموزشی است امر مهم تلقی می‌شود و او باید هم‌اکنون حمایت و تشویق شود و شاید شرایط پیش روی این هنرمند باعث شود موسیقی را کنار بگذارد که این جشنواره با حمایت مادی و معنوی خود وی را به سرمنزل مقصود هدایت خواهد کرد.

برای تقویت بعد فنی جشنواره چه اهدافی دارید؟

تمامی پیش بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای یک جشنواره حرفه‌ای در حوزه موسیقی انجام شده و قطعا به شیوه‌ای پیش خواهیم رفت که استانداردهای لازم را رعایت کنیم و از نظر فنی مشکلی در اجرای آن نداشته باشیم و بعد از آنکه برگزیدگان جشنواره از سوی هیئت داوران اعلام شدند، حمایت‌های مادی و معنوی خود را تا رسیدن به هدف اصلی خود خواهیم داشت.

آیا هدفی برای ورود افراد منتخب به بازار موسیقی دارید؟

با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برآن هستیم تا در حد مقدور بتوانیم حمایت خود را از منتخبین جشنواره داشته باشیم و با تشکیل ارکستری با نام استاد امیرجاهد از راه یافتگان مرحله آخر، این عزیزان را در سطح کشوری مطرح کینم.

آیا تعدد بسیار زیاد آموزشگاه موسیقی با نوازندگان حرفه‌ای خروجی از این آموزشگاه ها تناسب داشته؟

به نظر نه زیاد تناسب نداشته، اما یاد داشته باشیم که آموختن موسیقی به صورت حرفه ای ساده نیست و همه همکاران ما در حوزه موسیقی قطعا تمامی تلاش خود را برای آموزش و معرفی نوازندگان حرفه ای در این عرصه به کار بسته‌اند.

در سال‌های بعد چه اهدافی برای این جشنواره ترسیم کرده اید؟

جشنواره امسال در بخش موسیقی ایرانی فعالیت می‌کند و البته سازهایی نظیر ویولن، پیانو و … که بتوانند در دستگاه‌های موسیقی ایرانی به اجرای موسیقی بپردازند نیز امکان شرکت در جشنواره را دارند و امیدواریم در سال ٩٨ و در سومین جشنواره امیرجاهد متقاضیان بتوانند در تمامی بخش‌های موسیقی امکان شرکت در این رویداد بزرگ هنری را داشته باشند.

نوشته مهدی مساح بیدگلی: مسئولین بیش از قبل از هنرمندان حمایت کنند /تشکیل ارکستر امیر جاهد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا