اخبار کسب و کار

برناردو برتولوچی، آخرین غول سینماگران ایتالیایی درگذشت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

برناردو برتولوچی که کارگردان ایتالیایی فیلم‌هایی همچون «آخرین تانگو در پاریس»، «آخرین امپراطور» و «کانفورمیست» (دنباله‌رو) بود در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او از آخرین بازماندگان سینمای مدرن اروپا و از بزرگترین کارگردانان ایتالیا بود که در سنت نئورئالیسم سینمای ایتالیا ریشه داشت.

«من و تو» آخرین فیلمی بود که برتولوچی سال ۲۰۱۲ ساخت. نام او در تیتراژ ۲۵ فیلم کوتاه و بلند و مستند به عنوان کارگردان آمده است.

فیلم حماسی «آخرین امپراطور» ساخته او برنده نه جایزه اسکار شد و فیلم‌های پیشگامانه‌اش مانند «کانفورمیست» و «آخرین تانگو در پاریس» روی چند نسل از فیلمسازان تاثیر گذاشتند. او در فیلم‌هایش به مسائلی مانند سیاست، جنسیت از طریق روایت‌های فردی می‌پرداخت. دوربین او متهورانه سوژه‌های جسورانه‌ای را با بی‌پروایی تمام به تصویر می‌کشید. فلاویا شیاوی، ناشر او مرگ این فیلمساز بزرگ را در سن ۷۷ سالگی و بر اثر بیماری سرطان تایید کرد.

اين پيرمرد ايتاليايی در طي ۵۰ سال به­ واسطه کارگردانی بيش از ۲۰ فيلم به قول خودش بسيار خسته و رنجور شده بود. در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش که چهار سال پیش انجام داده بود گفت: «ترجيح می‌دهم سال‌های انتهایی عمرم را به زندگي در مناطق کوهستانی بولونيا اختصاص داده و با تماشای فيلم و خواندن رمان، خود را سرگرم کنم. هر چند، این ریسک وجود دارد که با خواندن هر كتاب، ایده­‌های­ جدیدی در ذهنی جرقه زده و­ نهایتابه ساخت یک فیلم جدید ترغیبم کند. بعد از اتمام پروژه «رويا‌بين‌ها» (دریمرز) در سال ۲۰۰۳، تصميم گرفتم تا براي هميشه از هنر سینما خداحافظی کنم اما در سال ۲۰۱۰، خواندن رماني از «نيكولو امانيتي» مرا به ساخت عاشقانه «من و تو» تشویق كرد. خلاصه آن که من در ۷۳ سالگی همچنان به آينده اميدوار هستم.»

«من و تو» آخرین فیلمی بود که برتولوچی ساخت.

برتولوچی به مدارس فیلمسازی اعتقاد نداشت و درباره شروع کار خودش می‌گفت: «من به مدرسه فیلمسازی نرفتم. آنقدر خوش شانس بودم که در دوران جوانی‌ام به عنوان دستیار سر فیلم‌های پیرپائولو پازولینی کار کنم و این‌طوری بود که کارگردانی را آموختم. برای سال‌های طولانی، از این نقصان تربیت تئوریک خیلی مغرور و مفتخر بودم، و هنوز هم بر این باورم که بهترین مدرسه برای فیلمسازی سر صحنه فیلمبرداری است.»

The post برناردو برتولوچی، آخرین غول سینماگران ایتالیایی درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا