اخبار کسب و کار

[رپورتاژ آگهی] چه شوینده‌هایی سازگار با محیط زیست هستند؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

امروزه مواد شوینده مضر فراوانی جهت نظافت حمام، سرویس‌های بهداشتی، البسه، اجاق گاز و… استفاده می‌شود. مشکل اکثر شوینده‌ها این است که آن‌ها انباشتی از مواد افزودنی شیمیایی و مضر هستند.
یکی از بهترین و مفیدترین پیشرفت‌ها در این زمینه و برای خدمت به محیط زیست، تولید شوینده‌های سبز بوده است. قدرت شوینده‌های سبز عموماً مانند دیگر پاک کننده‌ها است با اين تفاوت كه آسیب‌های جدی ای را که انسان‌ها به محیط زیست وارد کرده اند را به حداقل میرساند. برخی از خصوصیات این دسته از شوینده‌ها به شرح ذیل است:

  1. صرفه جویی در مصرف آب

شوینده‌های سبز، مصرف آب را به حداقل می رسانند. آن‌ها طوری طراحی شده اند که به اندازه شوینده‌های استاندارد، کف تولید نمی‌کنند، بنابراین جهت آبکشی به آب بسیار کمتری نیاز دارند.

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود ۸۰% از انرژی استفاده شده در شستشوها، جهت گرم کردن آب صرف می شود، در حالیکه شوینده‌های دوستدار محیط زیست (شوینده‌های سبز) با آب سرد عملکرد مناسبی داشته، بنابراین تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهیم داشت.

  1. حفظ محیط زیست

استفاده از آنزيم در شوینده‌های سبز

آنزیم‌ها علاوه بر افزایش قدرت پاک کنندگی و کاهش مصرف انرژی، زمان و دمای شستشو را کاهش می‌دهند و باعث کاهش میزان مصرف آب می شوند.

استفاده از زئولیت در شوينده‌هاي سبز به جای فسفات برای گرفتن سختی آب

سديم ترپلي فسفات ((STPP از گذشته بصورت گسترده در شوينده‌ها به کار می‌رود. متاسفانه، فسفات‌ها كود مناسبي براي جلبكها ، باكتريها ،گياهان و جانوران آبزي در رودخانه‌ها و درياها هستند و باعث رشد و توسعه آن‌ها با سرعت زياد مي شوند در نتیجه ميزان اكسيژن در سطح و اعماق آب کاهش یافته و باعث نابود شدن ماهي‌ها و آبزيان ديگر مي‌شود. درشوینده‌های سبز زئولیت، بعنوان یک سختی گیر دوست دار طبیعت، جایگزین فسفات‌ها شده.

به حد اقل رسیدن میزان دی اکسان در شوینده‌های سبز

دي اكسان به عنوان يك محصول جانبي در شوینده‌ها است كه خطرات زيادي را براي انسان‌ها به همراه دارد. دي اكسان پس از تماس با پوست انسان به سرعت جذب بدن می شود و به صورت بالقوه احتمال ابتلا به سرطان‌های کبد، پستان و پروستات را افزایش می‌دهد. همچنین جذب موضعی آن باعث حساسیت‌های خفیف تا شدید پوستی و چشمی می شود در شوينده‌هاي سبز با كنترل شرايط توليد مواد اوليه سعي شده تا مقدار اين ماده به حداقل مقدار ممكن برسد.
در همين راستا تاژ با توليد انواع محصولات دوستدار محيط زيست سعي برآن دارد كه با حفظ حداكثر كيفيت حداقل آسيب براي طبيعت و انسان‌ها فراهم آيد.
انواع پودرهاي ماشيني و دستي تاژ ، پودرهايي بدون فسفات بوده و حاوي زئوليت هستند كه هيچ گونه خطري براي طبيعت نخواهد داشت. همچنين انواع پودرهاي ماشيني كه با تكنولوژي استفاده از آنزيم علاوه بر افزايش قدرت پاك كنندگي محصول آسيب‌هاي ناشي از ورود عوامل كف زا به طبيعت را كمتر ميكند.

این محتوا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و توسط تاژ تولید شده است. دیجی‌کالا مگ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صحت و کیفیت اطلاعات مطرح شده ندارد.

The post [رپورتاژ آگهی] چه شوینده‌هایی سازگار با محیط زیست هستند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا